Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2008, 03:41   #1
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard Wilders niet meer populair

De arme blonde jongen zit in de diepe sh*t. Nu hij Fitna van het internet moet halen vanwege de vele rechtszaken, begint hij ook al minder populair te worden. De interesse gaat namelijk naar Verdonk.

Citaat:
De populariteit van oud-minister en oud-VVD-coryfee Rita Verdonk is sinds gisteravond flink toegenomen. Ruim twee op de tien Nederlanders (22 procent) hopen dat zij premier wordt. Daarmee komt zij op de tweede plaats, achter premier Jan Peter Balkenende.

Dat blijkt uit een opiniepeiling van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws. Verdonk presenteerde gisteravond in Amsterdam haar nieuwe beweging Trots op Nederland (TON). Als er nu verkiezingen voor de Tweede Kamer zouden worden gehouden, zou de beweging van Verdonk 25 zetels halen, elf meer dan in januari.

Slechts weinigen verlangen naar een ministersploeg onder leiding van premier Geert Wilders. Hij krijgt slechts 2 procent van de ondervraagden achter zich. PvdA-leider Wouter Bos en SP-voorman Jan Marijnissen blijven met respectievelijk 18 en 19 procent weinig bij Verdonk achter.

CDA, PvdA en VVD verliezen zetels in vergelijking met januari. Het CDA gaat van 33 naar dertig zetels, de PvdA van 29 naar 23 en de VVD van 21 naar achttien. Wilders profiteert niet van het uitkomen van zijn anti-Koranfilm Fitna. Hij gaat van elf naar negen zetels.

Overigens kan het nog lang duren voor er een nieuwe Tweede Kamer wordt gekozen. Als Balkenende er voor het eerst in slaagt met zijn ministersploeg de gehele kabinetperiode uit te zitten, gaan de Nederlanders in het voorjaar van 2011 naar het stemlokaal.

Laatst gewijzigd door Moby : 5 april 2008 om 03:41.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 09:19   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
De arme blonde jongen zit in de diepe sh*t. Nu hij Fitna van het internet moet halen vanwege de vele rechtszaken, begint hij ook al minder populair te worden. De interesse gaat namelijk naar Verdonk.
Niet dat ik een fan ben van Wilders. Maar het rechts-populisme in Nederland is toch aan een opmars bezig, zo las ik het toch deze morgen. DS kopt met "één op de drie Nederlanders gelooft in Wilders".
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 09:50   #3
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet dat ik een fan ben van Wilders. Maar het rechts-populisme in Nederland is toch aan een opmars bezig, zo las ik het toch deze morgen. DS kopt met "één op de drie Nederlanders gelooft in Wilders".
30% gelooft dat Wilders gelijk heeft en dat de regering heeft gelogen.
Dit percentage is de aanhang van Wilders en Verdonk bij elkaar.

Het wantrouwen en onvrede, die sinds Fortuyn boven water zijn gekomen ,
is nog steeds niet afgenomen.
Ook een links populistische partij als de SP scoort 20 zetels.
Dus de kiezers trekken uit het gevestigd midden, naar de meer extreme vleugels.
Volgens mij is het in Belgie toch niet anders?
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 09:58   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Ook een links populistische partij als de SP scoort 20 zetels.
Dus de kiezers trekken uit het gevestigd midden, naar de meer extreme vleugels.
Volgens mij is het in Belgie toch niet anders?
Juist, maar toch in iets mindere mate.
Reden waarom het centrum aan populariteit inboet is volgens mij de stijging van het potentieel aan links electoraat.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 10:03   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Mohammed Moby neemt z'n dromen weer voor werkelijkheid...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 10:38   #6
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Takkewijf Verdonk zou nu zegevieren.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 10:44   #7
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Juist, maar toch in iets mindere mate.
Reden waarom het centrum aan populariteit inboet is volgens mij de stijging van het potentieel aan links electoraat.
Vlaanderen heeft niet een populistische linkse partij.
De SP-A is te Belgicistisch en te veel in het midden.
Hoeveel procent van de Vlamingen gelooft de regering?

