Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2008, 23:22   #361
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ga niet beweren dat het voor joden dolletjes was na de Reconquista, maar beweren dat er "massaal" werd "afgeslacht door de katholieke koningen", daar mag je mijns inziens toch even over uitweiden, want volgens mij was de enige instantie waar de joden op ruim begrip konden rekening, de monarchie zelve. Populistische onrust onder de lagere klassen veroorzaakte veel van het leed. Ik heb het uiteraard niet over Ferdinand en Isabella, het krankzinnigste koppel van de brede 15de eeuw.

Verder, er is wel degelijk een verband tussen de Reconquista en de kruistochten - in (alle?) standaardwerken wordt dit als één van de oorzaken aangebracht. Het was namelijk zo dat de paus, vanwege een decennia lang goedkeuren van wat door de 'Spanjaarden', Noormannen &c. werd gedaan tegen de 'islamitische wereld', gemakkelijk kon ingaan op de roep vanuit Constantinopel.

Voorts zou een beetje geschiedkundige je wijzen op het feit dat die 'bloeiperiode' onder de moslim-overheersing geen éénduidig verhaal is, en eveneens samenvalt met wat in christelijk Europa een 'bloeiperiode' kan worden genoemd. Wat het goeddunken der joden betreft, weinigen halen dat eigenlijk aan, maar ook in katholiek 'Spanje' was ten tijde van de kaliefen een tolerantie jegens hen. De koningen konden dan ook op joodse centjes rekenen in hun strijd tegen de Moren.
De joden hebben steeds hun plan getrokken, onder gelijk welk bewind, dankzij de diensten die ze verleenden aan de machthebbers, en hun talent om geld te verdienen. Voor dezelfde redens werden ze ook dikwijls gehaat , vooral door het volk dan. Van tijd tot tijd, als alles slecht ging, lieten de machthebbers hun beschermelingen, de joden, als een baksteen vallen, en gebruikten hen als zondebok. Dan werden ze vervolgd door het woedende volk, die mochten dan wat stoom afblazen. Dubbel winst voor de machthebbers, die bij de sluwe joden dikwijls in het krijt stonden, vooral omdat deze laatsten ook met "dubbel krijt" schreven (en schrijven). Alzo komt loontje om zijn boontje, tot spijt van wie het benijdt...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 23:25   #362
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Het zal u maar overkomen als eigenaar van die café.

Niet om dit probleem weg te lachen, maar wel onnodig opgeblazen en een slechte naam als gevolg.

Beter was geweest dit als volwassenen intern uit te praten, want zelfs een mogelijke rechtzetting zal nu niet veel meer uithalen vrees ik.
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 23:30   #363
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Het zal u maar overkomen als eigenaar van die café.

Niet om dit probleem weg te lachen, maar wel onnodig opgeblazen en een slechte naam als gevolg.

Beter was geweest dit als volwassenen intern uit te praten, want zelfs een mogelijke rechtzetting zal nu niet veel meer uithalen vrees ik.
Nu het klaar en duidelijk is dat Kalman een fantast is, iemand met psychische problemen, is dit gratis reklame voor die café...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 23:35   #364
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Nu het klaar en duidelijk is dat Kalman een fantast is, iemand met psychische problemen, is dit gratis reklame voor die café...
Er is nog weinig "klaar en duidelijk" want totaal geen bericht van enige autoriteit; echter, als (met of zonder berichtgeving) dit établissement geen blaam treft dan zal het ze in de nabije toekomst niet slecht gaan.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 februari 2008 om 23:36.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 03:54   #365
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ga niet beweren dat het voor joden dolletjes was na de Reconquista, maar beweren dat er "massaal" werd "afgeslacht door de katholieke koningen", daar mag je mijns inziens toch even over uitweiden, want volgens mij was de enige instantie waar de joden op ruim begrip konden rekening, de monarchie zelve. Populistische onrust onder de lagere klassen veroorzaakte veel van het leed. Ik heb het uiteraard niet over Ferdinand en Isabella, het krankzinnigste koppel van de brede 15de eeuw.

