Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Zorgt biofuel voor "Groene Luchtvaart"?
ja 1 5,88%
neen 12 70,59%
onvoldoende 2 11,76%
er zit toekomst in 2 11,76%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2008, 11:22   #1
eno2
Banneling

Standaard Zorgt biofuel voor "Groene Luchtvaart"?

Ik geloof er geen woord van.
Reclamestunt van Sir Richard Branson, Virgin.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 12:27   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Geslaagde stunt, en weer 10 000 Noord Koreanen die verhongeren.
Oud 25 februari 2008, 13:27   #3
Tavek
Banneling

Standaard

Neen

biofuel is de grootste idioterie op de planeet. Men moet gewoon minder verbruiken ipv de tekorten aan te proberen pakken via de voedselmarkt.

eten > auto
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 14:10   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tavek, Biofuel is een prachtoplossing, als we niet met zoveel zouden zijn.

Het is de meest simpele,milieuvriendelijke technologie die we kunnen toepassen om zonne-energie om te zetten naar transporteerbare/opslaanbare energie.

Maar uiteindelijk, als we met "voldoende minder" zouden zijn, zou klassieke waterkracht ook al een eind komen.
Oud 25 februari 2008, 14:27   #5
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tavek, Biofuel is een prachtoplossing, als we niet met zoveel zouden zijn.

Het is de meest simpele,milieuvriendelijke technologie die we kunnen toepassen om zonne-energie om te zetten naar transporteerbare/opslaanbare energie.

Maar uiteindelijk, als we met "voldoende minder" zouden zijn, zou klassieke waterkracht ook al een eind komen.
Maar we zijn met meer als 6 miljard op deze planeet.

Dusja, er zijn betere manieren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 15:53   #6
eno2
Banneling

Standaard

Naar het schijnt is de te verwachten CO2-reductie door biofuel miniem, zelfs die van de "tweede generatie"
Oud 25 februari 2008, 17:56   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Net als in de autobrandstoffen gaat het om "bijmengingen"...

Algemeen wordt ernaar gestreefd om uit zoveel mogelijk bronnen aan brandstof te raken,om brandstoffen met verschillende inhoud te maken die toch zo conform mogelijk blijft aan "jet Fuel A"..met andere woorden om te kunnen "springen " als zich de mogelijkheid aandient om eens bij iemand anders dan een pure-minerale olieleverancier aan te kopen...Bio-brandstoffen KUNNEN niet 100% instaan voor alles,maar ze kunnen de schommelingen in de bevoorrading en de prijzen,die steeds erger worden,"bemiddelen"....(als olieprodukten te duur worden worden bio-bijmengingen plots concurrentieel genoeg om enkele procenten van een prijspiek er af te krijgen..of om enkele dure maanden te overbruggen.)

Vandaar de interesse niet alleen van VIRGIN maar ook van Boeing en van de motor-fabrikant(en)..

technisch was het "onmogelijk" dat die vermengde brandstof bruikbaar zou zijn want ze "kon niet" tegen de koude temperaturen op grote hoogte.Virgin heeft in ieder geval al die mythe van tafel geveegd ...Overigens heeft ook Airbus al rondgevlogen met een A380 met een "biofuel-motor"....."They are on it"

Laatst gewijzigd door kelt : 25 februari 2008 om 17:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 18:05   #8
NO_EPO
Vreemdeling

Standaard

Als je die bio-fuels in niet voor landbouw geschikte gebieden gaat maken wel ja.

Zie Bio-Fuels from algea. (toepasbaar in woestijn gebied) (zie draad oplossingen )
NO_EPO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 18:24   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NO_EPO Bekijk bericht
Als je die bio-fuels in niet voor landbouw geschikte gebieden gaat maken wel ja.

Zie Bio-Fuels from algea. (toepasbaar in woestijn gebied) (zie draad oplossingen )
Hoever staan die algae?
Nergens, I presume?
Oud 25 februari 2008, 18:26   #10
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Net als in de autobrandstoffen gaat het om "bijmengingen"...

Algemeen wordt ernaar gestreefd om uit zoveel mogelijk bronnen aan brandstof te raken,om brandstoffen met verschillende inhoud te maken die toch zo conform mogelijk blijft aan "jet Fuel A"..met andere woorden om te kunnen "springen " als zich de mogelijkheid aandient om eens bij iemand anders dan een pure-minerale olieleverancier aan te kopen...Bio-brandstoffen KUNNEN niet 100% instaan voor alles,maar ze kunnen de schommelingen in de bevoorrading en de prijzen,die steeds erger worden,"bemiddelen"....(als olieprodukten te duur worden worden bio-bijmengingen plots concurrentieel genoeg om enkele procenten van een prijspiek er af te krijgen..of om enkele dure maanden te overbruggen.)

Vandaar de interesse niet alleen van VIRGIN maar ook van Boeing en van de motor-fabrikant(en)..

technisch was het "onmogelijk" dat die vermengde brandstof bruikbaar zou zijn want ze "kon niet" tegen de koude temperaturen op grote hoogte.Virgin heeft in ieder geval al die mythe van tafel geveegd ...Overigens heeft ook Airbus al rondgevlogen met een A380 met een "biofuel-motor"....."They are on it"

Allemaal goed en wel, maar de groene studiegroepen zien daar maar een positief CO2 potentieel in zitten VAN EEN PAAR PROCENTEN.
Oud 26 februari 2008, 20:33   #11
NO_EPO
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoever staan die algae?
Nergens, I presume?
Bron

http://en.wikipedia.org/wiki/Algae_culture

Ik knip er een stukje voor U uit.

