Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 5 maart 2008, 12:46   #1101
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

de kelten behoren trouwens ook tot de indo-germaanse groep.
Pelgrim is offline  
Oud 5 maart 2008, 12:46   #1102
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
oef gelukkig, ik moet er niet aan denken dat ik van dezelfde etnie als jij zou zijn.

Uw etnie is beter?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 5 maart 2008, 13:06   #1103
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U vergist zich. Ik ben de discussie over Borms niet begonnen.
Ik ook niet.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 13:12   #1104
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Zulke definities kan iedereen uit een boekje halen. Het bevestigt alleen wat ik boven stelde.Want wat u nu zegt is uiterst vaag. Wat schieten we daar nu mee op? Als een Deen of een Zweed tegen mij praat (en dat zijn zeker mensen van 'germaanse' oorsprong) dan versta ik hem nog niet eens. Noch heeft hij dezelfde eetgewoonten' of 'leefgewoonten' als ik. Het woord 'germaans' is een lege huls. Ooit, in de nevel der tijden, zijn deze 'germanen' waarschijnlijk uit hetzelfde deel van Europa afgezakt naar onze streken. Dan zijn er verschillende groepen (stammen) onststaan. Maar echt relevant is dat allemaal niet meer, tenzij voor de oorsprong van de indo-europese volkeren en dito talen.
Maar daarom kan men zich wel verwant voelen ,dingen delen en dingen samen waar maken ,precies omdat we verwant zijn ,er zijn veel meer dingen die ons binden dan ons zouden scheiden.Men is uiteindelijk één,dat moet een kracht waar maken tegen alles dat anders is en ons wil afnemen wat ons dierbaar is ,het hoogste goed volk en land.Zonder een identiteit zijn we niets waard.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 13:14   #1105
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
oef gelukkig, ik moet er niet aan denken dat ik van dezelfde etnie als jij zou zijn.
"etnie" mhm.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 13:17   #1106
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
ah dus de Fransen, de Italianen, de Spanjaarden, de Roemenen, de Portugezen, de Russen, de Serven, de Polen, de Jiddische joden, de Tsjechen, ... zijn allemaal Germanen?
U moet toch echt stoppen met wiet en dergelijke hoor.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 13:21   #1107
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
de kelten behoren trouwens ook tot de indo-germaanse groep.
Ze verschillen wel enigzins het is zowat int zelfde mandeke geworpen.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 13:23   #1108
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Maar daarom kan men zich wel verwant voelen ,dingen delen en dingen samen waar maken ,precies omdat we verwant zijn ,er zijn veel meer dingen die ons binden dan ons zouden scheiden.Men is uiteindelijk één,dat moet een kracht waar maken tegen alles dat anders is en ons wil afnemen wat ons dierbaar is ,het hoogste goed volk en land.Zonder een identiteit zijn we niets waard.
En waarmee voelt u zich 'verwant' met de andere zogezegde 'germanen'? En met welke 'germanen' voelt u zich verwant? Ik voel me in ieder geval niet verwant met de Duitsers. En dat heeft dus niets met de oorlog te maken. Ik versta hun moppen nog niet eens. Ik voel wel een zekere affiniteit voor de streek rond Aken. Daar voel ik me ook thuis en in het Luikse ook. De enige 'germanen' waar ik mij mee verwant voel zijn de andere Limburgers. Maar ik vermoed dat in Limburg ook veel Luiks bloed in de aderen vloeit. En ik ben zeker dat in Luik ook veel 'germaans' bloed in de anderen vloeit. Wat een onzin allemaal.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 13:24.
system is offline  
Oud 5 maart 2008, 13:24   #1109
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarmee voelt u zich 'verwant' met de andere zogezegde 'germanen'? En met welke 'germanen' voelt u zich verwant? Ik voel me in ieder geval niet verwant met de Duitsers. En dat heeft dus niets met de oorlog te maken. Ik versta hun moppen nog niet eens. De enige 'germanen' waar ik mij mee verwant voel zijn de andere Limburgers. Maar ik vermoed dat in Limburg ook veel Luiks bloed in de aderen vloeit. En ik ben zeker dat in Luik ook veel 'germaans' bloed in de anderen vloeit. Wat een onzin allemaal.
Dat u dat vind is uw goed recht,onzin maar toch.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 13:36   #1110
fransV
Gouverneur

Standaard Vb

Citaat:
We hebben het hier niet over Irma Laplasse of Vindevogel. Of over de jonge snaken die gingen vechten en zich lieten vangen door de ronselcampagne van het VNV en DeVlag of van een of andere pastoor. Daar ging het ook niet over. Wel over de houding van deze zogezegde Vlaams-Nationalistische partij (VNV), die zich goed thuisvoelde aan de vleespotten van de macht in collaboratie met de Duitsers (Nazi's? SS?), en daardoor de Vlaamse belangen verlinkte. Daar hadden we het over.
Toch stel ik vast dat u collaboratie, nazisme, linkt aan het VB . Waarom niet aan partijen die voormalige collaborateurs , of aanhangers van het SMF in hun rangen hebben?
fransV is offline  
Oud 5 maart 2008, 13:38   #1111
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Toch stel ik vast dat u collaboratie, nazisme, linkt aan het VB . Waarom niet aan partijen die voormalige collaborateurs , of aanhangers van het SMF in hun rangen hebben?
Daar heeft het niets mee te maken, alleen met het feit dat het VB Belgie kapot wil.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 5 maart 2008, 13:53   #1112
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Toch stel ik vast dat u collaboratie, nazisme, linkt aan het VB .
Nee, dat doet het VB zelf, als topmannen van die partij, vnv-collaborateurs als C.Verschaeve en Staf De Clercq als hun grote voorbeeld aanwijzen en door diezelfde collaborateurs te huldigen en te "fêteren" (cfr. een ijzerwake, de alternatieve ijzerbedevaart mede door het VB in het leven geroepen, van een paar jaar terug)
Pietje is offline  
Oud 5 maart 2008, 14:14   #1113
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U waarschijnlijk hebt mijn post blijkbaar niet goed gelezen. Wanneer ik het over Borms heb, dan specifieer ik zeer duidelijk 'en ik heb het hier niet over de mens Borms'. En voor mijn part had men Borms natuurlijk niet moeten fusilleren, zeker niet op zijn leeftijd. En Elsschot vond het ongepast dat men een oude ziekelijk man zo behandelde en nog executeerde. En terecht. Maar het gaat hier over de collaborateur Borms. Borms was een invloed lid van de Raad van vlaanderen in 1917 die volledig meewerkte met de Duitsers in die tijd. Na deze oorlog werd Borms veroordeeld tot de dood, maar dit werd omgezet in levenslang en hij kwam in 1929 ( hij 'zat' dus nog geen 10 jaar) vrij. Maar goed, zand erover. Voltooid verleden tijd. Maar wat stellen we vast? Diezelfde Borms kiest in de Tweede Wereldoorlog alweer voor een verregaande collaboratie met Nazi-Duitsland. Daarover gaat het. Men kan niet alles blijven toedekken met 'het idealisme van Borms'.

En vermits u een schrijver aanhaalt, haal ik er ook een aan, namelijk Jeroen Brouwers:

"Aan deze Duitsvriendelijkheid was alles fout, en wie het allemaal wil blijven verdoezelen onder het begrip ‘naïveteit’ lijkt met een zwarte lap voor zijn ogen en zijn vingertoppen in een gipsverband uit een brailleboek te willen voorlezen."
Pffft. Ik weet wel dat deze draad wordt vertroebeld door 'germanen' maar u antwoordt weer volledig naast het punt.
Er wordt door mij niets 'toegedekt'. Sterker nog, eigenlijk had ik het niet eens over de persoon Borms op zich.

Maar ik stop ermee. U wilt eigenlijk niet discussieren. U wilt aan iedereen laten zien dat u 'goed' bent, dat u nazi's veroordeelt en dat u niets moet hebben van het VB. Dat is een prima standpunt. Ga er vooral mee door. Ik deel deze mening zelfs. Dat weet u ook, gezien onze eerdere treffens in andere draden. Uw insinuaties aan mijn adres zie ik dan ook niet als vergissingen maar als kwaadaardig.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 5 maart 2008, 14:29   #1114
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Pffft. Ik weet wel dat deze draad wordt vertroebeld door 'germanen' maar u antwoordt weer volledig naast het punt.
Er wordt door mij niets 'toegedekt'. Sterker nog, eigenlijk had ik het niet eens over de persoon Borms op zich.

Maar ik stop ermee. U wilt eigenlijk niet discussieren. U wilt aan iedereen laten zien dat u 'goed' bent, dat u nazi's veroordeelt en dat u niets moet hebben van het VB. Dat is een prima standpunt. Ga er vooral mee door. Ik deel deze mening zelfs. Dat weet u ook, gezien onze eerdere treffens in andere draden. Uw insinuaties aan mijn adres zie ik dan ook niet als vergissingen maar als kwaadaardig.

Wie? System?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 5 maart 2008 om 14:30.
HAMC is offline  
Oud 5 maart 2008, 15:10   #1115
luc broes

Standaard

Citaat:
Zeg het dan. Wat zijn Germanen?
Ik heb twee goede vrienden en die hebben, beweren ze, germaanse filologie gestudeerd. Maar ja, dat moet zeker een vergissing zijn.
Oud 5 maart 2008, 15:29   #1116
luc broes

Standaard

Citaat:
Ward Hermans, stichter van de Algemene SS-Vlaanderen.
Ward Hermans was oorlogsvrijwilliger in 14-18 tegen de Duitse agressor.
Pétain, de grote oorlogsheld van 14-18 collaboreerde in 1940.

Zonder iets te willen goedpraten of weg te moffelen.

Mag men zich de vraag stellen hoe dit mogelijk is?
Oud 5 maart 2008, 15:29   #1117
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik heb twee goede vrienden en die hebben, beweren ze, germaanse filologie gestudeerd. Maar ja, dat moet zeker een vergissing zijn.
Dat trekt wat teveel op ras, u weet wel, hetgeen dat bij wet niet bestaat.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 5 maart 2008, 15:29   #1118
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nee, dat doet het VB zelf, als topmannen van die partij, vnv-collaborateurs als C.Verschaeve en Staf De Clercq als hun grote voorbeeld aanwijzen en door diezelfde collaborateurs te huldigen en te "fêteren" (cfr. een ijzerwake, de alternatieve ijzerbedevaart mede door het VB in het leven geroepen, van een paar jaar terug)
De ijzerwake een steeds terugkerend radicaal herdenkingsmoment waar de groten der Vlaamse geschiedeis worden herdacht en in ere herstelt.
Onze grote voorbeelden!Houzee.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 15:49   #1119
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ward Hermans was oorlogsvrijwilliger in 14-18 tegen de Duitse agressor.
Pétain, de grote oorlogsheld van 14-18 collaboreerde in 1940.

Zonder iets te willen goedpraten of weg te moffelen.

Mag men zich de vraag stellen hoe dit mogelijk is?
Maar Pétain was dan ook een collaborateur 100%. in WO II. En zo was Ward Hermans, stichter van de VLaamse SS.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 15:56.
system is offline  
Oud 5 maart 2008, 15:50   #1120
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wie? System?
Ja.
Hertog van Gelre is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be