Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2008, 00:56   #101
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb nooit "rechtse ratten, rol uw matten" horen roepen.
Wel racisten,facisten en meer van dat fraais.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 00:59   #102
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hadden het toch georganizeerd (Annemans)

Ik denk niet dat de leiding van het VB geweld organizeerde.
Ga maar eens in hun programma kijken en als je daar één oproep tot geweld vindt mag je het me melden.

PS: Vergis je niet van site zodat je niet op de koran uitkomt wat dat is één en al een oproep tot geweld.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 02:40   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
CD&V-senatoren en Kif Kif tegen racisme op mediasites

BRUSSEL - CD&V-senatoren Els Schelfhout en Pol Van Den Driessche en interculturele organisatie Kif Kif zullen de Vlaamse uitgevers en hoofdredacteuren oproepen om op te treden tegen racistische en haatdragende boodschappen op hun internetfora. Dat laat Kif Kif in een persbericht vrijdag weten. De Raad voor de Journalistiek wil de problematiek nader onderzoeken.

Volgens de initiatiefnemers worden op de onlinefora van verschillende media dagelijks schokkende en soms ronduit racistische reacties gepubliceerd. Vaak zijn die anoniem geschreven of onder een pseudoniem. 'Nochtans is de officiële beleidslijn van alle ernstige media dat racistische, xenofobe of negationistische boodschappen niet door de beugel kunnen. Tot op vandaag bleef dit engagement helaas al te vaak dode letter', menen ze.

Naar aanleiding van die hatemails en racistische reacties op sites van gereputeerde media vragen Schelfhout, Van Den Driessche en Kif Kif de uitgevers en hoofdredacteuren van de Vlaamse media hiertegen op te treden. 'Net omwille van hun sterke invloed op de publieke opinie zouden de mediabedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid ten volle moeten opnemen', vinden ze.

De Raad voor de Journalistiek wil de problematiek nader onderzoeken. 'Meer bepaald zullen we de verantwoordelijkheid nagaan van de media bij het modereren van hun websites', zegt secretaris-generaal Filip Voets. De Raad zal een werkgroep oprichten.

Afgevaardigden van werkgevers- en werknemersorganisaties, politici, partijen, professoren en journalisten ondersteunen de oproep. Zo ondertekenden onder meer al Caroline Copers, algemeen secretaris Vlaams ABVV, SP.A-Kamerlid Maya Detiège, Groen! -senator Vera Dua, VUBrussel-rector Ben Van Camp, journalist Paul Goossens en VBO-voorzitter Jean-Claude Daoust de oproep.
Eerste verbazing is dat het SD&v senatoren zijn die de oproep doen. Zo'n idioterie verwachte je eerder vanuit Groen! of PVDA hoek
Tweede verbazing is dat ze de hoofdredactoren op de mat roepen en censuurplichten willen opleggen. Hoeveel hoofdredactoren zitten er bij de moderatoren van dit forum?

En natuurlijk, de hamvragen.
Gaat er ook gereageerd worden op de lieve postings op bijvoorbeeld Maroc.whatever?
Gaan het alleen websites op Belgische servers zijn die gecensureerd worden?
Of gaan ze het wereldwijd aanpakken, en alle sites die schrijven "Belgisch", of meer bepaald "Vlaams" te zijn op servers waar dan ook te censureren?
Oud 5 april 2008, 05:57   #104
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die passen perfect in dat rijtje.
Die heerschappen hadden het ook niet begrepen op vrije meningsuiting.
Die zit!

Neem de voedingsbodem van racisme weg, maar daarvoor moet je bij de allochtonen en Kif-kif zelf aankloppen, zij zijn die voedingsbodem.

Laatst gewijzigd door Duym : 5 april 2008 om 06:05.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 07:46   #105
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Soms wordt er hier gescholden, mensen persoonlijk aangevallen, racistische haatberichten geschreven.
Soms is het niveau beneden alle peil.

Op "forumsessies met politiekers" wordt er gewaarschuwd :
1. Het forumreglement is onverminderd van kracht, ook in dit onderdeel. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat u de politicus/academici/ideologen niet persoonlijk mag aanvallen. Scheldwoorden, naamverdraaiingen, ... worden verwijderd en de daders aangepakt.
2. Een verzoek: discussieer op niveau !
3. Er wordt extra toegezien op orde in deze fora. Indien u een overtreding ziet: druk dan op het meldknopje: (te vinden naast ELK bericht)"

Het is frappant dat daar iedereen op een beschaafde manier zijn mening kan uiten.
Het niveau? Iedereen doet wat hij kan en wat hij wilt. Persoonlijk kwetsende aanvallen kunnen natuurlijk niet. Maar sommigen zijn heel vlug gekwetst. Te vlug. Bovendien, niet iedereen heeft unief gedaan en dat hoeft ook niet.
Dit heeft niets te maken met unief gedaan hebben of niet. Als ik naar het niveau verwijs, verwijs ik naar de inhoud.
Persoonlijke aanvallen kunnen niet. Waarom houden velen er zich niet aan? En de scheldwoorden zijn soms heel grof, zoals ook de woorden die men gebruikt om te verwijzen naar allochtonen. En dit heeft niets te maken met met vlug gekwetst zijn. Dit gescheld en racisme draagt niets bij tot de mening die men wil uiten.
Het blijft frappant dat iedereen op een beschaafde manier zijn mening kan uiten op dat deel van dit forum waar men denkt dat er controle is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 08:11   #106
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit heeft niets te maken met unief gedaan hebben of niet. Als ik naar het niveau verwijs, verwijs ik naar de inhoud.
Persoonlijke aanvallen kunnen niet. Waarom houden velen er zich niet aan? En de scheldwoorden zijn soms heel grof, zoals ook de woorden die men gebruikt om te verwijzen naar allochtonen. En dit heeft niets te maken met met vlug gekwetst zijn. Dit gescheld en racisme draagt niets bij tot de mening die men wil uiten.
Het blijft frappant dat iedereen op een beschaafde manier zijn mening kan uiten op dat deel van dit forum waar men denkt dat er controle is.
u kunt ook gebruik maken van de negeerlijst van een gebruiker. dan heeft u geen last meer van de onbeschofterikken volgens u.
maar ik heb nog nooit het driehoekje ingedrukt. ook al stond bijna gans mijn privé leven, en dat van vrouw en kinderen hier op de site.
ik heb de kerel gewoon laten betijden. en hij is het hem afgebold door de critiek van de andere forumgebruikers.
men kweekt het rasisme aan, door te zeggen dat we rasisten zijn. en ja ik zit liever naast nen blanke, dan naast nen zwarte. ben ik daarom rasist? ja? dan is dat zo. en hoe denkt u dat te veranderen. in de bak? de sharia toepassen?
en dan ben ik genezen????????? muizen in een te kleine kooi vechten tot ter dood. en dat zijn geen rasisten! denk maar na over de uitspraak
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 08:16   #107
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van het VB die jou nooit fysiek hebben aangevallen ben je bang maar van de ''jongeren'' wil je geen kwaad weten zeker?
Je ontkent dus niet dat het VB fysiek geweld gebruikt.
Oud 5 april 2008, 08:21   #108
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ontkent dus niet dat het VB fysiek geweld gebruikt.

Belachelijke conclusie. Discussieniveau van de papklas.
Oud 5 april 2008, 08:32   #109
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
PS, waarom denk je dat het Vlaams Blok niet zelf een forum heeft, maar liever andere fora komt squatten en spammen? Goed lezen:

De Grote Gids kent uiteraard de tegenstanders en hun intenties en taktiek al voor er nog maar een forum is
Waarom is het forum van CD&V opgedoekt, o grote verlichte geest?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 08:32   #110
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
u kunt ook gebruik maken van de negeerlijst van een gebruiker. dan heeft u geen last meer van de onbeschofterikken volgens u.
maar ik heb nog nooit het driehoekje ingedrukt. ook al stond bijna gans mijn privé leven, en dat van vrouw en kinderen hier op de site.
ik heb de kerel gewoon laten betijden. en hij is het hem afgebold door de critiek van de andere forumgebruikers.
men kweekt het rasisme aan, door te zeggen dat we rasisten zijn. en ja ik zit liever naast nen blanke, dan naast nen zwarte. ben ik daarom rasist? ja? dan is dat zo. en hoe denkt u dat te veranderen. in de bak? de sharia toepassen?
en dan ben ik genezen????????? muizen in een te kleine kooi vechten tot ter dood. en dat zijn geen rasisten! denk maar na over de uitspraak
Door de berichten te negeren zijn ze nog niet verdwenen.
Men kweekt geen racisten door te zeggen dat iemand racist is.
Men kweekt racisten door één bepaalde bevolkingsgroep te stigmatiseren, door halve waarheden op te blazen tot hele waarheden, door jaloezie te kweken, door haat te zaaien, door angst op te wekken.....
Waarom zit je liever naast een blanke man dan naast het zwarte man? Wat hebben ze je wijs gemaakt.
Voor mij is dat om het even, naast wie ik zit, blank of zwart.
En wat heeft de sharia hier nu weer mee te maken? Dat heeft toch niets te maken met racisme? We mogen islamfobie toch niet verwarren met racisme.
Oud 5 april 2008, 08:34   #111
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms wordt er hier gescholden, mensen persoonlijk aangevallen, racistische haatberichten geschreven.
Soms is het niveau beneden alle peil.
Vooral in het jou welbekende forumonderdeel "Links" waar de verschillende klein-linkse partijtjes constant zitten te vechten.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 april 2008, 08:36   #112
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Moest het nog zo zijn dat het om individuen zou gaan, maar op forums als deze gaat het om georchestreerde akties van één bepaalde partij om het internet te vervuilen met hun opinie. Dit zal dus geen averechts effect hebben vermits de meeste individuen totaal geen schade ondervinden aan zo'n maatregel. Het Vlaams Belang zal hier wel de dupe van zijn vermits het direct één van hun propaganda kanalen raakt.
ROFL!

