Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2008, 14:25   #261
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
voor de zoveelste keer:
Wie bereid is samen onze maatschappij op te bouwen en onze waarden en normen te accepteren is welkom. (persoonlijk hou ik van ietsje meer pigmenten!)
dan zie ik geen probleem.

Citaat:
Maar ze moeten natuurlijk niet allemaal komen hé!
Er zijn maar dan een miljard chinezen, of molims of Indiërs, en trop is te veel !
ik ken geen enkel zinnig mens die pleit om drie miljard mensen naar hier te halen.
Oud 2 april 2008, 17:32   #262
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik ken geen enkel zinnig mens die pleit om drie miljard mensen naar hier te halen.
Maar er zijn wel een aantal onzinnige mensen die er alles aan doen om zoveel mogelijk migranten naar hier te halen en hier te houden.
De PS heeft zoveel mogelijk (franstalige) migranten naar hier gehaald en belg gemaakt om nieuw kiespubliek aan te boren.
Resultaat is dat wijken in brussel door 'oude belgen' en zelfs door politie gemeden worden, wijken met zeer hoge werkloosheid en alle gevolgen van dien.
Daardoor heeft Brussel altijd geld te kort, en welgestelden zoeken veiliger oorden op in de Vlaamse Rand.
Met als resultaat dat Vlaanderen steeds meer moet betalen. Daarbij wil men ook nog Vlaamse gemeentes inlijven bij Brussel

Laatst gewijzigd door luc broes : 2 april 2008 om 17:33.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 17:45   #263
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
1) Gelukkig hebben de mensen meer gemeenschappelijke eigenschappen, normen en waarden dan verschillende, alhoewel de focus meestal op de verschillende gelegd wordt. ...

2) In ieder geval heeft er altijd een vermengingsevolutie plaats : zo was er niet plots een christelijk romeins rijk ipv een heidens, maar was er wel degelijk een voortdurende evolutie aan de gang waarmee heidense gebruiken door de
"nieuwere" christenen overgenomen werden .....
1) Het ontstaan van getto's in onze steden toont aan dat verschillen en de massale toevloed groot genoeg zijn voor een soort spontane apartheid. Een ongewenst verschijnsel.
2) De geschiedenis toont uiteraard een voortdurende evolutie. Wat Europa echter nu meemaakt is volgens Wouter bos echter de grootste volksverhuizing sinds 1500 jaar. Als dat ongecontroleerd verdergaat mogen we ons verwachten aan zeer grote problemen.
Het wordt hoog tijd dat onze politici daar de nodige aandacht aan schenken.
Anti-racismewetten enkel voor autochtonen brengen geen oplossing
Mooie namen bedenken zoals 'jongeren betrokken bij busincidenten' bieden ook geen soelaas!

Laatst gewijzigd door luc broes : 2 april 2008 om 18:14.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 17:48   #264
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar er zijn wel een aantal onzinnige mensen die er alles aan doen om zoveel mogelijk migranten naar hier te halen en hier te houden.
De PS heeft zoveel mogelijk (franstalige) migranten naar hier gehaald en belg gemaakt om nieuw kiespubliek aan te boren.
Resultaat is dat wijken in brussel door 'oude belgen' en zelfs door politie gemeden worden, wijken met zeer hoge werkloosheid en alle gevolgen van dien.
Daardoor heeft Brussel altijd geld te kort, en welgestelden zoeken veiliger oorden op in de Vlaamse Rand.
Met als resultaat dat Vlaanderen steeds meer moet betalen. Daarbij wil men ook nog Vlaamse gemeentes inlijven bij Brussel
Het gaat dus vooral om Brussel, eigenlijk toon je aan dat de Belgische heersende klasse goed genoeg beseft dat Brussel het laatste bindmiddel is van de Belgische staat. Ze gaan zelfs migranten importeren om toch maar de Vlaamse invloed tegen te gaan.

Het zijn overigens veelal liberalen die pleiten voor economische migratie en import van buitenlandse goedkope werkslaven.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 17:49   #265
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Het ontstaan van getto's in onze steden toont aan dat verschillen groot genoeg zijn voor een soort spontane apartheid.
dat is nu eens een fraaie definitie van de multicultuur: een soort spontane apartheid. De multikul is in wezen racistisch van karakter.
Oud 2 april 2008, 18:49   #266
sus antigoon
Banneling

Standaard

Vlaams Nationalisten zijn een uitstervende soort en uit respect voor die oude mensen kunnen we dat misschien nog een paar jaartjes doen.

Maar hier weer de vraag: Ijzerwake + Ijzerbedevaart (- die niets met het fascistische VB te maken hebben ! ) , aan hoeveel komen we : 1 % van de Belgische bevolking
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 18:51   #267
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
Vlaams Nationalisten zijn een uitstervende soort en uit respect voor die oude mensen kunnen we dat misschien nog een paar jaartjes doen.

