Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2008, 19:21   #441
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Wat is er verkeerd aan je identiteit weg te geven als je iedereen zijn identiteit even makkelijk kan achterhalen. Het zal iedereen tenminste toch 2 maal doen nadenken voor ze iets posten.
Kijk u geeft zelf al het probleem aan ..... . Als je op 1 of ander vlak een minderheid vormt en uw mening wil uiten en dit enkel kan onder uw eigen naam dan zullen de meeste mensen dit niet langer doen. Je bereikt dus exact wat velen hier zeggen nl censuur en dat is waar het eigenlijk om draait. Er zijn mensen die censuur willen invoeren en daarnaast ook mensen die zich laten misbruiken en hun naam onder dit soort oproepen zetten zonder dat ze beseffen wat ze gedaan hebben.

Men zou met deze ene maatregel als hij erdoor zou komen er effectief in slagen van zowat iedereen de mond te snoeren die kritiek heeft op de overheid of op een bepaalde bepaalde manier zich in een zwakke positie bevindt. Als u dit niet ziet dan is er iets ernstig verkeerd.

Het is net hetzelfde als met al die camera's trouwens ........ "als je niets fout doet heb je toch niets te vrezen". Tja dat hangt ervan af hoe je het bekijkt. Je hebt niets te vrezen zolang je aan de goede kant van het regime staat, maar als je op een bepaald moment aan de andere kant komt te staan ook al schendt je de wetgeving niet zou je wel eens snel een andere mening er op kunnen nahouden.
Vergeet ook niet dat éénmaal censuur is ingevoerd het heel erg moeilijk is om er terug vanaf te komen !! Iedereen die het immers wil afvoeren zal al snel geisoleerd worden en in een bepaald hoekje worden gedrumd.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 19:23   #442
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
@Dirk: "racisme" heeft alleen met RAS te maken; is 1 vorm van discriminatie en niet andersom, zoals paarden dieren zijn doch niet alle dieren paarden. Iemand die jou mishandelt zou ik dus ook geen "dierenbeul" noemen.
Dat is uw mening, maar niet die van onze wetgeving en dat is wat telt. Hebt u het aan die mensen gevraagd die deze oproep zijn gestart wat ze bedoelen met racisme ?
Oud 7 april 2008, 19:30   #443
Sante
Partijlid

Standaard

'k ben ne simpele jongen, simpele gedachten, 'k zal m'n gedacht simpel zeggen :
POTEN AF VAN ONS INTERNET GODVERDOMME !

Ik wil dat would-be progressief gesukkel ook eens hun armzalig brein zien breken hoe ze dat censuurgedrocht willen gaan toepassen. Lachen !!!

----------------------------------------------------------------------
Democracy is the name we give the people whenever we need them.

(Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet)
Sante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 19:38   #444
Huylebeke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Helaas voor circe werk ik niet voor Smals. Ik heb ook nooit voor dat bedrijf gewerkt. Ik kijk dan ook uit naar de "bewijzen" voor zijn/haar beweringen.
Of Alain voor Smals werkt of heeft gewerkt weet ik niet.

Wat wel zo is, is dat hij het kifkif forum heeft gemodereerd vanop een computer met een IP adres dat volgens DNS-BE aan Smals-MVM toebehoort.
Huylebeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 19:42   #445
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
DEN HAAG - Geert Wilders mag de islam 'fascistisch' blijven noemen. Dat heeft de Haagse rechtbank maandag bepaald. Het recht op vrijheid van meningsuiting heeft de doorslag gegeven.

De Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) had geëist dat de PVV-leider de religie niet langer in verband mag brengen met het fascisme, omdat hij daarmee zou aanzetten tot haat en geweld.

In reactie op de eis zei de advocaat van Wilders dat als de NIF haar zin zou krijgen en Wilders geen pittige uitspraken over de islam meer zou mogen doen, de PVV-leider zijn politieke werk niet meer kan uitvoeren.

De rechter sloot zich hierbij aan. Vooral een parlementariër moet in het openbaar debat, zo nodig met scherpte, zijn standpunt naar voren kunnen brengen, schreef de rechtbank maandag in de uitspraak. Mogelijk 'grievende of choquerende' uitlatingen zouden het recht op vrijheid van meningsuiting niet mogen belemmeren. Een verbod op uitlatingen in de toekomst komt volgens de rechter neer op 'preventieve censuur'. svw
uit DS online vandaag

Holland en Vlaanderen ? Het is een dag en nacht verschil

Sluit misschien goed aan bij dit "debat"...
Eigenlijk geen commentaar aan toe te voegen, tenzij dat diegenen die de mensen de mond willen snoeren gewoon zelf de mond moeten gesnoerd worden en beter verhuizen naar landen waar dit tot "hun cultuur" behoort.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 19:43   #446
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante Bekijk bericht

Ik wil dat would-be progressief gesukkel ook eens hun armzalig brein zien breken hoe ze dat censuurgedrocht willen gaan toepassen. Lachen !!!
In Nederland hebben ze geen GEDAPO... daar bestaat vrije meningsuiting nog zonder telkens je woorden te moeten wikken en wegen en rond de hete brei te moeten fietsen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 7 april 2008, 20:03   #447
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nee niet na eerstzelf uitgemaakt te worden.
Ik weet niet of deze forumer een gefrustreerd iemand is, misschien wel. Maar dat vind ik geen excuus voor een dergelijk taalgebruik.
Dat maakt ieder voor zichzelf wel uit,altijd dat vermanende vingertje hangt me de strot uit.Vrije meningsuiting is een absoluut recht niets meer niets minder.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 20:04   #448
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

dat ze een beetje op een ander gaan ziften en kifkiffen...

Kifkif zou de staatsveiligheid een grotere dienst kunnen bewijzen om al die haatsites eens te vertalen. Ik vrees dat daar heel wat andere post staan dan hier op dit zeer gematigde en vrij beleefd forum.

of zoals Jef Hoeyberghs (als een pitbull) eens stond te roepen en te tieren in een programma van Goedele Liekens over plastische chirurgie... tegen twee vrouwen : "ga in een ander hol keffen"... dat was toen gewoon hilarisch zoals die twee daar toen aan de grond genageld stonden

De "incidenten" volgens de linkse media - de zware agressies en crimineel gedrag van jongeren volgens de gematigde centrum rechts, zullen er zeker geen goed doen aan de zware verwijten die in de kranten verschijnen. Wie wind zaait zal storm oogsten!

Laatst gewijzigd door ancapa : 7 april 2008 om 20:05.
Oud 7 april 2008, 20:06   #449
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Dat maakt ieder voor zichzelf wel uit,altijd dat vermanende vingertje hangt me de strot uit.Vrije meningsuiting is een absoluut recht niets meer niets minder.

Ik ben het hiermee volledig eens, maar men probeert tegenwoordig onder het mom van allerlei zaken hier verandering in te brengen en meer en meer mensen raken overtuigd door propaganda dat vrije meningsuiting niet langer absoluut is
Oud 7 april 2008, 20:09   #450
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik ben het hiermee volledig eens, maar men probeert tegenwoordig onder het mom van allerlei zaken hier verandering in te brengen en meer en meer mensen raken overtuigd door propaganda dat vrije meningsuiting niet langer absoluut is
Mja aan mij kunnen ze dat niet wijsmaken hoor propaganda of niet.
Oud 7 april 2008, 20:15   #451
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Santé... schol ! daar drink ik ene op
Oud 7 april 2008, 20:19   #452
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Een vermanend vingertje? Omdat ik vraag :
Citaat:
Om het concreet bij mijn voorbeeld te houden :
Bij het uiten van je mening, verwijzen naar moslima met woorden als "hoer" of "die vanachter hun geit komen" En zo kan ik nog een tijdje doorgaan met citeren van uitdrukkingen die van dit forum komen en flagrant racistisch zijn."
Kan dit of moet dit gecensureerd worden?
Ik begrijp nog altijd niet wat zo'n taalgebruik te maken heeft met vrije meningsuiting.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 20:24   #453
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik begrijp nog altijd niet wat zo'n taalgebruik te maken heeft met vrije meningsuiting.
Ik had het over het vermanende vingertje in het algemeen ,en nogmaals of u dat nu begrijpt of niet ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Oud 7 april 2008, 20:31   #454
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

onze Vlaamse meisjes weten daar alles van : verwijten als hoer en zoveel meer net als de moslimmeisjes die niet gesluierd rondlopen in de stad... die verwijten komen niet van onze kant maar meestal van "jongeren" !
Oud 7 april 2008, 20:38   #455
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
onze Vlaamse meisjes weten daar alles van : verwijten als hoer en zoveel meer net als de moslimmeisjes die niet gesluierd rondlopen in de stad... die verwijten komen niet van onze kant maar meestal van "jongeren" !
Wat me opvalt is dat indien je racisme veroordeelt, je blijkbaar zou akkoord moeten gaan met wat er in de andere richting fout gaat.
Is het ook mogelijk om als weldenkend mens zowel racisme alsook de feiten waarbij allochtonen autochtonen staan uit te schelden te veroordelen?
Of is dat te objectief?
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 20:53   #456
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een Antwerpenaar schreef het zo :

“Toen ik vroeger nog in Antwerpen woonde en af en toe, zowel een autochtone als een allochtone jongere, beleefd verzocht wat manieren te leren, kreeg ik van de allochtoon steevast het antwoord dat ik een racist was. Deze goedkope uitvlucht wordt spijtig genoeg door veel allochtonen te pas en te onpas misbruikt om hun gebrek aan opvoeding te verantwoorden.”

tegenwoordig is dat het sleutelwoord of het excuus of het alibi... in de hoop ergens gelijk te krijgen.
Oud 7 april 2008, 20:56   #457
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Dat is uw mening, maar niet die van onze wetgeving en dat is wat telt. Hebt u het aan die mensen gevraagd die deze oproep zijn gestart wat ze bedoelen met racisme ?
Ik ben tegen taalvervalsing.
Oud 7 april 2008, 20:56   #458
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Wat me opvalt is dat indien je racisme veroordeelt, je blijkbaar zou akkoord moeten gaan met wat er in de andere richting fout gaat.
Is het ook mogelijk om als weldenkend mens zowel racisme alsook de feiten waarbij allochtonen autochtonen staan uit te schelden te veroordelen?
Of is dat te objectief?
niets is zo misbruikt de laatste jaren als "racisme"

tegenwoordig is elke discussie racistisch indien het gaat tussen een Vlaming en een vreemdeling of een allochtoon.

En racisme gaat telkens maar in één richting...

"sale belge" is een verwijt... "sale boulet" is racisme ?
Oud 7 april 2008, 20:59   #459
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Als terroristen-in-de-dop lukt ze dat heus wel, hoor; de Stasi was ook een groot succes.
Oud 7 april 2008, 21:03   #460
Huylebeke
Banneling

Standaard

Ik hoef ik niets te "weten", het volstaat nslookup te plegen op een ip adres bekomen uit de publieke logfiles van kifkif, en het resultaat te kopieënpeesten.
Huylebeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be