Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2008, 13:46   #1
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard VN niet te spreken over racistische Beligie

Marino Keulen begrijpt de afkeuring van zijn politiek niet door de VN.

We zijn ondertussen al zo verdwaasd geworden, in het algemeen aanvaarde taalfetisjisme, dat we niet meer weten waar de redelijkheid gebleven is, en waar het onredelijke racisme is ingeburgerd.

Het racisme is het enige wat hier is ingeburgerd. In een land met twee talen, waar bepaalde ministers niet eens de andere landstaal spreken (Bert Anciaux niet vergeten he!) moeten sukkelaars verplichtend taalcursussen gaan volgen.

Dit zou dan de samenleveningsproblemen minder maken. Ondertussen deelt het parlement aan een duidelijk racistische partij miljoenen Euro's uit om de integratiepolitiek te saboteren.

Samenlevingsproblemen zitten dieper. Indien mensen zich erger thuis voelen gaan zij vanzelf de taal overnemen. Indien ze hier het nut niet van inzien omdat ze sowieso worden gediscrimineerd, uitgesloten en vernederd isoleren ze zich en vormen ghetto's.

Ik stel voor van Marino Keulen en zijn bende naar de VS te sturen: zij kunnen dan de zwarte Amerikanen Engels gaan leren, en derhalve testen of hun "methode" werkt

Onze tolerantie tegenover racistische organisaties zoals het VB wordt aangeklaagd door de VN. Het is inderdaad een schande dat geen grondige herziening gebeurt van onze houding tegenover racisten en hun organisaties, partijen, genootschappen.
Het proberen om de samenlevingsproblematiek op te lossen door losse flodders en door repressieve houding tegenover vreemdelingen is al belachelijk. Men moet niet de slachtoffers vervolgen maar de daders.

Tenslotte meent de VS dat de wetgeving over taalminderheden dringend dient te worden gestemd in onze parlementen. Minderheden discrimineren op gebied van de taal is in ons land vaak evident: het is een overtreding van de mensenrechten. Een mens is iets anders dan een taalkundig gedefinieerd wezen, we moeten daar ooit eens mee leren omgaan.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 maart 2008 om 13:53.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 13:53   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het verzoek om de landstaal te leren is tegenwoordig ook al RACISTISCH?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 14:02   #3
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VN-rapport blijkt toch niet zo zwaarwichtig, gezien het rapport alleen gebaseerd lijkt te zijn op een nota van de Waalse Ligue des droits de l’homme.
Een rapport van het Comité tegen Rassendiscriminatie van de Verenigde Naties (CERD), dat België onder meer terecht wijst voor de Vlaamse wooncode, blijkt — naast een rapport van de Belgische overheid — gebaseerd te zijn op één enkel rapport van de Waalse fractie van de Liga voor de Mensenrechten. Vlaams minister van Wonen Marino Keulen (Open VLD) reageerde gepikeerd omdat zijn kabinet niet om uitleg werd gevraagd.
......
bron: http://destandaard.be/Artikel/Detail...MF12032008_052
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 14:04   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Heeft de VN ook iets gezegd over Erik De Bruyn en SP.a-Rood die hoofddoeken willen verbieden in Vlaanderen? Zo'n daad van racisme kan immers niet ontbreken in hun rapport!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 14:06   #5
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de VN wat pissig is ivm met wat haar ambassadrice overkomen is.... of niet overkomen is.... wie zal het zeggen.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 14:13   #6
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Heeft de VN ook iets gezegd over Erik De Bruyn en SP.a-Rood die hoofddoeken willen verbieden in Vlaanderen? Zo'n daad van racisme kan immers niet ontbreken in hun rapport!
Dit is niet juist: Sp.a-Rood heeft hier nooit een dergelijk standpunt ingenomen.
Het is een standpunt van Erik de Bruyn PERSOONLIJK, en het ging over de situatie ENKEL IN ANTWERPEN.
De mening hierover zijn binnen de Sp.a verdeeld. Er is GEEN eenduidig standpunt, noch bij de Sp.a noch bij Sp.a Rood.
Ik wil hier zelf advocaat van de duivel spelen: degenen die binnen de Sp.a het hoofddoekenverbod aan de loketten aanhangen deden dit niet uit racistische overwegingen: ze deden dit naar eigen zeggen om de discriminatie TEGEN te gaan.
Alhoewel ik het met hen niet eens ben over de methode, moet ik vaststellen dat deze gedachtengang niet bedoeld is als racisme, maar als bestrijding van racisme.
Het gaat hier dus om een verschil in strategie, niet in een verschil in opvatting rond het bestrijden van racisme. Daarover is immers totale eensgezindheid.

Het probleem met het opleggen van bepaalde regels aan minderheden is dat dit door de betrokkenen steeds wordt ervaren als een daad van racisme, van discriminatie.
Discrimineren is iemand achter stellen tegenover anderen. Door mensen op te leggen van te bewijzen dat ze van goede wil zijn, en ondertussen anderen hier van te besparen (waarom moet een BLokker niet bewijzen van met vreemdelingen over de baan te kunnen wanneer hij in een sociale woning gaat wonen?) maakt men wel degelijk een fout.

Inburgeringscursussen mogen gepusht worden, zwaar aangemoedigd. Maar mensen op basis van taalgegevens verplichtingen opleggen is er over.
Volgens mij is dat net hetzelfde met de hoofddoeken kwestie: men kan dit, UIT HOOFDE VAN DE BETROKKENEN niet anders zien als een pesterij op zijn minst en discriminatie op zijn ergst.

Daarom verzet ik mij, en zal ik mij blijven verzetten tegen Patrick Janssens die dergelijk hoofddoekenverboden oplegt, en tegen Marino Keulen die hetzelfde doet met taalcursussen.

En voor de stokers: Binnen de SP.a zijn verschillende tendenzen mogelijk, verschillende zaken hebben geen consensus maar zijn in voortdurend debat.
Dat moet kunnen binnen een sociaal democratische partij, die niet over alles en nog wat een uniforme mening kan en mag hebben. Het is namelijk een democratische partij, geen stalinistische!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 maart 2008 om 14:26.
Oud 12 maart 2008, 14:28   #7
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Wil de VN in de 21e eeuw een modern Babylonië creëren?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 14:29   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het racisme is het enige wat hier is ingeburgerd. In een land met twee talen, waar bepaalde ministers niet eens de andere landstaal spreken (Bert Anciaux niet vergeten he!) moeten sukkelaars verplichtend taalcursussen gaan volgen.
Feremans bedoel je hier dat bertje den bleiter geen frans kent??

Hij is anders wel Brussels advocaat geweest, waar tweetaligheid als Vlaming een noodzaak is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 14:30   #9
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is niet juist: Sp.a-Rood heeft hier nooit een dergelijk standpunt ingenomen.
Het is een standpunt van Erik de Bruyn PERSOONLIJK, en het ging over de situatie ENKEL IN ANTWERPEN.
De mening hierover zijn binnen de Sp.a verdeeld. Er is GEEN eenduidig standpunt, noch bij de Sp.a noch bij Sp.a Rood.
Ik wil hier zelf advocaat van de duivel spelen: degenen die binnen de Sp.a het hoofddoekenverbod aan de loketten aanhangen deden dit niet uit racistische overwegingen: ze deden dit naar eigen zeggen om de discriminatie TEGEN te gaan.
Alhoewel ik het met hen niet eens ben over de methode, moet ik vaststellen dat deze gedachtengang niet bedoeld is als racisme, maar als bestrijding van racisme.
Het gaat hier dus om een verschil in strategie, niet in een verschil in opvatting rond het bestrijden van racisme. Daarover is immers totale eensgezindheid.

Het probleem met het opleggen van bepaalde regels aan minderheden is dat dit door de betrokkenen steeds wordt ervaren als een daad van racisme, van discriminatie.
Discrimineren is iemand achter stellen tegenover anderen. Door mensen op te leggen van te bewijzen dat ze van goede wil zijn, en ondertussen anderen hier van te besparen (waarom moet een BLokker niet bewijzen van met vreemdelingen over de baan te kunnen wanneer hij in een sociale woning gaat wonen?) maakt men wel degelijk een fout.

