Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 5 maart 2008, 17:59   #1141
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja dat voordeel van de twijfel wil ik u gunnen. Namelijk in het begin. Toen dacht iedereen dat 'ze' gingen winnen. Maar zelfs dan werkt men niet samen met de invaller. En zeker niet in 1942 toen het VNV zich realiseerde dat er niets van in huis zou komen van inwilging van Vlaamse eisen door de Duitsers. De mannen van Degrelle waren zeker hielenlikkers van Hitler. Het VNV echter ook, zeker de laatste jaren van de oorlog.
Alez ik ben bij de gelukkigen ge wilt mij de twijfel gunnen kijk mijn beste :wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil?We draaien steeds in kringetjes rond en komen dus steeds op hetzelfde punt aan .Gij wil belgie behouden ik niet,toen niet en nu ook niet en ik zal alles maar dan ook alles doen om belgie te laten barsten.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 18:24   #1142
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Alez ik ben bij de gelukkigen ge wilt mij de twijfel gunnen kijk mijn beste :wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil?We draaien steeds in kringetjes rond en komen dus steeds op hetzelfde punt aan .Gij wil belgie behouden ik niet,toen niet en nu ook niet en ik zal alles maar dan ook alles doen om belgie te laten barsten.
Ik wil België behouden omdat ik het fijn vind in België te wonen. Ik beschouw het als een voorrecht te kunnen leven in een land met verschillende culturen.Wat niet wil zeggen dat ik niet sta op de rechten van de Nederlandstaligen. Ik heb dit reeds verschillende keren duidelijk gemaakt. En ik hoop dat de Franstaligen deze keer begrijpen dat de meerderheid der Belgen bestaat uit Nederlandstaligen. En dat 'la Belgique �* papa' tot het verleden behoort. Daar sta ik wel op en daar wijk ook niet vanaf.

Maar ik ben geen echte nationalist, neen. Noch een Vlaamse, noch een Belgische. Persoonlijk vind ik eng nationalisme voorbijgestreefd. En mijn 'Limburg zijn' beschouw ik niet echt als nationalisme, eerder als chauvinisme. Ik beschouw Limburg gewoon als het land van mijn vader, als mijn -klein- vaderland.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 18:25.
system is offline  
Oud 5 maart 2008, 18:30   #1143
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil België behouden omdat ik het fijn vind in België te wonen. Ik beschouw het als een voorrecht te kunnen leven in een land met verschillende culturen.Wat niet wil zeggen dat ik niet sta op de rechten van de Nederlandstaligen. Ik heb dit reeds verschillende keren duidelijk gemaakt. En ik hoop dat de Franstaligen deze keer begrijpen dat de meerderheid der Belgen bestaat uit Nederlandstaligen. En dat 'la Belgique �* papa' tot het verleden behoort. Daar sta ik wel op en daar wijk ook niet vanaf.

Maar ik ben geen echte nationalist, neen. Noch een Vlaamse, noch een Belgische. Persoonlijk vind ik eng nationalisme voorbijgestreefd. En mijn 'Limburg zijn' beschouw ik niet echt als nationalisme, eerder als chauvinisme. Ik beschouw Limburg gewoon als het land van mijn vader, als mijn -klein- vaderland.
Ik vind belgie totaal geen meerwaarde wel integendeel,nefast voor de Vlamingen en zolang al dat het bestaat.Ik heb al die culturen niet nodig als ik een andere cultuur wil beleven ga ik wel op reis en ja dat doe ik ook.Ik blijf echt niet op mijn eiland zitten.Ik ben dus wel een nationalist een ultra volksnationalist zelfs.Ik zou vechten en sterven voor mijn Vlaanderen en mijn Vlaamse volk en dat meen ik echt,geen loze woorden.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 18:38   #1144
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wordt u daar nooit moedeloos van, van uw strijd waarvan de grote meerderheid echt niet wakker ligt...

Vindt u echt dat mensen die Belgie wensen te behouden een verloren gevecht voeren?

Is het niet net andersom?
Belgie gaat barsten, dat staat op de muren geschreven, hier en in het buitenland.

