Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2008, 09:30   #421
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
En is dat evangelie of wat?

misschien is het wel gezond verstand ....
Oud 22 februari 2008, 09:49   #422
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Boadicea heeft gelijk. Het maakt niet uit waar die man geboren is, het maakt ook niet uit of hij een professoraat had, of alleen maar zo genoemd werd. Het enige wat ertoe doet is dat de man vanwege het feit dat hij een Joods keppeltje droeg de deur gewezen kreeg, en 6,5 Euro voor zijn koffie moest betalen.

Het goeie aan de hele historie is dat ik daar nooit, en ik ga niet vergeten dat het Le Panier D'Or was, een voet ga binnen zetten bij die afzetters.

Wat zijn ontvangst door de politie betreft is het moeilijker uit te maken of het daar een kwestie van antisemitisme was. Naar het schijnt kan daar al eens een nurk tussen zitten (denk aan Bart Debie) en die is dan tegen iedereen vies.
Linda heeft ongelijk.

Die arme man is een fantast en niet erg evenwichtig. Dat lijkt het enige feit te zijn.

De man spreekt ook vloeiend Nederlands, en eiste een verklaring in het Engels wat dat feit nogmaals bevestigt. En dat heeft niets met
Bart Debie te maken 'die tegen iedereen vies is'. Of is dat ook een feit?
Oud 22 februari 2008, 10:08   #423
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

We kunnen hier nog eindeloos overdoor palaveren...
Wie er niet bij was zal het nooit precies weten.

Maar die man eerst bedienen en dan daarna de deur wijzen omdat hij een keppeltje droeg/draagt blijft eigenaardig klinken.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 17:31   #424
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Het is toch gewoonweg niet te geloven hoe blind sommige mensen zijn. Iedereen die een beetje kan lezen, begrijpt onmiddellijk dat dit zaakje stinkt. De heer Kalmann is ook duidelijk niet aan zijn proefstuk toe, zie o.a. de leugenachtige verhalen over de Marokkaanse jongeren, de doctor-titel, en het verhaaltje dat hij de jongste Auschwitz-overlevende ter wereld zou zijn. Allemaal leugens...

En nog presteren er hier nog mensen het om de één of andere, mij volstrekt onduidelijke, reden te poneren dat het allemaal wel goed en wel kan zijn, maar dat het toch sneu is dat die meneer Kalmann wegens het dragen van een keppeltje werd buitengebonjourd.

Zou je nu niet spontaan van, excuse my French, zoveel geëtaleerde verstarring je verstand beginnen te verliezen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 18:05   #425
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me inderdaad af of deze topic inderdaad niet geleidt wordt door antisemietenbashers, die alles doen om meneer Kalmann in een slecht daglicht te stellen en te beweren dat hij liegt, omdat hij in het verleden blijkbaar al eens fantastische verhalen verteld heeft.

Het grote probleem is: ik was er niet bij in dat café en kan dus niet nagaan of meneer Kalmann al dan niet de waarheid spreekt. Als hij (weermaals) liegt, is dat een jammere zaak voor die cafe-uitbater, maar als hij ditmaal toch de waarheid sprak, vind ik het jammer dat hij voor zoiets door het slijk moet gehaald worden.

De reputatie van meneer Kalmann is me door dit topic ook bekend en ik zal niet zeggen dat hij me altijd even geloofwaardig overkomt, maar feit is dat we een klimaat van antisemietisme aan het creëren zijn. Meneer Kalmann helpt daar negen kansen op tien ook bewust aan mee en ik zeg ook dat hij niet erg slim was met er zo een media zaak van te maken.

Maar de point blijft dat in mijn ogen een café-uitbater die een bepaalde klant niet kan hebben, deze mag weigeren, als hij tegen het omzetverlies kan, indien het om onobjectieve redenen was. Ik weet niet wat er in dat café gebeurd is en we zijn hier dus allemaal aan het speculeren: zowel de believers van Kalmanns verhaal, als de nonbelievers.

Mensen, die lijkt hier wel The X-files om een kop koffie. Dat vind ik een beetje erover. Eigenlijk voeren we hier dus een non-discussie. Vandaar dat ik geen zinnige post kan verzinnen om ze te verrijken. Ik belaster meneer Kalmann niet, omdat ik zijn verhaal niet kan controleren, ik belaster die cafébaas ook niet, vermits ik sowieso nooit zo etablissement zal bezoeken.
Ieder zijn koffie zou ik zo zeggen.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 22 februari 2008 om 18:06.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 18:15   #426
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Antisemietenbashers? LOL, Boa.

Het probleem is dat drama-lama's veel kunnen verpesten voor mensen die wél leuk en 'normaal' overal heen kunnen zonder ellende te beleven.

En dat dit klotebericht over een drama-lama de wereld is rondgegaan en Brugge en de Vlamingen weer eens in een slecht daglicht stelt, dat stuit zelfs de 'antisemietenbasher' in mij (ik gebruik dit omdat je het blijkbaar nodig hebt een stempel te zetten op mensen die een andere mening hebben als jij, ookal passen die hokjes niet helemaal) tegen de borst.

Tevens ben ik niet noodzakelijk boos op antisemieten in deze, maar wel op de pers. Die is totaal over de schreef gegaan, en zal in alle talen gaan zwijgen over het stomweg overnemen van een lasterlijk bericht, verspreid door een oude man die zijn evenwicht op een foute manier probeert te vinden. Hij zou misschien beter op Keltisch volksdansen gaan.

Misschien heb jij wel een ideetje dat hem er bovenop kan helpen.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 18:16   #427
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Zou je nu niet spontaan van, excuse my French, zoveel geëtaleerde verstarring je verstand beginnen te verliezen?
Niet doen, Nieri. Ik heb hier veel verstandige en genuanceerde dingen gelezen.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 18:30   #428
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Antisemietenbashers? LOL, Boa.

Het probleem is dat drama-lama's veel kunnen verpesten voor mensen die wél leuk en 'normaal' overal heen kunnen zonder ellende te beleven.

En dat dit klotebericht over een drama-lama de wereld is rondgegaan en Brugge en de Vlamingen weer eens in een slecht daglicht stelt, dat stuit zelfs de 'antisemietenbasher' in mij (ik gebruik dit omdat je het blijkbaar nodig hebt een stempel te zetten op mensen die een andere mening hebben als jij, ookal passen die hokjes niet helemaal) tegen de borst.

Tevens ben ik niet noodzakelijk boos op antisemieten in deze, maar wel op de pers. Die is totaal over de schreef gegaan, en zal in alle talen gaan zwijgen over het stomweg overnemen van een lasterlijk bericht, verspreid door een oude man die zijn evenwicht op een foute manier probeert te vinden. Hij zou misschien beter op Keltisch volksdansen gaan.

Misschien heb jij wel een ideetje dat hem er bovenop kan helpen.
Geen idee. Ik ben geen psychiater. Maar de pers speelt er inderdaad een grote rol in.

Toch zou ik niet naar meneer Kalmann alleen wijzen. De oorzaak van het feit dat dit fait divers, al dan niet waar, zo uitgebreid in de media komt, is doordat racisme nu eenmaal goed verkoopt. Het is de mediacrime van het moment. Het is hot, zeker na de zaak Van Themsche. Het is ook politiek gemakkelijk te verkopen, want het is een probleem waar niet meteen een pasklaar antwoord voor bestaat en dus stemmen kan blijven opleveren. Racisme is het nieuwe gouden kalf geworden en heeft de tien geboden van het fastoen overboord gegooid.

Die man is misschien niet goed bij zijn hoofd, maar hij weet wel hoe hij de aandachtshoer moet spelen. Tegenwoordig kan iedere migrant met zulk een verhaal naar de pers stappen. Blijkbaar is men juist op dit soort sensatie uit. Men wil van alles meteen een zaak maken en ik vrees dat we zo in een gevaarlijke spiraal terecht gekomen zijn, die het echte racisme wel kan aanwakkeren. Als je al een PV riskeert voor 1 verkeerd woord, dat misschien nog uit de context gerukt is en dan kan je er nog een proces voor aan je broek krijgen, dan vrees ik dat onze maatschappij in naam van verdraagzaamheid ver van af is.

Mensen als Kalmann zijn hoogst waarschijnlijk ziek, dat zal ik niet ontkennen, maar onze maatschappij zal hem zeker niet helpen, want ze is zelf al zo verziekt, dat een fait divers zoals iemand een koffie weigeren, al misdaad nummer 1 geworden is.

En het feit dat er aan deze zaak Kalmann-koffie zoveel heisa van over de 20 pagina's op een forum aan besteed wordt, illustreert enkel hoe ver we al gekomen zijn.

Nee, rassenhaat en discriminatie zijn niet leuk, maar als het zo van de pot gerukt wordt, dat elke migrant die aandacht wil, een mediaster wordt en het grote slachtoffer voor het weigeren van een kop koffie, vrees ik dat we wel verkeerd bezig zijn.

Of is het de bedoeling dat we allemaal onze minute of fame moeten krijgen als slachtoffer van iets banaals, zodat de echte erge dingen verstopt kunnen blijven?

Laatst gewijzigd door Boadicea : 22 februari 2008 om 18:34.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 13:26   #429
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Brugge eist excuses van Joods Actueel

wo 27/02/08 - Het stadbestuur van Brugge heeft het blad Joods Actueel om excuses gevraagd. Het blad schreef onlangs dat een Amerikaanse professor om racistische redenen uit een horecazaak op de Markt was gezet.

Volgens het artikel kreeg de man ook een onheuse behandeling van de Brugse politie.

Uit onderzoek blijkt nu dat de man helemaal geen professor is, maar een fantast. Ook de politie zou correct gehandeld hebben.

Burgemeester Patrick Moenaert (CD&V) is boos omdat Joods Actueel zijn bronnen niet goed controleert en eist een rechtzetting.

bron: vrt
Oud 27 februari 2008, 14:04   #430
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vraag me inderdaad af of deze topic inderdaad niet geleidt wordt door antisemietenbashers, die alles doen om meneer Kalmann in een slecht daglicht te stellen en te beweren dat hij liegt, omdat hij in het verleden blijkbaar al eens fantastische verhalen verteld heeft.

Het grote probleem is: ik was er niet bij in dat café en kan dus niet nagaan of meneer Kalmann al dan niet de waarheid spreekt. Als hij (weermaals) liegt, is dat een jammere zaak voor die cafe-uitbater, maar als hij ditmaal toch de waarheid sprak, vind ik het jammer dat hij voor zoiets door het slijk moet gehaald worden.

De reputatie van meneer Kalmann is me door dit topic ook bekend en ik zal niet zeggen dat hij me altijd even geloofwaardig overkomt, maar feit is dat we een klimaat van antisemietisme aan het creëren zijn. Meneer Kalmann helpt daar negen kansen op tien ook bewust aan mee en ik zeg ook dat hij niet erg slim was met er zo een media zaak van te maken.

Maar de point blijft dat in mijn ogen een café-uitbater die een bepaalde klant niet kan hebben, deze mag weigeren, als hij tegen het omzetverlies kan, indien het om onobjectieve redenen was. Ik weet niet wat er in dat café gebeurd is en we zijn hier dus allemaal aan het speculeren: zowel de believers van Kalmanns verhaal, als de nonbelievers.

Mensen, die lijkt hier wel The X-files om een kop koffie. Dat vind ik een beetje erover. Eigenlijk voeren we hier dus een non-discussie. Vandaar dat ik geen zinnige post kan verzinnen om ze te verrijken. Ik belaster meneer Kalmann niet, omdat ik zijn verhaal niet kan controleren, ik belaster die cafébaas ook niet, vermits ik sowieso nooit zo etablissement zal bezoeken.
Ieder zijn koffie zou ik zo zeggen.

Klaar en duidelijk antwoord :

Het stadbestuur van Brugge heeft het blad Joods Actueel om excuses gevraagd. Het blad schreef onlangs dat een Amerikaanse professor om racistische redenen uit een horecazaak op de Markt was gezet.
Volgens het artikel kreeg de man ook een onheuse behandeling van de Brugse politie.

Uit onderzoek blijkt nu dat de man helemaal geen professor is, maar een fantast. Ook de politie zou correct gehandeld hebben.

Burgemeester Patrick Moenaert (CD&V) is boos omdat Joods Actueel zijn bronnen niet goed controleert en eist een rechtzetting.

www.deredactie.be vandaag

http://www.deredactie.be/cm/de.redac..._joods_actueel
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 14:07   #431
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht

wo 27/02/08 - Het stadbestuur van Brugge heeft het blad Joods Actueel om excuses gevraagd. Het blad schreef onlangs dat een Amerikaanse professor om racistische redenen uit een horecazaak op de Markt was gezet.

Het tegenbericht haalt dan nog de media ook. Ik sta paf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 14:09   #432
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
ze zullen mij wel weer buitenstaander en arrogant noemen, maar dit vind ik typisch volksvlaams - onbeschoft en onwetend

Antisemitisme in Brugs café
'Wij serveren hier geen joden'

Professor Marcel Kalmann

BRUGGE - BRUSSEL - Een Amerikaanse jood heeft in Brugge te maken gekregen met antisemitisme in een café. Toen de man klacht wou indienen bij de politie vond hij geen gehoor. Dat schrijft het maandblad Joods Actueel in zijn editie die morgen verschijnt.

De Amerikaanse professor Marcel Kalmann was twee weken geleden enkele dagen in Brugge. Toen hij in een café op de Brugse markt zijn hoed af deed, kwam zijn keppeltje bloot. Toen de ober dat opmerkte, wees hij de man de deur. 'Wij serveren hier geen joden, eruit', zou de man gezegd hebben.

Daarop stapte Kalmann een andere horecazaak binnen. Hij vertelde zijn verhaal, waarna de politie gebeld werd. Er werd gezegd dat de man best naar het politiekantoor kon komen. Daar wou de man zijn verklaring in het Engels afleggen, maar dat mocht niet.

'De jonge politiebeambte maakte duidelijk dat ze zijn verhaal niet geloofde, en liet hem niet toe zijn verklaring in het Engels af te leggen', schrijft Joods Actueel. Een bijgeroepen politieman stelde vervolgens dat de Amerikaanse professor zijn verklaring in het Nederlands moest afleggen. Uiteindelijk werd geen klacht ingediend, maar werd een verhoor afgenomen.

De professor wil nu klacht indienen bij het Comité P, dat toezicht uitoefent op de politiediensten. Burgemeester Patrick Moenaert heeft de politie de opdracht gegeven om na te gaan wat zich precies heeft voorgedaan.

Hij excuseert zich tegenover Kalmann voor elk ongepast gedrag dat niet overeenstemt met de visie van het stadsbestuur op een gastvrije stad. De toeristische dienst van de stad Brugge is volgens Joods Actueel van plan een klachtendossier op te starten.
mislukt !! en daar kunnen we allen en allemaal maar blij om zijn, dat het bij een leugen en/of lastercampagne is gebleven. Voor de rest is er nooit iets geweest !

benieuwd naar (s)linkse reacties van pietje, EF, gm10 en andere PC en c°

http://www.deredactie.be/cm/de.redac..._joods_actueel
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 27 februari 2008, 14:10   #433
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het tegenbericht haalt dan nog de media ook. Ik sta paf.
shit zeg... mijn staartbeentje gekneusd !

ik viel zowaar van mijn stoel van het verschieten...
Oud 27 februari 2008, 14:10   #434
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht

Jammer, al die herrie; de "dader" is toch denkelijk iemand die dringend hulp behoeft maar dat zelf niet beseft en het zou te ver gaan èn te duur worden om al zulke betrekkelijk "lichte" gevallen permanent op te sluiten. Dat hij toevallig bovendien joods is geeft hem semi-overtuigende argumenten voor het grijpen alsmede snelle publiciteit.

