Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2008, 19:56   #101
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

wie mag president van de VS worden volgens jou ?

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 20:03   #102
the outlaw torn
Minister

Standaard

hoe kijk je aan tegenover zgn lagere beroepen zoals vuilnisman, postbode, vrachtwagenchauffeur, arbeider in een fabriek ? en zou je ooit een van deze beroepen bereid zijn uit te oefenen, en zo ja, waarom en zo nee, waarom niet ?

Oud 8 april 2008, 20:10   #103
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Wat is uw theorie over racisme/discriminatie?
En hoe sta jij ertegen?
Mijn "theorie" (niet enkel de mijne, overigens) is dat hoe multicultureler onze samenleving wordt, hoe meer racisme en discriminatie er zal ontstaan, langs beide kanten. Het is namelijk zo dat mensen uit nature geneigd zijn zich meer aangetrokken te voelen door mensen van dezelfde groep, waarmee men bepaalde cruciale zaken deelt (cultuur, taal, gewoonten, gedeelde geschiedenis,...). De aankomst van grote groepen migranten, waarmee men weinig gemeen heeft, werkt enkel de vervreemding en intolerantie in de hand. Er zijn serieuze studies die dat aantonen (al zijn die natuurlijk niet bij het brede publiek bekend). Dat praat racisme en discriminatie natuurlijk niet goed. Het is echter pure waanzin te denken dat men zulke dingen kan oplossen door couscous-avonden te organiseren of tentoonstellingen te houden over de verwezenlijkingen van de Papoea-cultuur. De enige duurzame oplossing is het beëindigen van de multiculturele samenleving, en het consequent toepassen van het principe "aanpassen of terugkeren", hoe hard dat ook mag klinken. Het is uiteindelijk de enige waarborg op het garanderen van een cultureel homogene samenleving en daarmee de basis van de nationale solidariteit.

Los daarvan vind ik, zoals velen, dat er tegenwoordig véél te snel met de begrippen "racisme" en "discriminatie" in het rond gegooid wordt. Zeggen dat een neger een zwarte huidskleur heeft, is bij wijze van spreken bijna gelijk aan een veroordeling krijgen. Het is een excuus geworden voor allochtonen of hun beschermheren om onacceptabel gedrag, geweld of werkloosheid goed te praten. Wat mij betreft mag het CGKR en de racismewet dus afgeschaft worden. Ik zie niet in waarom een geweldenaar een hogere straf moet krijgen omdat hij uit racistische motieven handelde. Geweld moet sowieso kordaat bestraft worden, wat de motieven ook zijn.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 20:29   #104
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
wie mag president van de VS worden volgens jou ?
Als het aan mij zou liggen, zou Patrick Buchanan president mogen worden (is nu geen kandidaat, maar enkele jaren geleden wel). De man noemt zichzelf een paleoconservatief, kant zich tegen de agressieve Amerikaanse buitenlandse politiek, keurt de onvoorwaardelijke steun voor Israël af, verzet zich tegen de massale instroom van migranten die Amerikaanse steden aan het omtoveren zijn in getto's, kiest voor een protectionistische economische politiek, is ethisch conservatief, loopt niet zomaar de bedrijfswereld achterna, zet zich in voor de dierenrechten, hecht een groot belang aan de cultuur van mensen, loopt niet zomaar mee met de "moderne waarden" en ziet het Oude Griekenland, Rome en de organisch gegroeide Europese staten in de Late Middeleeuwen als morele bakenpunten, verzet zich tegen de "neo-conservatieven", en dergelijke meer. Een lichtpunt in de Amerikaanse liberalistische duisternis, dus. Maar jammer genoeg komt hij dus niet meer op voor de verkiezingen.

