Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2008, 12:09   #341
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In het belachelijke trekken is uw favoriet wapen. U hanteert dus een waterpistool. Enfin ook op wetenschappelijk vlak moet het onderwijs in Holland de duimen leggen. Ik begrijp dat u dat niet zint, maar u moet zich er maar bij neerleggen en een goede koffie drinken. Dat pept op.
Ja, maar, wacht eens.

Opmerking 1: U haalt punten aan van Vlaanderen, en wat zijn die van Nederland?
Je gaat toch niet gaan vertellen dat pakweg 510 punten (ik denk dat NL hoger scoort hoor) een "puinhoop" is tov 529? Wat dan met 400 punten en 300 punten?

Opmerking 2: Als u vindt dat Vlaanderen en Nederland vergeleken moeten worden, terwijl Wallonië met Frankrijk, denk je nu echt dat wij u nog oprecht vinden? Je kan toch niet gaan verdedigen dat het Franstalig onderwijs op een lager niveau moet staan of dat dat "natuurlijk" is? Hoe sterk is uw fundament als je groot-nederlanders moet gaan wijzen op het splitsen van Vla-Ned en Wal-Fra?
Met andere woorden: u blijft argumenten naar voren brengen die ons dienen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 27 maart 2008 om 12:10.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:43   #342
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het belachelijke trekken is uw favoriet wapen.
Tegenover manifeste onwil en moedwillige onzinverspreiding lijkt dat inderdaad nog het enige wapen.

Citaat:
Enfin ook op wetenschappelijk vlak moet het onderwijs in Holland de duimen leggen.
Tegenover Vlaanderen wellicht op sommige punten. Tegenover het Belgische-Franstalige onderwijs is het Nederlandse veruit superieur.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 27 maart 2008 om 12:43.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:43   #343
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ja, maar, wacht eens.

Je gaat toch niet gaan vertellen dat pakweg 510 punten (ik denk dat NL hoger scoort hoor) een "puinhoop" is tov 529? Wat dan met 400 punten en 300 punten?

Opmerking 2: Als u vindt dat Vlaanderen en Nederland vergeleken moeten worden, terwijl Wallonië met Frankrijk, denk je nu echt dat wij u nog oprecht vinden? Je kan toch niet gaan verdedigen dat het Franstalig onderwijs op een lager niveau moet staan of dat dat "natuurlijk" is? Hoe sterk is uw fundament als je groot-nederlanders moet gaan wijzen op het splitsen van Vla-Ned en Wal-Fra?
Natuurlijk blijf ik argumenten naar voren brengen die me dienen. Of wat dacht u. U doet niet minder voor uw argumenten. Het Nederlands onderwijs gaat achteruit en de docenten kunnen het vaak niet meer aan omdat er te veel leerlingen in een klas zitten,die bovendien van thuis uit niet altijd de gewenste discipline hebben. Man kan geen lesgeven wanneer de klas constant op stelten staat.

Wat de vergelijkingen betreft tussen de landen. Hoe kan iemand nu bepalen welke taalvaardigheid bijvoorbeeld de verschillende leerlingen van verschillende landen in een vreemde taal. Dit is heel moeilijk. Ik citeer:

Het taalniveau van een taalleerder is niet gemakkelijk te bepalen. Om iemands niveau te bepalen, moet de taalproductie beoordeeld worden. Dat gebeurt bijvoorbeeld in het onderwijs, waar docenten geschreven en gesproken opdrachten van hun leerlingen moeten beoordelen. Dat levert vaak problemen op, blijkt uit onderzoek (Wesdorp, 1981). Het verschil tussen het niveau van een Franse spreker van het Engels en een Nederlandse spreker van het Engels is misschien gelijk, maar hoe worden beide niveaus beoordeeld? Uit onderzoek van Koster en Koet (1991) blijkt dat moedertaalsprekers van het Engels veel toleranter zijn ten aanzien van het Engels van Nederlanders dan de Engelssprekende Nederlanders. De Engelsen vonden de uitspraak van Nederlanders minder vaak ‘fout’ dan de Nederlandse Engelssprekenden zelf. Ook voor schrijfvaardigheid zijn dezelfde conclusies getrokken door Shi (2001). Shi onderzocht de schrijfvaardigheid in het Engels van Chinezen. Deze wordt door moedertaalsprekers van het Engels anders en meer positief beoordeeld dan door niet-moedertaalsprekers. De beoordeling van taalniveaus vormt dus internationaal gezien een probleem. Moedertaalsprekers van een taal beoordelen het taalniveau van anderstaligen die hun taal leren positiever dan de docenten uit eigen land. Beoordelaars van een taalniveau zijn het duidelijk met elkaar oneens.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2008 om 12:46.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:43   #344
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U maakt er een karikatuur van. Zoals steeds wanneer u zich in een hoek gedrongen voelt. Het wapen van de zwakke. Het onderwijs in Nederland is één grote puinhoop en daar mee is alles gezegd. Niet voor niets dat Nederlanders, als ze effen de kans krijgen, zij hun kinderen naar Belgische scholen sturen. Meer discipline, beter lesgeven, inhoudelijk sterker zijn zo de kenmerken van ons onderwijs.
Nou ja, blijkbaar is het onderwijs dat ik krijg goed genoeg om op elke niet-technische universiteit ter wereld te kunnen studeren. Het is niet perfect, maar relatief gezien zeer goed, hoor.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:45   #345
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Natuurlijk blijkf ik argumenten naar voren brengen die me dienen. Of wat dacht u.
Steben schreef dat jij aan de lopende band argumenten produceert die de Vlaams-Nederlandse zaak dienen.

Ofwel heb je zelfs dat niet begrepen, ofwel doe je alsof.
Oud 27 maart 2008, 12:45   #346
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, maar, wacht eens.

Het is inderdaad merkwaardig om Belgicist te zijn en dan niet Belgie met Nederland willen vergelijken.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:49   #347
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Het is inderdaad merkwaardig om Belgicist te zijn en dan niet Belgie met Nederland willen vergelijken.
Bent u Belgicist? Dat wist ik niet. U gaf me eerder een andere indruk. En een wetenschappelijke kijk op de dingen hebt u volgens mij nog minder.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2008 om 12:56.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 13:09   #348
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Tegenover Vlaanderen wellicht op sommige punten. Tegenover het Belgische-Franstalige onderwijs is het Nederlandse veruit superieur.
Het Nederlandse wetenschappelijke onderwijs is op de meeste punten beter dan dat in Vlaanderen. En geloof me, ik kan het weten.

Het valt me op dat Vlamingen in vergelijkingen alleen kijken naar die dingen waar zij relatief gunstig uitspringen. Zo hoor je vaak van de Vlamingen dat de gezondheidszorg in Vlaanderen beter is dan in Nederland. Zij beargumenteren dit dan met de wachtlijsten die er voor sommige behandelingen in Nederland zijn. Dat er verder nog 1001 dingen zijn waar Nederland beter scoort, daar kijken ze dan niet meer naar.

Onlangs bleek nog dat Nederland qua gezondheidszorg in Europa op de 2e plek staat, achter Oostenrijk. Zo'n beetje de enige kritiek in dat onderzoek waren de wachtlijsten, anders zou Nederland op 1 staan. Vlamingen als System pikken dit er dan uit, en slaan zichzelf op de borst over hoe goed het in Vlaanderen wel niet is. Dat Vlaamse ziekenhuizen in datzelfde onderzoek kritiek krijgen over de verouderde apparatuur, het aantal doden door resistente ziekenhuisbacterien, etc is dan blijkbaar niet meer van belang. Vlaanderen staat niet eens in de top 10 qua gezondheidszorg, maar dat zou je niet zeggen als je al die opgeblazen ego's ziet.

En zo gaat dat dus ook in vergelijkingen met het onderwijs. Vlaamse basisschoolkinderen zouden veel beter zijn in wiskunde, roepen ze dan. Maar dat Nederland er doelbewust voor kiest om met wiskunde te wachten tot de middelbare school wordt dan even vergeten. Vlamingen pikken er altijd alleen die dingen uit die gunstig zijn voor hun, en slaan je er dan mee om de oren. Ooit een Nederlander horen opscheppen over hun kaas tegenover Vlamingen, zoals zij dat wel doen over hun bier?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 13:13   #349
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ooit een Nederlander horen opscheppen over hun kaas tegenover Vlamingen, zoals zij dat wel doen over hun bier?
En na een blinde smaaktest van de krant Het Nieuwsblad bleek Heineken zelfs het beste bier te zijn
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 13:18   #350
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
En na een blinde smaaktest van de krant Het Nieuwsblad bleek Heineken zelfs het beste bier te zijn
Oud 27 maart 2008, 13:24   #351
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Is de nederlandse kaas dan zo speciaal op wereldvlak? IK dacht het niet nee.
Maar ik hoor wel genoeg opschepperij van uw kant op andere vlakken dus wij zijn aan elkaar gewaagd precies.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 13:28   #352
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
De beste pils, neem ik aan?
leve de manmanman club
Oud 27 maart 2008, 13:31   #353
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het Nederlandse wetenschappelijke onderwijs is op de meeste punten beter dan dat in Vlaanderen. En geloof me, ik kan het weten.

Het valt me op dat Vlamingen in vergelijkingen alleen kijken naar die dingen waar zij relatief gunstig uitspringen. Zo hoor je vaak van de Vlamingen dat de gezondheidszorg in Vlaanderen beter is dan in Nederland. Zij beargumenteren dit dan met de wachtlijsten die er voor sommige behandelingen in Nederland zijn. Dat er verder nog 1001 dingen zijn waar Nederland beter scoort, daar kijken ze dan niet meer naar.

Onlangs bleek nog dat Nederland qua gezondheidszorg in Europa op de 2e plek staat, achter Oostenrijk. Zo'n beetje de enige kritiek in dat onderzoek waren de wachtlijsten, anders zou Nederland op 1 staan. Vlamingen als System pikken dit er dan uit, en slaan zichzelf op de borst over hoe goed het in Vlaanderen wel niet is. Dat Vlaamse ziekenhuizen in datzelfde onderzoek kritiek krijgen over de verouderde apparatuur, het aantal doden door resistente ziekenhuisbacterien, etc is dan blijkbaar niet meer van belang. Vlaanderen staat niet eens in de top 10 qua gezondheidszorg, maar dat zou je niet zeggen als je al die opgeblazen ego's ziet.

En zo gaat dat dus ook in vergelijkingen met het onderwijs. Vlaamse basisschoolkinderen zouden veel beter zijn in wiskunde, roepen ze dan. Maar dat Nederland er doelbewust voor kiest om met wiskunde te wachten tot de middelbare school wordt dan even vergeten. Vlamingen pikken er altijd alleen die dingen uit die gunstig zijn voor hun, en slaan je er dan mee om de oren. Ooit een Nederlander horen opscheppen over hun kaas tegenover Vlamingen, zoals zij dat wel doen over hun bier?
Je hebt wel gelijk.
Toch vind ik het Vlaamse bier, het beste bier van de wereld.
Vlaanderen scoort heel hoog op mode-gebied(Antwerpen)

Nederland scoort goed met de technische universiteiten, zoals Delft ,Eindhoven en Enschede.
Wageningen heeft de beste Land en tuinbouw- universiteit ter wereld.
Dutch design is zeer gewild en beroemd in de VS enz.

Kortom, als we samengaan dan komen we zeker aan de top

Laatst gewijzigd door JP Coen : 27 maart 2008 om 13:32.
Oud 27 maart 2008, 13:35   #354
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Je hebt wel gelijk.
Toch vind ik het Vlaamse bier, het beste bier van de wereld.
Westvleteren... en zo veel anderen.

Maar een Waalse Rochefort 8 blijft immer goed bij kaasschotel. Ik zal het zeker niet laten vanwege grensverschuivingen.

Citaat:
Vlaanderen scoort heel hoog op mode-gebied(Antwerpen)

Nederland scoort goed met de technische universiteiten, zoals Delft ,Eindhoven en Enschede.
Wageningen heeft de beste Land en tuinbouw- universiteit ter wereld.
Dutch design is zeer gewild en beroemd in de VS enz.

Kortom, als we samengaan dan komen we zeker aan de top
leve de manmanman club
Oud 27 maart 2008, 13:39   #355
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Maar een Waalse Rochefort 8 blijft immer goed bij kaasschotel.
We hebben een vrijstaat nodig waarin de stadjes Orval, Rochefort en Chimay liggen, en die met een corridor door Namen en Waals-Brabant verbonden is met Vlaams-Brabant. Ik weet niet of het echt nodig is, maar indien nodig zou ik soldaten langs de grens posteren, om de rechtstreekse aanvoer naar Vlaanderen veilig te stellen. Ook de kwaliteit van het bronwater in deze Trappistdriehoek moet veilig gesteld worden, en dat kan best door de Vlaamse regering gebeuren.
Oud 27 maart 2008, 13:40   #356
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft die System toch met Holland? Schei daar nou eens mee uit man! ons land heet NEDERLAND!!! Ik als Noord-Brabander erger me helemaal suf aan zoiets. Dat een Amerikaan nou geen verschil weet, maar een Belg moet toch beter weten hoe het zit! Zover ligt het toch niet van je bed af! Het is trouwens een wonder dat Nederland zo'n economisch bloeiend landje is als ik jou hoor, want volgens jou zijn we zo achterlijk als een stel paddestoelen!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 13:41   #357
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Is de nederlandse kaas dan zo speciaal op wereldvlak? IK dacht het niet nee.
Maar ik hoor wel genoeg opschepperij van uw kant op andere vlakken dus wij zijn aan elkaar gewaagd precies.
Een tijdje terug heeft een Nederlandse kaas in Italie de eerste prijs gewonnen op het belangrijkste kaasfestival ter wereld. Dat was een kaas van koeienmelk. En voor de geitenkaas van de Bettinehoeve geldt iets soortgelijks. Die heeft de eerste prijs gewonnen op een Britse kaasvakbeurs met maar liefst 2140 inzendingen.

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/ln...icle411373.ece

Belgische bieren zijn inderdaad lekker. Zelf drink ik graag Westmalle Dubbel. Het probleem is alleen dat de Vlamingen hun successen vaak misbruiken om Ollanders omlaag te praten. Ze hebben het dan over "pisbier" en "slootwater". Nederlanders daarentegen, hoor je nooit opscheppen over hun kazen. Terwijl sommige van die kazen toch bij de lekkerste ter wereld horen, net als jullie bieren.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 13:42   #358
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Wat heeft die System toch met Holland? Schei daar nou eens mee uit man! ons land heet NEDERLAND!!! Ik als Noord-Brabander erger me helemaal suf aan zoiets. Dat een Amerikaan nou geen verschil weet, maar een Belg moet toch beter weten hoe het zit! Zover ligt het toch niet van je bed af! Het is trouwens een wonder dat Nederland zo'n economisch bloeiend landje is als ik jou hoor, want volgens jou zijn we zo achterlijk als een stel paddestoelen!
Dat is nu eenmaal eigen aan Belgicisten. Voor hen is Nederland = Holland en zijn inwoners zijn 'Hollanders'.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 13:42   #359
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
We hebben een vrijstaat nodig waarin de stadjes Orval, Rochefort en Chimay liggen, en die met een corridor door Namen en Waals-Brabant verbonden is met Vlaams-Brabant. Ik weet niet of het echt nodig is, maar indien nodig zou ik soldaten langs de grens posteren, om de rechtstreekse aanvoer naar Vlaanderen veilig te stellen. Ook de kwaliteit van het bronwater in deze Trappistdriehoek moet veilig gesteld worden, en dat kan best door de Vlaamse regering gebeuren.
grapjas
leve de manmanman club
Oud 27 maart 2008, 13:46   #360
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
System komt nooit verder dan de Limburgen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be