Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2008, 16:49   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Idd. België wordt niet vrijgepleit. Liechtenstein is, hoop ik, door Herr Zumwinkel de katalysator geworden, waardoor meer financiële transparantie in Europa wordt bereikt.
Om welke reden moet Liechtenstein volgens u zich schikken naar de beslissingen van een organisatie waar het geen lid van is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 17:34   #22
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik had dit onderwerp elders op het forum al aangekaart, nu is er dus een reactie. De Duitse belastingdienst heeft 5 miljoen euro betaald voor deze dvd.
In mijn optiek zijn we teruggekeerd naar de tijd van de roofridders die naarstig zochten naar de potjes met geld die de arme boeren hadden verstopt. Want zo is het in wezen.

In Nederland hebben we inmiddels een nieuwe orde locale roofridders in casu de gemeentelijke autoriteiten.

Het hek is nu van de dam en vele werknemers van banken zullen dit voorbeeld volgen. Geen klokkenluiders maar gewoon piepeltjes die even snel hun pensioen een extra aanvulling willen geven.
Ambtenaren lopen gebouwen in en uit met hun laptops, allemaal tot het randje gevuld met (on)betrouwbare info. Tel uit je winst!
Oud 23 februari 2008, 18:36   #23
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
In mijn optiek zijn we teruggekeerd naar de tijd van de roofridders die naarstig zochten naar de potjes met geld die de arme boeren hadden verstopt. Want zo is het in wezen.
De topman van de Deutsche Post zou ik nu niet direct als een "arme boer" omschrijven.

Het gaat hier niet om mensen die met hun geld "vluchten voor de onrechtvaardige en ondraaglijke belastingen", het gaat hier om mensen die, ongeacht hoe hoog of laag de belastingen in eigen land liggen, proberen bewust de belastingen te ontduiken. Als zij netjes hun belastingen betalen dan zijn ze nog altijd rijk. Sommigen proberen het te doen uitschijnen alsof de mensen die met hun geld in Liechtenstein zitten anders geen menswaardig leven meer zouden kunnen leiden, maar niets is minder waar.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 23 februari 2008 om 18:39.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 19:05   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liechtenstein is een staatje waar ik me al heel lang aan erger. Liechtenstein is overigens niet het enige. Dit soort staatjes en staten zijn in zekere zin de opvolgers van de vroegere piratenvrijplaatsen. Criminelen en belastingontduikers kunnen hier bijna ongestraft grote sommen crimineel en zwart geld wegzetten. Merkel heeft mijn steun voor haar eis aan financiële transparantie. Zo’n schertsfiguur als prins Alois, die het begrip soevereiniteit misbruikt ter bescherming van illegale praktijken, zou men zo snel mogelijk een toontje lager moeten laten zingen.
Heerlijk eh.

Lang leve Liechtenstein.

Lang leve vrijheid.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 21:27   #25
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Heerlijk eh.

Lang leve Liechtenstein.

Lang leve vrijheid.
De vrijheid om een schurkenstaatje te zijn
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 22:11   #26
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het gaat hier niet om mensen die met hun geld "vluchten voor de onrechtvaardige en ondraaglijke belastingen", het gaat hier om mensen die, ongeacht hoe hoog of laag de belastingen in eigen land liggen, proberen bewust de belastingen te ontduiken. Als zij netjes hun belastingen betalen dan zijn ze nog altijd rijk. Sommigen proberen het te doen uitschijnen alsof de mensen die met hun geld in Liechtenstein zitten anders geen menswaardig leven meer zouden kunnen leiden, maar niets is minder waar.
Het gaat niet alleen om belastingonduikers, Geert. Nog erger vind ik dat criminele gelden, die bijvoorbeeld door drugshandel zijn verkregen, hier rustig heengevoerd kunnen worden, zonder dat er een haan naar kraait.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 18:10   #27
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet alleen om belastingonduikers, Geert. Nog erger vind ik dat criminele gelden, die bijvoorbeeld door drugshandel zijn verkregen, hier rustig heengevoerd kunnen worden, zonder dat er een haan naar kraait.
De EU en Belgie maken zich alleen druk om de kleine drugskoeriers.
De grote handelaars laten ze gaan naar de kleine schurkenstaatje,
omdat ze zelf ook hun geld daar hebben zitten.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 21:42   #28
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ofwel kan u dat bewijzen ofwel niet. Vele bewijzen heb ik hier tot nog toe niet gezien.

