![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik zie nog altijd het probleem niet... Die besparingen zullen geld opleveren (en de algemene vergadering zag dat het goed was) en de ceo heeft goed werk geleverd (en de av zag dat het goed was)... Wie ben jij om te denken te mogen bepalen wat anderen doen met hun centen. je kan uit protest je bankrekening bij fortis sluiten of jouw aandelen verkopen...
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het gaat over het principe: als aandeelhouder moet je gehoord worden Waarom zou ik daar nu 100 of 10000aandelen meer of minder moeten te zeggen hebben. Vanaf 1 aandeel mag je vragen stellen als aandeelhouder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister
|
![]() @Brother_paul inderdaad u mag dan vragen stellen maar u mag zich zelf ook de vraag stellen hoeveel invloed u gaat hebben met 1 aandeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al dat gezaag over die toplonen begint me nu toch te vervelen hoor. Als de RvB, aandeelhouders vinden dat hun manager zo'n bedrag verdient dan is dat gerechtvaardigd, as simple as that.
Je kan dat inkomen ook niet vergelijken met wat die idioten in Laken daar jaarlijks opstrijken, dat geld is letterlijk gestolen van het volk en het koningshuis dient geen enkele prestatie ervoor te leveren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De opslag die hij volgend jaar krijgt komt van zijn centen, ja maar dan is alles in orde... ![]() Dat hij de NV Fortis aan de ene kant besparingen oplegt en aan de andere kant meer centen vraagt aan de NV Fortis, dat mag want dat is zijn "persoonlijk" geld... Goed bezig die directeurs
Laatst gewijzigd door Maes_P : 2 april 2008 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De weddes worden nogal dikwijls eens op een hoop gegooid, maar het is zoals bij het Koningshuis; hoeveel is er gedebudgetteerd ?
1° je hebt uw regelmatige wedde 2° je hebt een bonus 3° je hebt een stock optie plan... 4° je hebt een Villa in tervuren op kosten van de firma, en je stopt er een zwembadje in. Je betaalt voordeel in natura 500euro per maand, een aanvaard bedrag voordeel in natura voor het huren van zo'n villaatje. 5° je hebt een Q7, BMW7 op kosten van de firma en je betaalt 0.2euro per km woonwerkverkeer 6° uw vrouw haar auto staat ook op de zaak 7° je hebt een visakaart en gaat elke middag gaan eten op kosten van de firma. 8° je leeft in hotels, en alles wordt er gestoomd en gewassen op kosten van de firma Dus de wedde zomaar als abstract getal citeren vind ik niet zeer vruchtbaar. Het is interessanter te vernemen hoeveel belastingen mijnheer erop betaald heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister
|
![]() De CEO zijn visie is niet enkel om zijn eigen rijker te maken. Als ze dit niet betalen gaat hij op een ander krijgen we een goedkopere versie van CEO met misschien wel als gevolg een slechter presterende bank met nog meer ontslagen, dalende koers etc...
Als die man zijn geld niet zou waard zijn had de bank en de raad van bestuur het wel anders beslist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik dacht toch dat een NV. privébezit was van zijn aandeelhouders... Wat denk jij? Deze aandeelhouders kiezen zelf wat ze doen daar bestaat een speciale vergadering voor en zo... Inderdaad Fortis mag aan de ene kant besparen en aan de andere kant bonussen uitdelen... raar toch he.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je zelf al aanwezig in een markt, dan kan je inderdaad je share gaan verhogen door een gerichte politiek (al dan niet innovatie). Zit je in een mature of declining market, dan is organische groei niet vanzelfsprekend meer en dan is overname misschien wel terug een betere zaak. Consolidatie an sich is geen groeitool; het is enkel het gevolg van die groei... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over die kerel zijn loon, noch over jouw loon, noch over mijn loon, hoeft er een maatschappelijke consensus te bestaan; de enige census die nodig is, is er eentje tussen hemzelf en zijn werkgevers (zijn de RVB) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klopt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Op jouw planeet wel ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Opnieuw, op jouw planeet. Ik ben er tamelijk gerust op dat er ook iets te produceren valt zonder CEO's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() What's in a name, de CEO afschaffen om er dan 7 ander te zetten die concensus moeten vormen. Ik ben er gerust in dat uw principe niet dadelijk gaat geintegreerd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Je snapt het blijkbaar niet. Jouw formalistisch antwoord is gewoon een spiegel van een bepaald systeempje. Ik zie niet goed in waarom ik mij zou moeten onthouden van kritiek, vermits ik jouw contractdenken idioot vind en dus niet meestap in dat formalisme. Dat is alles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |