![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1121 |
|
Banneling
|
Ik geef gewoon de historische feiten weer. U negeert ze of tracht ze te verbloemen. Borms kan een goed mens zijn geweest, misschien zelfs een idealist. Maar hij was toch geen een dommerik neem ik aan. Het was toch Dr. Borms... Hij zal toch niet uit 'naieviteit' de Duitsers hebben gesteund. En toch steunde hij doelbewust de nazi's. Dat zijn de feiten. Nogmaals, hij wierp zich niet alleen op voor 'Neerlands vaan', maar ook voor de NSDAP-swastika. Het staat u niet aan misschien, dat men dat hier vermeldt, maar daar vermag ik niets tegen. Helaas, het is wat de geschiedenis ons leert.
Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 16:19. |
|
|
|
|
#1122 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#1123 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#1124 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu echter zitten we alweer met een racist als nieuwe voorzitter van het VB. De aparheidslievende Valkeniers. Daarom: niets nieuws onder de zon bij het VB. Andere poppetjes, maar dezelfde discriminerende ideeën. Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 16:10. |
|
|
|
|
|
#1125 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door vlaanderen72 : 5 maart 2008 om 16:18. |
|
|
|
|
|
#1126 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hij meent dat immers niet, in zijn hart is dat een goede jongen.
Soms wordt hij wat meegesleept door de emoties, wat wil als heel je familie door het VB is vermoord in een concentratiecamp. |
|
|
|
|
#1127 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1128 |
|
Banneling
|
Ook dat lijkt me duidelijk. Blijft natuurlijk dat diezelfde nazi's ook Vlaanderen binnenvielen. Men gaat toch niet samenwerken met een mensen die uw land binnenvallen. En dan aan diezelfde invallers om meer zelfstandigheid vragen? U lijkt dat met de regelmaat van een klok te vergeten. Overigens, wat het ronselen voor het Oostfront met de Vlaamse belangen te maken had, mag joost weten. Neen, het VNV zat fout, Borms zat fout. Tsja, en als het dan verkeerd afloopt, moet u niet komen janken over repressie en dergelijke. Wie honing wil likken en aan de vleepotten wil zitten, moet lijden dat hem de bijen steken en/of dat hij een indigestie krijgt. Nu, dit gezegd zijnde, waren er zeker excessen bij de bevrijding. Dat zult u mij niet horen betwisten.
Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 17:06. |
|
|
|
|
#1129 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1130 |
|
Banneling
|
U begrijpt het niet of wenst simpelweg oost-indisch doof te blijven.Dus er was la belgique ,dat we toen en nu haten,den duits viel binnen en ja ook in Vlaanderen.We dachten aha zij gaan ons eindelijk verstaan en ons onder het juk van de belgische staat halen en ons een onafhankelijk Vlaanderen gunnen,en dat werd ook belooft .Maar niet nagekomen.Toch hebben veel Vlaamse jongens en gewone Vlamingen meegewerkt met den duits want zelfs dat was nog beter dan la belgique.En ze hadden ook een gemeenschappelijke vijand de communisten.In een notedop maar wel waar.En uiteraard is er nog veel meer over te vertellen zonder al die linkse onnozelheden.
|
|
|
|
|
#1131 |
|
Banneling
|
Ik ken mensen die het meegemaakt hebben en ik kan u zeggen 't was wreed en onnodig,trouwens geen van hen vraagt amnestie.Ze zijn fier op hun daden en willen geen knieval maken voor la belgique,ik kan ze daar in volgen.
|
|
|
|
|
#1132 | |
|
|
Citaat:
Waar de Vlaming, toen en nu, niets van te verwachten heeft. Voor mij persoonlijk, ik werk samen met de duivel als ik denk dat dat Belgie kapot krijgt. En al de tralala over nazi's glijdt van mij af zonder dat ik er last van heb. U mag duizend keer nazi's roepen, dat stoort me niet echt. Lang voordat ik geboren ben zijn namelijk die nazi's samen met Hitler gestorven. We leven nu en niet 70 jaar geleden. Zodus doet u maar voort met nazi te roepen in de ijdele hoop dat dit Belgie zal redden van de ondergang. U, en niet ik, strijdt een verloren gevecht. Laatst gewijzigd door HAMC : 5 maart 2008 om 17:20. |
|
|
|
|
|
#1133 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Over gans de lijn is het fout gelopen met de Vlaams-nationalisten van het VNV tijdens de oorlog. Eerst en vooral op moreel vlak (je kunt de collaboratie na een bepaalde tijd niet meer verdedigen) liep het fout en het liep volledig mis voor wat de Vlaamse eisen betreft. De Vlaams-nationalisten kwamen bekaaid uit de collaboratie, ze haalden niets binnen. Helemaal niets. Integendeel: de Vlaamse belangen werden geschaad, achteruit geslagen voor nog zo'n 30 jaar. Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 17:34. |
|
|
|
|
|
#1134 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vindt u echt dat mensen die Belgie wensen te behouden een verloren gevecht voeren? Is het niet net andersom? Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 maart 2008 om 17:35. |
|
|
|
|
|
#1135 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1136 |
|
Banneling
|
Neen en een meerderheid lijkt me al te gek.Ja.Neen.
|
|
|
|
|
#1137 |
|
Gouverneur
|
|
|
|