Verder, er is wel degelijk een verband tussen de Reconquista en de kruistochten - in (alle?) standaardwerken wordt dit als één van de oorzaken aangebracht. Het was namelijk zo dat de paus, vanwege een decennia lang goedkeuren van wat door de 'Spanjaarden', Noormannen &c. werd gedaan tegen de 'islamitische wereld', gemakkelijk kon ingaan op de roep vanuit Constantinopel.

Voorts zou een beetje geschiedkundige je wijzen op het feit dat die 'bloeiperiode' onder de moslim-overheersing geen éénduidig verhaal is, en eveneens samenvalt met wat in christelijk Europa een 'bloeiperiode' kan worden genoemd. Wat het goeddunken der joden betreft, weinigen halen dat eigenlijk aan, maar ook in katholiek 'Spanje' was ten tijde van de kaliefen een tolerantie jegens hen. De koningen konden dan ook op joodse centjes rekenen in hun strijd tegen de Moren.
Ik had het natuurlijk wel degelijk over Ferdinand en Isabella, die toch als bijnaam "los Reyes Catolicos' hadden, nee?

"The Catholic Monarchs (Spanish: los Reyes Católicos) is the collective title used in history for Queen Isabella I of Castile and King Ferdinand II of Aragon. The title of "Catholic King and Queen" was bestowed on them by the Pope Alexander VI."

http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_Monarchs

Ik had het dus niet over alle katholieke koningen die er ooit geweest zijn.
Oud 17 februari 2008, 04:07   #366
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dus de eerste 22 jaar van de verovering van Spanje, hoorde dit gebied wel degelijk toe aan een homogene groep veroveraars die vanuit Mekka aan hun opmars waren begonnen. Pas daarna verscheen de heterogeniteit.
Zo fout zat ik dus toch niet, want ik had het immers pas over de periode tot de eerste 118 jaar na Mohammeds dood, toen het rijk begon te versplinteren.

Nu, hoe dan ook, voor de Jan of Pieter Modaal uit die tijd die het begrip heterogeniteit niet kon onderscheiden van een mand appelen al stond het nog voor zijn neus geparkeerd, was het dus gewoon zo dat een veroveraar met een vreemde godsdienst vanuit verre oorden kwamen binnengevallen in een tijd dat godsdienst zowat hét allerbelangrijkste was, en verloren diezelfde Jan en Pieter ook nog eens hun heilige stekkie Jeruzalem. Ge moogt niet vergeten dat er op het moment dat de islam aan haar onstuitbare opmars begon, rondom de woestijnen van het Arabische schiereiland, waar naast afgoderij ook het christendom en het jodendom wijdverspreid waren, vooral christenen en Joden leefden. Hoewel landen als Syrië, Libanon, Palestina en Egypte vandaag gewoon deel uitmaken van de Islamitische Arabische wereld, waren die landen toendertijd fundamenten van de Christenheid. Koptische en Assyrische Kerken zijn restanten van voor het islamitische tijdperk, en zijn net als de Ethiopische en Armeense Kerk, van de oudste Kerkgemeenschappen die er zijn.

Extrapoleer dat naar vandaag, en zie hoe bij de moslims zelfs nu nog steeds die sentimenten leven dat wie als anders-of ongelovige aan een islamland raakt, aan de hele Ummah raakt. Kunt ge u toch wel verdraaid goed voorstellen hoe men in middeleeuws Europa over die invallen dacht. Dan zijn de Kruistochten in feite een heel normale tegenreactie op een agressie van een uiterst hongerige andere godsdienst. Naar onze hedendaagse normen misschien totaal fout, maar naar de hedendaagse islamitische normen, en zeker naar de middeleeuwse christelijke, des te juister!
Hier kan ik je grotendeels volgen.

Maar toch enkele kanttekeningen: de volgelingen van de Koptische, Armeense, Assyrische en Armeense kerken werden door de middeleeuwse katholieken toch ook gewoon als ketters beschouwd, niet als christelijke broeders, aangezien zij bepaalde fundamentele dogma's van het Concilie van Niccea, zoals de Drievuldigheid bvb, niet aanvaardden, of Christus als mens beschouwden, en niet als zoon van god? Ik kan mij vergissen, ik ben geen theoloog.

En de Ethiopische kerk was volslagen onbekend in middeleeuws Europa dacht ik. Het kleine beetje informatie dat hierover doorsijpelde in Europa, gaf aanleiding tot de mythes over 'het Rijk van Priester John', alhoewel sommigen dit in Azïe lokaliseerden en niet in Afrika (geografische kennis was in de middeleeuwen geen evidentie natuurlijk).
Oud 17 februari 2008, 08:12   #367
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat die vent geen steek houdt was geen vraag. Maar of die gratis reclame van je werkelijkheid is, is andere koek.

Laatst gewijzigd door D.Nibelung : 17 februari 2008 om 08:14.
D.Nibelung is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 11:44   #368
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Ik had het natuurlijk wel degelijk over Ferdinand en Isabella, die toch als bijnaam "los Reyes Catolicos' hadden, nee?

"The Catholic Monarchs (Spanish: los Reyes Católicos) is the collective title used in history for Queen Isabella I of Castile and King Ferdinand II of Aragon. The title of "Catholic King and Queen" was bestowed on them by the Pope Alexander VI."

Een andere wiki geeft een iets uitgebreider uittreksel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sefardische_Joden
en meer gedétailleerd, het Joods Historisch Museum:
http://www.jhm.nl/nederland.aspx

Ook nog wat bijzonderheden over de taal-ontwikkeling van de uit Spanje en Portugal verdreven "Sefardische" Joden, het "Ladino" in Zuid- en Oost-Europa (tevens een benaming in Zuid-Amerika)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ladino_(sefardische_taal)

In Turkije waren Joden aanvankelijk zeer welkom maar op iets langere termijn liepen dingen vaak en uitgebreid minder fris:
http://www.likud.nl/bel0004.html

Een van de Portugese koningen, Emanuel I, legde er in de verdrijving van de Joden nog een schepje bovenop:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Emanuel_I_van_Portugal

Het oude Ladino zoals dat o.a nog in enige Joodse families in Turkije gesproken wordt is doorgaans voor Romaanstaligen zeer goed te verstaan, andersom echter mist het veel moderne woorden en uitdrukkingen.
Een stukje liedtekst gevonden op http://www.koorhatikwa.nl/hatikrep.html
Citaat:
LOS CAMINOS DE SIRKEDJI (Ladino)

1. Los caminos de Sirkedji
Se hincheron de arena-
Por pasar y por tornar
y ver a mi morena.

2. Morena tu, moreno yo,
Ven mos espozaremos.
Si no te plaze frecuentar
Ven mos cazaremos.

======
Duitse vertaling;
1.Die StraBen von Sirkedji
sind voller Sand.
denn ich ziehe dort meine Kreise.
urn mein dunkelhautiges Madchen zu sehen.

2. Du bist dunkelhautig. ich bin dunkelhautig.
Komm. verloben wir uns.
Wenn du nicht willst. dass wir uns nur besuchen.
heiraten wir doch.
Oud 17 februari 2008, 14:01   #369
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Interessante links, Willem.

