Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2008, 18:02   #661
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ah kan het dus al niet.
Oud 23 maart 2008, 18:05   #662
Groentje-18

Standaard

Percalion en AH'tje, ik raad jullie aan het geld dat jullie spenderen aan congresjes die Van Dun geeft bij te wonen eens te sparen om het uit te geven aan een reis in een land waar de overheid geen of pakken minder geld uitgeeft aan gezondheidszorg. Ik ben benieuwd naar jullie verslag.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 maart 2008 om 18:06.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 18:07   #663
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ah kan het dus al niet.
Ik denk dat als je mijn tegenargument
Citaat:
Alé, hebde nu zelf niet door dat het een geweldige non sequitur is? :')
Uit 'Er zullen wel wat mensen zijn die vrijwillig geld gaan afstaan aan goede doelen' leid jij af dat 'we het kunnen verplichten door een overheid (die logischerwijze kiest hoeveel dat _iedereen_ moet geven, aan welke doelen zij dat _moeten_ geven'
combineert met Percalion zijn vergelijking, dat je het wel degelijk kunt snappen.

Enfin, is het of is het niét een non-sequitur wat je maakt?

Citaat:
Percalion en AH'tje, ik raad jullie aan het geld dat jullie spenderen aan congresjes die Van Dun geeft bij te wonen eens te sparen om het uit te geven aan een reis in een land waar de overheid geen of pakken minder geld uitgeeft aan gezondheidszorg. Ik ben benieuwd naar jullie verslag.
Ook d�*t is een non-sequitur.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 18:14   #664
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'goed weer gehad en lekker gegeten'

percy & AH.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 23 maart 2008 om 18:15.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 18:23   #665
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
'goed weer gehad en lekker gegeten'

percy & AH.
En zo opdringerig dat die zieken en gehandicapten waren.
Wat denken die wel?
Ik geef enkel vrijwillig mijn geld uit, niét als iemand daar om vraagt want dan voel ik me gedwongen! Emotionele manipulatie is het ja. Ze moesten het verdienen. (Oeps??)

Oud 23 maart 2008, 18:45   #666
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Kijk, Mitgard is tenminste nog grappig.
Oud 23 maart 2008, 18:57   #667
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een tijdje geleden op reis geweest in Amerika en de mensen die ik daar ben tegengekomen waren een stuk enthousiaster over het beleid van hun land, dan de mensen hier
Natuurlijk waren er wel wat sukkelaars die niet meekonden met het vrije systeem daar, maarja die types zijn imo inherent aan een samenleving.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 19:08   #668
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ben een tijdje geleden op reis geweest in Amerika en de mensen die ik daar ben tegengekomen waren een stuk enthousiaster over het beleid van hun land, dan de mensen hier
Daar zijn de Amerikanen voor bekend hé.
Had je een beetje verder uitgehoord, dan zal ook heel vaak blijken dat ze niét weten hoe het er elders aan toe gaat. (Ze denken dat hun land de anderen ver voor is...)

Citaat:
Natuurlijk waren er wel wat sukkelaars die niet meekonden met het vrije systeem daar, maarja die types zijn imo inherent aan een samenleving.
Achzo.
Dat zijn dus sukkelaars en dat zullen sowieso sukkelaars blijven dus geven we ze geen geld. Dat ze met veel zijn is jammer voor hun.
En er werd hun blijkbaar ook geen geld gegeven door familieleden, kennissen, buren of andere barmhartige samaritaten.
Bedankt om te bevestigen dat het libertarisme pretendeert idealistisch te zijn.
(In werkelijkheid is ze natuurlijk helemaal niet zo idealistisch en naïef en weet ze dat die zogenaamde sukkelaars op hun kin zullen mogen kloppen. Maar zij willen daar niet voor betalen. Het is immers de sukkelaar ze eigen schuld, vanzelfsprekend. )
Oud 23 maart 2008, 19:13   #669
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De VS besteedt, vanuit de overheid, een groter percentage van het BNP aan gezondheidszorg dan België. Dat is dus niet echt land waar Groentje-18 Percy en ik naar toe wilt zien gaan.

Citaat:
Dat zijn dus sukkelaars en dat zullen sowieso sukkelaars blijven dus geven we ze geen geld.
Die 'dus' staat daar omdat jij die hebt gefantaseert.

Citaat:
Het libertarisme is inderdaad een idealistische filosofie (imo), maar ik denk niet dat dat het 'idealisme' is dat jij aanvalt.
Voor de rest vraag ik me echt af of jij eigenlijk wel moeite doet, want het begint echt schrijnend te worden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 23 maart 2008, 19:30   #670
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De VS besteedt, vanuit de overheid, een groter percentage van het BNP aan gezondheidszorg dan België. Dat is dus niet echt land waar Groentje-18 Percy en ik naar toe wilt zien gaan.
een groter percentage van het BNP of van de begroting?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 23 maart 2008 om 19:33.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 19:35   #671
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Was het een significante steekproef? Heb je ook een paar daklozen geinterviewd?

Citaat:
Dat is waar, maar daarom moet je die mensen nog niet laten verkommeren.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 19:35   #672
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zijn de Amerikanen voor bekend hé.
Had je een beetje verder uitgehoord, dan zal ook heel vaak blijken dat ze niét weten hoe het er elders aan toe gaat. (Ze denken dat hun land de anderen ver voor is...)
Bwa, dat weet ik niet zo. Ik heb er vooral vastgesteld dat heel wat clichés die mensen van hier hebben over Amerikanen compleet fout zijn. De meeste Amerikanen waarmee ik een gesprek ben aangegaan hadden een ruimere visie en dachten niet zozeer in clichés over Europeanen.

Citaat:
Achzo.
Dat zijn dus sukkelaars en dat zullen sowieso sukkelaars blijven dus geven we ze geen geld. Dat ze met veel zijn is jammer voor hun.
En er werd hun blijkbaar ook geen geld gegeven door familieleden, kennissen, buren of andere barmhartige samaritaten.
Pardon? Ik ben zelf geen libertariër en je kan Amerika nu toch ook bezwaarlijk een libertarische staat noemen.

Citaat:
(In werkelijkheid is ze natuurlijk helemaal niet zo idealistisch en naïef en weet ze dat die zogenaamde sukkelaars op hun kin zullen mogen kloppen. Maar zij willen daar niet voor betalen. Het is immers de sukkelaar ze eigen schuld, vanzelfsprekend. )
Van heel wat sukkelaars is het ook enkel en alleen hun eigen schuld, maar zo zal je het wss nog niet bekeken hebben.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 19:56   #673
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Egoïsme en harteloosheid zijn misdrijf noch misdaad. Moreel verwerpelijk, dat wel. Maar net zoals men het recht heeft om er weerzinwekkende ideeën op na te houden, is abject gedrag aanvaardbaar zolang het wordt uitgeoefend binnen de grenzen van het zelfbeschikkingsrecht.

Is it logically possible that there could be no crime? Sure. Everyone could voluntarily choose to respect others' rights. Then there would be no crime. It's easy to imagine. But given our experience with human nature and interaction, it is safe to say that there will always be crime. Nevertheless, we still proclaim crime to be evil and unjustified, in the face of the inevitability of its recurrence. So to my claim that crime is immoral, it would just be stupid and/or insincere to reply, "but that's an impractical view" or "but that won't work", "since there will always be crime." The fact that there will always be crime - that not everyone will voluntarily respect others' rights - does not mean that it's "impractical to oppose it; nor does it mean that crime is justified.It does not mean there is some "flaw" in the proposition that 'crime is wrong'. (Stephan Kinsella)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 19:57   #674
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Is Duitsland dan zo'n ramp?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 19:58   #675
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
een groter percentage van het BNP of van de begroting?
Zover ik weet van het BNP.
Oud 23 maart 2008, 19:59   #676
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies Bekijk bericht
Egoïsme en harteloosheid zijn misdrijf noch misdaad. Moreel verwerpelijk, dat wel. Maar net zoals men het recht heeft om er weerzinwekkende ideeën op na te houden, is abject gedrag aanvaardbaar zolang het wordt uitgeoefend binnen de grenzen van het zelfbeschikkingsrecht.

Is it logically possible that there could be no crime? Sure. Everyone could voluntarily choose to respect others' rights. Then there would be no crime. It's easy to imagine. But given our experience with human nature and interaction, it is safe to say that there will always be crime. Nevertheless, we still proclaim crime to be evil and unjustified, in the face of the inevitability of its recurrence. So to my claim that crime is immoral, it would just be stupid and/or insincere to reply, "but that's an impractical view" or "but that won't work", "since there will always be crime." The fact that there will always be crime - that not everyone will voluntarily respect others' rights - does not mean that it's "impractical to oppose it; nor does it mean that crime is justified.It does not mean there is some "flaw" in the proposition that 'crime is wrong'. (Stephan Kinsella)
Oud 23 maart 2008, 20:57   #677
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
En zo opdringerig dat die zieken en gehandicapten waren.
Wat denken die wel?
Ik geef enkel vrijwillig mijn geld uit, niét als iemand daar om vraagt want dan voel ik me gedwongen! Emotionele manipulatie is het ja. Ze moesten het verdienen. (Oeps??)

De argumenten stapelen zich op; overzie je zelf de hoop nog wel eigenlijk?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 22:34   #678
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
De argumenten stapelen zich op; overzie je zelf de hoop nog wel eigenlijk?
een hoop wazig gelul over zelfbeschikkingsrecht, zijn dat ook 'argumenten'?
of is dat bladvulling om tot libertarische teksten, ja zelfs boeken te komen.
een krampachtige poging om wat soortelijk gewicht te krijgen als filosofische strekking. een schreeuw om ernstig genomen te worden, want zelfs de donkerblauwste liberaal moet hoogstens eens meewarig glimlachen om dat libertarisme.
een tekening van mickey mouse zegt even veel over de inhoud van het libertarisme. vat het zelfs een beetje samen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 22:52   #679
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me dan af waarom je het dan de overheid niet ineens laat doen. Dat is een pak praktischer. De overheid geeft het aan hulpbehoevenden, of dat is toch de bedoeling. In de praktijk zal dat niet altijd zo efficiënt lopen.
Sta me toe te betwijfelen dat een bureaucratisch moloch dat op basis van een aantal onpersoonlijke op papier geschreven regeltjes bepaalt wie hulpbehoevend is en wie niet, zijn geld (dat van de belastingbetaler dus) beter kan besteden dan die belastingbetaler zélf, die met z'n eigen ogen kan zien wie z'n hulp nodig heeft en wie niet. Zoiets kán je gewoon niet in regels vervatten, en als je het toch doet riskeer je dat mensen net moeite gaan doen om 'binnen de regels' te vallen, terwijl je bij persoonlijke solidariteit net het omgekeerde zal zien .
Oud 23 maart 2008, 23:16   #680
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Cijfers graag.

Citaat:
Die 'dus' staat daar omdat jij die hebt gefantaseert.
Neen, misschien beter nadenken over wat je zinnen impliceren.

Citaat:
Het libertarisme is inderdaad een idealistische filosofie (imo), maar ik denk niet dat dat het 'idealisme' is dat jij aanvalt.
Voor de rest vraag ik me echt af of jij eigenlijk wel moeite doet, want het begint echt schrijnend te worden.
Weeral uiterst ontopic, buiten alle verwachtingen om.
Gelukkig zijn je vriendjes komen helpen zie ik.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be