Als ik moest kiezen tussen de "kandidaten" die nu in de running zijn, zou dat een dilemma zijn. Er is geen van hen die in de buurt komt van mijn ideologie. Alle drie vertegenwoordigen ze de door mij verworpen Amerikaanse consumentencultuur. Wanneer ik toch een keuze zou moeten maken, zou het McCain zijn, omwille van zijn persoonlijke, toch wel heldhaftige geschiedenis (waarmee hij zich veruit boven de lege reclamekandidaten Obama en Clinton plaatst), en enkele van zijn migratie- en ethische standpunten. Zijn voorgestelde buitenlandse politiek is echter ronduit schandalig, en met zijn economische standpunten ben ik het ook verre van eens.
Oud 8 april 2008, 20:35   #105
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
hoe kijk je aan tegenover zgn lagere beroepen zoals vuilnisman, postbode, vrachtwagenchauffeur, arbeider in een fabriek ? en zou je ooit een van deze beroepen bereid zijn uit te oefenen, en zo ja, waarom en zo nee, waarom niet ?
Die beroepen vormen belangrijke onderdelen van onze samenleving, en ik ben blij dat er nog mensen zijn die ze willen uitoefenen, ook al zijn ze dan niet "hoog" genoeg in de ogen van sommigen. Ik beschouw de samenleving als een lichaam, waarvan elk nuttig onderdeel zijn belang heeft.

Persoonlijk heb ik tijdens een vakantiejob al in een fabriek gewerkt, en dat viel eigenlijk behoorlijk mee. Ik kan me echter niet inbeelden dat ik voor de rest van mijn leven zulk werk zou doen, maar als het moet, dan moet het; beter dat dan werkloos zijn en te parasiteren op kap van de samenleving.
Oud 8 april 2008, 21:01   #106
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Herr Oberst,

Je toont je een fel tegenstander van de Buitenlandse politiek van de VS en Israël, idem voor het NAVO-beleid.

Hoe kan je die ideeën verzoenen met jouw Vlaams Belang-sympahtieën, wetende dat het VB de meest VS- en Israëlgezinde partij is van ons politieke spectrum?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 08:52   #107
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De aankomst van grote groepen migranten, waarmee men weinig gemeen heeft, werkt enkel de vervreemding en intolerantie in de hand.
Wat denk je van de theorie die stelt dat subsidiering van migratie, armoede en egoïstisch gedrag (door middel van zogenaamde 'collectieve sociale zekerheid') dit fenomeen in de hand werkt? (Sneller dan de mogelijke 'vervreemding' om culturele factoren.)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 12:33   #108
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Herr Oberst,

Je toont je een fel tegenstander van de Buitenlandse politiek van de VS en Israël, idem voor het NAVO-beleid.

Hoe kan je die ideeën verzoenen met jouw Vlaams Belang-sympahtieën, wetende dat het VB de meest VS- en Israëlgezinde partij is van ons politieke spectrum?
Alhoewel sommige VB-ers soms duidelijke sympathie getoond hebben voor Israël en de VS, pleit het partijprogramma voor: "een Europese defensiemacht die optreedt als onafhankelijke en gelijkwaardige partner van de VS." Bovendien verklaart het VB zich voorstander van Palestijnse onafhankelijkheid, kant men zich tegen de oorlog in Irak, en heeft Filip Dewinter zich al meerdere malen gekant tegen de Amerikaanse buitenlandse/NAVO-politiek. Alles kan beter, natuurlijk, maar beweren dat het VB een atlantistische partij is, is toch wel kort door de bocht.
Oud 9 april 2008, 12:39   #109
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat denk je van de theorie die stelt dat subsidiering van migratie, armoede en egoïstisch gedrag (door middel van zogenaamde 'collectieve sociale zekerheid') dit fenomeen in de hand werkt? (Sneller dan de mogelijke 'vervreemding' om culturele factoren.)
Ten eerste, mensen die op pensioen zijn, ziek zijn geworden, kinderen hebben of tijdelijk werkzoekende zijn, schrijf ik niet per definitie egoïstisch gedrag toe. Ik ben voorstander van een (bijgestuurde) sociale zekerheid voor Vlamingen. Verder ben ik de mening toegedaan dat de culturele factoren belangrijker zijn. Dat wil niet zeggen dat we de subsidiëring van de grote groep parasiterende vreemdelingen niet moeten stopzetten.
Oud 9 april 2008, 13:32   #110
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Wat is je favorite muziek genre?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 16:04   #111
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Alhoewel sommige VB-ers soms duidelijke sympathie getoond hebben voor Israël en de VS, pleit het partijprogramma voor: "een Europese defensiemacht die optreedt als onafhankelijke en gelijkwaardige partner van de VS." Bovendien verklaart het VB zich voorstander van Palestijnse onafhankelijkheid, kant men zich tegen de oorlog in Irak, en heeft Filip Dewinter zich al meerdere malen gekant tegen de Amerikaanse buitenlandse/NAVO-politiek. Alles kan beter, natuurlijk, maar beweren dat het VB een atlantistische partij is, is toch wel kort door de bocht.
Als dat inderdaad is wat in het partijprogramma staat, komt dat partijprogramma niet overeen met de standpunten die worden ingenomen in de dagelijkse politiek.

