![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De heer Etienne Schouppe
Staatssecretaris voor Mobiliteit, toegevoegd aan de Eerste Minister De heer Carl Devlies Staatssecretaris voor de Coördinatie van de fraudebestrijding, toegevoegd aan de Eerste Minister De heer Bernard Clerfayt Staatssecretaris, toegevoegd aan de Minister van Financiën De heer Olivier Chastel Staatssecretaris belast met de Voorbereiding van het Europese Voorzitterschap, toegevoegd aan de Minister van Buitenlandse Zaken De heer Frédéric Laloux Staatssecretaris voor Armoedebestrijding, toegevoegd aan de Minister van Maatschappelijke Integratie, Pensioenen en Grote Steden Mevrouw Julie Fernandez-Fernandez Staatssecretaris voor Personen met een handicap, toegevoegd aan de Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid De heer Melchior Wathelet Staatssecretaris voor Begroting, toegevoegd aan de Eerste Minister, en Staatssecretaris voor Gezinsbeleid, toegevoegd aan de Minister van Werk In tegenstelling tot wat ik dacht komt Carl De Vlies onder YLT. Bekijk de "lege" opdrachten van Clerfayt, Chastel, Fernandez,Laloux...van postjes en "goed bestuur" gesproken Laatst gewijzigd door boerenverstand : 20 maart 2008 om 22:04. |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en wat de regering betreft, ik hoop dat N-VA bij het tweede pakket tegenstemt, mr ik vrees ervoor. hopelijk barst het kartel ( vrees ik evenzeer voor ) en gaat N-VA niet ten onder. indien N-VA ten onder gaat zou dat een ramp betekenen voor vlaanderen. dan is enkel VB en diens cordon er voor de vlaamse zaak, al kan men zich de vraag stellen of N-VA eigenlijk ook niet in een soort cordon zit, zij moeten enkel doen wat grote broer CD&V vraagt en voor de rest vanuit een achterkamertje toekijken. de vraag stelt zich dus : wie is het efficientst ? NV-A of VB ? VB mag niks, NV-A mag eigenlijk veel maar doet het verkeerde. is de vlaamse zaak een verre droom die nooit verwezenlijkt zal worden ? zal vlaanderen altijd de knecht blijven en nooit onafhankelijkheid kennen ? moeten we ons tevreden stellen met zoveel mogelijk autonomie totdat de franstaligen zich bedenken en sommige dingen terug federaal willen ? de vlamingen zijn nog steeds de slaven van de franstaligen. mr ja, wie zei ook alweer dat belgie frans zou zijn of niet zou bestaan ? tobback had gelijk toen hij zei dat de splitsing van de nederlanden de grootste stommiteit was. een mens zou op den duur nog oranjist worden. ![]()
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 20 maart 2008 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
#205 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is de essentie vd Belgische Staat.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 21 maart 2008 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder de Vlamingen zitten schijnbaar nog zo veel kloefkaffers, zij die nog steeds in een sprookjeswereld leven en met kruippakjes, bij iedere nieuwe geborenen aan het hof, komen aandraven, met de Illusie , “ Wat zou het toch mooi zijn als we het prinsje of prinsesje op de TV zouden zien in ons kruippakje”. Hoe dom en idioot kunnen mensen toch zijn. Het zijn ook juist dat soort stomme kloefkaffers die angstvalig België kost wat kost willen behouden en de vraag is, hoe geraak je door dat ontzettend dikke olifantenvel om door te dringen in die stomme koppen? Laatst gewijzigd door Garry : 21 maart 2008 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
#207 |
Gouverneur
|
![]() Gisteren in Ter Zake kon je al aanvoelen dat de nieuwe regering de negatieve teneur al aan ombuigen was.
|
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Gouverneur
|
![]() Regering is een feit, na de zomer hebben we een meer gedetailleerde begroting, zelfs een degelijke staatshervorming, de nieuwe ministers pareerde de erg negatieve kritiek van de laatste weken.
Ook kon ik me niet van de indruk ontdoen dat de Franstaligen de boodschap begrepen hebben, de Waalse leiders hadden voor mij een positievere, constructievere opstelling, hebben begrepen dat je met onderhandelingen meer bereikt, anders dreigt het uiteenvallen van België, dat is dan toch de verdienste van kartel CD&V/N-VA door hun standpunten grotendeels aan te houden. Geef Leterme 1 een kans en beoordeel ze op hun daden. |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Volgens sommigen is dat kakken op de grachtkant... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is maar één voordeel aan die schandelijke en ondemokratische oververtegenwoordiging van de frankofonen in de regering, en dat is: ze zijn met meer om hun postje te verliezen, mochten ze in juli niet instemmen met een fatsoenlijke staatshervorming.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#212 |
|
![]() Als die "sommigen" Belgen zijn heb je gelijk.
|
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ernstig, Schoofzak, hoe groot acht jij de kans dat er in juli geen grootscheepse Belgicistische staatshervorming komt, met nationale kieskring, herfederalisering van bevoegdheden, nog meer geld voor Brussel, nog meer Vlaams geld voor de Belgische schatkist, een "onderhandelde oplossing" voor BHV, meer bevoegdheden voor de Franse gemeenschap in de Rand, druk op Vlaanderen om het minderhedenverdrag te tekenen, verdere vernietiging van Zaventem als economische luchthaven tvv Bierset en Gosselies, etc? Eerlijk, dat is wat ik denk dat er zal komen. Met de steun van de CVP. Als ik u was zou ik stoppen met te ijveren voor die mythische "staatshervorming". In de jaren 60 tot 80 was dat een progressief project, dat Vlaanderen meer slagkracht gaf, maar ondertussen is het begrip verworden tot een alibi om de klok terug te draaien en alle Vlaamse verzuchtingen vakkundig de nek om te wringen. No more staatshervormingen, please. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 21 maart 2008 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
#214 |
Staatssecretaris
|
![]() Da's wat de chinezen ook zeggen over Tibet...
|
![]() |
![]() |
#215 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Staatssecretaris
|
![]() Wel, de chinezen hebben evenveel zin in een volgende fase als onze zuiderburen.
Maar de Tibetaantjes kunnen wel op veel steun en begrip rekenen van links-progressieve mensen (terecht trouwens). De Vlaamsgezinde medemens al veel minder... Perceptie?
Laatst gewijzigd door Maes_P : 21 maart 2008 om 13:25. |
![]() |
![]() |
#217 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Meer en meer mensen krijgen en grondige afkeer van al dat extreem vlaams gedoe, onozele vlaggezwaaiers met bekrompen geesten of schijnheilige separatistische mannekes in maatpakskes met plastronnekes. Dankzij de echte belgen en de nieuwe belgen zullen de traditionele belgische partijen ALTIJD boven de 50 % procent blijven. In geen miljoen jaar behalen jullie een meerderheid, nu het is een vrije keuze actief democratisch meewerken aan de verbetering en de vooruitgang van ons vaderland of voor eeuwig en altijd achter een cordon blijven staan. En er mogen van mijn part nog een paar zagepietenpartijen meer in dat cordon. Met de constructieve partijen zijn we beter af voor de echte problemen van de mensen op te lossen. |
|
![]() |
![]() |
#218 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En wat zijn nieuwe Belgen? |
|
![]() |
![]() |
#219 |
|
![]() Echte Belgen walgen van Vlaanderen, ze bestaan in enkele vormen. Er zijn er Vlaamse en Waalse.
Nieuwe Belgen zijn iets waar we beter niet over praten, Torquemada en de staatsveiligheid lezen mee hier. Laatst gewijzigd door HAMC : 21 maart 2008 om 13:43. |
![]() |
![]() |
#220 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet vanwege hun vlaams discours wel omwille van hun racistisch discuours... Citaat:
Hmmm, echt constructief en democratisch.... |
|||||
![]() |