Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2008, 06:21   #181
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Alez alez ,de nva dat hangt er al met zijn poten uit en dedecker waait mee met de wind overdat standpunt!De kazakkendraaiers bah!
laat hem maar wind maken, maar die wind brengt vaak boodschappen mee die mensen opvangen en die spreken sommige mensen wel aan.

NVA moet het been stijf houden of het implodeert in 2009 of eerder bij de val van Leterme I
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 06:24   #182
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De realiteit is dat vele Nederlandstalige politici in Brussel er blijkbaar geen enkele moeite mee hebben dat de taalwetgeving geschonden wordt. Het feit dat de taalwetgeving in Brussel vandaag nog altijd niet nageleefd wordt; is deels te wijten aan de veel te lakse houding van sommige Nederlandstalige Brusselse politici.
Of omdat ze geen melding hebben van schendingen. Ik kan me voorstellen dat in sommige wijken in Brussel nog amper Vlamingen te vinden zijn.
Hoeveel zijn er (nog?) 50.000?

Op een stad van 1 miljoen (?) is dat helaas heel weinig en misschien dat een (groot?) deel zo gewoon zijn aan het Frans in Brussel (in winkels, enz...) dat het hen niet stoort dat ze in het Frans bediend worden in het gemeentehuis enz...
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 07:23   #183
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Of omdat ze geen melding hebben van schendingen. Ik kan me voorstellen dat in sommige wijken in Brussel nog amper Vlamingen te vinden zijn.
Hoeveel zijn er (nog?) 50.000?

Op een stad van 1 miljoen (?) is dat helaas heel weinig en misschien dat een (groot?) deel zo gewoon zijn aan het Frans in Brussel (in winkels, enz...) dat het hen niet stoort dat ze in het Frans bediend worden in het gemeentehuis enz...
53 % is al vreemdeling in Brussel en de 19 randgemeenten...

Vreemdelingen Fransen, Duitses, Enelsen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 1 april 2008, 07:31   #184
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Dat is idd de kern van de zaak. Merkwaardig dat precies het VB het typisch Belgisch taalnationalisme als eerste achter zich laat.
Al jaren. Denk maar aan Johan Demol, wel een perfect tweetalige, maar wiens 'huistaal' het Frans is.
Hij is zelfs lid vh partijbestuur.
Oud 1 april 2008, 07:36   #185
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

En al die vreemdelingen gebruiken het Frans als gemeenschappelijke taal en ik kan mij voorstellen dat veel Vlaamse Brusselaars dat daar ook doen om de contacten een beetje vlot te laten verlopen.

Liever in 3 minuten geholpen in het Frans dan er 10 minuten over te doen in gebrekkig Nederlands.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 07:38   #186
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Als je van een taalnationalistische logica uitgaat, dan is dat idd vreemd.

Bevrijd je van dat enge taalnationalisme, Geert! Er is geen enkele reden waarom een Franstalige geen Vlaming of zelfs geen Vlaams-nationalist zou kunnen zijn.
Als je van een taalnationalistische logica uitgaat, dan is dat idd vreemd.

Bevrijd je van dat enge taalnationalisme, Rob Roy! Er is geen enkele reden waarom een Berberstalige geen Vlaming of zelfs geen Vlaams-nationalist zou kunnen zijn.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 08:29   #187
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Tja, het VB is de enige Vlaamse partij die zo'n kuren uithaalt.

Mocht het over een mandataris van een andere partij gaan, het kot zou te klein zijn voor de VB-propagandisten hier...
Zeer veel mandatarissen van brusselse mandatarissen zijn ééntalig. Dus een eenvoudige schietschijf voor Geert C
Maar het is wel even wennen voor 'Belgen' vast te stellen dat VB-ers geen taalfanatici zijn. Dat strookt niet met het prototype VB-er dat ze voor zichzelf geschapen hebben.

Ik wacht nog altijd op het standpunt van Geert C ivm Brussel.
Wie geen standpunt inneemt blijft natuurlijk maagdelijk!
Oud 1 april 2008, 10:18   #188
svenforum
Burger

svenforum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?

" The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear!
Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!"
- Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead
svenforum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 10:32   #189
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Nee, ik ben niet voor een onafhankelijk Vlaanderen; ik ben voor een hereniging tussen Vlaanderen en Nederland. Wat nu?
Niet veel, gezien je in eerste instantie sowieso ijvert voor een "onafhankelijk Vlaanderen" uit België. Daarna kan je pas ijveren voor een aansluiting van Vlaanderen bij Nederland.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 12:02   #190
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svenforum Bekijk bericht
Bron?

De Zenne... Ik zoek het vanavond eens op
Oud 1 april 2008, 13:21   #191
svenforum
Burger

svenforum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
De Zenne... Ik zoek het vanavond eens op
Ca va, ik kan niet wachten ...

" The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear!
Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!"
- Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead
svenforum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 14:18   #192
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Zeer veel mandatarissen van brusselse mandatarissen zijn ééntalig. Dus een eenvoudige schietschijf voor Geert C
Maar het is wel even wennen voor 'Belgen' vast te stellen dat VB-ers geen taalfanatici zijn. Dat strookt niet met het prototype VB-er dat ze voor zichzelf geschapen hebben.
1. Waar haalt u het recht vandaan de Vlaamse bevolking op te delen in "Vlamingen" en "Belgen"?
2. Dit is het eerste topic over een eentalige mandataris sinds ik hier ben, dus is het toch meer dan normaal dat ik hier voor het eerst mijn standpunt daarover neerpen? Maar je blijft rond de hete brij heendraaien: dit is een mandataris van een partij die niet eens met de overgrote meerderheid van de kiezers van die partij kan praten in hun eigen taal.

Citaat:
Ik wacht nog altijd op het standpunt van Geert C ivm Brussel.
Wie geen standpunt inneemt blijft natuurlijk maagdelijk!
Ik wens on-topic te blijven om zo niet deel te nemen aan uw poging om de aandacht van de echte kwestie af te leiden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 14:20   #193
Geert C

Standaard

Citaat:
De Brusselse situatie leidt tot dergelijke toestanden. Brussel veilige hoofdstad ? Daarom stemmen zoveel franstalige Brusselaars al jaren voor het Vlaams Belang !Vlaams Belang is er de grootste Vlaamse partij...
Inderdaad, er stemmen zelfs zoveel Franstaligen voor het VB dat het totaal percentage kiezers voor Vlaamse partijen ongeveer overeenkomt met het totaal percentage Brusselse Vlamingen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 1 april 2008, 14:21   #194
Geert C

Standaard

Citaat:
De realiteit is dat vele Nederlandstalige politici in Brussel er blijkbaar geen enkele moeite mee hebben dat de taalwetgeving geschonden wordt. Het feit dat de taalwetgeving in Brussel vandaag nog altijd niet nageleefd wordt; is deels te wijten aan de veel te lakse houding van sommige Nederlandstalige Brusselse politici.
Noem mij één Nederlandstalige politicus die daar "geen enkele moeite" mee heeft.
Oud 1 april 2008, 14:24   #195
Geert C

Standaard

Ik moet overigens vaststellen dat de VB-propagandisten het nu blijkbaar over een iets andere boeg gooien. In plaats van inhoudelijk te reageren proberen ze nu mij persoonlijk aan te vallen door mij te verwijten dat ze mij over bepaalde kwesties, die sinds ik op dit forum ben nog niet aan bod zijn gekomen bij mijn weten, niet horen. Ze spelen niet langer de bal, maar de man. Zeer laag.

Als ze op die manier willen debatteren, mij niet gelaten maar dan zal het zonder mij zijn.

Laatst gewijzigd door Geert C : 1 april 2008 om 14:27.
Oud 1 april 2008, 16:40   #196
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Er is geen enkele reden waarom een Berberstalige geen Vlaming of zelfs geen Vlaams-nationalist zou kunnen zijn.
Een vreemdeling blijft een vreemdeling!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 16:41   #197
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Al jaren. Denk maar aan Johan Demol, wel een perfect tweetalige, maar wiens 'huistaal' het Frans is.
Hij is zelfs lid vh partijbestuur.
Johan de mol is en toffe kerel en als je daar mee paat hoor je geen enkel frans accent hoor.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 16:53   #198
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik moet overigens vaststellen dat de VB-propagandisten het nu blijkbaar over een iets andere boeg gooien. In plaats van inhoudelijk te reageren proberen ze nu mij persoonlijk aan te vallen door mij te verwijten dat ze mij over bepaalde kwesties, die sinds ik op dit forum ben nog niet aan bod zijn gekomen bij mijn weten, niet horen. Ze spelen niet langer de bal, maar de man. Zeer laag.

Als ze op die manier willen debatteren, mij niet gelaten maar dan zal het zonder mij zijn.
Deed jij anders niet iets in dezelfde aard in post #99? Mensen veroordelen vanwege de manier waarvan jij dénkt dat ze zullen reageren op feiten die nog niet plaatsgevonden hebben of hier op dit forum niet bediscussieerd zijn?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 1 april 2008 om 16:56.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 17:03   #199
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Johan de mol is en toffe kerel en als je daar mee paat hoor je geen enkel frans accent hoor.
De discussie gaat dan ook niet over tweetaligen zoals Johan de mol maar over ééntalig Franstaligen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 17:03   #200
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Deed jij anders niet iets in dezelfde aard in post #99? Mensen veroordelen vanwege de manier waarvan jij dénkt dat ze zullen reageren op feiten die nog niet plaatsgevonden hebben of hier op dit forum niet bediscussieerd zijn?
Neen, want deze situatie komt namelijk in dit topic aan bod. En je maakt echt niemand wijs dat ze niet verontwaardigd hadden gereageerd mocht het gaan om een mandataris van een andere partij. Zij beschuldigen mij echter van te zwijgen over andere situaties en impliceren dat ik daar dan geen problemen mee heb, terwijl ik wel bezwaren heb tegen die toestanden. Dat is iets compleet anders. Maar ja, alles is gerechtvaardigd, veronderstel ik, om toch maar de echte kwestie te vermijden en tegenstanders zwart te maken.

Ik wou hier een inhoudelijk debat voeren, maar blijkbaar blijft hun reactie beperkt tot "en jij zwijgt over dit of dat, nah!"

Laatst gewijzigd door Geert C : 1 april 2008 om 17:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be