Maar hier weer de vraag: Ijzerwake + Ijzerbedevaart (- die niets met het fascistische VB te maken hebben ! ) , aan hoeveel komen we : 1 % van de Belgische bevolking
Ik ben nog geen bejaarde hoor Suske... Er lopen daar echt niet alleen 60-plussers rond. En Vlaams-nationalisten halen ieder jaar weer méér stemmen.

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 2 april 2008 om 18:52.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 19:31   #268
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
zoals in Wales, waar de draak ook op alles staat afgebeeld, van beddenlakens tot ondergoed.

Een gat in de markt hier.
Is die draak eigenlijk wel raszuiver Welsh? Of komt die ook uit Afrika of Turkije?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 19:32   #269
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Een blank Vlaanderen in een blank europa voor minder doe ik het niet,als je alles op een hoopje gooit en alles kan en mag zul je hier ook nog wel balkan toestanden meemaken.Ik wil niet vanf ik buitenkom nen dweil voorbij zien paraderen .Bah moslims.En er nog meer vant zelfde dat hier niet thuishoort.Als dat racistisch is awel ik ben er fier op!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 19:40   #270
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vlaamse bevolking! Franstaligen zal je daar in elk geval nooit zien.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 19:42   #271
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Ik ben nog geen bejaarde hoor Suske... Er lopen daar echt niet alleen 60-plussers rond. En Vlaams-nationalisten halen ieder jaar weer méér stemmen.
Als we optredens van Willy Sommers of Koen Crucke op de Ijzerbedevaart zien, hebben we alles begrepen. Wie voor dit jaar? Jo Vally?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 20:04   #272
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vlaamse bevolking! Franstaligen zal je daar in elk geval nooit zien.
Of je dat nu graag wil of niet, veel Franstaligen maken nu eenmaal deel uit van de Vlaamse bevolking. Nah!

Daarenboven zijn er in het verleden buitenlandse delegaties aanwezig geweest op de IJzerbedevaart. Volledig verbazen zou het me niet dat er tussen bvb. Bretoenen iemand zit die Frans als moedertaal heeft, en Bretoens pas op latere leeftijd geleerd heeft.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 22:55   #273
belge-belg
Burger

belge-belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Of je dat nu graag wil of niet, veel Franstaligen maken nu eenmaal deel uit van de Vlaamse bevolking. Nah!
Als ik me niet vergis maken zowel Nederlandstaligen als Franstaligen deel uit van de Belgische bevolking.
Oud 2 april 2008, 22:57   #274
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Een blank Vlaanderen in een blank europa voor minder doe ik het niet,als je alles op een hoopje gooit en alles kan en mag zul je hier ook nog wel balkan toestanden meemaken.Ik wil niet vanf ik buitenkom nen dweil voorbij zien paraderen .Bah moslims.En er nog meer vant zelfde dat hier niet thuishoort.Als dat racistisch is awel ik ben er fier op!
Volgens je handtekening moet je jezelf dan bannen
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 22:57   #275
belge-belg
Burger

belge-belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vlaamse bevolking!
Nederlandstalige Belgische bevolking, bedoel je.
Oud 2 april 2008, 23:21   #276
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

't is dat de BUB zo fantastisch veel stemmen haalt, daarmee vergeleken zijn de separatistische en confederalistische partijen echt wel marginalen.
Oud 2 april 2008, 23:21   #277
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht

Daarenboven zijn er in het verleden buitenlandse delegaties aanwezig geweest op de IJzerbedevaart. Volledig verbazen zou het me niet dat er tussen bvb. Bretoenen iemand zit die Frans als moedertaal heeft, en Bretoens pas op latere leeftijd geleerd heeft.
twee jaar geleden alvast wel ja. 't was een schoon ceremonieke aan het nieuw monument voor de gevallen Bretoense soldaat.
Oud 2 april 2008, 23:26   #278
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Volgens je handtekening moet je jezelf dan bannen
Ik ben in mijn eigen land.Die handtekening is een doordenkertje he.Ze lullen graag over racisme en die vreemdelingen nog het meest dus willen ze daar vanaf ,dat ze dan oprotten naar land van herkomst!
Oud 2 april 2008, 23:27   #279
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belge-belg Bekijk bericht
Nederlandstalige Belgische bevolking, bedoel je.
He bah ne zenne je hebt Vlamingen en walen, belgen bestaan niet.Kunstmatig onding dat "belgie".
Oud 3 april 2008, 00:39   #280
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Ik ben in mijn eigen land.Die handtekening is een doordenkertje he.Ze lullen graag over racisme en die vreemdelingen nog het meest dus willen ze daar vanaf ,dat ze dan oprotten naar land van herkomst!
doordenkertje:

Foto genomen ergens in het westelijke deel van uw land van herkomst tussen 1914-1918

De grootvaders en overgrootvaders van die "lullers"...

Laatst gewijzigd door Maes_P : 3 april 2008 om 00:40.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be