Inburgeringscursussen mogen gepusht worden, zwaar aangemoedigd. Maar mensen op basis van taalgegevens verplichtingen opleggen is er over.
Volgens mij is dat net hetzelfde met de hoofddoeken kwestie: men kan dit, UIT HOOFDE VAN DE BETROKKENEN niet anders zien als een pesterij op zijn minst en discriminatie op zijn ergst.

Daarom verzet ik mij, en zal ik mij blijven verzetten tegen Patrick Janssens die dergelijk hoofddoekenverboden oplegt, en tegen Marino Keulen die hetzelfde doet met taalcursussen.

En voor de stokers: Binnen de SP.a zijn verschillende tendenzen mogelijk, verschillende zaken hebben geen consensus maar zijn in voortdurend debat.
Dat moet kunnen binnen een sociaal democratische partij, die niet over alles en nog wat een uniforme mening kan en mag hebben. Het is namelijk een democratische partij, geen stalinistische!
Nu mag je mij eens uitleggen waarom het beleid van Keulen wél zou ingegeven zijn door racisme, en waarom de ideeën van De Bruyn dat niet zouden zijn. Als u Keulen een racist noemt, is De Bruyn dat evenzeer.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 14:32   #10
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Feremans bedoel je hier dat bertje den bleiter geen frans kent??

Hij is anders wel Brussels advocaat geweest, waar tweetaligheid als Vlaming een noodzaak is.
Herinner je zijn tekstje in het staatsblad, dat hij uit het Nederlands vertaalde, vermits zijn secretaresse er niet was. Hoeveel taalfouten stonden er in die paar regeltjes? Heb je die man al eens horen PRATEN in het Frans?
Oud 12 maart 2008, 14:33   #11
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Nu mag je mij eens uitleggen waarom het beleid van Keulen wél zou ingegeven zijn door racisme, en waarom de ideeën van De Bruyn dat niet zouden zijn. Als u Keulen een racist noemt, is De Bruyn dat evenzeer.
De Bruyn heeft geen racistische wetten ingevoerd, Keulen wel. Wat de bedoelingen ook mogen zijn: ons LAND is aangeklaagd omwille van zijn racistische wetten, omwille van het feit dat hier racistische groeperingen floreren, omwille van het feit dat we achterstaan bij het stemmen van anti-racistische wetten.
Het gaat hem niet over de goede of slechte bedoelingen van boegbeelden.

Ik verdenk noch Keulen, noch De Bruyn ervan om één racistische molecule in hun lijf te hebben. Ik verwijt de wetgeving van ons land om niet correct te zijn, ik verwijt de globale houding van onze maatschappij om het racisme te hebben ingeburgerd, en weinig te doen om het op te heffen.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 maart 2008 om 14:37.
Oud 12 maart 2008, 14:33   #12
ericferemans

Standaard

2

Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 maart 2008 om 14:34.
Oud 12 maart 2008, 14:37   #13
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

te gek om los te lopen, met 1 op 6 van vreemde afkomst moet Belgie één van de landen zijn met het grootste aantal vreemdelingen, en toch zijn wij nog racisten.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 14:38   #14
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Wil de VN in de 21e eeuw een modern Babylonië creëren?
Wat moeten ze doen: het CHinees invoeren als enige taal?
Oud 12 maart 2008, 14:42   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We zijn ondertussen al zo verdwaasd geworden, in het algemeen aanvaarde taalfetisjisme, dat we niet meer weten waar de redelijkheid gebleven is, en waar het onredelijke racisme is ingeburgerd.

Dit zou dan de samenleveningsproblemen minder maken. Ondertussen deelt het parlement aan een duidelijk racistische partij miljoenen Euro's uit om de integratiepolitiek te saboteren.

Samenlevingsproblemen zitten dieper. Indien mensen zich erger thuis voelen gaan zij vanzelf de taal overnemen. Indien ze hier het nut niet van inzien omdat ze sowieso worden gediscrimineerd, uitgesloten en vernederd isoleren ze zich en vormen ghetto's.

Ik stel voor van Marino Keulen en zijn bende naar de VS te sturen: zij kunnen dan de zwarte Amerikanen Engels gaan leren, en derhalve testen of hun "methode" werkt

Onze tolerantie tegenover racistische organisaties zoals het VB wordt aangeklaagd door de VN. Het is inderdaad een schande dat geen grondige herziening gebeurt van onze houding tegenover racisten en hun organisaties, partijen, genootschappen.
Het proberen om de samenlevingsproblematiek op te lossen door losse flodders en door repressieve houding tegenover vreemdelingen is al belachelijk. Men moet niet de slachtoffers vervolgen maar de daders.