Laatst gewijzigd door JP Coen : 5 april 2008 om 11:01.
Oud 5 april 2008, 10:51   #8
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Takkewijf Verdonk zou nu zegevieren.
Volgens mij gaat dat wel meevallen, als er eenmaal verkiezingen zijn.
De VVD zal, als puntje bij paaltje komt ,toch veel kiezers binnenhalen.

Eigenlijk zit de VVD in een luxe positie.
Zij kunnen Wilders/PVV verwijten, dat hij veel te extreem is en dat zijn plannen onuitvoerbaar zijn.
En Verdonk kunnen ze voor de voeten gooien, dat ze net als de Fortuynisten/LPF ,
met baantjesjagers en avondturiers in zee gaat, die alleen maar ruzie maken en waar geen land mee te besturen is.
Tenslotte hebben we hier ervaring mee.

Dus maak je geen zorgen, het komt nog wel goed.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 5 april 2008 om 10:51.
Oud 5 april 2008, 11:00   #9
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Haha ja, Verdonk. Een hele vooruitgang!
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 11:35   #10
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wilders draag ik niet in mijn hart. Maar toch vindt dat hij onheus behandeld wordt. Gisteren met en half oog naar Paul en Witteman gekeken, er was ondermeer aan de orde dat Wilders de Nederlandse regering ervan beschuldigt leugens te hebben verspreid om bij voorbaat publiek afgrijzen aan te wakkeren voor Fitna. De Nederlandse Geheime Dienst (exacte naam ben ik vergeten) zou zich hierin niet onbetuigd gelaten hebben. Wilders eiste een onderzoek, een eis die door de Tweede Kamer weggestemd werd. Blijkt nu dat (naar een peiling van Paul en Witteman) 55% van de Nederlanders vindt dat onderzoek niet misplaatst zou zijn en ongeveer 33% gelooft de regering al helemaal niet. Wat voor Nederland een ongehoord hoog cijfer is.

Door de verkrampte houding van de Nederlandse regering, krijgt Wilders 55% van de Nederlands op zijn hand (is niet hetzelfde als 55% van de kiezers, desalniettemin niet bepaald geruststellend voor de meerderheid, eigenlijk minderheidsregering, soit, ik ben aan het afdwalen).

Wanneer zal het besef dagen dat niemand gebaat is met het wegmoffelen van samenlevingsproblemen? Overwinningskreten uit progressieve hoek (als zou Fitna Wilders verzwakt hebben) dienen de zaak niet: 1) ze zijn niet waar; 2) het is onrustwekkend dat men zich in de progressieve hoek tevreden moet stellen met een dooie mus, immers, een status quo of lichte vooruitgang van Wilders’ partij krijgt algauw het aureool van een progressieve zegepraal. Bij gebrek uit tastbare en traceerbare data begint men data te fingeren om toch maar iets gunstig te kunnen melden over het multiculturele front, bijvoorbeeld: “Wilders zit in de shit”. Als Wilders wegzinkt in de shit door twee bijkomende zetels (zoals de jongste peilingen aangeven), wat dan te zeggen van –bijvoorbeeld- de pvda die er zeven zetels op achteruit gaat? Neen, Moby, dat stemt mij niet vrolijk.

Wanneer zal het bij links beginnen dagen dat het verkeerd is zijn lot te verbinden aan bekrompen, achterlijke, ultra reactionaire, ultra nationalistische, asociale, antidemocratische kwezels: de moslims.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 11:39   #11
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Wilders draag ik niet in mijn hart. Maar toch vindt dat hij onheus behandeld wordt. Gisteren met en half oog naar Paul en Witteman gekeken, er was ondermeer aan de orde dat Wilders de Nederlandse regering ervan beschuldigt leugens te hebben verspreid om bij voorbaat publiek afgrijzen aan te wakkeren voor Fitna. De Nederlandse Geheime Dienst (exacte naam ben ik vergeten) zou zich hierin niet onbetuigd gelaten hebben. Wilders eiste een onderzoek, een eis die door de Tweede Kamer weggestemd werd. Blijkt nu dat (naar een peiling van Paul en Witteman) 55% van de Nederlanders vindt dat onderzoek niet misplaatst zou zijn en ongeveer 33% gelooft de regering al helemaal niet. Wat voor Nederland een ongehoord hoog cijfer is.

