Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2008, 13:05   #141
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
is het meervoud van forum niet forA?
beiden. fora of forums

(ik dacht voordien ook dat het enkel fora was, tot ik het opzocht. vandaar).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 april 2008 om 13:05.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 13:15   #142
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
beiden. fora of forums

(ik dacht voordien ook dat het enkel fora was, tot ik het opzocht. vandaar).
stille hint dat ik eerst moet opzoeken of zo...?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 13:31   #143
De Groene Chinees
Burger

De Groene Chinees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is het meervoud van forum niet forA?

Dat is niet de enige fout die in de titel van deze draad staat.

Tussen twee haakjes: een zin wordt met een hoofdletter begonnen.
De Groene Chinees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 13:34   #144
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
stille hint dat ik eerst moet opzoeken of zo...?
nee, mijn automatische bescheidenheid die bovenkwam. Zo van: het is niet dat ik altijd �*lles weet... af en toe moet ik het ook opzoeken!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 april 2008, 13:38   #145
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nee, mijn automatische bescheidenheid die bovenkwam. Zo van: het is niet dat ik altijd �*lles weet... af en toe moet ik het ook opzoeken!
Op uwe leeftijf...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Groene Chinees
Dat is niet de enige fout die in de titel van deze draad staat.

Tussen twee haakjes: een zin wordt met een hoofdletter begonnen.
lol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 13:43   #146
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nee, dat begrijp ik niet. Je moet toch eerst blijk geven van racisme vooraleer je racist kan genoemd worden.
Het CGKR probeert op te treden tegen alle racisme en discriminatie. Van wie het racisme ook uitgaat, wie er ook gediscrimineerd wordt.
Je zult het inderdaad nooit begrijpen. Of een kleurling al dan niet terecht een opmerking maakt over wat ook, het maakt voor een racist niet uit. Al wat die kleurling zegt is onterecht en crapuleus.

Het CGKR is in het zelfde bedje ziek. Elke opmerking over een allochtoon doet bij deze geldverslindende en haatzaaiende organisatie de oren rechtovereind komen.

En wat die laatste zin betreft die jij schrijft: geloof je dat nu zelf? Arme blinde man.

Laatst gewijzigd door Duym : 5 april 2008 om 13:44.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 13:50   #147
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Citaat:
Door de berichten te negeren zijn ze nog niet verdwenen.
En dan? Wat gaan die berichten doen? Uit het internet kruipen en mensen aanvallen?
Heb je het bericht gelezen waarop ik antwoordde?

Citaat:
Citaat:
Men kweekt geen racisten door te zeggen dat iemand racist is.
Uiteraard wel, kijk maar:
Citaat:
Men kweekt racisten door één bepaalde bevolkingsgroep te stigmatiseren, door halve waarheden op te blazen tot hele waarheden, door jaloezie te kweken, door haat te zaaien, door angst op te wekken.....
Hou dan op met die stigmatisatie van, heksenjacht op, en haatzaaierij tegen mensen die er een andere mening op nahouden dan jij.
Toon mij een bericht waarin ik een groep stigmatiseer, op heksenjacht ga, of haat zaai tegen iemand die er een andere mening op nahoudt dan ik.
Citaat:
Citaat:
Waarom zit je liever naast een blanke man dan naast het zwarte man? Wat hebben ze je wijs gemaakt.
Voor mij is dat om het even, naast wie ik zit, blank of zwart.
Mij is dat niet om het even. Ik zit liever naast familie dan naast een wildvreemde. Ik zit liever naast een knappe meid dan naast een macho met te veel uitpuilend borsthaar. Ik zit liever naast een nette man in maatpak dan naast een kaugum kauwende johnny met een giechelende trien bij.
Het ging hier niet over familie of wildvreemde.
Citaat:
Citaat:
En wat heeft de sharia hier nu weer mee te maken? Dat heeft toch niets te maken met racisme? We mogen islamfobie toch niet verwarren met racisme.
Het is nochthans de politiek correcte gedachtenpolitie die zo graag mensen met angst voor de islam voor racisten verslijt...
Als mensen met een fobie voor de Islam racistische uitspraken doen, als mensen met racistische uitspraken er de islam bijhalen, wat verwacht je dan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 14:11   #148
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Citaat:
Nee, dat begrijp ik niet. Je moet toch eerst blijk geven van racisme vooraleer je racist kan genoemd worden.
Het CGKR probeert op te treden tegen alle racisme en discriminatie. Van wie het racisme ook uitgaat, wie er ook gediscrimineerd wordt.
Je zult het inderdaad nooit begrijpen. Of een kleurling al dan niet terecht een opmerking maakt over wat ook, het maakt voor een racist niet uit. Al wat die kleurling zegt is onterecht en crapuleus.
Dat is een beetje zwak. Je redenering weerleg ik met argumenten, en dan zeggen dat ik het niet wil zien.