Dat zo'n groot deel van de Sefardische joden eerst naar Turkije waren gevlucht, wist ik niet.
Oud 17 februari 2008, 15:26   #370
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De joden hebben steeds hun plan getrokken, onder gelijk welk bewind, dankzij de diensten die ze verleenden aan de machthebbers, en hun talent om geld te verdienen. Voor dezelfde redens werden ze ook dikwijls gehaat , vooral door het volk dan. Van tijd tot tijd, als alles slecht ging, lieten de machthebbers hun beschermelingen, de joden, als een baksteen vallen, en gebruikten hen als zondebok. Dan werden ze vervolgd door het woedende volk, die mochten dan wat stoom afblazen. Dubbel winst voor de machthebbers, die bij de sluwe joden dikwijls in het krijt stonden, vooral omdat deze laatsten ook met "dubbel krijt" schreven (en schrijven). Alzo komt loontje om zijn boontje, tot spijt van wie het benijdt...
Als ik me niet vergis was Columbus hoogstwaarschijnlijk een Jood. Zijn expeditie werd volledig gefinancieerd door Joods geld. Luis de Santangel, schatbewaarder van Aragon, was een converso (onder dwang bekeerde Jood) en was één van de voornaamste geldschieters van de expeditie. Hardnekkige geruchten dat Isabella zelfs haar juwelen verpandde om het geld te vinden voor Columbus' expeditie, zijn volledig uit de lucht gegrepen. Volgens Simon Wiesenthal hoopten zakenlui als Santangel dat Columbus een nieuw thuisland kon vinden voor de Joden in Europa, en was Columbus zelf ook een converso.

In het onlangs verschenen boek "De Laatste Reis van Columbus - Opkomst en Ondergang van de Grootste Ontdekkingsreiziger" van Klaus Brinkbäumer en Clemens Höges wordt ook gesuggereerd dat Columbus een converso was. Er zijn verschillende historische verwijzingen die in die richting wijzen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 15:41   #371
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het trouwens niet eens met je analyse. Niet het feit dat Joden talent zouden hebben om geld te verdienen, heeft hen in het verleden moeilijkheden bezorgd, wel precies het feit dat ze doorheen de geschiedenis (Einstein, Marx, Freud, Kafka, Trotsky, Spinoza, Proust...) altijd heel erg veel knappe koppen hebben geleverd in verhouding tot hun aantal. Mogelijk hebben zij als volk, doorheen de diaspora en de kracht van hun wortels, een veel grotere eigenwaarde gehad in omgevingen die hen altijd hebben gewantrouwd, en net daarom altijd meer profileringsdrang gekend.

Joden vormen minder dan 0,3% van de wereldbevolking, maar tellen wel 21,1%van de Nobelprijswinnaars van de 20ste eeuw onder hun rangen. Daarmee is niets antisemitisch noch filosemitisch gezegd: slimme mensen kunnen zowel goede als slechte mensen zijn. Maar het feit van hun gemiddelde hoge intelligentie is onbetwistbaar.

In opiniegevoelige sectoren zoals "vrede" en "letterkunde" kan politieke druk de resultaten nog opvoeren. Dat is een leuke alternatieve verklaring voor de hardnekkige negationisten onder ons, maar in wetenschappelijke richtingen, waar de erkenning toch wel afhangt van objectieve prestaties, kan die vlieger niet opgaan.

Procent Joodse winnaars verdeeld per Nobelprijs-categorie: 17% voor scheikunde, 26% geneeskunde, 26% natuurkunde, 40% economie, 11% letterkunde en 11% vrede.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 17 februari 2008 om 15:49.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 21:15   #372
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het is zoals met het CGKR en hun omgekeerde bewijslast. Kijk naar dit topic: de ober en met hetzelfde gemak een hele bevolkinsgroep werd hier door verschillende idioten meteen als racistisch bestempeld.
Dat was dan de bedoeling niet alleen vd topicstarter, maar uiteindelijk ook vh politiek - correcte journaille dat zich op dit 'fait divers' gestort heeft: beschadiging vh imago vd Vlamingen (en onrechtstreeks vd joodse gemeenschap):
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
jaja er zijn altijd wel verklaringen, maar feit is dat de meeste vlamingen gewoon gematigd racistisch zijn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Ik denk wel dat een kleine meerderheid racistisch is ja.

