![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
hmmm Pin d"Ar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#782 |
Burger
|
![]() Vele interpretaties kunnen worden gegeven maar bekijk alles is door de ogen van een microscoop misschien zijn we zelfs kleiner dan de kleinste bacterieën en is het moeilijk te bevatten wat er zich eigenlijk afspeeld rondom ons. Wij denken wel groot en daarin maak we vaak de fout. Ons tijdsbesef kan volledig fout zijn net zoals er eendagsvliegen zijn en voor zulk een vlieg zal het tijsbesef toch ook wel anders zijn dan de onze waarom zou dit dan niet van toepassing kunnen zijn voor buitenaards leven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 20 maart 2008 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 20 maart 2008 om 08:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#785 | |
Banneling
|
![]() Nu ik toch bezig ben...
Citaat:
Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
laat die nu net '0'' zijn! Die man heeft werkelijk nooit bestaan! (btw neem aan de je jezus bedoelde?) Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 20 maart 2008 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog 1-2 jaar geduld, Pindar. Dan weten die astrofysicussen weer ietsje meer... of ze wel op het goede spoor zitten. Volgens (hun) wetenschappelijke berekeningen zou het heelal (big-bang theorie) ca. 13,7 miljard jaar oud kunnen zijn. btw Op NGC-channel heb ik trouwens -verleden week- hierover een interessante documentaire over die "oude" Hubble-ruimtetelescoop gezien, die wel nog een serieuze update gaat krijgen Herhaling uit vorige ESA-link: Citaat:
Tot dan, zo omstreeks januari 2010... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar bovenstaande teksten absoluut niet gelezen, of WIl je er geen commentaar op geven? Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat hun dan nog tegenhoudt zijn de afstanden. Maar moest dat leven een methode vinden om die afstanden te kunnen overbruggen, een stelling die je zeker niet zomaar mag afdoen als fantasie, dan kunnen ze hier komen. Zo ver gezocht vind ik dat helemaal niet. Enfin, dit is simpel en puur fysisch bekeken want volgens mij zijn er ook andere dimensies dan de dimensie die wij kennen, en zijn er vele verschijningen en manifestaties van het leven in al zijn vormen. Er zijn vele bronnen die zeggen dat UFO's geen puur fysische tuigen zijn, maar materialistische projecties van een soort intra-dimensionele voertuigen. De aarde is een soort interessant interdimensioneel aanknopingspunt vanwege de vele zaken die hier gebeuren. Sommige komen hier, anderen interesseert het niet en nog andere weten zels niet dat de aarde bestaat. Hier van een discarante bron informatie over UFO, dat ook over dimensies spreekt. Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 20 maart 2008 om 10:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#790 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp wel waar dat vandaan komt hoor. Het moet op den duur wel frustrerend worden als sommige claims, waar je rotsvast in gelooft, de falsificatietest niet kunnen doorstaan. En dat je dan maar je pijlen moet richten op dat falsificatie-proces, dat wel niet kan werken omdat volgens dat proces je geloofsovertuiging niet klopt.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#791 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga er nou eens zelfstandig over na denken, een beetje 'wetenschapper' kan dat helemaal niet, en dat bedoel ik niet als aanval oid, maar als een constatering. De meeste 'wetenschappers' zitten pot, pot en potdicht Citaat:
Laatst gewijzigd door Pindar : 20 maart 2008 om 11:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | |
Banneling
|
![]() en ok je wil het over falsificatie hebben?
accoord: Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 20 maart 2008 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
maar ik weet het, je blijft toch 'hangen' aan die wetenschap. Zeker te veel in die nonsens gestoken? ![]() En nog wat. het is niet mijn fout dat het meeste''shit' is! Onderzoek het zelf eens als je durft. Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 20 maart 2008 om 11:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, de cirkel is weer rond se!
![]() Mezelf eens citeren (anders dan Pindar schrijf ik mijn tekstjes zelf, en geef ik bronnen als ik iemand anders citeer): Citaat:
![]() |
![]() |
#795 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En liefst met referte, dan zal ik erover nadenken ![]() Ik heb wel een stukje uit "uw" bovenstaande teksten uitgepikt, en so what geschreven... ![]() Trouwens ik heb het liefst Duitse refertes-teksten, mijn Engels is niet goed genoeg. Waarom leest ge mijn refertes dan niet of hebt ge er eveneens geen commentaar op ? Allez dan Miljoenen Hubbles in serie schakelen ( so what ) is helemaal niet nodig volgens de oerknal-theorie; als men zeer nauwkeurig de kosmische achtergrondstraling kan meten is dat al ruimschoots voldoende (met huidige WMAP, binnenkort met de veel betere Planck) of hebt ge -of uw refs- mss daarop een plausibelere theorie ? Trouwens de Hubble krijgt nog een update waardoor enkel hij al in staat zou kunnen zijn de oudste en verste sterren "op te nemen"; hoezo -so what- miljoenen Hubbles... en in 2013 komt de opvolger Citaat:
Hier een heelaltekening uit Wikipedia volgens de oerknal: http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:CMB_Timeline300.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang (zeer uitgebreid, en vooral voor de refertes) http://nl.wikipedia.org/wiki/Oerknal Ik heb de eveneens redelijk korte Duitse wiki-link gelezen, zover ik het... -technisch- goed begrijpen is natuurlijk wat anders... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je mijn bovenstaande stukjes goed gelezen had, wist je dat die oerknal theorie dus nonsens is. En wikipedia? La me niet lachen! Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je 'op unief gezeten hebt', dat je begrijpt hoe 'wetenschap' werkt. Het is niet omdat je een tekstje gelezen hebt van één of andere pipo, dat je begrijpt hoe 'falsificatie' werkt. Het is niet omdat 'wetenschap' je geloofsovertuiging verwerpt, omdat het de falsificatietest niet doorstaat, dat dat komt omdat de 'wetenschap' corrupt is. Je moet als wetenschapper 'out of the box' denken om tot vernieuwende inzichten te komen. Je moet afstappen van al bewandelde paden om vernieuwend te zijn. Dat kan je niet weten als je 'enkele jaren op uni gezeten hebt'. Dat kan je enkel ervaren als je er middenin zit. En je weet dat nieuwe inzichten met scepsis onthaald worden, en dat verificatie of verwerping de volgende stap is van je bewering. Ik lees nogal wat gelul over hoe 'wetenschap' werkt, die niet overeen komen met de realiteit. Net zoals ik nogal wat gelul lees over de "pharmaceutische industrie" die niet overeen komen met hoe het er echt aan toe gaat.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 | |
Banneling
|
![]() kosmische achtergrondstraling:
Citaat:
Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | ||||||
Banneling
|
![]() Zucht....
Citaat:
Citaat:
dood mee werd gegooid. Nu zeg ik dat ik op de uni heb gezeten verdraai je wat je zegt. Citaat:
Citaat:
En alles hebben ze verwoord dat ze niet hadden kunnen ontdekken wat ze hebben ontdekt als ze naar de universiteit waren geweest. Citaat:
Maar goed, in theorie helemaal met je eens. Maar dat is absoluut niet de praktijk! Bv een vraag: Wie betaalt die onderzoeken????? En dat heeft geen onderzoek op het resultaat? Citaat:
zeker 'gelul' als het niet in je straatje past. En ja, als je echt gaat spitten, dan is de "pharmaceutische industrie een gevaar voor de volksgezondheid. Maar goed dat is een ander verhaal. Btw ik neem aan dat je 'wetenschapper' bent en dus veel te verliezen hebt als het klopt wat ik zeg en veel te winnen door je standpunten door en door te verdedigen. want een erg rationele indruk maak je niet. Meer rechtstreekse aanvallen op mij, maar je hebt wat mij betreft nog niks weerlegd , of er maar op gereageerd, wat mij betreft. Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 20 maart 2008 om 11:37. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#800 | |
|
![]() Citaat:
Het merendeel van die "info" komt toch van de (mede-)UFO-believers dus vermoed ik dat het slechts consequent kan zijn om ze òf geheel en allemaal te geloven òf totaal niet en geen enkele. ![]() http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...dheid&where=nl http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...aling&where=nl
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 20 maart 2008 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |