Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2008, 10:23   #121
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
een paar weken geleden ging m'n moeder naar de dokter voor een behandeling.
daar vertelde de dokter, dat er een gesluierde moslimvrouw in haar wachtzaal was. (niets op tegen, ze mogen ook naar de dokter)
maar !! al de dokterkosten werden betaald door de OCMW!!
en toen de dokter een allusie maakte dat bellen met de gsm duur is, ('k weet niet meer waarom ze dit zei, wellicht omdat ze in de wachtzaal belde of iets dergelijke ..) vertelde ze dat het toch volledig betaald werd door de OCMW.
WTF!!! (sorry voor m'n taalgebruik ) maar dit is toch niet normaal!!!

Dit is gewoon profiteren van ons sociaal systeem (veel te sociaal, volgens mij!)
Bij mijn weten worden de medische kosten enkel door het O.C.M.W. betaald voor asielzoekers. Er zijn 23.559 dossiers voor het jaar 2007. Asielzoekers krijgen alleen nog materiele steun.
Er waren in 2007 11.115 asielaanvragen http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie...ekers_2007.pdf
Was deze dame asielzoekster? Werd haar GMS betaald/geleend door het O.C.M.W omdat ze alleen materiele steun krijgt?
Het is gevaarlijk om conclusies te trekken als je niet alle feiten kent.

Citaat:
ik kreeg deze mail deze week binnen:

-----------------------------------
En geloof je dat zomaar? Ik heb gegoogled naar "brief van een vlaamse slaaf" en kom voortdurend terecht bij sites van het VB. Ik herinner me de racistische mail over "de familie Bouziane" , stond ook vol met leugens en was ook verspreid door het VB.

Citaat:
Brief van een Vlaamse slaaf

In Artsenkrant lees ik dat zelfstandigen vanaf 1 januari '08 zich verplicht

moeten verzekeren voor kleine risico's – wat ik goed vind – maar de
bijdrage zal afgerekend worden naar gelang het inkomen. Ondertussen worden
35.000 mensen per jaar ons land binnengepompt – wettelijk – in het kader
van familieherenigingen. Volgens het Nieuwsblad heeft Buitenlandse Zaken
aanbevolen zeer ruim te zijn in de toelatingen. Het gaat veelal om (oude)
Turken, Noordafrikanen, Kosovaren enz… Zonder hier ooit een dag gewerkt te
hebben, zonder enige taalkennis en zonder te zullen moeten werken (vaak
gaat het om prille vijftigers – hier worden de autochtonen door de RVA
afgejaagd) zijn ze direct in orde met de ziekteverzekering – ook kleine
risico's, mits een kleine bijdrage van hun familie.

Terwijl ik dit schrijf heb ik een Russisch-Kazaks kindje laten opnemen op
pediatrie met acute mastoïditis. Ze liggen op een éénpersoonskamer – er is
beperkte kennis van het Nederlands. Ze kunnen er altijd bij blijven want ze
werken toch niet. Grootvader en grootmoeder Kazak zijn er ook bij. Ze
hebben mij al dadelijk verteld dat bij invullen van papieren voor
'dringende opname', zij helemaal niets moeten betalen.

Mijn kleindochter heeft hier ook op pediatrie gelegen op een
éénpersoonskamer. Mijn zoon heeft véél opleg betaald. Het was ook dringend.

Lijdzaam moeten wij toezien hoe ons land op elk gebied leeggeplunderd
wordt. Ik verwijs hierbij naar een artikel in een anti-Vlaamse Vlaamse
krant waarbij de lof wordt gezwaaid van een Brussels ziekenhuis waar
Vlamingen worden veracht. En niet in hun taal worden bediend. Maar wel
vreemdelingen. Enfin, als ik deze onterende situatie vol hou en tot mijn
65ste werk, zal ik 35/45 van mijn wettelijk pensioen trekken. Dat zal toch
al gauw 500 euro zijn. Uiteraard zal ik moeten blijven verder betalen voor
mijn kleine risico's. Tenslotte ben ik maar een autochtone Vlaamse slaaf.