Currently most research into efficient algal-oil production is being done in the private sector, but if predictions from small scale production experiments bear out then using algae to produce biodiesel, bioethanol and biobutanol may be the only viable method by which to produce enough automotive fuel to displace current world gasoline usage.

Laatst gewijzigd door NO_EPO : 26 februari 2008 om 20:35.
NO_EPO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 21:06   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen

biofuel is de grootste idioterie op de planeet. Men moet gewoon minder verbruiken ipv de tekorten aan te proberen pakken via de voedselmarkt.

eten > auto
van mij mag alle suiker verstookt worden naar bioethanol, dat is precies geen idioterie. Suiker mag daardoor rustig onbetaalbaar worden. Tienen zal toch wel zijn taxcredits en subsidies binnenrijven om zijn spel om te bouwen naar een bio-feul productie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 21:50   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar de groene studiegroepen zien daar maar een positief CO2 potentieel in zitten VAN EEN PAAR PROCENTEN.

Tja ....

Laat mij het dan iets anders stellen.....er is voor zover mij bekend nog niks uitgevonden of gerealiseerd door een "groene studiegroep"

Ondertussen is die Branson,ooit een plaatjesboer in een achteraf-hok in londen een merkwaardig soort ondernemer geworden die ruimtevaart BUITEN DE OVERHEID OM aan het helpen realiseren is,en zit hij met het zeer reele probleem van de olieprijzen voor zijn luchtvaartoperaties....

Kijk,als de vraag is,hoe halen we spectaculair de CO-2 uitstootGROEI naar beneden,dan stop je inderdaad beter de GROEI van de luchtvaart...

Maar Branson is luchtvaartondernemer....hoe serieus kan hij zoiets zelfs maar overwegen denk je?

Hoe serieus moet hij eigenlijk nog "aanbevelingen" van "gesubsidieerden" en "drukkingsgroepen" nemen,die hun geld van de staat of van lidgelden krijgen maar die zich persoonlijk nog nooit hebben moeten borgstellen voor leningen van...pakweg.....30 miljoen pond of zo....

Er zal iemand SERIEUZER moeten uit de kast komen tegen de Branson-types dan die "groene studiegroepen"..

de klant bijvoorbeeld

noot: Het CO-2-verhaaltje voor deze technologie is een leuk reclamepraatje,dat weten we toch allemaal

Laatst gewijzigd door kelt : 26 februari 2008 om 21:53.
Oud 27 februari 2008, 10:44   #14
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat mij het dan iets anders stellen.....er is voor zover mij bekend nog niks uitgevonden of gerealiseerd door een "groene studiegroep"
Beetje meer naar BBC radio luisteren.
Ongetwijfeld zit ook internet er vol van, maar ik doe niet aan internet.
In elk geval zijn ze in de media prominent aanwezig.
Je zal het alleen niet gemerkt hebben

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 februari 2008 om 11:12.
Oud 27 februari 2008, 10:46   #15
eno2
Banneling

Standaard

Deze biofuel-technologie is een dooie mus.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 februari 2008 om 11:11.
Oud 27 februari 2008, 10:47   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NO_EPO Bekijk bericht
Bron

http://en.wikipedia.org/wiki/Algae_culture

Ik knip er een stukje voor U uit.

Currently most research into efficient algal-oil production is being done in the private sector, but if predictions from small scale production experiments bear out then using algae to produce biodiesel, bioethanol and biobutanol may be the only viable method by which to produce enough automotive fuel to displace current world gasoline usage.
IF

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 februari 2008 om 10:48.
Oud 8 maart 2008, 08:20   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overigens...de luchtvaart is verantwoordelijk voor iets van.....3%...van de wereldwijde koolstofuitstoot!

We hebben dus een snelgroeiende sektor die er eigenlijk heel vroeg bij is om te zoeken naar methoden om in te grijpen....
Oud 21 maart 2008, 13:41   #18
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens...de luchtvaart is verantwoordelijk voor iets van.....3%...van de wereldwijde koolstofuitstoot!

We hebben dus een snelgroeiende sektor die er eigenlijk heel vroeg bij is om te zoeken naar methoden om in te grijpen....
Luchtvaart is een draak van een sector die alles behalve flexibel is. 90% van de luchtvaartbedrijven kijken naar uren / lading / regulatie. Ge moet zo eens een FAA manual doornemen om te snappen waarom.

Het incentive om uit te kijken naar alternatieve brandstof is niet vanuit milieuoogpunt, het is gewoon omdat de brandstof hun grootste kost is.
Oud 23 maart 2008, 13:56   #19
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Het incentive om uit te kijken naar alternatieve brandstof is niet vanuit milieuoogpunt, het is gewoon omdat de brandstof hun grootste kost is.
Klopt. Maar het dwingt ze daarentegen naar alternatieven te kijken die - hopelijk - milieuvriendelijker zijn. Zijn de Amerikanen (USAF) tegenwoordig niet bezig met synthetische fuels? Ik herinner me een experiment met een C-17 die vloog op een blend van JET A1 en synthetische fuel op basis van het fischer-tropsch proces. Stukken mileiuvriendelijker naar 't schijnt. Mijn inziens verder werken aan aandrijving op basis van waterstof. spijtig genoeg worden het wel enorm lelijke dingen met die gigantische waterstofpods onder de vleugels
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 10:28   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is zes procent.

Verder is het impact van de soort vervuiling erger, omdat ze op grote hoogte gebeurt. Dat is nog niet goed bekend.

Ze zijn er misschien vroeg bij, omdat ze nog niet zolang bestaan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be