Tenslotte meent de VS dat de wetgeving over taalminderheden dringend dient te worden gestemd in onze parlementen. Minderheden discrimineren op gebied van de taal is in ons land vaak evident: het is een overtreding van de mensenrechten. Een mens is iets anders dan een taalkundig gedefinieerd wezen, we moeten daar ooit eens mee leren omgaan.
Feremans, ben jij eigenlijk al ooit buiten je dorp geweest.
Want er is geen regio die meer tolerantie en verdraagzaamheid vertoont dan Vlaanderen.

Nergens in Europa kan een allochtoon meer bekomen en beter leven dan in Vlaanderen.

In veel EU landen is het zelfs onmogelijk om als buitenlander eigendommen te kopen, of om je in een andere taal dan de landstaal te laten bedienen in winkles of staatsinstellingen.

Ga dus samen met het CGKR ergens anders zagen.

Trouwens over verdraagzaamheid tegenover het VB gesproken, heeft de Franse broeder partij van het VB niet verschillende stadsbesturen in handen.
Heeft de Oostrijkse broederpartij niet een tijd de regeringspartij geweest.
Zit de Waalse zusterpartij niet in onze federale regering?

En wat de USA aangaat, weet jij dan niet dat de zwarte amerikaan beter engels spreekt dan de doorsnee belg nederland?

Je kan zelfs de amerikaanse nationaliteit niet bekomen als je niet eerst een inburgeringscursus met vrucht hebt afgelegd of er geboren bent, een eis waar je zelfs moet aan voldoen om in de regering te kunnen zetelen in de USA.
Oud 12 maart 2008, 14:43   #16
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Als je ziet wat Sarkozy allemaal heeft ingevoerd het afgelopen jaar, dan moet zijn land voor de VN wel een doorslag van nazi-Duitsland zijn.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 14:44   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Herinner je zijn tekstje in het staatsblad, dat hij uit het Nederlands vertaalde, vermits zijn secretaresse er niet was. Hoeveel taalfouten stonden er in die paar regeltjes? Heb je die man al eens horen PRATEN in het Frans?
Ja, ik heb hem al horen praten in het frans.
Heb jij het koningshuis al eens gehoort iin het nederlands?
Oud 12 maart 2008, 14:44   #18
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Bruyn heeft geen racistische wetten ingevoerd, Keulen wel. Wat de bedoelingen ook mogen zijn: ons LAND is aangeklaagd omwille van zijn racistische wetten, omwille van het feit dat hier racistische groeperingen floreren, omwille van het feit dat we achterstaan bij het stemmen van anti-racistische wetten.
Het gaat hem niet over de goede of slechte bedoelingen van boegbeelden.

Ik verdenk noch Keulen, noch De Bruyn ervan om één racistische molecule in hun lijf te hebben. Ik verwijt de wetgeving van ons land om niet correct te zijn, ik verwijt de globale houding van onze maatschappij om het racisme te hebben ingeburgerd, en weinig te doen om het op te heffen.
Ons land is niet aangeklaagd. Vlaanderen is aangeklaagd door de Walen en de VN heeft niet verder gekeken dan de neus lang is. Maw veel geblaat en weinig wol. Van een racistische insteek is er alweer geen sprake. Het lijkt me alweer een reden om dit land te splitsen. Als Wallonie direct naar de VN stapt zonder dat eerst met de Vlamingen te bespreken, lijkt me dat een serieuze vorm van onwil!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 14:45   #19
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat moeten ze doen: het CHinees invoeren als enige taal?
Dat is toch de meest gesproken en gebruikte taal in de wereld.
Oud 12 maart 2008, 14:54   #20
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
te gek om los te lopen, met 1 op 6 van vreemde afkomst moet Belgie één van de landen zijn met het grootste aantal vreemdelingen, en toch zijn wij nog racisten.
Aantal zeker niet! Ook qua % zou ik graag je bron zien.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 maart 2008 om 14:56.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be