Door de verkrampte houding van de Nederlandse regering, krijgt Wilders 55% van de Nederlands op zijn hand (is niet hetzelfde als 55% van de kiezers, desalniettemin niet bepaald geruststellend voor de meerderheid, eigenlijk minderheidsregering, soit, ik ben aan het afdwalen).

Wanneer zal het besef dagen dat niemand gebaat is met het wegmoffelen van samenlevingsproblemen? Overwinningskreten uit progressieve hoek (als zou Fitna Wilders verzwakt hebben) dienen de zaak niet: 1) ze zijn niet waar; 2) het is onrustwekkend dat men zich in de progressieve hoek tevreden moet stellen met een dooie mus, immers, een status quo of lichte vooruitgang van Wilders’ partij krijgt algauw het aureool van een progressieve zegepraal. Bij gebrek uit tastbare en traceerbare data begint men data te fingeren om toch maar iets gunstig te kunnen melden over het multiculturele front, bijvoorbeeld: “Wilders zit in de shit”. Als Wilders wegzinkt in de shit door twee bijkomende zetels (zoals de jongste peilingen aangeven), wat dan te zeggen van –bijvoorbeeld- de pvda die er zeven zetels op achteruit gaat? Neen, Moby, dat stemt mij niet vrolijk.

Wanneer zal het bij links beginnen dagen dat het verkeerd is zijn lot te verbinden aan bekrompen, achterlijke, ultra reactionaire, ultra nationalistische, asociale, antidemocratische kwezels: de moslims.
Het verhaal klopt niet ,want Wilders weigerde een onderzoek.
Oud 5 april 2008, 11:54   #12
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
In eerste instantie eiste de PVV een onderzoek en diende diezelfde PVV een motie van wantrouwen in. Beide initiatieven werden weggestemd door de Tweede Kamer. Toegeven, ik zit nu uit uit mijn geheugen te putten. En het geheugen is inderdaad geen betrouwbare bron. Maar mijn geheugen reikt nog wel tot wat ik gisteren hoorde ten huize van Paul en Witteman. Het is inderdaad zo dat Wilders naderhand het onderzoek (dat toch niet realiseerbaar bleek) afwimpelde. 55 % van de Nederlanders deed dat evenwel niet.
Oud 5 april 2008, 12:39   #13
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Mohammed Moby neemt z'n dromen weer voor werkelijkheid...
Precies wat ik dacht toen ik dit topic zag.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 13:05   #14
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald
Citaat:

Citaat:
JP Coen weet dat "het verhaal" niet klopt. Een waarheidstoets dring zich op. Zo ben ik. Altijd gewonnen om �*lles in vraag te stellen, mezelf inbegrepen.
- gisteren was Paul en Witteman geblazen op TV; waar of niet waar JP Coen?
-in bovenvernoemd TV-programma werd uitgelegd dat de voltallige (uiteraard de PVV niet meegeteld) Tweede Kamer Wilders' vraag naar een onderzoek verwierp (een onderzoek naar het discrediteren van Fitna) en verder werd gemeld dat de tweede Kamer een motie van wantrouwen van de PVV wegstemde; waar of niet waar JP Coen?;
- op 04-04-08 gelooft 33 % van de Nederlanders de regering niet als ze stelt dat ze geen leugencampagne organiseerde om Fitna in discrediet te brengen; waar of niet waar JP Coen?
-op 04-04-80 presenteren Paul en Witteman een peiling waaruit blijkt dat 55% van de Nederlanders een onderzoek wensen naar bovenvernoemde leugencampagne; waar of niet waar JP Coenen?
-Moby stelt dat Wilders in de shit zit; waar of niet waar JP Coen?;
-de jongste peiling (die van 04-04-2008) geeft aan dat Wilders er twee zetels opvooruit gaat ten opzichte van de peiling van 28-03-2008(www.politiekebarometer.nl); waar of niet waar JP Coen?
-de pvda verliest zeven zetels sedert 22-11-2006; waar of niet waar JP Coen?
-dat moslims bekrompen, achterlijke, ultra reactionaire, ultra nationalistische, asociale, antidemocratische kwezels zijn is een opinie, bijgevolg aanvechtbaar, maar vooralsnog mag ik er een opinie op na houden zonder daarom voor leugenaar gescholden te worden; waar of niet waar JP Coen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be