En de dag dat Belgie barst, hopelijk snel, draait u immers de kazak en dan wordt u ook een Vlaming.

En dan verwelkomen de Vlamingen u alsof u nooit een anti-Vlaming bent geweest.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 5 maart 2008 om 18:42.
HAMC is offline  
Oud 5 maart 2008, 18:41   #1145
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system

Als ik u zo hoor, vrees ik dat u precies niet snapt wat nationalisme wil zeggen. Want u klinkt toch als een nationalist, ook als u dat niet graag hoort.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 5 maart 2008, 18:43   #1146
born2bewild
Banneling

Standaard

systeem is een tjeef

hij is voor Belgie maar staat op de rechten van de Vlamingen.

Dat kan dus niet he, systeem
born2bewild is offline  
Oud 5 maart 2008, 18:44   #1147
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

En dan verwelkomen de Vlamingen u alsof u nooit een anti-Vlaming bent geweest.
Mja .
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 18:44   #1148
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja .
Toch wel, spons erover, of gaan we daar ook nog eens 75 jaar over zeveren?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 5 maart 2008, 18:44   #1149
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
systeem is een tjeef

Jeronimo is offline  
Oud 5 maart 2008, 18:50   #1150
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind belgie totaal geen meerwaarde wel integendeel,nefast voor de Vlamingen en zolang al dat het bestaat.Ik heb al die culturen niet nodig als ik een andere cultuur wil beleven ga ik wel op reis en ja dat doe ik ook.Ik blijf echt niet op mijn eiland zitten.Ik ben dus wel een nationalist een ultra volksnationalist zelfs.Ik zou vechten en sterven voor mijn Vlaanderen en mijn Vlaamse volk en dat meen ik echt,geen loze woorden.
Vlaanderen is een kunstmatig iets. Zoals België. U wilt dit niet zien, maar het is zo. Vlaanderen is ontstaan binnen een Belgische context. Men heeft in België in het raam van een federalisering Nederlandstalige provincies bij mekaar geklutst en dan heeft men gezegd: dat is Vlaanderen. De bevolking is er ook niet echt mee bezig. Alleen politici. Dat bewijst dat het Vlaanderen van bovenuit word gecreeërd. Let wel, binnen 20 of dertig jaar zal er wel zoiets bestaan als een Vlaamse entiteit of misschien zelfs vroeger, maar heel zeker zijn we daar niet van. Hoe gaan de Euregio's zich ontwikkkelen? Vermoedelijk zullen op termijn in Europa de Nederlandstalige gebieden evolueren tot één economisch subregio. Maar dat is niet helemaal zeker. Het zijn eerder de economische wetmatigheden die nu bepalen wat bij mekaar gaat horen. Het zou heel goed kunnen zijn dat het gebied van Keulen, Aken, Luik, de Limburgen bij mekaar gaan horen. We weten dat nog niet. Heeft ook niet zoveel belang.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 18:51.
system is offline  
Oud 5 maart 2008, 18:50   #1151
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Toch wel, spons erover, of gaan we daar ook nog eens 75 jaar over zeveren?
Ja dat zit er dik in.De collaborateurs van belgie!
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 18:53   #1152
system
Banneling

Standaard

Citaat:
systeem is een tjeef

U moet me niet beledigen. Maar ik verleen u amnestie hiervoor.
system is offline  
Oud 5 maart 2008, 18:54   #1153
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is een kunstmatig iets. Zoals België. U wilt dit niet zien, maar het is zo. Vlaanderen is ontstaan binnen een Belgische context. Men heeft in België in het raam van een federalisering Nederlandstalige provincies bij mekaar geklutst en dan heeft men gezegd: dat is Vlaanderen. De bevolking is er ook niet echt mee bezig. Alleen politici. Dat bewijst dat het Vlaanderen van bovenuit word gecreeërd. Let wel, binnen 20 of dertig jaar zal er wel zoiets bestaan als een Vlaamse entiteit of misschien zelfs vroeger, maar heel zeker zijn we daar niet van. Hoe gaan de Euregio's zich ontwikkkelen? Vermoedelijk zullen op termijn in Europa de Nederlandstalige gebieden evolueren tot één economisch subregio. Maar dat is niet helemaal zeker. Het zijn eerder de economische wetmatigheden die nu bepalen wat bij mekaar gaat horen. Het zou heel goed kunnen zijn dat het gebied van Keulen, Aken, Luik, de Limburgen bij mekaar gaan horen. We weten dat nog niet. Heeft ook niet zoveel belang.
Maar mijn beste Vlaanderen bestaat al eeuwen!
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 19:00   #1154
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar mijn beste Vlaanderen bestaat al eeuwen!
Het Graafschap Vlaanderen inderdaad bestond eeuwen.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 19:01.
system is offline  
Oud 5 maart 2008, 19:03   #1155
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Graafschap Vlaanderen inderdaad bestond eeuwen.
u redeneert te statisch. Ik zou het bijna verstard noemen
born2bewild is offline  
Oud 5 maart 2008, 19:24   #1156
fransV
Gouverneur

Standaard zo

Citaat:
Ik ken mensen die het meegemaakt hebben en ik kan u zeggen 't was wreed en onnodig,trouwens geen van hen vraagt amnestie.Ze zijn fier op hun daden en willen geen knieval maken voor la belgique,ik kan ze daar in volgen.
Zo is het en niet anders!
fransV is offline  
Oud 5 maart 2008, 19:28   #1157
fransV
Gouverneur

Standaard Walen

Citaat:
Dat zal wel zijn dat het beter was. Als men meewerkt met de vijand zijn er altijd extraatjes. In 1942 had het VNV zich moeten terugtrekken uit de collaboratie. Toen was het al duidelijk dat de Duitsers zich niet veel aan Vlaanderen gelegen lieten. En later zeker niet. Men kan zelfs in een zeker opzicht figuurlijk stellen dat de Walen het veel verder schopten. Degrelle werd tenminste nog door Hitler ontvangen. Elias had ook gehoopt op zulke ontmoeting. Tevergeefs. Met veel moeite werd hij ontvangen door Himmler.

Over gans de lijn is het fout gelopen met de Vlaams-nationalisten van het VNV tijdens de oorlog. Eerst en vooral op moreel vlak (je kunt de collaboratie na een bepaalde tijd niet meer verdedigen) liep het fout en het liep volledig mis voor wat de Vlaamse eisen betreft. De Vlaams-nationalisten kwamen bekaaid uit de collaboratie, ze haalden niets binnen. Helemaal niets. Integendeel: de Vlaamse belangen werden geschaad, achteruit geslagen voor nog zo'n 30 jaar.
De Walen schopten het verder . Nochtans wordt of werd geprobeerd dit stuk geschiedenis een andere " dimensie" te geven .
fransV is offline  
Oud 5 maart 2008, 19:33   #1158
system
Banneling

Standaard

Citaat:
u redeneert te statisch. Ik zou het bijna verstard noemen
Misschien redeneert u te wispelturig.
system is offline  
Oud 5 maart 2008, 19:35   #1159
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet toch echt stoppen met wiet en dergelijke hoor.
antwoord nou maar eens. Dat zijn ook volkeren van de indogermaanse stam, wist je dat? Mensen van uw etnie.
Pelgrim is offline  
Oud 5 maart 2008, 19:37   #1160
fransV
Gouverneur

Standaard samenwerken

Citaat:
Ja dat voordeel van de twijfel wil ik u gunnen. Namelijk in het begin. Toen dacht iedereen dat 'ze' gingen winnen. Maar zelfs dan werkt men niet samen met de invaller. En zeker niet in 1942 toen het VNV zich realiseerde dat er niets van in huis zou komen van inwilging van Vlaamse eisen door de Duitsers. De mannen van Degrelle waren zeker hielenlikkers van Hitler. Het VNV echter ook, zeker de laatste jaren van de oorlog.
Hoeveel Nederlanders zouden er niet "het beste" van de " situatie" gemaakt hebben door een zekere samenwerking te verlenen ?
fransV is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be