Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2008, 17:36   #321
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht

BRUSSEL - CD&V-senatoren Els Schelfhout en Pol Van Den Driessche en interculturele organisatie Kif Kif zullen de Vlaamse uitgevers en hoofdredacteuren oproepen om op te treden tegen racistische en haatdragende boodschappen op hun internetfora. .

Afgevaardigden van werkgevers- en werknemersorganisaties, politici, partijen, professoren en journalisten ondersteunen de oproep. Zo ondertekenden onder meer al Caroline Copers, algemeen secretaris Vlaams ABVV, SP.A-Kamerlid Maya Detiège, Groen! -senator Vera Dua, VUBrussel-rector Ben Van Camp, journalist Paul Goossens en VBO-voorzitter Jean-Claude Daoust de oproep.!
Wat een indrukwekkende collectie verontwaardigde burgers. En dat allemaal omdat een plezante journalist van kwaliteitskrant Le Soir voorstelde om alle NVA-ers op een schip te zetten en het dan doen zinken.
Die Vlamingen kunnen echt geen grapje waarderen. Ze zijn er te dom voor en en zien overal racisme.
Oud 6 april 2008, 17:46   #322
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Om het concreet bij mijn voorbeeld te houden :
Bij het uiten van je mening, verwijzen naar moslima met woorden als "hoer" of "die vanachter hun geit komen" En zo kan ik nog een tijdje doorgaan met citeren van uitdrukkingen die van dit forum komen en flagrant racistisch zijn."
Verboden of niet, ik vind het in ieder geval zeer onbetamelijk en zou dat nooit doen.
Om het concreet bij jouw voorbeeld te houden:
Dat verwijt wordt nooit aan moslima's gericht. Vanwaar haal je het?
Er zijn wel anderen die dat verwijt krijgen. En zo zou ik nog een eindje kunnen doorgaan.
Oud 6 april 2008, 17:50   #323
luc broes

Standaard

Citaat:
De vrije meningsuiting is geen absoluut recht.
Laster en eerroof en racisme zijn bij wet verboden.
Mag men te pas en te onpas bepaalde bevolkingsgroepen uitschelden voor nazis, fascisten of racisten?
Oud 6 april 2008, 18:04   #324
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt simpelweg gepleit om op te treden tegen racistische en haatdragende boodschappen
De vrije meningsuiting is geen absoluut recht.
Laster en eerroof en racisme zijn bij wet verboden.
Het recht op vrije meningsuiting primeert imo wel op mensen die zich beledigd voelen.

Citaat:
Waarom zou ik het forum moeten verlaten? Mag ik mijn mening niet meer uiten? Wil je mij het zwijgen opleggen?
Je moet hier helemaal niet weg van mij hoor, ik stel gewoon dat zo'n forum als dit wel een doorn kan zijn in het oog van mensen die houden van censuur.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:05   #325
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
De anoniemiteit opheffen is hoogst verwerpelijk en is mensen beletten om hun gal uit te spuwen en hun opgekropte kwade gevoelens te uiten, wat nog meer gevaarlijker zal blijken te zijn, want dan zullen mensen die zich niet onder controle kunnen houden dingen gaan daadwerkelijk uitvoeren, waarvan ze achteraf veel spijt zullen hebben en andere mensen veel schade gaan berokkenen, zowel als aan zichzelf als dader.
U geeft hier impliciet toe dat u
a) de wet wenst te overtreden
b) dat in het verleden al herhaaldelijk gedaan hebt
c) dit NOODZAKELIJK vind.

Ik zou me dus maar laten verplegen.
In elk geval dient u te worden vervolgd.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:06   #326
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is het verschil om deze woorden te gebruiken gericht naar 1 individu of naar 1 groep?
Wat is er fundamenteel anders?
Omdat er een groot verschil ligt tussen de eerbied voor personen en negatieve uitlatingen in algemene bewoordingen over een bepaalde groep.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:10   #327
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het recht op vrije meningsuiting primeert imo wel op mensen die zich beledigd voelen.
Dat is correct.
Een misdrijf mag niet subjectief zijn. Ze moet duidelijk blijken uit de daden die worden gesteld.
Je kan zo beweren om indien iemand je een schijterige strontblokker vindt te gaan huilen bij de flikken. De rechter zal hier echter NIET op ingaan.

Indien iemnd echter beweert op een forum dat men blokkers moet discrimineren, geen werk meer geven, naar hun thuisland sturen (De Sahara woestijn?), hen moet kwaad berokkenen: schoppen, slaan, kapotmaken enz... dan is dat aansporen tot geweld.
Indien men beweert dat alle blokkers kinderen verkrachten, pedofielen zijn, neuken met ezels, gevaarlijk en aggressief zijn, weigeren frans te spreken en daarom dienen te worden verbannen uit ons land dan is dit aansporen tot racisme en vreemdelingenhaat.

Zo zie je dat het dringend nodig is om dergelijke wetten daadwerkelijk toe te passen. Ik zou niet willen dat mensen op straat steeds aggressiever worden tegen blokkers, en de wet zorgt daarvoor. Akkoord?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:13   #328
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Dat is correct.
Een misdrijf mag niet subjectief zijn. Ze moet duidelijk blijken uit de daden die worden gesteld.
Je kan zo beweren om indien iemand je een schijterige strontblokker vindt te gaan huilen bij de flikken. De rechter zal hier echter NIET op ingaan.

Indien iemnd echter beweert op een forum dat men blokkers moet discrimineren, geen werk meer geven, naar hun thuisland sturen (De Sahara woestijn?), hen moet kwaad berokkenen: schoppen, slaan, kapotmaken enz... dan is dat aansporen tot geweld.
Indien men beweert dat alle blokkers kinderen verkrachten, pedofielen zijn, neuken met ezels, gevaarlijk en aggressief zijn, weigeren frans te spreken en daarom dienen te worden verbannen uit ons land dan is dit aansporen tot racisme en vreemdelingenhaat.

Zo zie je dat het dringend nodig is om dergelijke wetten daadwerkelijk toe te passen. Ik zou niet willen dat mensen op straat steeds aggressiever worden tegen blokkers, en de wet zorgt daarvoor. Akkoord?

maar maar maar toch.... heeft er ene het licht gezien soms?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:19   #329
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar maar maar toch.... heeft er ene het licht gezien soms?
hij vergeet natuurlijk de vakbonden die de blokkers buiten gooiden! dat si geen discriminatie
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:35   #330
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Mag men te pas en te onpas bepaalde bevolkingsgroepen uitschelden voor nazis, fascisten of racisten?
Bepaalde bevolkingsgroepen? U bedoelt een deel van de bevolking!
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:44   #331
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat er een groot verschil ligt tussen de eerbied voor personen en negatieve uitlatingen in algemene bewoordingen over een bepaalde groep.
Als je een hele groep beledigd beledig je een groep van individuen. Als ik jou redenering volg moet ik gewoon "jij" door "jullie" vervangen en dan mag jij je helemaal niet meer beledigd voelen als ik alle blokkers, marginaal, dom en bekrompen noem.
Oud 6 april 2008, 18:53   #332
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Als je een hele groep beledigd beledig je een groep van individuen. Als ik jou redenering volg moet ik gewoon "jij" door "jullie" vervangen en dan mag jij je helemaal niet meer beledigd voelen als ik alle blokkers, marginaal, dom en bekrompen noem.
het leuke is dat je dit ten allen tijde reeds hebt kunnen doen;

Maar probeer even alle marokkanen marginaal, dom en bekrompen te noemen... owee owee owee

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 april 2008, 19:01   #333
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, we zijn verplicht om ons aan de Belgische wet te houden.
Men wil optreden tegen racistische en haatdragende boodschappen, en velen voelen zich de mond gesnoerd.
Dat begrijp ik niet.
Is het echt nodig om bij het uiten van je mening, te verwijzen naar moslima met woorden als "hoer" of "die vanachter hun geit komen"? En zo kan ik nog een tijdje doorgaan met citeren van uitdrukkingen die van dit forum komen en flagrant racistisch zijn.
En hou je ook rekening met wat een bepaald soort allochtonen roepen tegen onze meisjes en vrouwen? Dan is het toch maar normaal dat ook het omgekeerde gebeurt!
Is het je nog niet opgevallen dat dat probleem zich naar mijn weten nooit heeft gesteld met de allochtonen die hier al vele tientallen jaren rondlopen zoals Italianen, Grieken, Chinezen, Joden enz enz! Dat probleem stelt zich vooral of zelf enkel... als het om Noord-Afrikanen en Afrikanen, meestal moslims, gaat die denken dat ze hun levenswijze hier eens zullen komen invoeren!
Dat sommigen die niet beter verdienen dan haatdragende en wat jullie noemen "racistische" boodschappen en opmerkingen krijgen, tja, dat ze zich gedragen zoals gewone mensen en niet als lieden die hier eens zullen komen vertellen wat wij te doen en te laten hebben en dit soms op een kwetsende, arrogante en onbeschofte manier!
Er is een verschil tussen "racisme" en bepaalde vaststellingen in minder mooie termen onder woorden brengen!

Het is misschien dringend tijd dat iedere autochtoon die kwetsende en "racistische" opmerkingen en "incidentjes" ondergaat, die ook eens meteen aan de grote klok gaat hangen! Probleem is dat onze poco-industrie dat meestal niet zal horen, maar bon... Een autochtoon die zogezegd door een "allochtoon" van zijn fiets geduwd word, daarvoor zullen ze de nieuwsberichten niet onderbreken om die "racistische" schande meteen aan het land kenbaar te maken!
Maar je begrijpt dit blijkbaar niet. Ik wel.

Laatst gewijzigd door andev : 6 april 2008 om 19:11.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:08   #334
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Ferezwans, ga je dat kunnen, posten zonder schelden en beledigen?
begin maar al te oefenen
Dat wordt een moeilijke opgave voor Ferezwans, de man die het tot zijn levensmissie heeft gemaakt om systematisch aan te zetten tot haat tgo VB-ers.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:11   #335
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Het voordeel van linkse regimes is dat men daar meestal geen onlinefora van verschillende media kent waar dagelijks schokkende en soms ronduit racistische reacties worden gepubliceerd.

Het nadeel is dat ook geen andere reacties kunnen of mogen gepubliceerd worden...

Citaat:
Of het moeten staatsmededelingen zijn...
Citaat:
Inderdaad, dat klopt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Een klein probleem met een dubbelnick, CHIPIE????
Precies wel...

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 april 2008 om 19:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:16   #336
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Het is misschien dringend tijd dat iedere autochtoon die kwetsende en "racistische" opmerkingen en "incidentjes" ondergaat, die ook eens meteen aan de grote klok gaat hangen! Probleem is dat onze poco-industrie dat meestal niet zal horen, maar bon... Een autochtoon die zogezegd door een "allochtoon" van zijn fiets geduwd word, daarvoor zullen ze de nieuwsberichten niet onderbreken om die "racistische" schande meteen aan het land kenbaar te maken!
dit is ongeveer de enige reden waarom ik spijt heb om ouder te worden.
Ik heb nooit onmiddellijk actie genomen toen de toenmalige mohammedanen me niet zozeer als HOER bekeken (ook uiteraard) maar me wel zo behandelden. Ik zat toen nog in het politiek correcte stadium waarbij ik meende dat ik die "heren" op een beleefde manier moest tonen hoe het wèl hoorde.

Laatst nog (en nee, ik ga niet alle smerige evenementen die ik met de vrome gehuwde mohammedanen meemaakte herhalen), maar laatst nog zag ik zo'n GEILE VIJFTIGJARIGE VENT (ja, ik gebruik zowel de woorden als de hoofdletters bewust) op de trein, met zijn pas geimporteerde bruid van pakweg 17 of zo op de tram stappen, zij netjes ingepakt, hij met het gehaakte mutsje, vieze baard en soepjurk; Raar genoeg zal zijn maagdelijke kindbruid hem blijkbaar niet kunnen bevredigen, want ik werd kotsmisselijk door de wellustige blikken die die vuile viezigaard naar mij wierp.

Nee, ik kan daar niet voor naar de Youssof gaan.

Ik ben ik het hokje tussen de wagons een half uur blijven rechtstaan om van die vent weg te wezen.

Moest het nu een vieze vuile vlaamse geilaard zijn geweest, had ik de mogelijkheid gehad me op de wet te baseren en het recht opgeeist dat die vieze vent me niet zo bekeek.
Maar ja, we zijn al dhimmie ondertussen

Oud 6 april 2008, 19:18   #337
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
dit is ongeveer de enige reden waarom ik spijt heb om ouder te worden.
Ik heb nooit onmiddellijk actie genomen toen de toenmalige mohammedanen me niet zozeer als HOER bekeken (ook uiteraard) maar me wel zo behandelden. Ik zat toen nog in het politiek correcte stadium waarbij ik meende dat ik die "heren" op een beleefde manier moest tonen hoe het wèl hoorde.

Laatst nog (en nee, ik ga niet alle smerige evenementen die ik met de vrome gehuwde mohammedanen meemaakte herhalen), maar laatst nog zag ik zo'n GEILE VIJFTIGJARIGE VENT (ja, ik gebruik zowel de woorden als de hoofdletters bewust) op de trein, met zijn pas geimporteerde bruid van pakweg 17 of zo op de tram stappen, zij netjes ingepakt, hij met het gehaakte mutsje, vieze baard en soepjurk; Raar genoeg zal zijn maagdelijke kindbruid hem blijkbaar niet kunnen bevredigen, want ik werd kotsmisselijk door de wellustige blikken die die vuile viezigaard naar mij wierp.

Nee, ik kan daar niet voor naar de Youssof gaan.

Ik ben ik het hokje tussen de wagons een half uur blijven rechtstaan om van die vent weg te wezen.

Moest het nu een vieze vuile vlaamse geilaard zijn geweest, had ik de mogelijkheid gehad me op de wet te baseren en het recht opgeeist dat die vieze vent me niet zo bekeek.
Maar ja, we zijn al dhimmie ondertussen

Oud 6 april 2008, 19:31   #338
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
het leuke is dat je dit ten allen tijde reeds hebt kunnen doen;

Maar probeer even alle marokkanen marginaal, dom en bekrompen te noemen... owee owee owee
Ahja? Ik heb ondertussen al 2 berispingen gekregen voor het gebruik van de woorden "dom", "marginaal" en "bekrompen". Niet dat ik ze daardoor niet meer zal gebruiken hoor want vlaams belangers zijn nu eenmaal dom, bekrompen en marginaal dus ist onmogelijk die woorden niet meer te gebruiken.

En het strafste is dat die berispingen er allemaal kwamen omdat Jazeker en Savatage zich beledigd voelden en censuur inroepen. Dus mensen die het zo hard opnemen met de vrije meningsuiting

Wat ge hier allemaal over marrokanen moogt schrijven dat tart gewoon de verbeelding maar o wee als je je mening geeft over zo'n vlaamse taliban.

Wederom een bewijs dat Kifkif gelijk heeft en er een halt moet worden toegeroepen aan forums als deze waar ge marokanen voor bavianen, hoeren en wat nog allemaal moogt uitschijten, maar o wee als je diezelfde mensen dom, marginaal en bekrompen noemt.
Oud 6 april 2008, 19:35   #339
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik schreef reeds dat je nog wat moest groeien (iets dat trouwens automatisch zal gebeuren, je hoeft daar zelf niks voor te doen).

Als je iets schrijft, ziet de moderator of beheerder van het forum automatisch je IP-adres. Indien hij/zij dit wenst kan die persoon gewoon bij je provider je naam en adres te weten komen. Iets wat uiteraard gebeurt indien je de wetten overtreedt.
Als ik ingelogd ben op dit forum kan men mijn huidig IP-adres zien. Als ik een bericht plaats, en pas achteraf leest de beheerder dit bericht dan is het afhankelijk van de gebruikte software, of ook mijn IP-adres gekend is. Stel van wel. De beheerder kan met tijdstip en IP-adres bij de provider vragen om de gebruiker te identificeren. De provider moet dit doen in het kader van een gerechterlijk onderzoek. Als ik van thuis de berichten opstuur vinden ze me makkelijk. Doe ik dit vanaf een openbare PC, dan is het al wat moeilijker.

Citaat:
Als je dacht dat je hier letterlij a-non--iem zat, ben je dus fout. De beheerders van dit forum kunnen op de kortst mogelijke tijd opvragen waar je woont (of je ouders) en je voor de rechter dagen indien ze daar reden toe zien.
Ik dacht niet dat ik invindbaar ben. Maar omdat iemand opsporen toch wel wat werk vraagt, en gezien de massa berichten, ben je wel zo goed als anoniem.
Als iemand hier, naar moslima verwijsd met woorden zoals "hoer" of "die vanachter een geit komen" dan zal men niet direkt de hele procedure opstarten.
Als iedereen onder zijn of haar eigen naam berichten instuurt, zal men minder geneigd zijn zo'n woorden te gebruiken, als men weet dat iedereen (ook de familie, buren, vrienden) kan lezen wat men schrijft.

Je vergeet toch niet om te antwoorden hoop ik.

Citaat:
Volgens bronnen die nogal goede contacten hebben met bepaalde veiligheidsdiensten wordt de mogelijkheid van inflitratie door sommige Kifkif medewerkers bij gevoelige bedrijven niet uitgesloten. Men spreekt er over iemand van de moderatie die in een organisatie geraakt is waar hij toegang heeft tot alle, maar dan ook alle informatie over elke inwoner van dit land. Iets wat sommuge staatsinstellingen zelfs niet hebben.
Ik wil nog altijd weten welke organisatie toegang heeft tot alle informatie van elke inwoner van dit land
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:47   #340
jef
Gouverneur

Standaard

Als ik zeg dat mijn moeder overvallen is door Marokanen, als ik zeg dat mijn neef overvallen is door Marokanen, als ik zeg dat mijn nicht overvallen is door Marokanen, als ik vertel dat de zoon van mijn vriend is lastig gevallen door Marokanen Is dat dan racistich? Toch zal ik het blijven vertellen aan iedereen die het wil weten en vooral aan hen die het niet willen weten.
Als mijn nicht op straat wordt uitgescholden voor hoer door ingevoerd crapuul, dat zal wel niet racistich zijn.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be