Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2008, 13:38   #21
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Beste hautain creatuurtje,

Wat gaat de man in de straat doen aan die geldcreatie?

En als je niet tegen meningen kan, blijf dan weg van internetfora en spendeer je tijd met het beluisteren van cassettes met je eigen monologen.
Ik kan alleen maar interpreteren dat je er niets van hebt begrepen. :/

Het zou al tof zijn als je begreep vanwaar het kwam. Dan zou je weten dat zaken zoals olie in de index opnemen geen goed idee zou zijn. (Maar euhm, ijveren voor een belastingsverlaging mag natuurlijk altijd. Maar het een staat los van het ander.) Iets van 'prijzen die stijgen door schaarste of door geldcreatie' enzo.

Ten tweede mag je gerust klagen, dat is het probleem niet. Wat ik me echter afvraag is of je het al hebt begrepen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 13:45   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Weet je. Ik snap het feitelijk niet.

Percalion en ik (maar ik natuurlijk veel minder en misschien niet altijd even duidelijk) hebben* hier al heelder opstellen neergepend over de geldcreatie en de daaruit volgende inflatie. Datgene waar jullie heel de tijd over roepen. Over de oorzaak van al die prijsstijgingen en 'het leven wordt duurder', etc.

Dringt dat feitelijk niet door? Lezen jullie dat feitelijk wel of willen jullie gewoon klagen om maar te klagen, zonder enige vorm van eens iets vanuit een meer wetenschappelijk standpunt te kijken? Eens kijken hoe dat dergelijke fenomenen ontstaan?

Alé, ik snap het niet. Als het jullie maar te doen is om maar te klagen en te klagen en te klagen, etc. zeg dat dan ineens, hé. Want ik denk dat Percalion en ik toch al redelijk wat moeite hebben gedaan om effectief eens iets uit te leggen. Maar als jullie het niet willen begrijpen, zeg dat dan, hé.

Klaag dan maar ineens verder.

*Natuurlijk Percalion veel meer dan ik. Ik heb het dan ook van hem geleerd.
En wat stel je dan concreet voor om een einde te maken aan die geldcreatie?Of wat verwacht je dan dat elke forummer hier post om een einde te maken aan de inflatie?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 13:48   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En wat stel je dan concreet voor om een einde te maken aan die geldcreatie?Of wat verwacht je dan dat elke forummer hier post om een einde te maken aan de inflatie?
Moet ik dan iets concreet voorstellen?

Ik vraag me enkel af of 'jullie' het feitelijk (al) begrijpen.

Zagen ende klagen op de politieke kaste is gerechtvaardigd hoor, zij zijn hier de oorzaak van. Maar zagen ende klagen om iets dat je niet eens begrijpt, ook al zijn er hier pogingen genoeg ondernomen om het uit te leggen, vind ik nogal idioot.

Zeker als ze beginnen over 'oplossingen' en 'ze zouden beter x of y doen'. Want uit die x en y kan je afleiden dat ze het eigenlijk niet begrijpen - ondanks alle pogingen. Ik vind dat lichtjes ergerlijk.

ENfin, ge moet mij persoonlijk gene toffe vinden, maar euhm, soms zeg ik wel eens iets dat effectief inhoud heeft. In ieder geval is de eerste stap naar een probleem oplossen, het probleem begrijpen. Ik vraag me enkel af of 'jullie' al op dat niveau zitten.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 8 maart 2008, 13:59   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Moet ik dan iets concreet voorstellen?

Ik vraag me enkel af of 'jullie' het feitelijk (al) begrijpen.

Zagen ende klagen op de politieke kaste is gerechtvaardigd hoor, zij zijn hier de oorzaak van. Maar zagen ende klagen om iets dat je niet eens begrijpt, ook al zijn er hier pogingen genoeg ondernomen om het uit te leggen, vind ik nogal idioot.

Zeker als ze beginnen over 'oplossingen' en 'ze zouden beter x of y doen'. Want uit die x en y kan je afleiden dat ze het eigenlijk niet begrijpen - ondanks alle pogingen. Ik vind dat lichtjes ergerlijk.

ENfin, ge moet mij persoonlijk gene toffe vinden, maar euhm, soms zeg ik wel eens iets dat effectief inhoud heeft. In ieder geval is de eerste stap naar een probleem oplossen, het probleem begrijpen. Ik vraag me enkel af of 'jullie' al op dat niveau zitten.
Je kan net zo goed afgeven op de politieke kaste, als een standpunt innemen tegen geldcreatie, beiden komen toch op hetzelfde neer. Ik heb overigens nog nooit een politieke partij hier een duidelijk standpunt horen innemen tegen (algemene) geldcreatie.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 14:03   #25
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je kan net zo goed afgeven op de politieke kaste, als een standpunt innemen tegen geldcreatie, beiden komen toch op hetzelfde neer. Ik heb overigens nog nooit een politieke partij hier een duidelijk standpunt horen innemen tegen (algemene) geldcreatie.
Natuurlijk niet. Als er al eens eentje bij zit die daar weet van heeft, snapt die ook wel dat het in zijn eigen voordeel is.

Maar sommige 'oplossingen' en 'verwijten' in dit topic sloegen werkelijk op niets. Daarmee dat ik het eens vroeg.
Oud 13 maart 2008, 20:27   #26
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik veronderstel dat U bij de vakbond werkt, die vindt dat zijn eigen personeel geen koopkrachtverlies heeft, maar wel andere bedrijven plat legt omdat het personeel van die ondernemingen... te weinig koopkracht heeft...
Nee jongen helemaal niet zelfs. Maar ik vind dat de werkgevers tegenwoordig wel heel rap moord en brand roepen, terwijl ze godverdomme miljoenen winst opstrijken en uitdelen aan hun aandeelhouders en dan is het nog niet eens genoeg als je ze moet geloven.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 11:13   #27
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...schreden.dhtml

Er he,het gaat goed in dit land en de economie draaid geweldig en de koopkrachtdaling is onzin.

Maar op 4 maanden tijd word de spilindex wel opnieuw overschreden.
En het planbureau denkt dat het dit jaar nog slecht een indexstijging gaat zijn van 1.5% in de overige 8 maanden, denk dat we dit jaar eerder een jaarinflatie van 6% gaan hebben dan één van 3% zoals het planbureau dacht in januari 2008.
En dan zijn er hier nog die de automatische indexering van de lonen willen afschaffen....en de werknemer aan de goodwill van de werkgever willen overlaten of zijn/haar wedde al dan niet zal stijgen. Terwijl we nu, MET indexaanpassing al redelijk wat achteruit aan 't bollen zijn...Zouden die verdedigers van het afschaffen zelf werkgever zijn? Dat zou een plausibele verklaring kunnen zijn...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be