![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vraag niet naar de fabeltjeskrant maar naar realiteit.
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat vat zo een beetje heel het liberalisme samen qua inhoud.
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uhu, dat is een goede samenvatting van de rol van ideeën zoals Mises dat uitlegt. Praetorian zou hier zwaar tegeningaan, als Percy en ik dat zouden zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alé; mensen handelen ('elkaar bestrijden') omdat er daar redenen voor hebben. Ik zie geen reden om die handeling ('elkaar te bestrijden') te doen: het zou in het nadeel zijn van alle betrokken partijen. Waarom denk jij dat ze dat wél gaan doen?
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe voorkomt de Amerikaanse burger dat de USA geen andere landen aanvalt?
Oeps.
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De realiteit met de welvaartstaat die zichzelf te pletter aan't lopen is?
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Staatssecretaris
|
![]() overal waar er in stamverband geleefd wordt zijn kleinschalige stammenoorlogen de norm hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ohja: http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust Gaan we verschillen meten?
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens - nog een belangrijk nadeel - deze vorm van vrijheid luidt een nieuwe vorm van verzuiling in, waar mensen zich enkel veilig voelen in hun eigen gemeenschap(je), en waar deze groep waarschijnlijk als enige goede zal worden geportretteerd, omdat er naast de eigen groep, zoveel criminele en aanverwante organisaties onstaan. Neen, anarchie is in de organisatiestructuur van de internationale gemeenschap onmogelijk, en zeer schadelijk voor de gemeenschap zelf. In vele opzichten zullen de effecten gelijk zijn aan communisme, misschien een van de redenen waarom de twee zo vaak in één adem worden genoemd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
heb je de levensverwachting in Europa ten tijde van de holocaust getoetst met de levensverwachting in kleinschalig georganiseerde gemeenschappen ? ik ben er nog niet zo zeker van dat, zelfs met degerlijke "accidents-de-parcours" als de holocaust*, de gemiddelde levensverwachting in een in een groter geheel georganiseerde staat l�*ger ligt dan in de permanente warzones die stammenstaten zijn. en ik weet dat je twaalf bent, maar kan je die puberale arrogantie achterwege laten ? Het siert je niet. *en dat er niemand waagt die omschrijving uit zijn context te trekken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er is geen echte incentive voor die bedrijven om tegen elkaar ten strijde te trekken (het kost bakken geld, men riskeert compleet uit de gratie van de consument te vallen...) dus waarom zouden ze dat wel doen? De vraag valt ook perfect om te keren trouwens (hoe ga jij voorkomen dat staten tegen elkaar ten strijde trekken?) dus een echt argument lijkt me dat niet.
![]() |
![]() |
#356 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Enfin, als er vrijwel geen incentive is om aan te vallen lijkt het me logisch dat dat ook niet gaat gebeuren, dus hoe is dat een probleem? Weid daar eens gerust over uit.
![]() |
![]() |
#358 |
|
![]() Misschien is de geschiedenis van de mensheid niet gebouwd op jullie idee van incentives? Zou dat misschien niet kunnen? "Allez ja, kweenie".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Gouverneur
|
![]() Incentives bepalen in grote mate het gedrag van het menselijk handelen. Als iets in u nadeel is, doet ge het toch niet? Als ge een beloning krijgt om iets te doen, dan doet ge het wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
|
![]() Het was in het nadeel van mijn overgrootvader dat hij in de loopgraven zat tussen de ratten. Een beloning zat er ook niet onmiddellijk in.
|
![]() |
![]() |