![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Deze tekst las ik daarnet op de website van de N-VA. Hij is geschreven door Kris Van Dijck, Vlaams Parlementslid voor de N-VA
Citaat:
Het begint al in de eerste alinea: "Met het doorschuiven van de BSE-factuur naar de rundersector en de pluimvee- en varkenshouders zorgt PS-minister Demotte ervoor dat de Vlaamse landbouwers de rekening betalen." Cijfers? Causaal verband? Dan in de tweede alinea: "De regeling die PS-minister Demotte uitwerkte, is manifest nadelig voor de Vlamingen en dus onaanvaardbaar." Blijkt uit welk document? Waarom is die zo nadelig, en wat zijn de nadelen juist? Alsook: "De federale regering pleegde niet eens overleg met de Vlaamse regering, die de dictaten van de PS gewillig slikt." Dictaat van de PS? Waarom zou dat zo zijn? Wie zegt dat? In de derde alinea: "De BSE-factuur illustreert voor de N-VA de noodzaak aan een volledig Vlaams landbouwbeleid." Welke illustratie? Ik heb nergens een factuur gezien die als illustratie kan dienen. Nergens cijfers die deze stelling bewijzen. Ik kan met even grote stelligheid zeggen: "De aanwezigheid van Vlaamse kiezel in asfalt illustreert de noodzaak aan een Vlaams defensiebeleid." Alsook: "Vandaag presenteert de PS de Vlamingen de rekening voor deze blunder." Tiens, sinds wanneer is Demotte de verpersoonlijking van dé PS? Vierde alinea: "De N-VA wil vermijden dat de Vlamingen ook in de toekomst nog facturen krijgen doorgeschoven." Allez dan, schaf alle belastingen af! Waarop wacht je? Alsook: "Daarenboven moet dierenwelzijn integraal deel uitmaken van het landbouwbeleid. " Moét? Waarom dat determinisme? Waarom niet bij milieu? Of waarom niet huisdieren apart catalogeren, zodat over het welzijn van de nachtegaal niet bij landbouw beslist moet worden? Conclusie: zelfs de parlementsleden van de N-VA is enige demagogie niet vreemd. Het tonen van cijfers en documenten staat niet op het voorplan, het maken van gevolgtrekkingen wordt op goed geluk en naar gevoelen gedaan.
![]() |
#2 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het lijkt me niet onaannemelijk dat door de intensievere veeteelt in Vlaanderen hierdoor de kostprijs grotendeels naar Vlaanderen gaat, maar ik ben dan ook een rechtse extremist met flamingantische neigingen, of is het omgekeer? |
||
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Wie meer vervuilt betaalt ook meer voor vuilzakken hé. Er moet naar de kostprijs per dier gekeken worden, naar de grootte en de draagkracht van de ondernemingen, gewogen gemiddelden... Afijn, ik zal er eens achter vragen.
Ik zeg toch niets van jou? Waar haal je dat vandaan. Het lijkt me op vooringenomenheid ![]()
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat baten kaars en bril als de simpele niet lezen wil.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken ze niet van buiten, gewoon het debat volgen in de kamer. Natuurlijk moet de BuB de walen weer verdedigen, er zouden wat centjes minder kunnen vloeien hé naar het zuiden! En ik heb nog slecht nieuws voor de BuB, HET KADASTER ZAL WORDEN GESPLITST ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Als ik me niet vergis kunnen varkens noch pluimvee BSE krijgen. Wanneer zij ook worden gedwongen mee te betalen voor een meerkost in de rundveesector, wordt het principe van "de vervuiler betaalt" wel enigszins geschonden. Want, Foundation: "Wie meer vervuilt betaalt ook meer voor vuilzakken hé", wie zei dat nu ook weer?
Aangezien Vlaanderen veel pluimvee- en varkensfokkerijen heeft en Wallonië een veel groter aantal rundveebedrijven, lijkt het me logisch dat de Vlaamse landbouwers een Waals tekort mogen bijpassen. Zo ver had je moeten doordenken, Foundation. Als je eens naar het nieuws zou gekeken hebben zou je dat weten natuurlijk... Maar nee, roepen over demagogie is makkelijker natuurlijk. |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Over deze discussie bestaat reeds een topic: http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#339533
Ik deel trouwens de mening van boer_bavo, laat de consument kiezen en betalen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U moet zichzelf toch ook wel een dikke hypocriet vinden, of niet soms?
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ik probeer duidelijk te maken dat splitsen onzinnig is omdat cijfers niet zaligmakend zijn volgens mij.
Jullie proberen aan te tonen dat België moet splitsen omwille van de cijfers die ongelijkheden zou aantonen. Wel gééf ze dan eens!!!