![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij valt dat ook op. Ik verbaas me erover dat "de grote democraten" geen onderscheid kunnen maken tussen de persoon en de discussie, en zelfs niet eens tussen de verschillende discussies. In alle gevallen ben je de vijand, ook al gaat het om een discussie waar er helemaal geen oneinigheid is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Die stouterds ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met "TL-achtigen" bedoel ik alle lampen die inwendig technisch vergelijkbaar zijn met een TL-buis; zo ook de momenteel meest voorhanden "spaarlampen".
![]() |
#364 |
|
![]() O, een neutraal ventilatie-rooster dus.
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die van de Aldi zijn dan ook minder waard.
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel gemerkt dat spaarlampen afkoeling nodig hebben en deze van de Aldi meer dan de duurdere merken.
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook is de lichtkwaliteit niet hetzelfde. Bij Osram en Megaman is het licht niet zo helderhard, waardoor het zonlicht, en dus ook de gloeilamp, beter benaderd wordt. De goedkopere spaarlampen (Aldi, huismerk Conrad...) gebruiken wij dan ook in utilitaire ruimtes als de badkamer bijvoorbeeld. In de leefkamer komen er alleen Megamans in de fittingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een setje Megamans in de achterkeuken.
Prima lampen, helaas wel 2X duurder dan de goedkopere modellen bij Ikea ofzo.
![]() |
#370 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
|
![]() Mm, toch op hooguit 3 puntjes na wel zinvol hoor; de extra warmte van een gloeilamp is te duur betaald en van dat inbranden van schakelaarcontacten heb ik nog niets gemerkt máár ik weet ook niet hoe het start- en begrenzingsapparaatje in de fittingen van spaarlampen tegenwoordig in elkaar zit dus ik kan dit puntje (nog) niet doorzien. Dimmen van spaarlampen kan wel degelijk, met aangepaste regelaars vanuit een vast bodem-percentage dus NIET tot "nul" maar vanuit mijn ervaring met TL-achtigen vrees ik, dat de levensduur van de spaarlamp daardoor verkort wordt.
De rest is allemaal tastbare waarheid; niets is volmaakt. Maar tegenover dit alles staat wel dat de marge in energieverbruik zo groot is dat de gloeilamp op iets langere duur geen kansen meer heeft.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 februari 2008 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
|
![]() spaarlampen zijn vuiligheid. meer heb ik daar niets over te zeggen....
![]() |
#373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
|
![]() Dankzij die spaarlampen bespaar ik maandelijks gemiddeld 80 €.
![]() |
![]() |
#376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dankzij spaarlampen hebben een we een electriciteitsfactuurdaling van € 300 op jaarbasis.
En dat voor een totaalinvestering van €250 over de hele woning. Waar we voor de rest maar 1 spaarlamp hebben moeten vervangen (er kan altijd wel een slechte in zo'n hoop zitten) Zelfs isoleren bracht minder op.
![]() |
#377 |
Minister
|
![]() Een beetje offtopic, maar toch.
Telenet klanten krijgen zo'n stel leuke kasten aan de muur geïnstalleerd; die blijven normaal dag en nacht onder spanning. Mij viel het al op dat die toch aardig wat warmte produceren. Dat valt natuurlijk vooral op in de zomer. Nu las ik een paar dagen geleden dat om het verbruik van die kastjes voor 100 000 Telenet klanten te dekken de kerncentrale van Doel twee dagen moet draaien. 'k Heb het nog niet nagerekend en ik weet niet hoeveel klanten Telenet heeft, maar ik ga eerst het verbruik van die kastjes hier eens meten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In de krant las ik ondertussen een vemelding van 400 000 digitale TV abonnees bij Telenet. Alle analoge abonnees moeten daar dan nog bijgeteld worden. En de digitale klanten hebben allen nog een digibox of digicorder extra, die meestal ook constant onder spanning blijft. Wordt een mooie rekening voor nutteloos sluipverbruik! Wij zullen wel een spaarlampje steken! ![]() |
|
![]() |
![]() |