![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#362 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het zal u maar overkomen als eigenaar van die café.
Niet om dit probleem weg te lachen, maar wel onnodig opgeblazen en een slechte naam als gevolg. Beter was geweest dit als volwassenen intern uit te praten, want zelfs een mogelijke rechtzetting zal nu niet veel meer uithalen vrees ik. |
|
|
|
|
|
#363 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#364 |
|
|
Er is nog weinig "klaar en duidelijk" want totaal geen bericht van enige autoriteit; echter, als (met of zonder berichtgeving) dit établissement geen blaam treft dan zal het ze in de nabije toekomst niet slecht gaan.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 februari 2008 om 23:36. |
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Minister
|
Citaat:
"The Catholic Monarchs (Spanish: los Reyes Católicos) is the collective title used in history for Queen Isabella I of Castile and King Ferdinand II of Aragon. The title of "Catholic King and Queen" was bestowed on them by the Pope Alexander VI." http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_Monarchs Ik had het dus niet over alle katholieke koningen die er ooit geweest zijn.
|
|
|
|
#366 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar toch enkele kanttekeningen: de volgelingen van de Koptische, Armeense, Assyrische en Armeense kerken werden door de middeleeuwse katholieken toch ook gewoon als ketters beschouwd, niet als christelijke broeders, aangezien zij bepaalde fundamentele dogma's van het Concilie van Niccea, zoals de Drievuldigheid bvb, niet aanvaardden, of Christus als mens beschouwden, en niet als zoon van god? Ik kan mij vergissen, ik ben geen theoloog. En de Ethiopische kerk was volslagen onbekend in middeleeuws Europa dacht ik. Het kleine beetje informatie dat hierover doorsijpelde in Europa, gaf aanleiding tot de mythes over 'het Rijk van Priester John', alhoewel sommigen dit in Azïe lokaliseerden en niet in Afrika (geografische kennis was in de middeleeuwen geen evidentie natuurlijk).
|
|
|
|
#367 |
|
Lokaal Raadslid
|
Dat die vent geen steek houdt was geen vraag. Maar of die gratis reclame van je werkelijkheid is, is andere koek.
Laatst gewijzigd door D.Nibelung : 17 februari 2008 om 08:14. |
|
|
|
|
|
#368 | ||
|
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sefardische_Joden en meer gedétailleerd, het Joods Historisch Museum: http://www.jhm.nl/nederland.aspx Ook nog wat bijzonderheden over de taal-ontwikkeling van de uit Spanje en Portugal verdreven "Sefardische" Joden, het "Ladino" in Zuid- en Oost-Europa (tevens een benaming in Zuid-Amerika) http://nl.wikipedia.org/wiki/Ladino_(sefardische_taal) In Turkije waren Joden aanvankelijk zeer welkom maar op iets langere termijn liepen dingen vaak en uitgebreid minder fris: http://www.likud.nl/bel0004.html Een van de Portugese koningen, Emanuel I, legde er in de verdrijving van de Joden nog een schepje bovenop: http://nl.wikipedia.org/wiki/Emanuel_I_van_Portugal Het oude Ladino zoals dat o.a nog in enige Joodse families in Turkije gesproken wordt is doorgaans voor Romaanstaligen zeer goed te verstaan, andersom echter mist het veel moderne woorden en uitdrukkingen. Een stukje liedtekst gevonden op http://www.koorhatikwa.nl/hatikrep.html Citaat:
|
|
|
|
#369 |
|
Minister
|
Interessante links, Willem.
Dat zo'n groot deel van de Sefardische joden eerst naar Turkije waren gevlucht, wist ik niet.
|
|
|
#370 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In het onlangs verschenen boek "De Laatste Reis van Columbus - Opkomst en Ondergang van de Grootste Ontdekkingsreiziger" van Klaus Brinkbäumer en Clemens Höges wordt ook gesuggereerd dat Columbus een converso was. Er zijn verschillende historische verwijzingen die in die richting wijzen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
|
#371 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Joden vormen minder dan 0,3% van de wereldbevolking, maar tellen wel 21,1%van de Nobelprijswinnaars van de 20ste eeuw onder hun rangen. Daarmee is niets antisemitisch noch filosemitisch gezegd: slimme mensen kunnen zowel goede als slechte mensen zijn. Maar het feit van hun gemiddelde hoge intelligentie is onbetwistbaar. In opiniegevoelige sectoren zoals "vrede" en "letterkunde" kan politieke druk de resultaten nog opvoeren. Dat is een leuke alternatieve verklaring voor de hardnekkige negationisten onder ons, maar in wetenschappelijke richtingen, waar de erkenning toch wel afhangt van objectieve prestaties, kan die vlieger niet opgaan. Procent Joodse winnaars verdeeld per Nobelprijs-categorie: 17% voor scheikunde, 26% geneeskunde, 26% natuurkunde, 40% economie, 11% letterkunde en 11% vrede.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 17 februari 2008 om 15:49. |
|
|
|
|
|
|
#372 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 17 februari 2008 om 21:20. |
||
|
|
|
|
|
#373 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
mag niet meer van de JMDD... groot licht van Breugghe
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
#374 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#375 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 18 februari 2008 om 23:19. |
||
|
|
|
|
|
#376 |
|
Minister-President
|
CONCLUSIE : lekker allemaal gelogen van dit zionistisch doctortje !!!!
Maar ja, net zoals de twee zionistjes op dit forum reeds vele malen betrapt zijn op manifeste leugens, zit dit nu eenmaal in hun aard ingebakken. Doet me denken aan "huid" lampekappen |
|
|
|
|
|
#377 |
|
Minister
|
ik had hoofdletters moeten gebruiken natuurlijk, hé lombas
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 19 februari 2008 om 02:25. |
|
|
|
|
|
#378 |
|
Burger
|
Wanneer gaan die racisme-kraaiers eens ophouden met zich belachelijk maken?
De zaak Remmery bleek achteraf een vrouwenkwestie; De zaak Van Bellingen bleek een uit de hand gelopen en nadien gemanipuleerd misverstand; En nu dit weer... En het CGKR er maar achteraan hollen om toch maar enigszins te doen geloven dat ze hun vele geld waard zijn. |
|
|
|
|
|
#379 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#380 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
http://lipstadt.blogspot.com/search/...%20at%20Bruges "Let me quickly shed some light on Marc Kalmann, my brother. He was born in 1948 in Amsterdam and not in Auschwitz in 1945. He lives in the Netherlands and is fluent in Dutch. He lived in the USA for 22 years and was sometimes employed as a teacher of languages at community colleges. He liked the title professor and has used it since. He tends to believe his own fantasies. I love him but I am concerned that his fantasies take over his world. And through the magic of the Internet it is taking the world by storm. I wanted to set some part of the record straight. I have no knowledge of what did or did not happen at the restaurant in Bruges." Voor de anti-racisme-ridders voegt Mevr Lipstadt er ook enkele aanbevelenswaardige bedenkingen aan toe "bezint eer je beschuldigt".
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 20 februari 2008 om 20:43. |
|
|
|
|