Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2008, 19:53   #341
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En hou je ook rekening met wat een bepaald soort allochtonen roepen tegen onze meisjes en vrouwen? Dan is het toch maar normaal dat ook het omgekeerde gebeurt!
Is het je nog niet opgevallen dat dat probleem zich naar mijn weten nooit heeft gesteld met de allochtonen die hier al vele tientallen jaren rondlopen zoals Italianen, Grieken, Chinezen, Joden enz enz! Dat probleem stelt zich vooral of zelf enkel... als het om Noord-Afrikanen en Afrikanen, meestal moslims, gaat die denken dat ze hun levenswijze hier eens zullen komen invoeren!
Dat sommigen die niet beter verdienen dan haatdragende en wat jullie noemen "racistische" boodschappen en opmerkingen krijgen, tja, dat ze zich gedragen zoals gewone mensen en niet als lieden die hier eens zullen komen vertellen wat wij te doen en te laten hebben en dit soms op een kwetsende, arrogante en onbeschofte manier!
Er is een verschil tussen "racisme" en bepaalde vaststellingen in minder mooie termen onder woorden brengen!

Het is misschien dringend tijd dat iedere autochtoon die kwetsende en "racistische" opmerkingen en "incidentjes" ondergaat, die ook eens meteen aan de grote klok gaat hangen! Probleem is dat onze poco-industrie dat meestal niet zal horen, maar bon... Een autochtoon die zogezegd door een "allochtoon" van zijn fiets geduwd word, daarvoor zullen ze de nieuwsberichten niet onderbreken om die "racistische" schande meteen aan het land kenbaar te maken!
Maar je begrijpt dit blijkbaar niet. Ik wel.
Ja ik hou er rekening mee, dat sommige allochtone (ik denk wel moslims) al naar vrouwen "hoer" geroepen hebben. Maar ik volg het principe niet van "hij doet iets verkeerd, dan mag ik dat ook".
Hou je er ook rekening mee dat niet alle allochtonen en niet alle moslims dat al geroepen hebben.
Ik vind wel dat iedere discriminatie of daad van racisme aan de grote klok mag gehangen worden. En dat mag gerust in de twee richtingen.
Ik begrijp nog altijd niet waarom men iemand zou mogen discrimineren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 20:12   #342
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
doe je dat in het dagelijkse leven ook?
Als iets me niet aanstaat zeg ik het vrank en vrij ja.Zo klinkt het zo botst het ,ik sta nu niet bekend als de meest meegaande persoon maar mijn vrienden weten wat ze aan mij hebben en dat alleen telt voor mij.al de rest pffffffft.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 20:16   #343
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom?
Kan men anders zijn mening niet uiten?
Hebben deze woorden enige relevantie bij het uiten van een mening?
Als men zo iets roept is dat meestal na zelf nageroepen te zijn ,alez als ik zo iets zou meemaken toch.En tja in het heetst van de strijd komen er al eens woorden naar boven die gepepert zijn.Al moet ik daar nu niet naar zoeken het heetst van de strijd of niet.
Oud 6 april 2008, 20:22   #344
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Als men zo iets roept is dat meestal na zelf nageroepen te zijn ,alez als ik zo iets zou meemaken toch.En tja in het heetst van de strijd komen er al eens woorden naar boven die gepepert zijn.Al moet ik daar nu niet naar zoeken het heetst van de strijd of niet.
Dit heeft niets te maken met roepen en terugroepen, of het heetst van de strijd.
Dit zijn woorden die hier op het forum gebruikt worden in een bericht.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 20:41   #345
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit heeft niets te maken met roepen en terugroepen, of het heetst van de strijd.
Dit zijn woorden die hier op het forum gebruikt worden in een bericht.
Na meestal zelf uitgemaakt te worden en uit frustratie als je sommige dingen leest .
Oud 6 april 2008, 20:46   #346
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

[quote=Yoda;3348046]Ahja? Ik heb ondertussen al 2 berispingen gekregen voor het gebruik van de woorden "dom", "marginaal" en "bekrompen". Niet dat ik ze daardoor niet meer zal gebruiken hoor want vlaams belangers zijn nu eenmaal dom, bekrompen en marginaal dus ist onmogelijk die woorden niet meer te gebruiken.

QUOTE]
De marokkanen zijn nu eenmaal...enz enzoverder, ze leveren dagelijks een karrevracht bewijzen.
Oud 6 april 2008, 20:48   #347
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Yoda is ziende blind voor de multicul,na al die zijn bijdragen gelezen te hebben hoop ik hem nooit tegen te komen.