Laatst gewijzigd door stab : 17 februari 2008 om 21:20.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 21:22   #373
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Dendezen zou het wel in de eerste plaats mogen doen,maar nu peipt em niet meer.
mag niet meer van de JMDD... groot licht van Breugghe
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 21:29   #374
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Ik denk het niet. De meeste mediaconsumenten zullen niets te weten komen. Joods Actueel, Belga, De Standaard, Le Monde, La Stampa en tutti quanti zullen zich niet corrigeren, of hoogstens marginaal, gedeeltelijk, en onderaan blz 27. En bij een volgende gelegenheid zullen ze opnieuw op dezelfde manier handelen. En de PC-meute, hier op dit forum evengoed als elders, zal opnieuw op de vooruitstrevende, solidaire en anti-racistische kar springen. En de leugenmolen zal blijven voortdraaien. De leugen is de wereld al rond terwijl de waarheid nog doende is haar schoennestels vast te knopen; zo gaat dat. Toch horen we dit juk van de waarheid te blijven dragen, op straffe van verlies van menselijkheid.
op de eerste pagina's werden tal van insinuaties gemaakt, met vingertjes gewezen, maar heel het verhaaltje blijkt ontkracht te zijn. Op rechtzetting kunt ge wachten tot op 31 april.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 23:19   #375
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht

Ah, dan is het goed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Ik heb het uiteraard niet over Ferdinand en Isabella, het krankzinnigste koppel van de brede 15de eeuw.

Laatst gewijzigd door lombas : 18 februari 2008 om 23:19.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 23:28   #376
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

CONCLUSIE : lekker allemaal gelogen van dit zionistisch doctortje !!!!

Maar ja, net zoals de twee zionistjes op dit forum reeds vele malen betrapt zijn op manifeste leugens, zit dit nu eenmaal in hun aard ingebakken.

Doet me denken aan "huid" lampekappen
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 02:24   #377
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

ik had hoofdletters moeten gebruiken natuurlijk, hé lombas

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 19 februari 2008 om 02:25.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 09:05   #378
Plot
Burger

Standaard

Wanneer gaan die racisme-kraaiers eens ophouden met zich belachelijk maken?

De zaak Remmery bleek achteraf een vrouwenkwestie;

De zaak Van Bellingen bleek een uit de hand gelopen en nadien gemanipuleerd misverstand;

En nu dit weer...

En het CGKR er maar achteraan hollen om toch maar enigszins te doen geloven dat ze hun vele geld waard zijn.
Plot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 20:08   #379
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plot Bekijk bericht
Wanneer gaan die racisme-kraaiers eens ophouden met zich belachelijk maken?

De zaak Remmery bleek achteraf een vrouwenkwestie;

De zaak Van Bellingen bleek een uit de hand gelopen en nadien gemanipuleerd misverstand;

En nu dit weer...

En het CGKR er maar achteraan hollen om toch maar enigszins te doen geloven dat ze hun vele geld waard zijn.
We moeten nu eenmaal veel geld verspillen in Belgie. Anders zouden we ons zwakke rendement van 66% vh belastingsgeld wel eens kunnen overstijgen!
Oud 20 februari 2008, 20:37   #380
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Er is nog weinig "klaar en duidelijk" want totaal geen bericht van enige autoriteit; echter, als (met of zonder berichtgeving) dit établissement geen blaam treft dan zal het ze in de nabije toekomst niet slecht gaan.
Vandaag reageerde een zekere Daniel , de broer Van Marcel Kalmann , op de Blog van een zekere Deborah Lipstadt , waar het voorval kritisch , zelfs sceptisch werd besproken :

http://lipstadt.blogspot.com/search/...%20at%20Bruges

"Let me quickly shed some light on Marc Kalmann, my brother. He was born in 1948 in Amsterdam and not in Auschwitz in 1945. He lives in the Netherlands and is fluent in Dutch. He lived in the USA for 22 years and was sometimes employed as a teacher of languages at community colleges. He liked the title professor and has used it since. He tends to believe his own fantasies. I love him but I am concerned that his fantasies take over his world. And through the magic of the Internet it is taking the world by storm. I wanted to set some part of the record straight. I have no knowledge of what did or did not happen at the restaurant in Bruges."

Voor de anti-racisme-ridders voegt Mevr Lipstadt er ook enkele aanbevelenswaardige bedenkingen aan toe "bezint eer je beschuldigt".

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 20 februari 2008 om 20:43.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be