Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2008, 14:54   #341
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
'geen geweld ondergaan' enzo.
ik vraag niet naar de fabeltjeskrant maar naar realiteit.
Oud 30 maart 2008, 14:54   #342
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jow!
dat vat zo een beetje heel het liberalisme samen qua inhoud.
Oud 30 maart 2008, 14:56   #343
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik verschuif niks problemen. Jij negeert daarentegen problemen.

Waarom antiliberale tendensen machtiger zijn? Omdat het gros van de mensen beseft dat liberalisme de meest inhumane ideologie is op het nazisme na misschien?
Uhu, dat is een goede samenvatting van de rol van ideeën zoals Mises dat uitlegt. Praetorian zou hier zwaar tegeningaan, als Percy en ik dat zouden zeggen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 14:57   #344
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
leg me dan - eindelijk - eens uit hoe jij concreet gaat voorkomen dat concurrerende gewapende privémachten elkaar niet gaan bestrijden?
Je verwacht toch niet dat ik zeg: 'de staat gaat dat regelen', hé?

Alé; mensen handelen ('elkaar bestrijden') omdat er daar redenen voor hebben. Ik zie geen reden om die handeling ('elkaar te bestrijden') te doen: het zou in het nadeel zijn van alle betrokken partijen.

Waarom denk jij dat ze dat wél gaan doen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 30 maart 2008, 14:58   #345
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe voorkomt de Amerikaanse burger dat de USA geen andere landen aanvalt?

Oeps.
Oud 30 maart 2008, 14:59   #346
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik vraag niet naar de fabeltjeskrant maar naar realiteit.
De realiteit met de welvaartstaat die zichzelf te pletter aan't lopen is?
Oud 30 maart 2008, 18:05   #347
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alé; mensen handelen ('elkaar bestrijden') omdat er daar redenen voor hebben. Ik zie geen reden om die handeling ('elkaar te bestrijden') te doen: het zou in het nadeel zijn van alle betrokken partijen.

Waarom denk jij dat ze dat wél gaan doen?
overal waar er in stamverband geleefd wordt zijn kleinschalige stammenoorlogen de norm hoor.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 18:08   #348
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
overal waar er in stamverband geleefd wordt zijn kleinschalige stammenoorlogen de norm hoor.
Och, gij? Echt? Waar dat?

Ohja: http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust

Gaan we verschillen meten?
Oud 30 maart 2008, 18:38   #349
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar mensen kunnen sámenwerken, natuurlijk. Dat lijkt me zelfs heel realistisch, wegens de gecombineerde voordelen daarvan.
En wat nu als dat niet gebeurt? Uw hele systeem van anarchie is gebaseerd op een enorm vertrouwen in het organisatievermogen van de mens. Ik geloof, eerlijk waar, dat er gemeenschappen zijn die goed kunnen zonder een gevestigde orde. Maar uit het verleden blijkt dat anarchieën zeer vatbaar zijn voor (militaire) invloeden van buitenaf en binnenuit, bovendien kunnen zij niet zorgen voor een stabiele ontwikkeling van de economie en het welzijn van de bevolking - er hoeft maar een hongersnood te komen en een derde van de bevolking is uitgeroeid. Even ervan uitgaande dat al die stadsvaluta en kleine gemeenschapjes niet erkend zullen worden door de internationale gemeenschap, wat een fatsoenlijke handelsrelatie onmogelijk maakt.

Overigens - nog een belangrijk nadeel - deze vorm van vrijheid luidt een nieuwe vorm van verzuiling in, waar mensen zich enkel veilig voelen in hun eigen gemeenschap(je), en waar deze groep waarschijnlijk als enige goede zal worden geportretteerd, omdat er naast de eigen groep, zoveel criminele en aanverwante organisaties onstaan.

Neen, anarchie is in de organisatiestructuur van de internationale gemeenschap onmogelijk, en zeer schadelijk voor de gemeenschap zelf. In vele opzichten zullen de effecten gelijk zijn aan communisme, misschien een van de redenen waarom de twee zo vaak in één adem worden genoemd.
Citaat:
Ik zie nog steeds de noodzaak tussen 'elkaars vrijheid inperken' en 'collectieve rechtspraak'.

Wat bedoel je feitelijk met 'collectieve rechtspraak'?
De sanctionering van de wetten van een staat.

Citaat:
Ah, echt? Ik doe hier vandaag interessante ontdekkingen. Al die mensen die mij hier mijn diepste gedachten komen blootleggen.
Ik zei, misschien. Je zult mij nooit forumleden horen (ver)oordelen.
Citaat:
Alé; de Italiaanse economie draait 'voor bijna de helft van economie op misdaad'. Misdaad kan geen economische welvaart genereren, alleen parasiteren, natuurlijk.

In ieder geval; waarom zou daar dan één belang hebben bij veiligheid?
En wat nu als die welvaart ergens anders vandaan komt? Misdaad kan trouwens heel goed geld genereren. Als jij als ondernemer je deeltje afstaat aan de maffia, maak je alsnog deel uit van de misdaadstructuren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 18:41   #350
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dan zoekt de beklaagde zijn eigen rechter en kunnen de beide rechters het onderling uitvechten, bij wijze van voorbeeld.
compleet geschift, dat zeg ik u.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 18:41   #351
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, gij? Echt? Waar dat?

