![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gevolg is dus dat bijna alle Brusselse gemeenten een Nederlandstalige schepen aanstellen, aangezien de meeste Brusselse gemeenten financiële problemen hebben. Die Vlaamse schepen heeft dan in de meeste gevallen kleine en onbelangrijke bevoegdheden. Er zijn 2 gemeenten die geen Nederlandstalige schepen hebben: Sint-Lambrechts-Woluwe en Oudergem. In Oudergem beschikt het FDF over een absolute meerderheid en is er geen enkele Nederlandstalig gemeenteraadslid (het is de meest verfranste gemeente van Vlaanderen). In Sint-Lambrechts-Woluwe zijn er wel Nederlandstalige verkozenen; maar taalracist Maingain heeft zich altijd tegen een Nederlandstalige schepen verzet. Deze 2 gemeenten krijgen dan ook geen extra geld. Laatst gewijzigd door stropdrager : 31 maart 2008 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Ik vindt het wel raar dat hier op dit forum iemand (= Geert C) zich uit de naad moet schrijven om zich te verwonderen over het feit dat een VB-kandidaat geen Nederlands kent.
Strange, my dear. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister-President
|
![]() Jij vindt dat; maar voor Brusselse gemeenteraadsleden is er geen enkele juridische verplichting om tweetalig te zijn. Die verplichting is er alleen voor de burgemeester en schepenen. Dat is logisch, aangezien een gewoon gemaanteraadslid over geen enkel uitvoerend mandaat beschikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() Ik heb zopas het bericht van Bert Deckers gelezen en dat geeft toch al een genuanceerder beeld.
Ik heb ook zojuist gemerkt dat het bericht oorspronkelijk werd geplaatst in La Libre Belgique en je moet altijd voorzichtig zijn met de berichtgeving in racistische Franstalige Brusselse kranten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Minister
|
![]() Zeker niet. Alleen is het geen vereiste, en een nederlandsonkundige die een eerlijker positie voor de Nederlandstaligen nastreeft is mij duizend keer dierbaarder dan een nederlandskundige die de positie van de Vlamingen verzwakt of ondergraaft. Alles hangt dus af, niet van de taalkennis van de mandataris maar van zijn intenties, politiek project en daden. Dat is toch niet onredelijk?
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 31 maart 2008 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dat, my dear, vind ik strange. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 31 maart 2008 om 17:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wel raar vind, is dat je dat van het VB helemaal niet mag zeggen... dat het bizar is dat er een eentalig Franstalige de belangen mee behartigt (voor een Vlaams-nationalistische partij is dat toch wel ietwat bizar naar mijn mening). Maar ach, het lijkt een beetje op de discussie over Fitna: leuteren over andere zaken om de kern van de zaak niet te moeten zien. Mij niet gelaten hoor.
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "Fransdolheid in Brussel", "geen respect voor de Nederlandse taal en cultuur", "geen respect voor het Vlaamse karakter van Brussel" etc etc etc.
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De perfect Nederlands sprekende burgemeester Thielemans is een lichtend voorbeeld, bedoel je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg ik dat??
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 31 maart 2008 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||
Minister
|
![]() Inderdaad, ik ben dan ook zo goed als geheel bevrijd van het taalnationalistisch denken dat zo kenmerkend is voor België (en in zijn kielzog de Vlaamse Beweging).
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Burger
|
![]() Zolang het college of de gemeenteraad zelf tweetalig is, is er wat mij betreft geen probleem. Een individu hoeft niet tweetalig te zijn, de dienstverlening wel.
![]() |
#157 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Burger
|
![]() Burgemeester Thielemans spreekt heel goed Nederlands!
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar waarom beweer je dan dat het de eerste keer is dat je me hoort in die materie? ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van mij mag een Franstalig gemeenteraadslid in Brussel Frans spreken. In tegenstelling tot heel wat Franstalige extremisten heb ik geen enkel probleem met het tweetalig statuut van Brussel. |
|
![]() |
![]() |