Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2008, 15:35   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Allé vooruit, weer eentje die denkt te moeten weten hoe het er in mijn huwelijk aan toe gaat.

sinds wanneer werden de islamitische regeltjes speciaal opgesteld voor JOUW huwelijk Laya?

Het gaat over de standaard instellingen.

meisjes mogen niet met niet-moslims huwen
jongens mogen wèl met niet-moslims huwen (zolang het joodse of christelijke meisjes zijn)

en daarmee basta. Ongeacht hoe het er bij jou thuis aan toe gaat.

En uiteraard vallen de meisjes niet zèlf van hun geloof af: daar staat de doodstraf op!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 maart 2008 om 15:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 15:38   #62
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Bruine Tourtel hé Laya
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 15:39   #63
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Sommigen, zoals benji, oordelen helaas liever vanuit hun vooroordelen: geestelijke luiheid of haat?.
haat? ik haat niemand, het zijn meer mensen van uw slag dat eigen mensen haten ,en die ze dan in een cordon opsluiten of uit de vakbond kieperen uit pure haat.....of schijnprocessen organiseren om te proberen van meningen te stoppen .
Oud 11 maart 2008, 15:39   #64
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat
Wat zeg ik tegen mijn zoon die met een moslima wil trouwen?
Inch Allah?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 15:39   #65
Laya
Minister

Standaard

Allé vooruit, ons Circe is blijkbaar weer gekriebeld aan haar G-spot en komt zowaar bijna aan haar hoogtepunt.
Als jij stelt dat christelijke vrouwen zich niet hoeven te bekeren voor hun huwelijk met een moslim omdat ze toch niks te zeggen hebben dan mag ik daar mijn conclusies uit trekken en dat als een persoonlijke belediging ervaren. En daarmee basta!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 18:05   #66
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nee, dat pubertje heeft gewoon z'n verdiende loon gekregen: eerst zijn hoofd op hol laten brengen door een of ander sletje en daarna nog durven rebelleren tegen z'n vader... Onnozel ventje.

Waarschijnlijk kwam ook het idee om officieel een klacht in te dienen van zijn geliefde vriendin...
Zo mag ik het horen: eerlijk toegeven dat er van integratie nu maar niks, maar dan ook NIKS terechtgekomen is.
Nu eerlijk gezegd vind ik dat niet slecht dat die vader zijn zoon een pandoering geeft, die moest inderdaad met zijn poten van Belgische meisjes afblijven, en als ze hem nu in de bak steken omdat hij zijn zoon sloeg, is het ook tof. Dat is immers verboden in dit werelddeel.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 18:07   #67
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Zo mag ik het horen: eerlijk toegeven dat er van integratie nu maar niks, maar dan ook NIKS terechtgekomen is.
Nu eerlijk gezegd vind ik dat niet slecht dat die vader zijn zoon een pandoering geeft, die moest inderdaad met zijn poten van Belgische meisjes afblijven, en als ze hem nu in de bak steken omdat hij zijn zoon sloeg, is het ook tof. Dat is immers verboden in dit werelddeel.

Hahahah...

Slecht karakter. =)

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 18:08   #68
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Wat zeg ik tegen mijn zoon die met een moslima wil trouwen?
Hetzelfde als de moslims zeggen tegen hun zonen: "Neuk ermee zoveel ge wilt, maar trouw er niet mee. Trouw met één van bij ons".
Oud 11 maart 2008, 18:09   #69
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Ik ken 2 mannen die met een islamietische vrouw gehuwd zijn ,bijde hebben zich moeten bekeren tot de islam of het feestje ging niet door ,betweter!
Gedaan met pinten pakken
Oud 11 maart 2008, 18:09   #70
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken 2 mannen die met een islamietische vrouw gehuwd zijn ,bijde hebben zich moeten bekeren tot de islam of het feestje ging niet door ,betweter!
Gedaan met pinten pakken
Oud 11 maart 2008, 18:09   #71
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Gedaan met pinten pakken
Oud 11 maart 2008, 19:38   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou moeten zijn dat jullie het erg vinden dat ik een alternatief moeten zoeken heb voor de Trappist in mijn stoofvlees.

al aan nen dobbele palm gedacht ? (ook wel kerstpalm genoemd ... te katholiek zeker ? )

god ja, dat lijkt mij een verborgen gebrek dat een scheiding zou verantwoorden ! wist je dat op voorhand laya ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 19:42   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allé vooruit, ons Circe is blijkbaar weer gekriebeld aan haar G-spot en komt zowaar bijna aan haar hoogtepunt.
Als jij stelt dat christelijke vrouwen zich niet hoeven te bekeren voor hun huwelijk met een moslim omdat ze toch niks te zeggen hebben dan mag ik daar mijn conclusies uit trekken en dat als een persoonlijke belediging ervaren. En daarmee basta!
is nochtans de rechtstreekse uitleg van een of andere imam die ik ooit in een interview hoorde.

