![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Misschien moet je gaan werken voor het CGKR? Je hebt alleszins een goede neus om racisme te spotten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Infidel : 27 maart 2008 om 15:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je zult zelf toch wel inzien dat dat geen vergelijking is.
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat is zo gegroeid mede doordat het economische en wetenschappelijke zwaartepunt na W.O. II naar Amerika en Groot-Brittanië verschoof en mede doordat Engels een betrekkelijk eenvoudige taal is voor simpele gesprekken. Dat je dat aanvoelt als racistisch en oneerlijk tja. Dan blijf je maar in je coconnetje zitten. Ik spreek 4 talen en kan me behelpen in nog 3 andere, geloof maar dat die Engelsen en Amerikanen daar met afgunst naar zitten te kijken. Meertaligheid is geen teken van zwakte, het is een ongelooflijke troef.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kan je zeggen: "ah, als er dan ergens eens iemand niet uit zijn Engelse woorden geraakt, kan ik bijspringen". Waarmee je in feite meteen duidelijk maakt dat het allemaal zo simpel niet is. Ik vraag me in gans die evolutie toch dit af: het Engels zal meer en meer ingevoerd worden als onderwijstaal. Waar gaan al die professoren naartoe? Engels leren? Het dagdagelijkse spreekengels is wel gemakkelijk te leren, maar niet het vakengels. En Pelgrim heeft een punt: dit is discriminatie van de mensen die het Engels niet als moedertaal hebben. Bovendien, als ik naar jouw Ierse vlag kijk, stel ik me toch vragen bij de gemakkelijkheid waarmee je die evolutie aanvaardt. Bijkomend: probeer in bijvoorbeeld Baskenland maar eens een Engels gesprek aan te knopen op straat. Of in Spanje. Niet aan de toeristische kust, he. In Spanje. Ik denk toch ook aan het volgende: zorgt die verengelsing niet voor een nieuwe taalbarrière en sociale ongelijkheid? Bijvoorbeeld in het onderwijs?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En sorry, maar je tekstje klinkt wel heel ironisch hier:
You're afraid of making mistakes. Don't be. Mistakes can be profited by. If you hide your ignorance, no one will hit you and you'll never learn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens, iemand die de pretentie heeft zoiets als 'Éireann go Brách' in zijn onderschrift te zetten zou wel iets kritischer mogen zijn tegenover het Engelse taalimperialisme dat al het Iers quasi om zeep heeft geholpen en goed op weg is een heleboel andere talen omver te walsen. tot zover dan de "go Brách" Laatst gewijzigd door Pelgrim : 27 maart 2008 om 17:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat is helemaal geen imperialisme of opdringerigheid, dat is mijn vrije keuze om hun media te bekijken aangezien ze me meer aanstaat dan FC de kampioenen en al die Vlaamse brol die wij produceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens ook, anglofiel zijnde, heel veel platen en dvd's in het Engels. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Poco taalvervalsing.
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goh wat een steekhoudend argument.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Talen hebben hun eigen fuctionaliteit, te vergelijken met voertuigen; voor bepaalde doeleinden en gebieden kan een kano meer functioneel zijn dan een Mercedes.
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nou eens een absurde vergelijking. Wat heeft een taal met kanos en mercedessen te maken? Ga jij beweren dat de ene taal een kano is en de andere een mercedes? Taalkundig is dat complete nonsens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Echt geanalyseerd heb ik ze niet maar bij elke taal waar ik nieuw mee in aanraking kom ontstaat voor mij wel zulk "plaatje", vooral als een onderliggende traditie daar een psychologisch stempel op heeft gedrukt.
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en de wetenschappelijke linguïstische uitleg is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door d24e : 28 maart 2008 om 01:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Basis Engels is gemakkelijk, 50% of zo van de wooordenschat heeft van latijns-romaanse oorsprong. Globish is nog gemakkelijker. Correct Engels is zelfs in Engeland voorbehouden aan weinigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Mwah; taal is voor mij, ondanks dat ik er een soort voor moet studeren, vooral een gevoelszaak en "wetenschapper" voel ik mij niet echt ondanks mijn "bruikbare" hantering (vroeger ook in werk) van het moderne handjevol talen (NLD) ESP FRA ENG DEU.