![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Als mustafa een christen is en hij de bijbel leest dan hebben we dezelfde God. Maar als hij een andere godsdiesnt heeft dan heeft hij een andere god.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland mag het dus niet (welk god niet mag belasterd worden staat echter niet in de wet). Net dat wilden verschillende politici afgeschaft zien. Net zoals de wet op godsdienstvrijheid die uiteraard ook onder vrije meningsuiting valt. Maar het is dus niet gelukt. Loof Zeus en Hera op de Olympia zullen we maar zeggen, en dan hopen dat Jupiter zich niet belasterd voelt of Circe hangt. Nu is het natuurlijk zo dat die wet al decennialang onder het stof lag te vergrijzen, met als laatste hoogtepunt het proces van Gerard Rève die iets met god en een ezel had geschreven als ik me niet vergis. Het zou dus allemaal geen probleem moeten zijn, ware het niet dat met de dramatische opmars van de islam inhet achterhoofd, deze wet wèl eens catastrofale gevolgen zou kunnen hebben. Blijkbaar hebben ze dat in Den Haag (nog) niet in het snuitje.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 maart 2008 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter info: Reve en de ezel en de smalende godslastering:
Ezel In 1966 werd Reve naar aanleiding van twee passages aangeklaagd: 'Als God zich opnieuw in de Levende Stof gevangen heeft, zal Hij als Ezel terugkeren, hoogstens in staat een paar lettergrepen te formuleren, miskend en verguisd en geranseld, maar ik zal Hem begrijpen en meteen met Hem naar bed gaan, maar ik doe zwachtels om Zijn hoefjes, dat ik niet te veel schrammen krijg, als Hij spartelt bij het klaarkomen.' ('Brief Aan Mijn Bank'); 'En God Zelf zou bij mij langs komen in de gedaante van een éénjarige, muisgrijze Ezel en voor de deur staan en aanbellen en zeggen: 'Gerard, dat boek van je - weet je dat Ik bij sommige stukken gehuild heb?' 'Mijn Heer en mijn God! Geloofd weze Uw Naam tot in alle Eeuwigheid! Ik houd zo verschrikkelijk veel van U,' zou ik proberen te zeggen, maar halverwege zou ik al in janken uitbarsten, en Hem beginnen te kussen en naar binnen trekken, en na een geweldige klauterpartij om de trap naar het slaapkamertje op te komen, zou ik Hem drie keer achter elkaar langdurig in Zijn Geheime Opening bezitten.' ('Nader Tot U') Reve werd schuldig bevonden aan 'smalende godslastering', hoewel het hof zijn werk niet 'smalend van karakter' vond. Reve ging in beroep en hield zelf een pleidooi: 'Of God een Lam is met bloedig doorboorde poten dan wel een éénjarige, muisgrijze Ezel, die zich door mij driemaal achtereen langdurig in zijn Geheime Opening laat bezitten, welk verschil vermag het uit te maken, zolang Hij de zonden der wereld wegneemt en zich ontfermt over ons allen.' Een logische vrijspraak volgde. http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo...iles_2424.html
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |