![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Een Vlaamse bonus voor werklozen die ACTIEF naar werk zoeken.
Prachtig voorstel van de Tsjeeven, dacht ik eerst. Misschien een beetje raar komende van een Ex-VBO topman; maar kom... Blijkt dat maatregelen qua werkgelegenheid een FEDERALE aangelegenheid zijn... ![]() De tsjeeven zijn met andere woorden nog steeds olie op het vuur aan het gieten van de staatshervorming... Echt, wordt het eens geen tijd dat ze zich met de ECHTE problemen van de mensen bezig houden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch maar normaal dat wie zijn gat veegt aan het zoeken naar werk iets minder ontvangt naar gelang het langer duurt, en zeker als hij/zij mogelijke jobs nog links laat liggen, en dat diegenen die ernstig naar werk zoeken (en niet alleen een briefje nodig hebben om te bewijzen dat ze daar en daar zijn geweest...) iets meer ontvangen! We zitten nog altijd met duizenden werklozen en vele jobs die niet ingevuld geraken, ook al hoef je er geen speciale diploma's of kennis voor te hebben! Diegenen die wel de moeite doen om te gaan werken mogen de helft van hun pré afgeven om dat en zoveel andere dingen te betalen! En dat de Walen daar meer dan de Vlamingen door getroffen zouden worden hebben ze maar aan zichzelf te danken: hun fameuze PS-verzorgingsstaat en hun gebrek aan taalkennis oa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus van werkgelegenheid ligt geen enkele Belg wakker? bizar.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: u protesteert tegen een staatshervorming zelfs indien 'de mensen' er beter van worden? En dan besluit U met: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het Kortrijkse hebben ze duizenden werknemers nodig. Twee boogscheuten verder, over de taalgrens, zijn er duizenden werklozen. Peeters en Demotte hadden toch een compromis hieromtrent. Moeten die Walen nu nog een bonus krijgen omdat ze willen werken in Vlaanderen of wa ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() PS en MR zullen de maatregel aanklagen bij "Europa" waar een paar wereldvreemde burocraten zullen zeggen dat de Vlaamse regering niets mag doen dat ook niet geldt voor de Walen, de Nederlanders, de Schotten en de Han-Chinezen.
De Vlaamse regering zal vervolgens beslissen dat dat niet betaalbaar is, dat ze bijgevolgen niets meer kan doen en dat ze zichzelf beter kan opheffen. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 2 april 2008 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar als je als politicus al OP VOORHAND WEET dat dit door Europa gaat afgeschoten worden waar ben je dan mee bezig? Tijdverdrijf of Politieke spelletjes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Dit is een absurd voorstel. Men beloont de werkzoekenden nogmaal eens. Wie moeten ze belonen? De HARDWERKENDE Vlaming. Niet het profitariaat.
Beste oplossing: het beperken van de werkloosheidsuitkering in de tijd! LDD stelt voor: 36 maand. ( das 3 jaar!) Indien men na DRIE JAAR, nog altijd geen werk gevonden heeft... dan scheelt het niet aan het werk (die er voldoende is!), maar aan degene die het werk zoekt. Kris Peeters voert duidelijk een pamperbeleid uit! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() begin met de stempelaars werk te geven op lokaal overheidsniveau
- parken onderhoud - wegen onderhoud - administratief werk in archief - technische dienst gemeente - ruimdienst - stortdienst een beetje overbevolking op die diensten kan nooit geen kwaad gemeenten kunnen hun begroting herschikken en belastingen verlagen een win-win |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oei oei. en wat met de minder-hard-werkende Vlaming?
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() En zeg eens; waarom gaat dit door Europa afgeschoten worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k zou een goeie zijn ![]() Als er dan toch zoveel werk is, kun je me evengoed een betaalde job geven die ik wél kan uitvoeren.
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() Oei, ik dacht dat die premie al bestond. Namelijk de werkloosheidsuitkering.
Ik vind het normaal dat wanneer je werkloos bent je zelf actief op zoek gaat naar werk. Iemand die dat niet doet zou eerder beboet moeten worden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Werkzoekenden die werk hebben, zijn geen werkzoekenden.. dus daarom beschouw ik als (langdurende) werkzoekenden, als het profitariaat. Het is niet van kunnen, maar van willen. Een mentaliteitsverandering in de samenleving die vandaag zeker moet gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat dus ook gebeurd, activeringsbeleid noemen ze dat, de vakbonden noemen dat de jacht op de werklozen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na 47 jaar ben ik er rotsvast van overtuigd dat een lichte druk onontbeerlijk is. Het volstaat dat politici dit onder ogen willen zien. Op dat vlak ben ik het trouwens volledig eens met de rechts-liberalen. Laatst gewijzigd door Rudy : 2 april 2008 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom zou je een bonus moeten krijgen omdat je naar werk zoekt?