In-zielig vind ik het.
Oud 27 februari 2008, 14:12   #435
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Jammer, al die herrie; de "dader" is toch denkelijk iemand die dringend hulp behoeft maar dat zelf niet beseft en het zou te ver gaan èn te duur worden om al zulke betrekkelijk "lichte" gevallen permanent op te sluiten. Dat hij toevallig bovendien joods is geeft hem semi-overtuigende argumenten voor het grijpen alsmede snelle publiciteit.

In-zielig vind ik het.
Voorzichtig Willem, je bent wel over joden bezig.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 14:13   #436
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb zelf wel 3 mensen gekend die uit Duitse kampen bevrijd werden door de Russen(en de mémoires gelezen van een vierde), maar dat wat jouw vrienden "algemeen weten" maakten ze dus niet mee.
ook niet bij een tasje koffie ?
Oud 27 februari 2008, 14:14   #437
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die rechtzetting van Joods Actueel komt vast wel.

Alleen hopen dat het geen gekronkel wordt met drogredenen van "het is niet onze fout maar die van...." want zelfs ik had na 5 minuten googlen al door dat iets niet klopte.

wil je ze hier posten

allez... tegen 21 maart ? of 21 juli 2008 ?
Oud 27 februari 2008, 14:24   #438
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Joods Actueel sprak ook met de kelner in kwestie – die bevestigde dat het om een uit de hand gelopen grap ging en ontkende niet dat Kalmann de deur werd gewezen. "We hadden al de slappe lach van voor hij binnenkwam maar waren niet met hen aan het lachen", verklaarde hij."En indien die man dat wil zal ik mij ook bij hem excuseren om de goede vrede te bewaren". Dit heeft Joods Actueel trouwens op band.
http://www.joodsactueel.be/p1h.html
Dit gebruiken ze dan om hun bericht te rechtvaardigen. Het was een grap maar toch moest het de wereld rond als een ernstig incident.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 14:32   #439
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joods Actueel sprak ook met de kelner in kwestie – die bevestigde dat het om een uit de hand gelopen grap ging en ontkende niet dat Kalmann de deur werd gewezen. "We hadden al de slappe lach van voor hij binnenkwam maar waren niet met hen aan het lachen", verklaarde hij."En indien die man dat wil zal ik mij ook bij hem excuseren om de goede vrede te bewaren". Dit heeft Joods Actueel trouwens op band.
http://www.joodsactueel.be/p1h.html
Dus er is niets gebeurt maar omdat het joden zijn zal de kelner zich alsnog verontschuldigen?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 14:34   #440
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Die rechtzetting van Joods Actueel komt vast wel.

Alleen hopen dat het geen gekronkel wordt met drogredenen van "het is niet onze fout maar die van...." want zelfs ik had na 5 minuten googlen al door dat iets niet klopte.
Ik had ook zonder googelen reeds bij het eerste bericht een tamelijke indruk van een verward iemand; heb sinds mijn jeugdjaren wel enige dwangmatige querulante fantasten ontmoet, niet per se joods maar toch ook wel sommige en de "lijn" in de beweringen/beschuldigingen komt duidelijk overeen, voor mij een verdrietige "herkenning".

Ook ik denk wel dat die krant een behoorlijke rectificatie zal neerzetten, anders vermoedelijk zeer snel failliet.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 februari 2008 om 14:35.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be