Dr. L. Brondeel,
Neus- Keel en Oorziekten
Lede

P.S. Ik heb ook al minimum vijf plastische neuscorrecties uitgevoerd bij
asielzoekers, met goedkeuring van de desbetreffende OCMW's. Zuiver
functionele problemen. Volledig terugbetaald. Gratis voor de allochtoon.

----------------------------
Ik dacht dat een zelfstandige al altijd verplicht moest verzekerd zijn voor kleine risico's. Dat dit afgerekend wordt volgens de grootte van het inkomen is toch normaal? Voor de werknemer geldt dit toch ook.
Er worden geen 35.000 mensen per jaar ons land binnengepompt via familiehereniging. Waar vind ik die cijfers?
Het totaal aantal vreemdelingen die naar ons land kwam is : 50.772
20.962 uit West-Europa
12.039 uit Oost-Europa (dus 32.965 uit Europa)
7.836 uit Azie (2.558 uit Turkije)
12.531 uit Afrika (7.246 uit Marokko)
2.890 uit Amerika en Oceanië
bron : NIS http://www.npdata.be/Data/Vreemdelin...elgie-2006.htm
"Volgens het Nieuwsblad heeft Buitenlandse Zaken aanbevolen zeer ruim te zijn in de toelatingen."
De wetgeving over migratie vind je terug op
http://www.diversiteit.be/index.php?...select_page=12

Het lage pensioen van zelfstandigen is een gekend probleem. Voor mij mogen ze de sociale rechten en plichten van zelfstandigen gelijkschakelen met die van werknemers. Als ze evenveel betalen, mogen ze evenveel terugkrijgen.

Ik vind de opleg die mag gevraagd worden in een ziekenhuis als je een eenspersoonskamer vraagt, ook schandalig hoog. Ik vraag dan ook altijd een twee- of driepersoonskamer.

Als de dokter in kwestie al minimum vijf plastische neuscorrecties uitgevoerd heeft, die terugbetaald werden, kan het niet anders of de behandelende geneesheer heeft valse attesten afgeleverd. Het O.C.M.W. betaald alleen noodzakelijke ingrepen terug. Ik vermoed sterk dat de schuld hier bij de behandelende arts ligt.

Citaat:
2 weken geleden was ik in Gent, voor de eerste keer zag ik een allochtoon zijn tramkaart in het tramtoestel steken van de tram (ik ken het juiste woord niet, maar jullie verstaan me hopelijk wel)...ik checkte hoeveel ervan zijn kaart afgaat (normaal is dat 0,80 cent) bij hem was 0 € (en hij +-40-45 jaar)..

-----------------
Ik neem nooit de tram, maar zeer dikwijls de bus, en ik merk dat de allochtonen gewoon betalen als iedereen. Misschien hadden alle allochtonen die je tot nu toe op de tram zag een abonnement?
Misschien betaalde hij 0€ omdat het een overstap was. Misschien was hij niet 40-45jaar. Heb je het hem gevraagd?
Het is gevaarlijk om conclusies te trekken als je niet alle feiten kent.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 10:32   #122
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
heb je soms cijfers hoeveel belgen van vreemde origine (buiten de EU) leven van ons sociaal systeem?
dat zullen er veeeeel meer zijn dan dat er, volgens jou, werken.

en dat ze ne keer die dubbele nationaliteiten afschaffen..als ze zo graag belg worden, moeten ze geen andere nationaliteit hebben of is het omdat ze in het land van origine meerdere huizen bezitten en hier profiteren van ons sociaal systeem
De cijfers?
nog maar eens

De cijfers zijn te controleren op http://www.npdata.be/BuG/20/BuG-20.htm

bevolkingssituatie :
http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/20...nwezigheid.htm

Uit de werkzaamheidsgraad blijkt dat
bij de oude belgen 69% van de mannen en 56% van de vrouwen werkt,
bij de nieuwe belgen 62% van de mannen en 42% van de vrouwen,
http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/2005/Be-werkzaam.htm

uit de werkloosheidsgraad blijkt dat
bij de oude belgen 6% van de mannen en 8% van de vrouwen werkloos is,
bij de nieuwe belgen 15% van de mannen en 19% van de vrouwen
http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/2005/Be-werkloos.htm

Heb je cijfers over het aantal Belgen van niet-Europese afkomst die hier van de sociale zekerheid leeft en in zijn land van oorsprong meerdere huizen bezit? Of zijn dit weer loze beschuldigingen?
Oud 16 maart 2008, 21:51   #123
Mattehh
Vreemdeling

Standaard

Ik denk niet da we ons een land/wereld zonder allochtenen kunnen voorstellen... Stel je voor, ineens alle racisten weg? Om nog maar te zwijgen van de Vlaams Belang aanhangers..(sorry vanwege mijn uitspraak, maar voor mij is het VB nog altijd een aanhang van het nazisme..)
Mattehh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 23:18   #124
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattehh Bekijk bericht
Ik denk niet da we ons een land/wereld zonder allochtenen kunnen voorstellen... Stel je voor, ineens alle racisten weg? Om nog maar te zwijgen van de Vlaams Belang aanhangers..(sorry vanwege mijn uitspraak, maar voor mij is het VB nog altijd een aanhang van het nazisme..)
Als alle allochtonen verdwijnen, zijn ook partijen als het Vlaams Belang niet meer nodig, daar ben ik het mee eens. En men zal eveneens veel minder "racisten" tegenkomen, vermits al die allochtonen zelf racisten zijn.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 06:27   #125
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Als alle allochtonen verdwijnen, zijn ook partijen als het Vlaams Belang niet meer nodig, daar ben ik het mee eens. En men zal eveneens veel minder "racisten" tegenkomen, vermits al die allochtonen zelf racisten zijn.
Alle allochtonen zijn racisten? Je weet zelf zeer goed dat dit geen waar is.
Oud 17 maart 2008, 16:11   #126
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Alle allochtonen zijn racisten? Je weet zelf zeer goed dat dit geen waar is.
Alle allochtonen zijn geen racisten... maar er zijn er wel héél veel onder hen, alleen zet men dat niet dagelijks in de verf! Een autochtoon moet nog geen tiende zeggen van wat zij soms doen en uitkramen + hun houding erbovenop om als "raciesssst" bestempelt te worden! Veel allochtonen (de allahtonen in het bijzonder) hebben eigenlijk maar verachting voor ons. Wij zijn een soort noodzakelijk kwaad dat hen aan centen helpt en alles wat ze nodig hebben.
Wij zijn toch maar "ongelovige honden" en mettertijd zullen zij het hier wel overnemen. Nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 17:46   #127
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De cijfers?
nog maar eens

bevolkingssituatie :

Heb je cijfers over het aantal Belgen van niet-Europese afkomst die hier van de sociale zekerheid leeft en in zijn land van oorsprong meerdere huizen bezit? Of zijn dit weer loze beschuldigingen?
Lol, jouw zoveel keer aangehaalde 'bron' is een site van een vakbondspersoon.
Mag ik even hartelijk lachen met de betrouwbaarheid ervan?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 17:59   #128
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Alle allochtonen zijn geen racisten... maar er zijn er wel héél veel onder hen, alleen zet men dat niet dagelijks in de verf! Een autochtoon moet nog geen tiende zeggen van wat zij soms doen en uitkramen + hun houding erbovenop om als "raciesssst" bestempelt te worden! Veel allochtonen (de allahtonen in het bijzonder) hebben eigenlijk maar verachting voor ons. Wij zijn een soort noodzakelijk kwaad dat hen aan centen helpt en alles wat ze nodig hebben.
Wij zijn toch maar "ongelovige honden" en mettertijd zullen zij het hier wel overnemen. Nietwaar?
Je moet niet veralgemenen, dat is het domste wat een mens ook maar kan doen!!

