![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Een kind mag die keuze niet maken, ook al zou het willen. Ik dacht steeds dat ze 14 moesten zijn om te mogen kiezen maar nu blijkt dat 16 te zijn. Door die stupide wet ken ik een meisje van 14 die om de 14 dagen een dag bij haar vader MOET die zich aan haar vergreep toen ze een jaar of 8 was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt in bepaalde situaties spreekrecht als kind, maar geen spreekplicht, en al helemaal geen beslissingsplicht.
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sorry, ik bedoel dat ik dacht dat een kind die keuze wel kon beïnvloeden of beter door zijn mening uit te spreken over de ouders er een invloed op kan hebben?
Maar blijkbaar dus niet, of hangt het er van af? Want in het geval van Laya lijkt de keuze van het kind me evident. ![]() Hoe gaat zo'n procedure eigenlijk precies in zijn werk, Nynorsk, mbt de kinderen?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 april 2008 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() En dan verschiet men dat de armoede toeneemt...
Arme moe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rechter kan beslissen het kind daarin te willen horen (en ik denk dat de jeugdrechtbank verplicht is de mening van kinderen boven 12 jaar uit te nodigen). Maar het kind mag 1001 argumenten brengen waarom het nu bij de ene ouder wil wonen, de rechter kan nog steeds beslissen de andere ouder het hoederecht te geven. Hoe die procedure werkt zou ik niet weten.
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
*kuch I for one ben heel erg blij dat mijn ouders het common sense hadden te scheiden.
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?" Ik antwoordde hem: "liberaal zijn" Laatst gewijzigd door the_special_one : 1 april 2008 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet niet of die pipo zo ver naast de waarheid zit. Als er elk jaar bvb 100 huwelijken worden voltrokken, en als er datzelfde jaar 71 echtscheidingen zijn (weliswaar uit voornamelijk andere huwelijken), hoeveel procent van de huwelijken heeft dan kans om te stranden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal huwelijken is helemaal niet constant.
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de ouders (met over zonder inspraak van de kinderen) samen overeenkomen hoe ze het hoederecht invullen, zal de rechter hen wel volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar komt gegarandeerd nog een financiële kater bovenop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk moet je per jaar het aantal huwelijken tellen, en kijken hoeveel er na een aantal jaren, wel of niet nog standhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je in 1 jaar het aantal huwelijken telt en vervolgens het aantal scheidingen dan heb je een vertekend beeld. Want die huwelijken zijn namelijk zijn namelijk eerder gesloten en hoogstwaarschijnlijk niet in hetzelfde jaar als de scheiding. Je moet dan kijken en welk jaar het huwelijk plaatsvond. Maar ook dat heeft zijn fouten. Als je dat namelijk doet weet je nog niet zeker of mensen scheiden of niet. Dat weet je enkel als 1 van de beide partners doodgaat of als ze daadwerkelijk scheiden. Je kan uiteindelijk voor een bepaalde periode pas de cijfers geven als iedereen die in een bepaald tijdvak getrouwd is, gescheiden of (de partner)overleden is. Beide methoden zijn dus onbetrouwbaar in die zin.
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het aantal echtscheidingen zou ik graag eens vergelijken met het % gehuwde en en het %ongehuwde koppels. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 april 2008 om 21:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ik denk dat het al veel zou opleveren om die cijfers te noteren voor een zo groot mogelijk opeenvolgende jaren. En dan zien wat voor trend daar uit komt. In 2005 konden er evengoed eens enorm weinig huwelijken gesloten geweest zijn, en enorm veel scheidingen gebeurd zijn. Ik ben meer geïnteresseerd in trends dan in een exact percentageke. Ik heb me altijd afgevraagd hoe sommigen aan die percentagekes komen waar ze soms enthousiast (of net niet enthousiast) mee staan zwaaien.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat veel echtscheidingen verijdeld worden omdat het koppel uit elkaar is gegaan vooraleer ze trouwden.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het aantal echtscheidingen of relatiebreuken eigenlijk sowieso niet zo relevant. Wel de hoeveelheid miserie die daaraan te pas komt. De impact van een relatiebreuk is toch wel zeer individueel. De één wordt er beter van, de ander slechter. Dat geldt ook voor kinderen, ook al is het duidelijk dat de meerderheid van de kinderen er niet beter van wordt.