![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laten we eerlijk zijn. Vlaanderen zoals dat vandaag bestaat is maar een naam voor de Noordelijke Belgische provincies, waar men het Nederlands opdringt. Het échte Vlaamse hart ligt tussen de torens van Brugge en Gent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En Vlaanderen heeft trouwens 2 betekenissen: Oost- en West-Vlaanderen, en het gebied van België waar het Nederlands(talig)e volk woont. De ene soort Vlamingen is een ondercategorie van de andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat wel een feit is, is dat men het Nederlands hier bijna agressief opdringt en ik hou niet van agressie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
We kunnen natuurlijk opgaan in de discissie, maar taal is toch niet regiogebonden, en zeker niet hier, in het kloppende hart van Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het speelpleinreglement vind ik ook niet meer dan logisch, als je als begeleider verantwoordelijk bent voor kinderen die je waarschuwingen over bijvoorbeeld gevaar niet kunnen verstaan, slaap je toch niet meer gerust? En dat met die wooncode is gewoon een toepassing van de migrant die zich aanpast aan het land (of in dit geval gebied) van herkomst. Dat wordt in de media trouwens wel eens overdreven, degene die een sociale woning wil (een gunst dus) moet Nederlands spreken of het willen leren. Zo'n rampzalige maatregel is dat toch niet? Laatst gewijzigd door Jeronimo : 4 april 2008 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 april 2008 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Bij de wooncode: misschien lijkt het NU niet gevaarlijk, maar het kan ook een voorzichtige stap zijn. Bijvoorbeeld in Amsterdam bestellen ze me in het Engels. Toch spreek ik Nederlands. Peter Paul Rubens, was Franstalig. Maria van Bourgondië sprak frans, net als Robert de Bethune, Graaf van Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als ik Denen, Zweden of Noren ontmoet schakelen we over op Frans of Engels. Kleine taalgemeenschappen waaronder het Nederlands passen zich van nature makkelijker aan en dat is hun sterkte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Banneling
|
![]() Ruben, ik ben blij dat je je (eindelijk) met de essentie bezighoudt. Doe zo voort. Het unitaristisch gedachtegoed kan interne ruzies missen als de pest. Hopelijk begrijp je dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die 'begeleiders' betreft. Geldt dat ook voor de 'begeleiders' van ambulancediensten in Brussel en de Vlaamse rand?
![]() |
![]() |
#393 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen "wraakgevoelens" ofzo. Dat is kinderachtig. Ik wil gewoon mijn unitaristische ideeën verspreiden samen met de mensen die ik daarvoor kies. Dat is alles. Eigenlijk heb ik niet eens politieke ambities. Ik ben gewoon een idealist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Volwassenen leren moeilijker andere talen aan, daarom zouden we moeten investeren in meertalig onderwijs. Streven naar tweetaligen over héél België, dat we elkaar niet meer in de haren moeten vliegen omdat we elkaar niet begrijpen. Zeker een uitdaging voor de Franstaligen onder ons !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Banneling
|
![]() Ach, die domme wraakgevoelens. La débilité humaine.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Leterme heeft er voorwaar een concurrent bij!
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 april 2008 om 19:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dan had je dat onmiddelijk moeten zeggen dat JIJ alleen de mensen kiest waarmee je wil samenwerken. Je had ook meteen moeten zeggen dat je eigenlijk niets wil bereiken, want mensen voor de gek houden is niet bepaald volwassen te noemen (of juist wel). Respect voor de kinderlijke onschuld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |