Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2008, 13:19   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Luxe: omdat ik een auto van men ouders heb gekregen en (als werkzoekende) nog steeds 250 euro zakgeld de week krijg + benzine, kledy, ...?

ik vind dat niet meer dan juist

Je kan misschien eens gaan werken als vrijwilliger in een 3e wereld land voor een tijdje, en kom dan nog eens af dat jij je auto + benzine + kleding + 250 euro zakgeld per week + ... 'niet meer dan juist vindt'.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 13:46   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge krijgt dus van ma en pa 1000 euro per maand + benzine/kledij ?

En een auto ?

Zijt ge zeker dat ge geen rijkeluiskindje zijt ?
En dan is hij zijn dop nog vergeten...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 13:58   #23
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
250 euro/week zakgeld en gij vindt dat niet meer dan juist?
Ook niet vlug verlegen precies.
lol, alchter die 'niet meer dan juist" zou een sarcasmeteken moeten staan. Ik vind het zaleg dat ik dat krijg, en weet maar al te best dat ik met mijn gat in de boter ben gevallen. maar hey, je kan het maar hebben e
Oud 7 maart 2008, 14:01   #24
Duvelke

Standaard

ow, ik zie een grote fout dat ik getypt heb. Het is niet 250 per week maar per MAAND.

amai, da had pas zaleg geweest per week
Oud 7 maart 2008, 14:16   #25
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ow, ik zie een grote fout dat ik getypt heb. Het is niet 250 per week maar per MAAND.

Groot verschil!
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 14:33   #26
Duvelke

Standaard

zeg dat wel
Oud 7 maart 2008, 14:38   #27
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja maar dat is foefelen hé, ge noemt toch nie reynders mee uwe familie naam?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 14:41   #28
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ja maar dat is foefelen hé, ge noemt toch nie reynders mee uwe familie naam?
nee, mijn familienaam is De Wever. Niet leuk hoor

Laatst gewijzigd door Duvelke : 7 maart 2008 om 14:41.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 14:58   #29
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als je nog steeds van thuis uit onderhouden wordt ben je met 250 EUR per maand zakgeld hoe dan ook nog altijd niet bepaald een armoezaaier te noemen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 15:35   #30
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Als je nog steeds van thuis uit onderhouden wordt ben je met 250 EUR per maand zakgeld hoe dan ook nog altijd niet bepaald een armoezaaier te noemen.
Zeer zeker niet.
250 + dop + weekendwerk (int wit) + voetbalinkomsten. Ik kom zeker toe
Oud 7 maart 2008, 19:04   #31
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer zeker niet.
250 + dop + weekendwerk (int wit) + voetbalinkomsten. Ik kom zeker toe

Van het moment dat ik indertijd zelf iets begon bij te verdienen in het weekend, was het bij mij thuis gedaan met het zakgeld, hoor.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 19:42   #32
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:

Van het moment dat ik indertijd zelf iets begon bij te verdienen in het weekend, was het bij mij thuis gedaan met het zakgeld, hoor.
U bent dan ook niet links...
Oud 7 maart 2008, 19:50   #33
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Bron:

http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kinde...paardjes.dhtml

Ik val nog net binnen de onderzochte leeftijdscategorie (geboren 1980-2000) en kan mij wel grotendeels vinden in de conclusies / beweringen van het onderzoek. Ik ben er niet altijd even trots op, maar ook ik ben redelijk gesteld op een zekere levensstandaard en soms op zich overbodige luxe, ik ben daar eerlijk in. Op den univ zag ik bij vele studenten hetzelfde gedrag, ze wilden bijvoorbeeld een kot dat niet alleen praktisch nuttig was, maar dat ook een mooi uitzicht bood of extra faciliteiten had ; ze verkozen merkkleding boven even praktische Wibra-outfits, ze gingen door de band liever op vakantie naar een luxe resort dan met de rugzak en de tent, etc.

De tijd dat kinderen / jongeren tevreden waren met het louter functionele of de basiskwaliteiten ligt dus al lang achter ons. Het mag altijd wat meer zijn, pronken is geen vies woord meer en jongeren zijn goed op de hoogte wat er op de markt (vaak letterlijk) allemaal te koop is en wat de verschillen zijn.

De kritische bedenking die ik hierbij maak is in hoeverre de jongeren - die moeten gaan werken en een gezin onderhouden - en die minder verdienen dan hun 'zuinigere' ouders, deze extra luxe kunnen gaan blijven bolwerken, andere hoge uitgavenposten van tegenwoordig indachtig (hoge energieprijzen, voedselprijzen, torenhoge woningleningen, ...).
Ik ben bijna 30 maar voel mij vanboven (gelukkig) nog jonger dan dat.
Met een tent;dat moet je doen als je nog bij de scouts ofzo zit of als je totaal geen geld hebt ofzo,dan kan je dat doen.
Waarom dit doen als je geld hebt om naar iets veel leukers te gaan zoals in mijn geval dit spanje is,ik hou van de spaanse kust en het uitgaan ect...
Merkkleding;vantegenwoordig is alles merk.En tja,merkkleding is meestal ook mooier en degelijker en theeft naam e.

Mijn visie is;je leeft maar 1keertje en profiteert er zoveel mogelijk van.
Ik ben er dus al bijna 30 en kmoet zeggen;het gaat zeer snel vooruit zenne,pf.

Alles is ook veel duurder dan vroeger en de lonen zijn niet of nauwelijks naar omhoog + bv gsm en dergelijke vroeger niet bestonden dusja,mensen geven dan sowieso ook meer uit dan vroeger.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 7 maart 2008 om 19:51.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 08:15   #34
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron:

http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kinde...paardjes.dhtml

Ik val nog net binnen de onderzochte leeftijdscategorie (geboren 1980-2000) en kan mij wel grotendeels vinden in de conclusies / beweringen van het onderzoek. Ik ben er niet altijd even trots op, maar ook ik ben redelijk gesteld op een zekere levensstandaard en soms op zich overbodige luxe, ik ben daar eerlijk in. Op den univ zag ik bij vele studenten hetzelfde gedrag, ze wilden bijvoorbeeld een kot dat niet alleen praktisch nuttig was, maar dat ook een mooi uitzicht bood of extra faciliteiten had ; ze verkozen merkkleding boven even praktische Wibra-outfits, ze gingen door de band liever op vakantie naar een luxe resort dan met de rugzak en de tent, etc.

De tijd dat kinderen / jongeren tevreden waren met het louter functionele of de basiskwaliteiten ligt dus al lang achter ons. Het mag altijd wat meer zijn, pronken is geen vies woord meer en jongeren zijn goed op de hoogte wat er op de markt (vaak letterlijk) allemaal te koop is en wat de verschillen zijn.

De kritische bedenking die ik hierbij maak is in hoeverre de jongeren - die moeten gaan werken en een gezin onderhouden - en die minder verdienen dan hun 'zuinigere' ouders, deze extra luxe kunnen gaan blijven bolwerken, andere hoge uitgavenposten van tegenwoordig indachtig (hoge energieprijzen, voedselprijzen, torenhoge woningleningen, ...).
door de steeds hoger wordende energieprijzen, voedselprijzen, woningprijzen en de extra belastingen die nodig zijn om onze bodemloze put van sociale zekerheid en ziekteverzekering te kunnen blijven betalen zorgen er voor dat er steeds meer mensen zullen zijn die geen of weinig koopkracht zullen hebben. sparen zitten er ook al helemaal niet meer in. dit alles resulteert in een lagere conumptie waardoor bedrijven steeds minder moet gaan produceren wat de producten duurder maakt en men steeds minder mensen nodig heeft. dus meer werklozen en duurdere proucten zullen dan weer op hun beurt zorgen dat steeds meer mensen hun koopkracht zal verkleinen of op 0 komt te staan en de vicieuze cirkel is rond.

om een levenstandaard te kunnen houden moet men dringende maatregelingen nemen

1) zonnepanelen en windmolens moeten betaalbaar worden voor de grote massa. dit kost de overheid misschien nu miljarden maar als de grote massa zonnepanelen of windmolens zou hebben dan zou de overheid ook niet zoveel moeten investeren in CO2 problemen en andere energieproblemen.

2) grond is schaars en bijgevolg moet iedereen in de mogelijkheid gesteld kunnen worden om een stukje grond te kopen. dus er moet een maximum aantal are grond vastgelegd worden dat iemand kan kopen. hoe meer geld = niet hoe meer grond men ook mag kopen. de tijd dat de rijken in hun supergrote villa's kunnen wonen moet gedaan zijn, er is gewoon te weinig grond.
nederlanders moeten een extra belasting betalen om hier te mogen wonen met hun nederlandse indentiteit. dit moet berekend worden op hun bruto inkomen. we moeten nederlanders ontmoedigen om hier te komen wonen.
vastgoed makelaars moeten verdwijnen, ik zie geen enkel nut aan deze manier van huizenverkopen, dit zijn gewoon gieren.
appartementen bouwen ze als gekken, en nieuw zijn deze prachtig maar wie wilt binnen 20 jaar nog in die appartementen wonen? dan komen ze leeg te staan en verkrotting als gevolg. stop die waanzin van appartementen

3) woningleningen moeten aan 0% interest kunnen. wat je leent voor u woning is ook datgene wat je terug betaalt niet meer en niet minder.
rijke mensen moeten niet lenen en betalen dus ook geen interest dus dit is niet meer dan een gelijkwaardige behandeling.

4) stimuleer de aankop van eigen belgische landbouw producten en bescherm onze landbouw en haar toekomst.
voedselprijzen zullen waarschijnlijk blijven stijgen dus de winstmarges op buitenlandse voedselproducten zullen ook dalen. tijd om de belgische landbouw van zuurstof te voorzien (natuurlijk besef ik ook dat onze landbouw niet in staat is om belgie te onderhouden in voedsel maar we moeten wel deze sector blijven helpen)

5) misschien een beetje lachwekkend voor velen maar als we allemaal minder vlees eten zijn we allemaal milieubewuster bezig.
als we onze veestapel kunnen verkleinen hebben we minder weiden nodig en deze kunnen dan weer dienen voor meer landbouw producten.

6) tolheffing aan de grenzen om onze wegen te mogen gebruiken. het geld dat hiermee word verdient kan worden gebruikt om onze wegen te herstellen en voor meer veiligheid maar kan ook dienen om meer en beter gratis openbaar vervoer te maken voor iedereen.

7)regenwaterputten en pompen om deze te gebruiken om toiletten te spoelen moeten goedkoper worden.
tegenwoordig maakt men te veel gebruik van het milieubewustzijn van de mensen om producten die goed zijn voor het milieu om hier serieuse winsten op te maken en dit kan niet vind ik.

en zo kan ik nog uren doorgaan
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 09:54   #35
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

Daar ben ik van overtuigd...
Oud 8 maart 2008, 09:56   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Van zodra ik ging werken moest ik thuis afdragen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 10:06   #37
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Die beginnen gewoon te klagen op de maatschappij en beginnen te zeveren over het onrecht dat hen aangedaan wordt omdat anderen meer verdienen dan zij...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 10:15   #38
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Uiteraard, afgunst stopt niet...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 10:29   #39
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Uiteraard, afgunst stopt niet...
Dat lijkt me ook de enige gepaste commentaar.
Oud 8 maart 2008, 11:00   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Jongeren zijn luxepaardjes ?
Thuis ja.
Maar eenmaaal op straat : pakezels.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 maart 2008 om 11:00.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be