Citaat:
Het CGKR is in het zelfde bedje ziek. Elke opmerking over een allochtoon doet bij deze geldverslindende en haatzaaiende organisatie de oren rechtovereind komen.
Iedereen is ziende blind? Behalve jij?

Citaat:
En wat die laatste zin betreft die jij schrijft: geloof je dat nu zelf? Arme blinde man.
Ja dat geloof ik zelf.
Onder de draad http://forum.politics.be/showthread.php?t=103358 vind je verschillende voorbeelden.

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) is in 2006 twintig keer (mee) naar de rechter gestapt in een dossier met raciale achtergrond, antisemitisme of negationisme. Dat is veel meer dan de voorbije jaren, zo blijkt uit cijfers van het jaarverslag 2006 van het CGKR. In 2006 behandelde het CGKR ook tien gerechtelijke dossiers omtrent mensenhandel en vijf met niet-raciale achtergrond. Van de 650 meldingen van racisme of raciale discriminatie die het CGKR in 2006 ontving, ging er 17 pct over de arbeidsmarkt. In 2005 was dat nog 15 procent. De meldingen van racisme of raciale discriminatie vormen bijna 40 pct van het totaal aantal meldingen van discriminatie, racisme en haatmisdrijven (1.649 klachten in 2006). Na meldingen van racisme, staan de meldingen van discriminatie omwille van een handicap op de tweede plaats met 12 procent van het totaal aantal klachten, wat neerkomt op 192 dossiers.

Bezoek anders hun website. Daar vind je meer details.
Oud 5 april 2008, 14:21   #149
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder de draad http://forum.politics.be/showthread.php?t=103358 vind je verschillende voorbeelden.
Jij bent blind, dat wisten we, maar dat je ons nu nog voor volslagen idioten houdt is nieuw. Toch bedankt! Uit onverdachte bron (Abdelkader) weten we nu dat het CGRC nog niet één allochtoon heeft veroordeeld omdat hij of zij iemand gediscrimineerd of uitgescholden heeft omwille van zijn blanke huidskeur. Bedankt!

Laatst gewijzigd door Duym : 5 april 2008 om 14:22.
Oud 5 april 2008, 14:27   #150
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent blind, dat wisten we, maar dat je ons nu nog voor volslagen idioten houdt is nieuw. Toch bedankt! Uit onverdachte bron (Abdelkader) weten we nu dat het CGRC nog niet één allochtoon heeft veroordeeld omdat hij of zij iemand gediscrimineerd of uitgescholden heeft omwille van zijn blanke huidskeur. Bedankt!
omdat je het blijkbaar zelf niet ziet
"Correctionele rechtbank van Brussel, 21 juni 2006

Na een eenvoudige klacht vanwege het Centrum (CGKR) in maart 2002 tegen onbekenden en diverse burgerlijke partijstellingen in de loop van 2003 en 2004 deed de correctionele rechtbank te Brussel uitspraak inzake de inhoud van de website van de “Centre islamique belge”.

Naast een motivering inzake de bevoegdheid op grond van persmisdrijf, de toepasbaarheid van de wet van 30 juli 1981 (antiracismewet) en deze van 23 maart 1995 (negationisme) op de betrokken website, weerlegt de rechtbank de argumenten van verweerders door te stellen dat de vrijheid van eredienst niet absoluut is en begrensd kan worden. De rechtbank was de mening toegedaan dat veroordeelden, als verantwoordelijken voor een discussieforum, de inhoud ervan dienden te controleren ten einde onaanvaardbare uitspattingen te vermijden."

En wat is er verkeerd aan het voorbeeld van abdelkader?
Oud 5 april 2008, 14:29   #151
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als mensen met een fobie voor de Islam racistische uitspraken doen, als mensen met racistische uitspraken er de islam bijhalen, wat verwacht je dan?
Is dat hetzelfde als:

Als mensen met een fobie voor het katholicisme racistische uitspraken doen, als mensen met racistische uitspraken er het katholicisme bijhalen, wat verwacht je dan?

Neem nu Hugo Claus bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door circe : 5 april 2008 om 14:29.
Oud 5 april 2008, 14:44   #152
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In het regime dat mensen als filosoof en Yoda verkiezen.
Oogkleppen dicht, verstand op nul en laat een ander maar voor je denken en spreken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je zegt daar iets...

De 11-juliviering op de Brusselse Grote Markt heeft een zekere reputatie wegens ordeverstoring door extreem-rechtse stoottroepen. Bij de 11-juliviering in 1987 probeerden Vlaams-Blokkers presentatrice Alida Neslo de mond te snoeren omwille van haar huidskleur. Ze gooiden voetzoekers en schreeuwden: "Zwarte hoer", "White Power", en het smaakvolle "Aap kruip terug in de bomen". Op een Vlaams-Blokcongres vier maanden later rakelde de ’gematigde’ Vlaams-Blokker Gerolf Annemans de zaak terug op met de woorden: "August Borms is niet gestorven om Alida Neslo op een podium te krijgen op de Brusselse Grote Markt!" Op de 11-juliviering in 1992 probeerden Vlaams-Blokkers Willem Vermandere het zwijgen op te leggen, en toen Vermandere het liedje Bange blanke man aanhief bestormden ze het podium. De stoelen op de Grote Markt vlogen in het rond, terwijl de Vlaams-Blokleiding goedkeurend toe keek vanuit een raam op de eerste verdieping aan de Grote Markt.
"Vrije meningsuiting", dai-watje?
Alleen die mening die dai-watje uitkomt!
Oud 5 april 2008, 14:52   #153
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Ik snap het uitgangspunt van deze discussie niet;
waarom zou het controleren en beperken van criminele feiten op publieke internetfora, het einde moeten betekenen van ieder forum?
Ik denk toch dat iedereen het ermee zal eens zijn dat ook op het internet geen plaats is voor extremistische, criminele uitspraken: dat heeft niks te maken met het beperken van de vrije meningsuiting. Als je in het openbaar die uitspraken niet mag doen zonder het risico op veroordeling, waarom zou je dat dan mogen doen op het internet?
De beteugeling hiervan moet toch geen reden zijn om het kind weg te gooien samen met het badwater?
Ik begrijp ook niet goed waarom zovelen panikeren.
Optreden tegen racistische en haatdragende boodschappen, wie voelt zich geviseerd?
Oud 5 april 2008, 15:24   #154
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is er verkeerd aan het voorbeeld van abdelkader?
Niets, maar je antwoordt niet op mijn vraag. Nogmaals: Zeg me waar en wanneer een allochtoon veroordeeld werd omdat hij iemand gediscrimineerd, beledigd of geslagen heeft, enkel en alleen maar omdat zijn slachtoffer een blanke huidskleur had? Ik moet je toch geen lijstje van scheldwoorden geven die deze bleekscheet al te horen heeft gekregen.
Oud 5 april 2008, 15:29   #155
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp ook niet goed waarom zovelen panikeren.
Optreden tegen racistische en haatdragende boodschappen, wie voelt zich geviseerd?
Als de optreders zelf haatdragend zijn tegenover andersdenkenden voelen wij ons terecht geviseerd.
Oud 5 april 2008, 15:30   #156
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets, maar je antwoordt niet op mijn vraag. Nogmaals: Zeg me waar en wanneer een allochtoon veroordeeld werd omdat hij iemand gediscrimineerd, beledigd of geslagen heeft, enkel en alleen maar omdat zijn slachtoffer een blanke huidskleur had? Ik moet je toch geen lijstje van scheldwoorden geven die deze bleekscheet al te horen heeft gekregen.
Wil je een rangorde in racismen?
Racisme komt voor in alle richtingen.
Het racisme van X naar Y is niet wezenlijk
verschillend van dat in omgekeerde richting.
Oud 5 april 2008, 15:32   #157
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de optreders zelf haatdragend zijn tegenover andersdenkenden voelen wij ons terecht geviseerd.
De optreders zullen optreden ongeacht vanuit welke hoek het racisme komt.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 15:36   #158
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
http://janice-laureyssens-visie.skyn...te-wwwrwinacom

Citaat:
BRUSSEL 29/05 (BELGA) = Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen enRacismebestrijding heeft op donderdag 18 mei een klacht ingediend bij het federaal parket tegen de website www.********** wegens inbreuken tegen de antiracismewet. Dat gebeurde nadat er klachten warenbinnengekomen op het meldpunt "cyberhate.be", zo verklaarde LieveStaes van het Centrum maandag aan Belga.
Op ********** is een Nederlandstalige, extremistische moslimsitemet heel wat schuttingtaal over de Belgen en Vlamingen."Hartstochtelijk, fier en moedig strijden we voor de stichting enuitbreiding van de Arabische Imperium op Romeinse bodem.
Aub.

edit: technisch gezien kan het CGKR natuurlijk niemand veroodelen zoals jij beweert, ze dienen enkel klacht in bij het parket.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 5 april 2008 om 15:37.
Oud 5 april 2008, 15:38   #159
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
De optreders zullen optreden ongeacht vanuit welke hoek het racisme komt.
Dat gelooft geen 'Christenhond'. Nogmaals geef me één voorbeeld van wat ik aan Maes_P vraag.
Oud 5 april 2008, 15:42   #160
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat gelooft geen 'Christenhond'. Nogmaals geef me één voorbeeld van wat ik aan Maes_P vraag.
Zie hoger
en nog eentje voor het af te leren;

http://www.diversiteit.be/index.php?...select_page=68
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be