![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ten tweede spijt het me weliswaar dat ik niet beantwoord aan uw cliché-beeld over Vlaamsgezinden, maar ik ben niet van plan om daar iets aan te veranderen. Ik heb mijn politieke agenda en die gaat over inhoud, niet over de taal waarin die inhoud uitgedrukt wordt. Het zijn de Belgicisten die taal blijkbaar een criterium vinden om partijen op te bouwen. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 31 maart 2008 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2, dat is goed voor u, maar in belgie bestaat zo geen partij ![]() 3. Het zijn net de separatische bewegingen die taal voorop zetten want die hebben een probleem met de taalwetten en het gebruik ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Vlaamse Beweging heeft dat taalnationalisme overgenomen als defensie tegen de staatsmachine die een volledig Franstalige staat probeerde te creëren. En tot slot: ik ben er een groot voorstander van dat de Vlaamse Beweging het taalnationalisme achter zich laat. Vlaming is wie in Vlaanderen woont, niet wie Nederlands spreekt. Maar die evolutie zal niet echt doorbreken voor Vlaanderen zich bevrijd heeft van België en zijn taalnationalisme. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 31 maart 2008 om 09:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn opmerking was louter conceptueel. Ik ben eens benieuwd hoeveel respect men hier opbrengt voor een eentalig Franstalige die in een pro Belgische partij zit en eveneens de rechten van de Nederlandstaligen verdedigt. Wedden dat zoiets niet kan volgens de Vlaams-nationalisten?
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 31 maart 2008 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vraagje, zou die persoon voor het VB in de Brusselse regering mogen zitten? komen de afspraken over het aantal Nederlandstaligen in de regering dan niet in het gedrang?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Blijkbaar niet; aangezien Olivier Maingain de populairste politicus was in BHV bij de afgelopen parlementsverkiezingen. Een mooi bewijs dat heel wat Franstalige Brusselaars het taalracisme nog steeds niet achter zich gelaten hebben.
Laatst gewijzigd door stropdrager : 31 maart 2008 om 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarna zie ik niet in waarom ik voor zo iemand geen respect zou kunnen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is deze nieuwe houding niet precies wat de Belgicisten het hardst vrezen: dat de Vlaamsgezinden zich niet langer door taal als eerste en laatste criterium laten leiden, maar recht naar de essentie gaan? Anti-belgicisme is onefficiënt en niet meer van deze tijd, afstand doen van de belgitude en het Belgische denken komen in de plaats. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 31 maart 2008 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() U heeft de zin niet goed begrepen denk ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De 'separatistische partijen hebben er een probleem mee dat de taalwetten niet toegepast worden!
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo is alles wat van het VB komt sowieso slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister
|
![]() Leg mee eens uit wat het verschil tussen het toepassen van een wet of het gebruik ervan. U wil mensen gewoon laten nederlands spreken omdat ze nu net over de taalgrens wonen. Akkoord officiele instellingen moet nederlands worden toegepast, ik ben ook geen voorstander van faciliteiten. Maar schaf die morgen af en die gaan nog altijd frans spreken in de winkels, cafes etc...
Laatst gewijzigd door santos : 31 maart 2008 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 31 maart 2008 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf in Brussel geboren en er werd van kleins af aan ook frans gepraat om zo de taal te kunnen leren. Als die madam voor onafhankelijkheid is en tegen migratie zie ik niet in wat het probleem is. Brussel is tweetalig waar er meer franstaligen zijn dan vlamingen. Het zegt misschien iets over die dame dat ze de Vlaamse taal verdedigt en die zelf niet spreekt maar ze valt zeker te gebruiken in de electorale Brusselse strijd dat veel franstaligen kent. Ik heb inderdaad al kritiek gegeven op FN en Nation aanhangers waar ook VJW'ers mee samen liepen omdat deze jongens voor België zijn en Belgicisten zijn, ondanks ze franstalig zijn. Dat is het essentiele verschil met die madam die dus het VB programma moet onderstrepen en dus ook het separatistisch luik... Ik vermoed dat er inderdaad ook een probleem is om het aantal vrouwen te halen om een lijst in te dienen. |
|
![]() |
![]() |