Daarnaast vind ik zeker in het geval van Zwitserland dat de EU helemaal geen recht van spreken heeft. Simpelweg omdat Zwitserland lichtjaren verder staat op de schaal 'democratie' dan de EU zelf.

Bovendien zou de EU misschien eerst eens voor eigen deur kunnen vegen vooraleer weer een raid op te zetten naar een buitenlandse kas. Mogelijk wordt er drugsgeld in Zwitserland belegd, maar het wordt wel in de EU verdiend hé. Misschien dat ze dan eerst eens daar hun aandacht op kunnen focussen?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 24 februari 2008 om 21:43.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 21:46   #29
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Liechtenstein,Andorra,Monaco...zeker haalbare doelen voor de Verenigde EU-strijdkrachten .

Zwitserland is beslist te hoog gegrepen

In plaats van de overtreders in de kraag te pakken,te pluimen, en in het gevang te gooien zoekt men ruzie met onafhankelijke staten die feitelijk niks met de EU van doen hebben .

"roll the drumms"

wow
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 21:52   #30
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De vrijheid om een schurkenstaatje te zijn
Natuurlijk. Schurkenstaten zijn gewoon cool, mkay?

lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 22:20   #31
Geert C

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad nog erger, maar in deze zaak in Duitsland ging het toch, in hoofdzaak, over belastingontduiking, dacht ik.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 25 februari 2008, 00:55   #32
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Onverwacht blijkt dit topic een interessante discussie op te leveren. Scherp blijkt wie de woorden vrijheid en soevereiniteit ge(mis)bruikt voor het wegkijken van criminaliteit.
Ik blijk toch nog steeds iets te naïef te zijn aangaande de motieven van vele van mijn medeburgers.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 01:19   #33
Aviator
Burger

Standaard

Ik herinner mij nog dat menig Belg in 2001 en 2003 moord en brand schreeuwde toen de VS Afghanistan en Irak binnenviel omdat het regime hun daar niet beviel. En nu hoor ik hier mensen dingen zeggen zoals "dat land moet aangepakt worden". Mooi is dat. Die landen zijn inderdaad belastingsparadijzen maar als de Liechtensteiners (als ze zo heten) daar geen graten in zien, wie zijn wij dan om hen zulk een belastingsklimaat te ontzeggen. Het is schrijnend dat mensen zich drukmaken om Liechtenstein. Er zijn tientallen landen waar veel erger dingen gebeuren dan dat. Misschien moeten we het daar eens over hebben.
Aviator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 12:59   #34
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liechtenstein is een staatje waar ik me al heel lang aan erger.
Ik heb dergelijke problemen met Amerika, China en Rusland, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt dat mijn persoonlijke frustraties de legitimiteit van die staten zouden ontnemen.

Citaat:
Liechtenstein is overigens niet het enige. Dit soort staatjes en staten zijn in zekere zin de opvolgers van de vroegere piratenvrijplaatsen.
En in welke zin mag dat dan wel zijn?

Citaat:
Criminelen en belastingontduikers kunnen hier bijna ongestraft grote sommen crimineel en zwart geld wegzetten.
Dat geldt eveneens voor Jersey, Zwitserland, de Bahamas en zelfs... België.

Zullen we al die landen met een ander fiscaal stelsel dan de buurlanden maar opdoeken? Veel succes...