Ga in de NWO-draad posten, gast...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 april 2008, 08:43   #113
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik kijk nog maar zelden naar het nieuws. Vandaag was toevallig een dag wanneer ik wel keek, gelukkig maar. Ik ben al altijd gekant geweest tegen censuur en de beperking van de vrijheid van meningsuiting - zelfs wanneer het om verwerpelijke bijdragen gaat- en vandaag heb ik gezien waarom. Totnutoe was die censuur op een of andere manier iets heel theoretisch, in die zin dat de perceptie ervan bleef bij forumbijdragen, artikels, en verslagen. Op een of andere manier was deze reportage anders. Toen ik die man van Kifkif zag staan, het papier in de hand, nalezend of de tekst wel aanvaardbaar was, veranderde die censuur plots van iets theoretisch naar iets heel visueels. Totnutoe vreesde ik die censuur altijd. Vandaag was ik voor het eerst echt bang. Elke weg naar een dictatuur is bezaaid met kleine stapjes en enkele mijlpalen. Dit is een van die mijlpalen.

Mijn reactie op de reportage bestond uit 2 woorden, niet omdat ik racisme toejuich, wel omdat de vrijheid van meningsuiting hier zwaarder onder vuur komt te liggen dan in lange tijd het geval geweest is: "Oh crap..."
Beter kon ik het niet verwoorden.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 april 2008, 08:44   #114
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Men kweekt racisten door één bepaalde bevolkingsgroep te stigmatiseren, door halve waarheden op te blazen tot hele waarheden, door jaloezie te kweken, door haat te zaaien, door angst op te wekken.....
Waarom zit je liever naast een blanke man dan naast het zwarte man? Wat hebben ze je wijs gemaakt.
En wat heeft de sharia hier nu weer mee te maken? Dat heeft toch niets te maken met racisme? We mogen islamfobie toch niet verwarren met racisme.
mij hebben ze veel wijs gemaakt als ik jong was. nu als oudere maken zij mij niets meer wijs.
ik zit ook liever naast een mooie jonge dame dan naast een dikke troela.
is dat ook rasistisch.
islamfobie is dat woord reeds opgenomen in de dikke van dale.
als ik van gene moslim moet wten, dan is dat mijn zaak. en niet de zaak van de regering.
als ik graag nen nazi zie, mag dat niet van de regering.
dus die mensen gaan gaan zeggen wat ik graag moet zien. en niet graag mag zien.
dat diene zwarte in zijn land blijft als hij het hier niet goed vind. en neen ik betaal niet graag voor die sociale profiteurs.
waar ik mij heb voor krom gewerkt wordt hier opgevreten door gasten die gene poot hebben uitgestoken.
en als het boelke hier onbetaalbaar wordt, trekken ze naar hun heimatland, alwaar ze met de kluiten die ze hier gekregen hebben, in hun land een dikke woning hebben aangekocht.
zelfs het systeem van de turkse woningverwerving kent u niet.
een turk die een woning verwerft in het buitenland, koopt die woning via een lening in het thuisland. die hem voor die woning een goedkope lening geeft.
Oud 5 april 2008, 08:46   #115
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Ik snap het uitgangspunt van deze discussie niet;
waarom zou het controleren en beperken van criminele feiten op publieke internetfora, het einde moeten betekenen van ieder forum?
Ik denk toch dat iedereen het ermee zal eens zijn dat ook op het internet geen plaats is voor extremistische, criminele uitspraken: dat heeft niks te maken met het beperken van de vrije meningsuiting. Als je in het openbaar die uitspraken niet mag doen zonder het risico op veroordeling, waarom zou je dat dan mogen doen op het internet?
De beteugeling hiervan moet toch geen reden zijn om het kind weg te gooien samen met het badwater?
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 08:49   #116
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
rasisten worden gekweekt, door de degene die de oorzaak zijn.
Blijf in Uw land, en profiteer daar van het systeem.
al ooit afgevraagd wat het wernemerspensioen is van iemand die alleen gewerkt heeft. (waarvan de vrouw thuis is gebleven voor de opvoeding van de kinderen)
en die dus niet ten laste van de gemeenschap vallen zoals degenen die nu bij een opvangmoeder, creche enz . zitten? welke eveneens moeten betaald worden door de gemeenschap.
Oud 5 april 2008, 08:52   #117
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doet men nu juist wel! Jammer dat je dat niet begrijpt
Racisme is volgens de wet een misdaad. Als ik bij iedere opmerking of afkeuring tegenover een niet-blanke moet horen dat ik een misdadiger ben, dan kan het me te veel worden. Daarom zijn kif-kif en het CGR perfecte voedingsbodems voor racisme.
Oud 5 april 2008, 08:53   #118
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
Te optimistisch lijkt me.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 08:55   #119
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
The Net interprets censorship as damage and routes around it.

-- John Gilmore
Klinkt mooi, maar ik denk dat men in China daar anders over denkt.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 april 2008, 08:57   #120
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het valt me enorm tegen dat Manu Ruys die petitie ook ondertekend heeft. Een man als hij zou beter moeten weten.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be