![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er zijn veel meer alleenstaanden en ouderen als vroeger. Ook willen de jonge starters graag wat hebben op de markt. Een vrijstaande woning, zoals nu de standaard is in Belgie, is voor hun niet haalbaar en niet praktisch. Er moet dus capaciteit gecreeerd worden voor deze mensen. Ik vraag me nog steeds af waarom men het durft om zo belachelijk dure prijzen te vragen voor die vrijstaande woningen...wie koopt zoiets ? Wat wel is dat ze veeeeeel langer te koop staan als vroeger. Dat wijst ook al op iets. |
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn te veel mensen, dat is wel duidelijk. |
|
|
|
|
|
|
#243 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
je hebt een zeer onrealistisch beeld van huizen, lijkt me.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er valt gewoon op geen enkele manier een conversatie met je aan te gaan. Je bent pure tijdverspilling. Citaat:
18 m2 is voor de meeste mensen iets te klein om een gezin in te steken Citaat:
Citaat:
Ik heb intelligentere conversaties met de spin op mijn muur.
|
|
|
|
#244 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Binnenkomen? Misschien. Buitenkomen...noway, toch niet in de oorspronkelijke staat. Laatst gewijzigd door Amaj : 19 maart 2008 om 22:49. |
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Banneling
|
Citaat:
1 op 7 alleenstaand ? Tzijn er meer, maar bon. Vlaams Gewest 29 % alleenstaanden (dus mensen die op hun eigen een huishouden vormen) en dan heb je nog 8 % alleenstaande ouders. Totaal 37 % van de volwassenen die het moeten rooien zonder partner. Zeker die eerste 29 % gaat niet of nauwelijks baat hebben bij een bouwgrond en een vrijstaand huis. Bron: vlaanderen.be gecomibeerd met google. En er zijn niet teveel mensen. Als we op een slimme manier omgaan met onze beschikbare grondstoffen kunnen we het wel bolwerken. We moeten gewoon onze mentaliteit veranderen. In Europa zijn de gezinnen al veel kleiner als pakweg in afrika of de arabische landen, waar veel kinderen de standaard zijn. We moeten gewoon op kleinere voet leven. Ofwel inderdaad de bevolking wat verlagen. Ofwel letterlijk alles volbouwen en de gevolgen dragen voor onze waterhuishouding en dergelijke.... |
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Voor mijn oude dag koop ik me alvast een grote bestelwagen, die ik inricht als woonwagen, en een lap grond ergens. Dan ben je direkt zeker om niet in de kou te staan, of in een kartonnen dozekke moet gaan wonen. Als alles goed (blijft) gaan, gebruik ik dat voertuig dan voor mijn vakantie(s). |
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Banneling
|
Citaat:
We kunnen het nog meer stretchen door gelijk in NL de aflossingsvrije hypotheken in te voeren (je betaalt enkel vaste rente, maar betaalt niet af, daar spaar je apart voor, of niet....). Maar dat vind ik een beetje riskant. Ik ga wsh toch over een paar jaar het buitenland opzoeken. Mijn diploma wordt hier extreem ondergewaardeerd. Nu even nog een PhD halen, en dan ben ik pleite naar een land waar de loontjes richting 5 cijfertjes gaan per jaar |
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik betaal iets meer dan 1/3 daarvan.
Ik woon in zo'n niet aan deze tijden aangepast huis dat ze beter zouden platgooien.
|
|
|
#251 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Enfin, ik huur nog wel even door; ik ben nog veel te flexibel en veel te weinig gesettled om al een vaste stek te hebben. Ik heb iets nodig dat ik morgen kan opzeggen, zonder al te veel rompslomp. Citaat:
5 cijfertjes is standaard eh |
||
|
|
|
|
|
#252 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Huizen hebben ook een levensduur. |
|
|
|
|
|
|
#254 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#255 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Overigens, een ouder huis opkopen, renoveren, en verkopen, is een lucratieve bezigheid. Ik ken mensen die er aardig geld mee verdienen. |
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Exactly my point.
|
|
|
#257 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 maart 2008 om 00:44. |
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Neen, men vraagt je gewoon waar je die dingen zou bouwen, ongeacht ruimtelijke ordeningsplanning van welke aard dan ook.
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zolang ze zich maar amuseren op ruimtelijke ordening he