![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien eens lezen of ik werkelijk zeg dat mijn tegenstander een asociaal geval is?
![]() |
![]() |
#602 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 2 april 2008 om 15:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
|
![]() Die heb ik ten eerste gisterenavond pas gepost en ten tweede zijn ze niét persoonlijk.
![]() |
![]() |
#604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, wacht, ik kan de thread over rechtvaardige belastingsmaatregelen eens doorzoeken. Durf je te beweren dat je daar geen enkele libertariër van egoïsme en dergelijke hebt beschuldigd?
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 april 2008 om 15:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt daarmee nog niet bewezen dat libertaire rechtbanken (maw: individueel ingehuurde) niet structureel omgekocht kunnen worden door de meest biedende. In een door de staat ingerichte rechtbank is corruptie onmiddellijk bedrog tov iedereen (belastingsbetaler) en is iedereen dus akkoord met compensatiemaatregelen (straf, boete). In een libertaire is het enkel erg voor de verliezer. Met andere woorden: onverschilligheid is de weg naar libertaire samenleving.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 april 2008 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn excuses hoor, maar ik kan dat moeilijk serieus nemen. Zeker niet als je ziet wat voor gezwam erin staat en hoe moeilijk hij het hier al heeft om op mijn vragen te antwoorden - vragen die me dunkt niet zo moeilijk zijn. Citaat:
Ik heb precies niet echt veel kunnen kiezen hoor. Anders zou ik de overheid hebben die ik wil, eh. En dat is dus niet zo. Helemaal geen keuze. 't is niet omdat er om de zoveel jaar de mensen een beetje inspraak gegeven wordt in wie er aan de macht is, dat die mensen die overheid kiezen. Kijk alleen al naar de recente regeringsvorming. en hoe kan iemand voor géén overheid kiezen in dit systeem? Citaat:
Zoveel drukkingsmiddelen zijn er trouwens niet, hoor. Je moet voor zowat alles dat je doet toestemming krijgen van... de overheid. Citaat:
Je zit hier wel op een forum eh, je hebt hier de mogelijkheid om te debateren over vanalles en nog wat. We zijn hier geen staat aan het hervormen, we zijn bezig over hoe de dingen zouden kùnnen zijn. In een discussie hoeft geen enkel alternatief of geen enkel idee op voorhand afgeschoten te worden omwille van fatalisme. Citaat:
Citaat:
Eerst zeg je weet dat A niks met B te maken heeft, daarna zeg je dat je vindt dat A toch wel vast hangt aan B. Ik vind in ieder bij mezelf de solidariteitsintentie niet zoek. Ik zou niet weten waarom ik anders tegen de goesting van mijn baas in een beetje onbetaald werk zit te verrichten voor de 'zwakkeren' in onze maatschappij. Nu ik het nog k�*n, want het valt met enige zekerheid te verwachten dat ik zelf nog beroep ga moeten doen op de solidariteit van anderen. Citaat:
Waar ben je bang voor, dat "ze" je een idee gaat verkopen dat je helemaal niet wil? Daar lijkt me weinig risico toe hoor. Ik beschouw dat gewoon als filosofie. Ik heb nog wel wat denkbeelden gelezen waarvan ik ga fronsen, maar dat wil daarom niet zeggen dat je dat meteen moet verwerpen. Gewoon nadenken over het idee en argumenten pro en contra verzinnen. Da's een leuke bezigheid op zich, en dommer ga je daar ook niet van worden. Citaat:
Maar ik hoor hier argumenten van libertarische zijde, ik merk dat je niet akkoord gaat, en het leek me tof om op diezelfde punten jouw argumenten te horen, en daar een gesprek over te hebben. En ondertussen mijn mening te geven, want daar dient een forum voor. En mijn mening is dat ik het heel jammer vind dat je niet dieper op die argumenten van de libertariërs wil ingaan.
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer dat je niet op mijn vraag rond de positie van ouderschap ingaat.
![]() |
![]() |
#609 |
Europees Commissaris
|
![]() Je begrijpt er werkelijk nog steeds helemaal niets van ... zo moeilijk is het anders allemaal heus niet hoor:
- Je hebt het recht om te vinden dat hongerige kinderen geholpen dienen te worden; - Je hebt het recht (en, eventueel, de morele plicht) om iemand die het daar niet mee eens is (en/of in een concrete situatie weigert daarmee in overeenstemming te handelen) een ethisch onderontwikkeld subject te vinden; - Je hebt echter niet het recht om van zo iemand middelen (i.e. eigendom) afhandig te maken, noch heb je het recht om zo iemand zijn fysieke integriteit aan te tasten.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
|
![]() Citaat:
Directe democratie vind ik ok, weet je, maar daarmee schaf je nog niet de staat af, je maakt ze juist democratischer en dus legitiemer.
![]() |
![]() |
#611 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg liefke, ik denk niet dat je er nog een tekeningetje bij moet maken dat je AH een arrogant, asociaal geval vindt.
![]() |
#612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dag Dies!
![]() |
#613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meerderheid kan gevaarlijk zijn als je toevallig bij de minderheid hoort. En de minderheid heeft volgens mij evenveel zelfbeschikkingsrecht.
![]() |
![]() |
#615 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |||
|
![]() Citaat:
De meerderheid is ook gevaarlijk voor een minderheid binnen libertarisme. Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 april 2008 om 16:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Europees Commissaris
|
![]() Dag Nynorsk!
Het artikel 'Efficient Institutions for the Private Enforcement of Law' van David Friedman (1974) is gratis raadpleegbaar. De idee van private rechtspraak en private bescherming is overigens echt niet dermate vernieuwend; het klassieke artikel van Becker en Stigler is ondertussen bijna aan zijn 35ste verjaardag toe. Becker, Gary S. & George J. Stigler (1974) Law Enforcement, Malfeasance, and Compensation of Enforcers. In: The Journal of Legal Studies, 3, 1, pp. 1-18
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?" Ik antwoordde hem: "liberaal zijn" Laatst gewijzigd door the_special_one : 2 april 2008 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een gevangenis kun jij die éne zijn die liever zou wandelen tussen 8 en 9 's ochtends ipv tussen 10 en 11, maar je wordt nog steeds verplicht om in je cel te zitten tussen 8 en 9. Vrijheid van denken verschilt van zelfbeschikking. Bovendien kies je niet altijd om tot een minderheid te behoren. Ik heb er bijvoorbeeld niet voor gekozen om chronische pijn te hebben, en ook niet om zo blond te zijn als ik ben. En de gevangene hierboven heeft er misschien ook niet bewust voor gekozen om een voorkeur te hebben om te gaan wandelen tussen 8 en 9. Misschien IS dat gewoon zo. Er zijn hele boeken geschreven over persoonlijkheid, nature, nurture en keuzeprocessen. Boeken die zich niet laten samenvatten in "je kiest er zelf voor".
![]() |