Ik ben allochtoon en ik haat vlamingen niet, voel me ook geen haar beter als een ander.. Dus bij dit valt je "theorie" volledig in elkaar!

Ik zie mijn beste vriend (Belg) totaal niet als een kwaad, dus wat zeg jij hier allemaal?? Op sommige vlakken kijk ik op naar autochtonen, in sommige vlakken weer niet. Ben ik een rascist?
Je eerste zin
alle allochtonen zijn geen racist, maar veééééééééééééééle onder hen zijn dit wel

Door dit zo te zeggen probeer (met de nadruk op probéér) je niet te veralgemenen, maar doe je het degelijk wel.

Vriendelijke groet, een trotse allochtoon

K. Marx

Laatst gewijzigd door Koerd : 17 maart 2008 om 18:01.
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 19:16   #129
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Lol, jouw zoveel keer aangehaalde 'bron' is een site van een vakbondspersoon.
Mag ik even hartelijk lachen met de betrouwbaarheid ervan?
Jan Hertogen werkt voor de studiedienst van het LBC en hij is prof aan de K.U.Leuven.

Vertel eens wat er in zijn artikel niet juist of gekleurd is.

En wat is de bron van de cijfers waarop hij zijn artikel steunt?
NIS, RVA, OESO,...
Oud 17 maart 2008, 19:20   #130
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel veel, hoeveel is dat zo ongeveer?

Citaat:
Nee, niet waar.
Je kent ze niet. Nietwaar?
Oud 17 maart 2008, 20:24   #131
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

-

K. Marx

Laatst gewijzigd door Koerd : 17 maart 2008 om 20:24.
Oud 17 maart 2008, 22:51   #132
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
-
Hoe gaat u voor een onafhankelijk Koerdistan zorgen, als u in Europa bent ? Toch niet met in Brussel betogingen te houden, of tegen ons te zagen op een forum ?
Gaan de Vlaams Nationalisten hun zaak beijveren vanuit het mischien toekomstige "Koerdistan" ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 11:31   #133
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel veel, hoeveel is dat zo ongeveer?

Nee, niet waar.
Je kent ze niet. Nietwaar?
Zoals het linkse en het multikulkamp even vlug klaar staat om iedereen die hun mening niet deelt als Vber, racist enz te bestempelen? Hoeveel autochtone "racisten" denk je dat er zijn in België? Ook "heel veel"?
De ene vraag is zeker de andere waard!
Ik reageer vooral op het feit dat dat "racisme-gedoe" altijd uit dezelfde kant waait. Het is al zoveel keer vastgesteld: het CGKR enz zal niet of bijna nooit reageren als allochtonen iets zeggen dat ze meteen als "racistisch" zouden bestempelen als het van een autochtoon komt!
Al lang niet meer ernstig, heel die komedie...
En die plaatjes die de ganse wereld rondgaan over woedende allahtonen telkens er iets over hun profeet of andere bullshit wordt gezegd, die hoeven we toch niet meer boven te halen, die hebben we allemaal al genoeg gezien, dacht ik! Waar een autochtoon een "scheldwoord" gebruikt staan zij meteen te dreigen met moord en brand... en voeren het nog uit ook. Straks weer in Nederland bvb? Niet zo ver hier vandaan...
Met het gevaar dat "ze" vormen voor onze gemeenschappen moeten we echt niet te lichtzinnig omspringen: dank zij hen ziet de toekomst er wellicht niet zo heel rooskleurig uit aangezien het een olievlek is die zich steeds maar verder aan het uitbreiden is!
En ja, telkens men met zoiets op de pinnen komt is er altijd wel één of andere brave ziel die zich persoonlijk aangevallen voelt omdat hij/zij niet in het plaatje past. Sorry en excuses dan voor deze persoon... maar het gaat over een groter plaatje.