Het spijt me, maar ik zie totaal niet in wat zoiets met mijn G-spot te maken heeft.

Blijkbaar is je het vers ontgaan waarin staat dat de vrouw moet gehoorzaam zijn aan de man? Daarop baseerde die imam zich dus.

ps. toch raar dat U in deze discussie een link met een g-spot maakt... intrigerend! zeker dat je geen problemen hebt met beroepsmisvorming?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 maart 2008 om 19:47.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 20:50   #74
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hahahah...

Slecht karakter. =)
Wie heeft een slecht karakter ? Die slagende vader ?
Oud 12 maart 2008, 23:08   #75
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uit nieuwsgierigheid : heb je ook zussen met een niet-moslim vriend ?
Ik weet dat mijn zussen (20-25 jaar) vriendjes hebben, maar wie het zijn weet ik niet. Het zijn slimme meiden en weten wat niet of wel kan. Een gewoon vriendje is trouwens niets bijzonders.
Mijn vader en moeder van de eerste generatie weten daar niets van, en zouden dat niet accepteren. Dit geldt dan wel voor alle mannen.

Heb je het over trouwen, dan kom je in een ander gebied. Trouwen is iets serieus, en dan let men op details. Door bv met iemand uit een andere cultuur te trouwen zal alles ingewikkelder verlopen in je huwelijk. Vergelijk het met een voetballer die lid wordt van een golfclub. Het zal voor die persoon niet gemakkelijk verlopen.
Voor de ouders (eerste generatie) is het belangrijk dat ze overeenkomen met de ouders van de bruidgom. Een taalprobleem is o.a. een obstakel.
Zo worden bij ons grote huwelijksproblemen opgelost dankzij de bemiddeling van de ouders.
Vanwege de obstakels ziet men de dochter het liefst getrouwd met iemand met dezelfde cultuur en achtergrond.

Maar dergelijke zaken evolueren, omdat de nieuwe generaties beter overweg kunnen gaan met elkaar en er minder en minder obstakels zijn.

Veel autochtonen denken bv dat alle moslims bidden. Dit klopt niet. Veel Marokkaanse mannen bidden niet of doen alsof (alleen op feesten). Dit wordt echter nooit (na)gevraagd door de vader van de bruid. Als zijn ouders overeenkomen met de ouders van de bruid, de jongen een voorbeeldig leven leidt,...dan zou er in princiepe geen probleem mogen zijn.

Wat je nu bv veel ziet is dat getrouwde vrouwen geen hoofddoek dragen, koppels die nog niet getrouwd zijn al met elkaar optrekken,...Er is veel verandert, maar ik weet ook dat de eerste generatie dit met tegenzin toestaat (zonde morren), omdat ze weten dat ze anders hun kinderen kunnen verliezen door een grote ruzie.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 00:02   #76
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je stelt het hier zo neutraal, alsof je daar geen probleem in ziet
Denk je nu echt dat dergelijke ruzies binnen families bij Vlamingen of christenen of whatever niet gebeuren?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 00:05   #77
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Hetzelfde als de moslims zeggen tegen hun zonen: "Neuk ermee zoveel ge wilt, maar trouw er niet mee. Trouw met één van bij ons".
spook, zie je nu in , hoe weinig je van hen verschilt?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 00:17   #78
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
spook, zie je nu in , hoe weinig je van hen verschilt?
Niemand is totaal slecht: zelfs islamietische allochtonen kunnen ideeën hebben die bij mij aanslaan.
Uzelf bent mischien de uitzondering die de regel bevestigd: ik kan u geen enkele kwaliteit toekennen ?...
Oud 14 maart 2008, 14:39   #79
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Akkoord, maar toch niet over hun relatie tegen hun ouders? (in dat geval, ligt het meestal aan de ouders: zoon komt met vriend thuis, blondine met een Algerijn,....) Mensen doen toch wat ze willen? Kinderen zijn toch niet het eigendom van ouders?
Ouders zijn mensen die je hebben gemaakt, liefde hebben gegeven, grootgebracht, opgevoed, een dak boven je hoofd voorzien, enzovoort.

Ik vind dat kinderen dan ook wel ergens rekening mogen houden met de gevoeligheden van hun ouders.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 14:43   #80
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hier trouwens helemaal niet om de tegenstelling tussen islamitisch en niet-islamitisch. Je ziet ook weinig tot geen moslims van verschillende nationaliteiten of afkomsten met elkaar trouwen. Marokkanen trouwen vooral met andere Marokkanen, Turken vooral met andere Turken, enz. Dit beschouwt men toch ook niet als racisme?

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 14 maart 2008 om 14:44.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be