In tegenstelling tot dat partijprogramma wordt bij discussies in parlement of gemeenteraad steeds een pro-Israëlisch standpunt ingenomen. Wat is je standpunt daar tegenover?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 15:29   #112
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Wat is je favorite muziek genre?
Ik weet niet of er echt een genre op te plakken is, maar groepen die ik wel kan pruimen zijn The Killers, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, ook wel Rammstein, en in een wat verder verleden The Police, alsmede groepen die traditionele muziek brengen, zoals de Chieftains. Verder vind ik Klassieke Barokmuziek ook wel de moeite, evenals enkele oude militaire marsen (zoals bv. de Hohenfriedberger Marsch).
Oud 10 april 2008, 15:35   #113
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Als dat inderdaad is wat in het partijprogramma staat, komt dat partijprogramma niet overeen met de standpunten die worden ingenomen in de dagelijkse politiek.

In tegenstelling tot dat partijprogramma wordt bij discussies in parlement of gemeenteraad steeds een pro-Israëlisch standpunt ingenomen. Wat is je standpunt daar tegenover?
Dat is me dan in ieder geval nog niet opgevallen, en ik denk niet dat er daarover in de gemiddelde gemeenteraad veel over gedebatteerd wordt. Als ik mag afgaan op uitspraken van locale partijmilitanten en ook wel de hoger geplaatste personen, kan ik geen eenzijdig pro-Israël-standpunt ontwaren. Dat Filip Dewinter wel openlijk pro-Israël is, weet ik, en dit bekritiseer ik dan ook.

Wat het ook moge zijn, ik ga mijn stem op het VB daar niet van laten afhangen.
Oud 10 april 2008, 16:06   #114
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Bent U tegen een absolute monarchie & waarom niet ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 17:18   #115
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Bent U tegen een absolute monarchie & waarom niet ?
Ja, ik ben tegen. Het is ongehoord dat iemand de absolute macht kan verkrijgen, louter omwille van het feit dat hij erin geslaagd is geboren te worden. Als er al een monarchie moet zijn, dan moet het een constitutionele zijn (ik zou bv. geen tegenstander zijn van het Nederlandse koningshuis, moest ik een Nederlander zijn). Mijn eigen preferentie gaat uit naar een systeem waar iemand met een functie met de allure en ceremoniële privileges van een monarch het staatshoofd vormt, maar dan wel verkozen is voor een periode van pakweg acht á tien jaar. Dit om een goede mix te vormen tussen de morele autoriteit van een monarch en de democratische legitimiteit van een president of premier.
Oud 10 april 2008, 20:00   #116
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

heb je al eens een boterham gedeconfituurd?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 20:00   #117
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

of gedeplattekaasd?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 21:54   #118
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Is er een bepaalde Waalse politicus waarvoor u veel respect hebt?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 00:28   #119
the outlaw torn
Minister

Standaard

op welke partij zou je stemmen indien VB niet zou bestaan ?
denk je dat er in een onafhankelijk vlaanderen een plaats is voor VB als politieke partij, en eventueel aan de macht deel te nemen ?

Oud 11 april 2008, 01:21   #120
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Wat was was voor was was was?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be