En voor wat "die ongelovige honden-opmerking" betreft, neen ik ken ze niet persoonlijk, en gelukkig maar. Dat belet niet dat die strekking in bepaalde milieu's wel degelijk bestaat en aanslaat bij een groter wordende gedeelte van de allahtone bevolking, hier en elders. De overgrote meerderheid van de Duitsers waren destijds ook geen nazi's... maar ze bleken met genoeg te zijn om op een dag de boel in gang te steken!
De paus ken ik ook niet persoonlijk, maar hij bestaat wel degelijk, nietwaar?

Laatst gewijzigd door andev : 18 maart 2008 om 11:39.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 12:51   #134
Fabke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Betaal de mensen beter, en u zal zien dat er wel interresse is, zelfs voor zware, monotone arbeid. En dan hebben ze daar geen vreemdelingen voor nodig. Trouwens, enkel de 1ste generatie vreemdelingen aanvaard die karweitjes & andere ondankbare strontjobkes, hun kinderen zeggen "foert" zogauw ze begrepen hebben dat ze hier zonder al te veel risico van de misdaad kunnen leven. Een minderheid doet studies en komt wat hogerop in de sociale ladder, maar die doen dan ook geen slechtbetaalde en uitputtende arbeid meer... En dan moeten ze wéér een lading verse immigranten binnenhalen enz enz.
Dus de oplossing is: Loon naar Werken. Beter salaris = meer autochtonen die solliciteren.

Beter betalen? en wie gaat dat betalen? de werkgevers zeker?
dat ze de loonkosten verminderen! zodat de personen meer netto krijgen met hetzelfde bruto-loon.
en het stempelgeld dan dalen zodat het verschil tussen het loon tussen een werkloze en een werker veel groter is en dat een werkloze met zijn stempelgeld zich geen "luxe" kan veroorloven...dan pas zullen ze meer personen werken.
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 13:18   #135
Fabke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het lage pensioen van zelfstandigen is een gekend probleem. Voor mij mogen ze de sociale rechten en plichten van zelfstandigen gelijkschakelen met die van werknemers. Als ze evenveel betalen, mogen ze evenveel terugkrijgen.

dat ze het maar gelijkschakelen met het pensioen van de ambtenaren.
of de ambtenarenpensioen gelijk maken aan het pensioen van de werknemers.
het is niet normaal dat de ambtenaren zoveel pensioen krijgen terwijl de gewonen werkmens veel minder krijgt

Citaat:
Werd haar GMS betaald/geleend door het O.C.M.W omdat ze alleen materiele steun krijgt?
waarom moet de OCMW dat betalen? een gsm kost een veel geld.

Laatst gewijzigd door Fabke : 18 maart 2008 om 13:20.
Oud 18 maart 2008, 13:31   #136
Fabke
Partijlid

Standaard

Citaat:
De cijfers?
nog maar eens

bevolkingssituatie :

ik heb geen cijfers.
maar als jij bovenstaande cijfers gelooft, zegt het wel veel over jouw.
komaan, zijn er "maar" 15% van de nieuwe belgen werkloos?
hoeveel zieken (die "zogezegd" niet kunnen werken bij de nieuwe belgen?zijn er niet? (want die worden niet bijgeteld bij de werklozen?

ik heb het al meerdere keren gehoord, dat er velen vreemdelingen (met vreemdelingen verwijs ik naar Tunesiers, Marokanen,..) meerdere huizen bezitten in hun land van origine. (en was zelfs al een keer op tv getoond...maar ja, wat ik zal zeggen zal wellicht weer niet waar zijn, Artisjok)

jij komt altijd af met cijfers, maar die kunnen gemanipuleerd worden..of geloof jij soms ook alles wat de politici zeggen?

denken je nu echt dat ze de echte cijfers op tafel zullen leggen? want dan speelt dat volledig in het voordeel van het VB

Laatst gewijzigd door Fabke : 18 maart 2008 om 13:33.
Oud 18 maart 2008, 13:49   #137
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
een paar weken geleden ging m'n moeder naar de dokter voor een behandeling.
daar vertelde de dokter......,

Mijn kleindochter heeft hier ook op pediatrie gelegen op een
éénpersoonskamer. Mijn zoon heeft véél opleg betaald. Het was ook dringend.

2 weken geleden was ik in Gent, voor de eerste keer zag ik een allochtoon zijn tramkaart in het tramtoestel steken van de tram (ik ken het juiste woord niet, maar jullie verstaan me hopelijk wel)...ik checkte hoeveel ervan zijn kaart afgaat (normaal is dat 0,80 cent) bij hem was 0 € (en hij +-40-45 jaar)..

-----------------
En die dokter vertelde dat zomaar tegen je moeder, die is heel professioneel bezig!

Jammergenoeg heeft mijn zoon ook veel op pediatrie gelegen toen hij klein was. In het ASZ in Aalst. Altijd in een éénpersoonskamer en ik heb nooit moeten opleggen... om de eenvoudige reden dat er alleen éénpersoonskamers zijn (waren?).

Ik neem de tram bijna dagelijks in Gent en bijna niemand gebruikt het ontwaardingsapparaat.
Wil je me eens uitleggen hoe je kan controlleren hoeveel er van iemand anders zijn kaart is afgegaan? Als het €0 was ging het gewoon over een overstap of heeft hij zijn kaartje binnen het uur weer gebruikt, dat is trouwens altijd en voor iedereen gratis.
Wat ik wel zag op de tram 2 weken geleden is een dakloze (autochtoon) die enorm stonk en op zijn zetel in zijn broek had geplast en een bestuurder die racistische opmerkingen maakte tegen een allochtoon die een kaartje kocht op de tram (wat een stuk duurder is). De man had zijn rug nog niet gekeerd of de bestuurder sprak luid: dat leeft allemaal van het ocmw maar dat neemt nog niet de moeite om een goedkoper ticket aan de automaat te kopen'. Ik heb nog spijt dat ik geen klacht indiende!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 19:18   #138
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals het linkse en het multikulkamp even vlug klaar staat om iedereen die hun mening niet deelt als Vber, racist enz te bestempelen? Hoeveel autochtone "racisten" denk je dat er zijn in België? Ook "heel veel"?
Heb ik hier op dit forum al iemand bestempeld?
Nee, ik denk niet dat er "heel veel" autochtonen racisten zijn.
Citaat:
De ene vraag is zeker de andere waard!
Ik reageer vooral op het feit dat dat "racisme-gedoe" altijd uit dezelfde kant waait. Het is al zoveel keer vastgesteld: het CGKR enz zal niet of bijna nooit reageren als allochtonen iets zeggen dat ze meteen als "racistisch" zouden bestempelen als het van een autochtoon komt!
Al lang niet meer ernstig, heel die komedie...
Probeer het eens, als je racisme ondervindt van een allochtoon, neem contact op met het CGKR
Citaat:
En die plaatjes die de ganse wereld rondgaan over woedende allahtonen telkens er iets over hun profeet of andere bullshit wordt gezegd, die hoeven we toch niet meer boven te halen, die hebben we allemaal al genoeg gezien, dacht ik! Waar een autochtoon een "scheldwoord" gebruikt staan zij meteen te dreigen met moord en brand... en voeren het nog uit ook. Straks weer in Nederland bvb? Niet zo ver hier vandaan...
Met het gevaar dat "ze" vormen voor onze gemeenschappen moeten we echt niet te lichtzinnig omspringen: dank zij hen ziet de toekomst er wellicht niet zo heel rooskleurig uit aangezien het een olievlek is die zich steeds maar verder aan het uitbreiden is!
Ja, ik ken die plaatjes, maar je denkt toch niet dat alle moslims even fanatiek zijn? Sommige moslims veroordelen dit ook. Misschien niet luid genoeg.
Citaat:
En ja, telkens men met zoiets op de pinnen komt is er altijd wel één of andere brave ziel die zich persoonlijk aangevallen voelt omdat hij/zij niet in het plaatje past. Sorry en excuses dan voor deze persoon... maar het gaat over een groter plaatje.
Ken jij het volledige plaatje?
Citaat:
En voor wat "die ongelovige honden-opmerking" betreft, neen ik ken ze niet persoonlijk, en gelukkig maar. Dat belet niet dat die strekking in bepaalde milieu's wel degelijk bestaat en aanslaat bij een groter wordende gedeelte van de allahtone bevolking, hier en elders. De overgrote meerderheid van de Duitsers waren destijds ook geen nazi's... maar ze bleken met genoeg te zijn om op een dag de boel in gang te steken!
De paus ken ik ook niet persoonlijk, maar hij bestaat wel degelijk, nietwaar?
Ik weet wel dat er ook in België fanatieke moslims zijn, en dat we moeten oppassen dat die strekking geen veld wint. Dat zullen we niet doen door de moslims op een respectloze manier te behandelen, en ook niet door hen te stigmatiseren.
Ik ken meerdere moslims, en zij respecteren de andere godsdiensten. Ze respecteren zelfs mijn overtuiging als atheïst. Zoals je misschien weet zijn voor alle gelovigen van alle godsdiensten de atheïsten de ergste soort.
Oud 18 maart 2008, 19:29   #139
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe gaat u voor een onafhankelijk Koerdistan zorgen, als u in Europa bent ? Toch niet met in Brussel betogingen te houden, of tegen ons te zagen op een forum ?
Gaan de Vlaams Nationalisten hun zaak beijveren vanuit het mischien toekomstige "Koerdistan" ?
1) dat zijn u zaken niet
2) wat heeft dit met het onderwerp te maken?
3) Als je iets te zeggen hebt, doe het op een normale en respectvolle manier

K. Marx
Oud 18 maart 2008, 19:38   #140
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb geen cijfers.
maar als jij bovenstaande cijfers gelooft, zegt het wel veel over jouw.
komaan, zijn er "maar" 15% van de nieuwe belgen werkloos?
hoeveel zieken (die "zogezegd" niet kunnen werken bij de nieuwe belgen?zijn er niet? (want die worden niet bijgeteld bij de werklozen?
Als ik cijfers geloof van het NIS en de RVA, wat zegt dat dan over mij?
Nee, zieken worden niet meegeteld bij werklozen. Voor geen enkele bevolkingsgroep.
Je denkt blijkbaar dat er veel meer werklozen zijn bij de vreemdelingen. Wie of wat heeft je dat laten geloven?

Citaat:
ik heb het al meerdere keren gehoord, dat er velen vreemdelingen (met vreemdelingen verwijs ik naar Tunesiers, Marokanen,..) meerdere huizen bezitten in hun land van origine. (en was zelfs al een keer op tv getoond...maar ja, wat ik zal zeggen zal wellicht weer niet waar zijn, Artisjok)
Ja, er zijn vreemdelingen die in hun land van oorsprong een huis bezitten. Als ze er voor gewerkt hebben, wat heb je er op tegen?

Citaat:
jij komt altijd af met cijfers, maar die kunnen gemanipuleerd worden..of geloof jij soms ook alles wat de politici zeggen?
Denk je echt dat dit gemanipuleerde cijfers zijn. De cijfers van de RVA worden al lang als betrouwbaar beschouwd. Er is toch niemand die twijfelt aan de werkloosheidscijfers per regio?

Citaat:
denken je nu echt dat ze de echte cijfers op tafel zullen leggen? want dan speelt dat volledig in het voordeel van het VB
Ik kan het ook niet helpen dat het VB voortdurend overdrijft en stigmatiseert. Dat is de verantwoordelijkheid van het VB.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be