![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Columbus was ook nooit in amerika,dat zoog ie uit zen gore duim
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Vraag het maar aan mo,de aarde is een vierkant en plat
![]() Trouwens,die tisten vragen zich nog altijd af,wat dat "geel" bolleke is die af en toe verschijnt,ze aanbidden dat zelfs. Laatst gewijzigd door Gargamel : 19 februari 2008 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar het is slechts een volkslegende legende of niet... Sinds de dag ik die term hier op het forum voor het eerst aantrof .. is er al wel wat veranderd diegenen die die term te pas en te onpas hanteerden hebben blijkbaar ingezien dat die eigenschap eerder op hen sloeg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het valt me toch steeds weer op hoe bijzonder kritisch sommige mensen zijn t.o.v. algemeen erkende feiten, maar hoe absoluut non-kritisch deze zelfde mensen zijn als het erop aankomt hun eigen "theorieën" onder de loep te nemen.
Men verwijt de massa alles klakkeloos aan te nemen - dat geeft hen ergens een superieur gevoel, ook al zullen ze dit nooit toegeven - maar zelf nemen ze gewoon de mening van enkele anderen over. Dit uiteraard alles onder het motto van "Denk voor jezelf" natuurlijk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan dien je de betekenis van da naam"Columbus" te kennen,en te weten dat voor een groep mensen in Europa "Amerika" al lang bekend was. Het "Columbus" verhaal is voor publieke consumptie en zeg maar een soort 'cover' story. Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 20 februari 2008 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Parlementslid
|
![]() vertel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 25 februari 2008 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pindar : 25 februari 2008 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() en over de naam Columbus:
Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 25 februari 2008 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Icke... de man met vele beweringen maar geen enkel bewijs... Zoals ik al zei: het verbaast mij steeds opnieuw hoe kritisch sommige mensen zijn t.o.v. algemeen aanvaarde theorieën/feiten, maar hoe kritiekloos deze zelfde mensen het gewauwel van zelfverklaarde wetenschappers klakkeloos overnemen. Nou ja, samenzweringstheorieën zijn nu éénmaal een stuk spannender en interessanter om te lezen dan de soms wat saaie geschiedenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is echt niet alleen Icke die het zegt. En als zegt een papegaai het, het gaat er om of het argument klopt! En zelfverklaarde wetenschappers sla ik honderd maal beter aan dan de conventionele wetenschappers, maar ja om dat te begrijpen, moet je weten wie en waarom de wetenschap opgericht is. Ik ga er nu niet hier op in heb ik op andere plekken gedaan maar laten we zeggen dat het sleutelwoord 'macht" is.De meeste mensen die echt iest betekend hebben zeggen dat ze zaken niet ontdekt hadden als ze universitair onderwijs hadden gevolgd. maar ja is hele andere discussie. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Onderzoek ? Welke onderzoeken verricht jij zo allemaal misschien ? Wat boeken lezen, Internet afsurfen en eventueel eens een DVD huren noem ik géén onderzoek.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je me voor geen meter kent! Je doet dus een uitspraak over iemand die jje totaal niet onderzocht heb en niets van weet, en dan verwijt je mij dat ik niet goed onderzoek??? Jij onderzoekt helemaal niets! maar goed ik draai het om, wat is dan in jouw ogen 'goed' onderzoek? Als de uitkomst je bevalt? Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 25 februari 2008 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Goed onderzoek (en bijgevolg aanvaardbare theorieën) begint met goede bewijzen, of op zijn minst plausibele, sterke vermoedens. Sterke beweringen - zoals jij om de haverklap op tafel legt - vragen echter sterke, ondubbelzinnige bewijzen. Laat daar nu net het schoentje wringen... Iemand als Icke mag schrijven wat hij wil, maar zijn bewijsmateriaal is tot op heden nul. Ik twijfel er echter niet aan dat sommige lichtgelovige individuen ervan overtuigd zijn dat er wel degelijk onloochenbaar bewijsmateriaal bestaat... Noem me gek, maar als een schertsfiguur als bevoorbeeld Icke in alle ernst beweert dat pakweg country-zanger en acteur Kris Kristofferson eigenlijk behoort tot een humanoïde reptielsoort, kan ik toch moeilijk serieus blijven ? Wie is het meest gek ? De gek, of degene die hem volgt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
dus dat doe ik nu eens niet, Citaat:
wat plausibel is? De wetenschap staat vol met zaken waar geen bewijs voor is. Meestal zijn het, vooral in de fysika, bedekte cirkelredeneringen. Zijn verschillende uitermate goede boeken over. Maar laten we ons nu even niet verliezen in details. Citaat:
helemaal geen bewijs is. En dat stoort U niet? hhhm Ik denk dat U het gevoel heeft dat U wereldbeeld onder vuur staat. Citaat:
Dat slaat toch nergens op? En lichtgelovig? Ja, dat ben ik zeer zeker geweest, t.o.v. de conventionele zaken zeer zeker. Tot ik eindelijk eens begon te twijfelen. Waarom me lichtgelovig noemen als U me niet kent, vind U dat zelf niet raar en getuigen van een enorm dom vooroordeel? Citaat:
gezegd, zoek eens op 'cognitieve dissonantie' . En het is niet alleen Icke die het zegt hoor, maar U heeft het bij voorbaat al afgewezen omdat het 'bizar' is (cogn dissonantie). U zou het boek "The expert speaks' eens moeten lezen. Verder als je het gaat onderzoeken is het een enorme puzzel die na heel veel onderzoek in elkaar valt, en dit heb ik ook al zoooo vaak genoemd, je kan niet even in een postinkje een bewijsje geven, zo zit dat systeem helemaal niet in elkaar. Maar ben je bereid zelf eens meer te gaan spitten? En nog wat, IK kan je totaal niet overtuigen, dat kan je alleen zelf, gelukkig kortweg gezet gebeurt er dit: Citaat:
Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 25 februari 2008 om 20:09. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En in sommige gevallen ook wel wat angstaanjagend. Citaat:
Citaat:
Er is echter ook zoiets als overdrijven en paranoïde worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdat het compleet geschift is, en wars van alle logica. Volgens jouw "logica" kan ik dus de meest waanzinnige stellingen poneren zonder dat ik me druk moet maken om details zoals "bewijzen" of zelfs maar "sterke vermoedens". Citaat:
Een onoverzichtelijke en oneindig gevarieerde warboel, ja, dat wel, maar een puzzel ? Nee. Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
zondermeer van tafel. Ik ben van mening dat uw uitspraak onjuist is en is ook te staven, maar dan moet U wel heel veel gaan lezen. Citaat:
Citaat:
Het is angstaanjagend wat de mensen kritiekloos van de mainstream aanvaarden, zonder enig bewijs! Doodeng Citaat:
dat de volgende 'mensen' shape-shifters zijn: De Clintons, Bush, de huidige paus, de Koningin van Engeland, de Rotschilds, de Rockefellers. ect Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
alle logica? vaak is 'logisch' niet meer dan een vaak herhaalde kletskoek, Zoals Osama Bin Laden en 9-11 Citaat:
Citaat:
'het leven' Citaat:
By design! Het meeste is 'rook en spiegels' Pin d"Ar |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Het moet toch niet zo heel moeilijk zijn om de belangrijkste pijlers van de gedachtengang achter de "Bush en de paus zijn shape-shifters"-theorie in enkele paragraafjes samen te vatten ? Want elke keer als ik achter meer concrete gegevens vraag, krijg ik steevast een dooddoener �* la "u moet zelf meer op onderzoek gaan" of "u moet het boek maar lezen." |
|
![]() |
![]() |