![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minderjarigen MOGEN NIET in de gevangenis gestopt worden in de EU,ze worden als niet geheel verantwoordelijk voor hun daden beschouwd door onze wetten! Maar ouders zijn wel degelijk verantwoordelijk volgens de wet.....gewoonlijk komt er een financieel plaatje bij....en zo hoort het.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik ben dit nog vrij meevallen,ben ermee akkoord.
Lukt dit dan nog niet nadien ondanks ze het kindergeld hebben afgenomen dan moeten ze maar eens echt de harde middelen boven halen. Komaan zeg;als ouder kan je toch niet toestaan ze wapens mee nemen naar school? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo gaat dat nu eenmaak in de Noord Afrikaanse cultuur. Meer of minder - of geen kindergeld gaat daar niets aan veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Toen ik in de gevangenis zat zaten daar een aantal minderjarigen. De EU zegt ook dat gevangenen rechten moeten hebben, Belgie legt dat flagrant naast zich neer en werd reeds veroordeeld daarvoor. En nu gaan we het volgens EU regels doen, laat me niet lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Volgens mij wordt zo goed als iedereen die er mee geconfronteerd zal worden ff wakergeschud Men kan dat nagaan hé ... zoonlief is veel te veel onwettig afwezig op school en plots staat de meneer en wil de directeur zien met een boodschap "schuld van de school". Toeval of niet maar even daarvoor was er verontwaardiging "geen kindergeld deze maand" uiteraard zijn het geen garanties, daar moet men rekening mee houden, maar wat mij betreft moet men inventieve maatregelen genomen worden dat er zo min mogelijk vuurwapens op school binnengesmokkeld worden. RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet op straat, niet op school, niet in de jeugdbeweging (tenzij terwijl men bezig is te sjorren of patatten te jassen). Tip: doe hem een werkbak kado, eigen hamer, trektang, set schroevendraaiers enz. en laat hem zijn zakmes daarin bewaren. (De plaats in zijn zakken waar dat mes zat, kunnen gevuld worden met iets dat hem kan verdedigen tegen het AIDS-gevaar.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht niet dat opvoeding gelijk stond met uw kinderen maar laten aanmodderen en met wapens te laten lopen. Ouders blijven verantwoordelijk voor de kinderen tot hun 18 (dacht ik toch). Dat ze hun kinderen beter in het oog houden en deftiger waarden meegeven/opvoeden ipv ze maar te laten hun gang gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() goed idee van het vb waar ik volledig achter sta
hopelijk wordt het nu niet afgeschoten louter omdat het van het VB komt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kan je dus veel geld kosten en een tijdje gratis verblijf in staatshotel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, zolang je als ouder kindergeld trekt, kan je verantwoordelijk gesteld worden. Maar vanaf 18 jaar kan het kind mee verantwoordelijk wordne gesteld of volledig indien je als ouder kan bewijzen niet op de hoogte te zijn geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoogst waarschijnlijk wel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Schepen
|
![]() Goeide ideeen worden wel opgevangen door de meerderheid, geven er een draai aan waardoor hun hun idee wordt
doen ze dit niet gaan de stemmen naar de oppositie RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer moet je met een zakmes naar school ? Sinds wanneer heb je dagdagelijks een zakmes nodig (op school o.a.) ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
En als ik zeg zakmes bedoel ik ook weldegelijk dat, zo'n Mcgyver swiss army stijl mes. Wees gerust, de wapenwet gaat u mij niet leren. De laatste maal dat ik ermee in aanraking kwam krijg ik drie maand voor men 9mm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Sorry he Duupje, maar wat heeft dat er allemaal mee te maken? Ofdat men iets nodig heeft beslist toch niet of men het mag hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zakmes is een gebruiksvoorwerp dat een functie heeft in het dagelijks leven. Uw appel schillen bijvoorbeeld. Een schroevendraaier in uw binnenzak daarentegen kan wel als verboden wapen gezien worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren wordt er een jongen gestoken met een mes, door een medestudent. Wat lopen die mannen rond met messen ? Hebben ze dat dan nodig op school ? Jongeren hebben dat niet nodig, ge ziet wat er van komt. *steekt belerend vingerke op zijn grootmoeders omhoog* ![]() |
|
![]() |
![]() |