Citaat:
Ga Europa, ga ervoor tegen de criminaliteit!
Over welke criminaliteit heeft u het eigenlijk? Over de geïnstitutionaliseerde diefstal die men vergoelijkt onder de term "belastingen" en waarvoor men infantiele rechtvaardigingspogingen doet (anders hebben we geen mooie wegen)?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 13:06   #35
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Onverwacht blijkt dit topic een interessante discussie op te leveren. Scherp blijkt wie de woorden vrijheid en soevereiniteit ge(mis)bruikt voor het wegkijken van criminaliteit.
Ik blijk toch nog steeds iets te naïef te zijn aangaande de motieven van vele van mijn medeburgers.

Nee het gaat erom wat u als achterliggende bedoeling ziet van de EU. Volgens mij heeft dat niks met crimineel geld te maken, maar wil men gewoon beletten dat burgers en bedrijven een alternatieve vestigingsplaats hebben om aan de 'geharmoniseerde' taksen te ontsnappen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 13:18   #36
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Liechtenstein,Andorra,Monaco...zeker haalbare doelen voor de Verenigde EU-strijdkrachten .

Zwitserland is beslist te hoog gegrepen
En wat met België?

Een voorbeeldje. Een Franse magnaat met een vermogen van 15 miljoen euro verhuist naar België en besluit hier te rentenieren. Daardoor ontloopt de Franse staat direct al €270.000 aan vermogensbelastingen.

Zal de EU België niet moeten binnenvallen?
Oud 25 februari 2008, 13:24   #37
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Nee het gaat erom wat u als achterliggende bedoeling ziet van de EU. Volgens mij heeft dat niks met crimineel geld te maken, maar wil men gewoon beletten dat burgers en bedrijven een alternatieve vestigingsplaats hebben om aan de 'geharmoniseerde' taksen te ontsnappen.
Belastingontduiking is een misdrijf, de EU heeft het volste recht om daar paal en perk aan te stellen.

Vandaag de dag ondervindt Liechtenstein de voordelen van de EU, maar niet de lasten. Dat vind ik onaanvaardbaar. Ze profiteren van de EU.

Laatst gewijzigd door Geert C : 25 februari 2008 om 13:26.
Oud 25 februari 2008, 13:43   #38
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Belastingontduiking is een misdrijf, de EU heeft het volste recht om daar paal en perk aan te stellen.

Vandaag de dag ondervindt Liechtenstein de voordelen van de EU, maar niet de lasten. Dat vind ik onaanvaardbaar. Ze profiteren van de EU.
Niets belet de EU om zelf een concurrentieel belastingsbewind te voeren.

Maar ja, de wegen moeten onderhouden worden, dus we kunnen niet lager.

En in Liechtenstein zijn geen wegen
Oud 25 februari 2008, 15:25   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Andorra is ook niet slecht:
Ik hoop dat deze video een hoax is:
http://www.theonion.com/content/vide..._not_in_africa

(van theonion.com kan je veel verwachten:lol)

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 februari 2008 om 15:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 21:48   #40
corse
Banneling

Standaard

Lijst van landen die als belastingparadijs worden gezien
Deze lijst omvat belastingparadijzen in de breedste zin van het woord. Nederland komt er bijvoorbeeld op voor, omdat dit land door de rulingpraktijk, deelnemingsvrijstelling en ontbreken van royaltybelasting wordt gezien als belastingparadijs. Door de Vermogensrendementsheffing geldt dit ook voor veel vermogende particulieren. Daarentegen wordt inkomen uit arbeid, waaronder de winst bij verkoop van een bedrijf, in Nederland relatief hoog belast, waardoor het voor stoppende ondernemers zeker geen belastingparadijs is.

Andorra
België (coördinatiecentra)
Caymaneilanden
Dubai
Dublin Dock Area (Ierland)
Gibraltar
Liechtenstein
Luxemburg (1929 holdings)
Kanaaleilanden
Marshalleilanden
Monaco
Nauru
Nederland
Panama
Speciale Economische Zones in China, alsmede Hongkong en Macau
Vanuatu
Zwitserland (m.n. bepaalde kantons, zoals Zug)
Verenigde Arabische Emiraten
corse is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be