Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2008, 15:04   #1
Kay_
Europees Commissaris

Standaard Opzeg huur door schimmel

Aan wie mij kan helpen:

Ik huur sinds September 2007 een studio in het Brusselse via een jaarcontract.
Toen ik introk in September was een deel muur onbeplakt omdat er vocht in de muur had gezeten en die moest 'luchten'.
Maar zei de verhuurder na 2 weken werd dit gemaakt. Vier maan later is daar eindelijk werk van gekomen.

Maar als sinds het begin zijn er ook zeer grote zwarte, natte plakken op de scheiding tussen muur en dak.
Toen ik er iets van gezegd had, kwam de verhuurder die 1 maand later wegdoen.
Maar nu hangt het natuurlijk weer vol (toch een plek van een meter lang) en ook op de pasbeplakte muur beginnen zich zwarte vlekken te vormen.

Verder werkt de verwarming niet goed, een probleem dat ik al sinds oktober aankaart, nadat de verhuuder een nieuwe stop eropgezet had en de lucht had afgelaten blijft het moeilijk het warm te houden.

Verder heeft de huurder mij zelf twee vochtvreters gegeven tegen het vocht, waarbij hij dus het probleem erkent.

Heb donderdag bericht gestuurd naar huurder dat het echt de spuigaten uitloopt en sindsdien niets meer van gehoord. (Een scenario dat zich vroeger nog heeft voorgedaan).

Het is koud, vochtig en ik ben nog nooit zo vaak ziek geweest.

Ik heb beslist dit contract volgende week stop te zetten via aangetekend schrijven, maar is het mogelijk om dit onmiddellijk te doen zonder de 3 maanden opzeg? En zodat ik mijn waarborg terug krijg?

Laatst gewijzigd door Kay_ : 23 februari 2008 om 15:04.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 15:10   #2
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij niet. Heb je misschien een idee hoeveel een gemiddelde studio kost in Brussel? Ik zou er in september ook één willen huren, maar heb geen idee van de huurprijzen in het Brusselse.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 15:12   #3
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Volgens mij niet. Heb je misschien een idee hoeveel een gemiddelde studio kost in Brussel? Ik zou er in september ook één willen huren, maar heb geen idee van de huurprijzen in het Brusselse.
Hangt een beetje van de locatie af, op de meeste plaatsen een 500 euro voor een studio van 40 vierkante meter.
Oud 23 februari 2008, 15:21   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Hangt een beetje van de locatie af, op de meeste plaatsen een 500 euro voor een studio van 40 vierkante meter.
Hm, dat is wel redelijk duur. Hier in Leuven zijn er nog een aantal studio's te huur voor 300 a 350 euro per maand. Maar dan heb je wel geen 40 m².
Oud 23 februari 2008, 15:32   #5
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hm, dat is wel redelijk duur. Hier in Leuven zijn er nog een aantal studio's te huur voor 300 a 350 euro per maand. Maar dan heb je wel geen 40 m².

Kan wel zijn dat je die vindt, die van mij is er zo één. Maar ja, de kwaliteit moet ook nog een beetje oké zijn

Nee, serieus. Ik heb er zelf ook een tijdje achter moeten zoeken, maar de meeste van mijn collega's die in Brussel wonen. betalen toch rond de 500 euro.
Oud 23 februari 2008, 15:34   #6
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat je best met die vraag naar een wetswinkel gaat. Het klinkt nogal ingewikkeld.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 23 februari 2008 om 15:35.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 15:36   #7
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan wel zijn dat je die vindt, die van mij is er zo één. Maar ja, de kwaliteit moet ook nog een beetje oké zijn

Nee, serieus. Ik heb er zelf ook een tijdje achter moeten zoeken, maar de meeste van mijn collega's die in Brussel wonen. betalen toch rond de 500 euro.
De meeste studenten die ik ken die na hun kot een studio/appartement zijn gaan huren zijn ook iets rond de 500 euro per maand kwijt, maar dat vind ik gewoon te duur. Ik begin normaalgezien in september met werken, en dan zou ik het liefst beginnen met wat geld opzij te houden om te sparen/beleggen. Als je dan al onmiddellijk elke maand zoveel aan huur moet afstaan ...
Oud 23 februari 2008, 15:40   #8
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De meeste studenten die ik ken die na hun kot een studio/appartement zijn gaan huren zijn ook iets rond de 500 euro per maand kwijt, maar dat vind ik gewoon te duur. Ik begin normaalgezien in september met werken, en dan zou ik het liefst beginnen met wat geld opzij te houden om te sparen/beleggen. Als je dan al onmiddellijk elke maand zoveel aan huur moet afstaan ...

Haha, je mag het mijne hebben

Nee, maar als je zoekt dan zal je wel iets goedkopers vinden. Je hebt nog tijd en in September komen er een hoop studio's vrij.
Kwestie van op tijd te beginnen zoeken en het juiste vinden.
Oud 23 februari 2008, 15:40   #9
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

In welke gemeente woon je in Brussel?

Het enige wat je kunt doen is, indien de huisbaas geen akkoort geeft dat je gratis weggaat, is de vrederechter inschakelen. Maak snel foto's van alle goorheid, en een copie van je ziekteverlof dat je al genomen hebt (als je die hebt).

Je kunt gratis bij de vrederechter een verzoening krijgen, en als je het een beetje handig speelt kun je zelfs de huisbaas voor een deel laten opdraaien voor je opgelopen (verhuis)kosten.

Ligt er natuurlijk aan welke vrederechter je krijgt, maar sommigen zijn heel goed met huurders.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 16:07   #10
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

^ Dank je voor de tip, zal mijn camera al zeker in de aanslag houden.
Oud 23 februari 2008, 16:23   #11
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kopen dan heb je twee vliegen in één klap zien wat je kan doen hé...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 16:24   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan wie mij kan helpen:

Toen ik introk in September was een deel muur onbeplakt omdat er vocht in de muur had gezeten en die moest 'luchten'.
Maar zei de verhuurder na 2 weken werd dit gemaakt. Vier maan later is daar eindelijk werk van gekomen.

Maar als sinds het begin zijn er ook zeer grote zwarte, natte plakken op de scheiding tussen muur en dak.
Maar nu hangt het natuurlijk weer vol (toch een plek van een meter lang) en ook op de pasbeplakte muur beginnen zich zwarte vlekken te vormen.

Verder werkt de verwarming niet goed, een probleem dat ik al sinds oktober aankaart, nadat de verhuuder een nieuwe stop eropgezet had en de lucht had afgelaten blijft het moeilijk het warm te houden.

Verder heeft de huurder mij zelf twee vochtvreters gegeven tegen het vocht, waarbij hij dus het probleem erkent.

Heb donderdag bericht gestuurd naar huurder dat het echt de spuigaten uitloopt en sindsdien niets meer van gehoord. (Een scenario dat zich vroeger nog heeft voorgedaan).

Ik heb beslist dit contract volgende week stop te zetten via aangetekend schrijven, maar is het mogelijk om dit onmiddellijk te doen zonder de 3 maanden opzeg? En zodat ik mijn waarborg terug krijg?
Wat je moet doen is de dienst voor huisvestingscontrole verwittigen en hen laten komen kijken.

Als zij de woning onbewoonbaar verklaren, mag je huidige huisbaas zelfs nog je verhuiskosten betalen en kan hij het niet meer verhuren voor het ook echt terug in orde is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 21:55   #13
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan wie mij kan helpen:

Nu heb ik niet alle reacties gelezen, maar volgens mij moet dat best te doen zijn... als... gij zorgt voor nieuwe huurders...

(kwestie dat de verhuurder geen dag zonder huurder zit)

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 23 februari 2008 om 21:56.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be