Laatst gewijzigd door vlaanderen72 : 6 april 2008 om 20:50.
Oud 6 april 2008, 20:54   #348
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
CD&V-senatoren en Kif Kif tegen racisme op mediasites

BRUSSEL - CD&V-senatoren Els Schelfhout en Pol Van Den Driessche en interculturele organisatie Kif Kif zullen de Vlaamse uitgevers en hoofdredacteuren oproepen om op te treden tegen racistische en haatdragende boodschappen op hun internetfora. Dat laat Kif Kif in een persbericht vrijdag weten. De Raad voor de Journalistiek wil de problematiek nader onderzoeken.

Volgens de initiatiefnemers worden op de onlinefora van verschillende media dagelijks schokkende en soms ronduit racistische reacties gepubliceerd. Vaak zijn die anoniem geschreven of onder een pseudoniem. 'Nochtans is de officiële beleidslijn van alle ernstige media dat racistische, xenofobe of negationistische boodschappen niet door de beugel kunnen. Tot op vandaag bleef dit engagement helaas al te vaak dode letter', menen ze.

Naar aanleiding van die hatemails en racistische reacties op sites van gereputeerde media vragen Schelfhout, Van Den Driessche en Kif Kif de uitgevers en hoofdredacteuren van de Vlaamse media hiertegen op te treden. 'Net omwille van hun sterke invloed op de publieke opinie zouden de mediabedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid ten volle moeten opnemen', vinden ze.

De Raad voor de Journalistiek wil de problematiek nader onderzoeken. 'Meer bepaald zullen we de verantwoordelijkheid nagaan van de media bij het modereren van hun websites', zegt secretaris-generaal Filip Voets. De Raad zal een werkgroep oprichten.

Afgevaardigden van werkgevers- en werknemersorganisaties, politici, partijen, professoren en journalisten ondersteunen de oproep. Zo ondertekenden onder meer al Caroline Copers, algemeen secretaris Vlaams ABVV, SP.A-Kamerlid Maya Detiège, Groen! -senator Vera Dua, VUBrussel-rector Ben Van Camp, journalist Paul Goossens en VBO-voorzitter Jean-Claude Daoust de oproep.

http://www.hetvolk.be/Article/Detail...MF04042008_068

Dit betekent het einde van alle forums, geen enkele redaktie kan 24 uur op 24 7 dagen op 7 een forum bewaker inschakelen.
Dit is censur op zijn chinees!
Bah neen: een filter inbouwen op x-aantal woorden en bij twijfel grondig nalezen - het komt toch niet op een uur, of zelfs niet op een dag, om een reactie te geven?
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 21:37   #349
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als iets me niet aanstaat zeg ik het vrank en vrij ja.Zo klinkt het zo botst het ,ik sta nu niet bekend als de meest meegaande persoon maar mijn vrienden weten wat ze aan mij hebben en dat alleen telt voor mij.al de rest pffffffft.
tja, ik zeg ook altijd vrij en vrank mijn gedacht. Alleen is mijn woordenschat uitgebreid genoeg om het genuanceerd en beleefd te kunnen doen.
dat zijn namelijk de "vlaemsche normen en waarden" waarmee ik ben opgevoed.

da's weer typisch voor extreem rechts: zeggen dat hun "cultuur en normen" bedreigd worden maar als ik kijk wat die normen voorstellen...
Mbeya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 21:45   #350
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het leuke is dat je dit ten allen tijde reeds hebt kunnen doen;

Maar probeer even alle marokkanen marginaal, dom en bekrompen te noemen... owee owee owee
je kan een ideologie of religie dom bekrompen en marginaal vinden. Dat is nl iets waar je zelf voor kiest.
nationaliteit, afkomst, geslacht, huidskleur,... daar kies je niet voor en het is dus volkomen absurd om daar dingen zoals "dom marginaal en bekrompen" aan te verbinden.
Oud 6 april 2008, 21:57   #351
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Soms wordt er hier gescholden, mensen persoonlijk aangevallen, racistische haatberichten geschreven.
Soms is het niveau beneden alle peil.

Op "forumsessies met politiekers" wordt er gewaarschuwd :
1. Het forumreglement is onverminderd van kracht, ook in dit onderdeel. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat u de politicus/academici/ideologen niet persoonlijk mag aanvallen. Scheldwoorden, naamverdraaiingen, ... worden verwijderd en de daders aangepakt.
2. Een verzoek: discussieer op niveau !
3. Er wordt extra toegezien op orde in deze fora. Indien u een overtreding ziet: druk dan op het meldknopje: (te vinden naast ELK bericht)"

Het is frappant dat daar iedereen op een beschaafde manier zijn mening kan uiten.
Racistische publicaties moet je bij de politie aangeven en niet bij lakse forumadministrators. De poltie kan hen verplichten mee te werken aan de ontmaskering van laffe anoniemelingen.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 21:58   #352
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk bericht
Als ik zeg dat mijn moeder overvallen is door Marokanen, als ik zeg dat mijn neef overvallen is door Marokanen, als ik zeg dat mijn nicht overvallen is door Marokanen, als ik vertel dat de zoon van mijn vriend is lastig gevallen door Marokanen Is dat dan racistich? Toch zal ik het blijven vertellen aan iedereen die het wil weten en vooral aan hen die het niet willen weten.
Als mijn nicht op straat wordt uitgescholden voor hoer door ingevoerd crapuul, dat zal wel niet racistich zijn.
Als je zegt dat d�*e Marokkanen die je familie hebben overvallen of uitgescholden, crapuul is en aangepakt moeten worden, geen probleem, Dat is niet racistisch en ik zal u nog gelijk geven ook.

Maar als je nu daarom zegt alle marokkanen zijn crapuul en moeten aangepakt worden, kijk dat is racisme en dáár heb ik een probleem mee.
Oud 6 april 2008, 22:00   #353
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Daar heeft iedereen een probleem mee, behalve de meerderheid van dit forum.
Zie voorbeeld, van nog geen vijf minuten geleden, en de reacties: http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=48

Laatst gewijzigd door DannyS : 6 april 2008 om 22:03.
Oud 6 april 2008, 22:04   #354
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je kan een ideologie of religie dom bekrompen en marginaal vinden. Dat is nl iets waar je zelf voor kiest.
nationaliteit, afkomst, geslacht, huidskleur,... daar kies je niet voor en het is dus volkomen absurd om daar dingen zoals "dom, marginaal en bekrompen" aan te verbinden.
Zelfs meer dan absurd, het is dom, marginaal en bekrompen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 22:11   #355
abi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Walgelijk dat ze het censureren van publieke fora niet eens zien als een inbreuk op de vrijheid van meningsuiting.

Het forum op een buitenlandse server laten draaien,en het probleem is opgelost
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 22:12   #356
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Verboden of niet, ik vind het in ieder geval zeer onbetamelijk en zou dat nooit doen.
Om het concreet bij jouw voorbeeld te houden:
Dat verwijt wordt nooit aan moslima's gericht. Vanwaar haal je het?
Er zijn wel anderen die dat verwijt krijgen. En zo zou ik nog een eindje kunnen doorgaan.
Als een individuele forumlid een verwijt krijgt dan is dat meestal over zijn concreet gedrag, en geen veralgemening van zijn soort. Tenzij het om misleide Vlaams blokkers gaat natuurlijk die zelf voor antipoltiek menen te mogen kiezen op een politiek forum.

Laatst gewijzigd door DannyS : 6 april 2008 om 22:13.
Oud 6 april 2008, 22:30   #357
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zelfs meer dan absurd, het is dom, marginaal en bekrompen.
Maar dat mag je hier dus niet zeggen tegen de gesponsorde correspondenten van de VB partij. Zeggen dat zo iemand dom, marginaal en bekrompen is is voldoende om het allerhoogste goed, de vrije meningsuiting, even aan de kant te zetten en censuur in te roepen. Ik mag nog blij zijn dat ze mijn huis nog in brand gestoken hebben.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 22:38   #358
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Als je een hele groep beledigd beledig je een groep van individuen. Als ik jou redenering volg moet ik gewoon "jij" door "jullie" vervangen en dan mag jij je helemaal niet meer beledigd voelen als ik alle blokkers, marginaal, dom en bekrompen noem.
U haalt zoals gewoonlijk weer vanalles door elkaar. U mag u negatief uitlaten t.o.v. een groep of een organisatie. Dat wilt echter niet zeggen dat dat je je niet beledigd of aangevallen mag voelen. Dat is vrij.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 23:10   #359
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
nationaliteit, afkomst, geslacht, huidskleur,... daar kies je niet voor en het is dus volkomen absurd om daar dingen zoals "dom marginaal en bekrompen" aan te verbinden.
Misdadigers "van Roemeense afkomst" zijn sigeuners die eigenlijk geen nationaliteit hebben, maar wel muziek kunnen maken. Waarom dan niet gewoon zeggen dat het weer muziekanten waren? Een zelfgekozen onderbetaald beroep!
Oud 6 april 2008, 23:29   #360
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Yoda is ziende blind voor de multicul,na al die zijn bijdragen gelezen te hebben hoop ik hem nooit tegen te komen.
die heeft privé-chauffeur en neemt nooit de bus
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 6 april 2008 om 23:29.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be