Ohja: http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust

Gaan we verschillen meten?
ja ik wil graag meten :
heb je de levensverwachting in Europa ten tijde van de holocaust getoetst met de levensverwachting in kleinschalig georganiseerde gemeenschappen ?

ik ben er nog niet zo zeker van dat, zelfs met degerlijke "accidents-de-parcours" als de holocaust*, de gemiddelde levensverwachting in een in een groter geheel georganiseerde staat l�*ger ligt dan in de permanente warzones die stammenstaten zijn.

en ik weet dat je twaalf bent, maar kan je die puberale arrogantie achterwege laten ? Het siert je niet.

*en dat er niemand waagt die omschrijving uit zijn context te trekken
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 18:42   #352
Ambiorix

Standaard

Citaat:
leg me dan - eindelijk - eens uit hoe jij concreet gaat voorkomen dat concurrerende gewapende privémachten elkaar niet gaan bestrijden?
:
na 17 pagina's gelul verder is hier nog geen concreet antwoord op gekomen. Logisch als je bedenkt dat er ook geen is.
Oud 30 maart 2008, 18:43   #353
Ambiorix

Standaard

Citaat:
en ik weet dat je twaalf bent, maar kan je die puberale arrogantie achterwege laten ? Het siert je niet.
och, het is des te leuker als arrogantie samengaat met totale afwezigheid van realiteitszin.
Oud 30 maart 2008, 18:46   #354
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ja ik wil graag meten :
heb je de levensverwachting in Europa ten tijde van de holocaust getoetst met de levensverwachting in kleinschalig georganiseerde gemeenschappen ?

ik ben er nog niet zo zeker van dat, zelfs met degerlijke "accidents-de-parcours" als de holocaust*, de gemiddelde levensverwachting in een in een groter geheel georganiseerde staat l�*ger ligt dan in de permanente warzones die stammenstaten zijn.

*en dat er niemand waagt die omschrijving uit zijn context te trekken
Dat verschil in levensverwachting ligt aan het niveau van economische ontwikkeling, niet de staatsvorm.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 19:40   #355
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
na 17 pagina's gelul verder is hier nog geen concreet antwoord op gekomen. Logisch als je bedenkt dat er ook geen is.
Het antwoord is me dunkt toch wel al lang gegeven.
Er is geen echte incentive voor die bedrijven om tegen elkaar ten strijde te trekken (het kost bakken geld, men riskeert compleet uit de gratie van de consument te vallen...) dus waarom zouden ze dat wel doen?

De vraag valt ook perfect om te keren trouwens (hoe ga jij voorkomen dat staten tegen elkaar ten strijde trekken?) dus een echt argument lijkt me dat niet.
Oud 30 maart 2008, 20:24   #356
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
Het antwoord is me dunkt toch wel al lang gegeven.
Er is geen echte incentive voor die bedrijven om tegen elkaar ten strijde te trekken (het kost bakken geld, men riskeert compleet uit de gratie van de consument te vallen...) dus waarom zouden ze dat wel doen?

De vraag valt ook perfect om te keren trouwens (hoe ga jij voorkomen dat staten tegen elkaar ten strijde trekken?) dus een echt argument lijkt me dat niet.
Het probleem is dat de "incentive" geen antwoord op is onze vraag, maar deel van jullie probleem. Daar knelt het schoentje, ik ben bang dat jouw voet blauw uitslaat.
Oud 30 maart 2008, 20:26   #357
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Het probleem is dat de "incentive" geen antwoord op is onze vraag, maar deel van jullie probleem. Daar knelt het schoentje, ik ben bang dat jouw voet blauw uitslaat.
Ik zie niet bepaald in hoe dat deel is van het probleem.
Enfin, als er vrijwel geen incentive is om aan te vallen lijkt het me logisch dat dat ook niet gaat gebeuren, dus hoe is dat een probleem?
Weid daar eens gerust over uit.
Oud 30 maart 2008, 20:29   #358
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
Ik zie niet bepaald in hoe dat deel is van het probleem.
Enfin, als er vrijwel geen incentive is om aan te vallen lijkt het me logisch dat dat ook niet gaat gebeuren, dus hoe is dat een probleem?
Weid daar eens gerust over uit.
Misschien is de geschiedenis van de mensheid niet gebouwd op jullie idee van incentives? Zou dat misschien niet kunnen? "Allez ja, kweenie".
Oud 30 maart 2008, 20:45   #359
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Misschien is de geschiedenis van de mensheid niet gebouwd op jullie idee van incentives? Zou dat misschien niet kunnen? "Allez ja, kweenie".
Incentives bepalen in grote mate het gedrag van het menselijk handelen. Als iets in u nadeel is, doet ge het toch niet? Als ge een beloning krijgt om iets te doen, dan doet ge het wel.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 21:11   #360
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Incentives bepalen in grote mate het gedrag van het menselijk handelen. Als iets in u nadeel is, doet ge het toch niet? Als ge een beloning krijgt om iets te doen, dan doet ge het wel.
Het was in het nadeel van mijn overgrootvader dat hij in de loopgraven zat tussen de ratten. Een beloning zat er ook niet onmiddellijk in.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be