Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2008, 10:29   #21
Annelies85
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik wisselde van leveranier op 1/11/2006.
Is dit recent genoeg?
Ja, zeker! Hoe lang je veranderd bent maakt weinig uit.

Heb je interesse om de enquête in te vullen, stuur een kort mailtje en ze komt eraan.

Bedankt!
Annelies85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 14:23   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of het de moeite loont kwa prijs kan je narekenen bij de vreg www.vreg.be
Je berekent daar de prijs van dit moment.
Je kan er ook zien, of de prijs een vaste of variabele is, hoe groen de electriciteit is, en hoelang je contract zou lopen.
Heb de berekening eens laten lopen. De verschillen tussen de standaardleverancier en de goedkoopste zijn een 5%, dus wel relevant, doch geen wondermiddel.
Alhoewel dat in de berekeningen niet tot uiting komt, heeft meer dan 50% van de prijs te maken met vaste kosten (elia, fluxys, lokale stroom- en gasverdeler, btw, bijdrage hernieuwbare energie...).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 19:01   #23
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Groene energie ? Kan me niet bommen. Ik ben een voorstander van kernenergie en ben van mening dat onze providers er niet genoeg van aanbieden.
Je goedkope openheid past wonderwel bij je avatar, maar je vergeet dat ze je mening niet legitimeert. Jij denkt dat je simpelweg het recht hebt te zeggen "het kan me niet bommen". Bovendien lijk je te denken dat je dat recht meer hebt naarmate je er luid en ongenuanceerd voor uitkomt.

Zo werkt het niet, helaas. Je mening staat niet op zich. Ze resulteert in een gedrag en heeft werkelijke gevolgen voor andere mensen. Als jij meezorgt voor meer kernenergie, dan zet je komende generaties kolossaal in de zak. Iemands kinderen zullen daar pijn door lijden, vroeg of laat. Dat je niet ziet dat "iemands kinderen" op humanistische wijze ook "jouw kinderen" zijn typeert het simpele denken van een LDD-aanhanger.

Geef gerust je ongezouten mening, maar snap alsjeblieft dat je die luxe enkel hebt omdat anderen niet zijn zoals jij. De problemen die jij in je leven ontmoet zijn er wellicht ook omdat iemand ooit, met die goedkope, veels te luidkeelse eerlijkheid zei "het kan me niet bommen".
Oud 5 april 2008, 19:15   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Of ge het nu graag hebt of niet, kernenergie begint aan zijn tweede jeugd, en zal de volgende decennia een opgang kennen, en dit wegens zijn voordelige kostprijs en zijn ecologische aspekten (geen co2). Wat er na kernenergie gaat komen, weet ik ook niet. Maar ja, dan zijn we weeral een generatie (als het er geen paar zijn) verder.

Laatst gewijzigd door Bob : 5 april 2008 om 19:21.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 11:55   #25
Annelies85
Vreemdeling

Standaard

Echt niet meer energieswitchers hier??

Kben een klein beetje hopeloos aan het worden
Annelies85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 12:45   #26
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Je goedkope openheid past wonderwel bij je avatar, maar je vergeet dat ze je mening niet legitimeert. Jij denkt dat je simpelweg het recht hebt te zeggen "het kan me niet bommen". Bovendien lijk je te denken dat je dat recht meer hebt naarmate je er luid en ongenuanceerd voor uitkomt.

Zo werkt het niet, helaas.
Zo werkt het dus wel. Babeth heeft geen interesse in groene energie en is van mening dat dit niet van belang is. Daar heeft ze recht op, wat u ook mag beweren. Artikel 19 van de UVRM en artikel 9 en 10 van het EVRM.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 17:30   #27
Gargamel
Banneling

Standaard

Luminus heeft een ombudsdienst
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 17:34   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Luminus heeft een ombudsdienst

Ik zal mijn dossier eens voorleggen aan deze ombudsman

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 11 april 2008 om 17:35.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 17:35   #29
Gargamel
Banneling

Standaard

Electrabel en Nuon ook...........
Voor vragen over de factuur..toets 1
Voor klachten toets 2..
Voor technische storingen toets 3..

Onze medewerkers zijn druk bezig,tralalalalaalalla,gelieve even geduld te oefenen,tralalalaalalaalala....

Wij wensen u verder een aangename dag...GOODBYE en je mag de tralalalalaala herbeginnen.

Denk dat die een contract met de foonservers hebben,en vooral met Douwe Egberts,die drukke medewerkers zijn altijd in koffiepauze
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 20:51   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Anneliesje is een enquêtrice die alleen maar uw email nodig heeft om u dan wat lastig te vallen.
Wedden?
Oud 12 april 2008, 06:45   #31
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Anneliesje is een enquêtrice die alleen maar uw email nodig heeft om u dan wat lastig te vallen.
Wedden?
Nee hoor. Ik heb mijn e-mail adres doorgegeven en de enquete ingevuld. Het is echt maar 5 minuten werk. Ik ben sedert niet meer lastiggevallen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 07:33   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben onder andere veranderd omdat de dienstverlening van electrabel beneden alle peil is.
Als je telefoneert met een vraag over de faktuur, zijn al hun medewerkers bezig.
Maar als je belt om inlichtingen i.v.m. een promotie, moet je nooit wachten.
Op een e-mail of aangetekend schrijven reageren ze niet.
Toen ik in een brief vernam dat ik een contract voor een jaar was aangegaan, (na een telefonisch contact met mijn minderjarige zoon) ben ik onmiddelijk overgegaan naar ecopower.
Groen stroom, goedkoopst voor kleinere verbruikers, en als je hen opbelt of e-mailt, krijg je altijd antwoord.
Ervaringen omtrent dienstverlening kunnen blijkbaar nogal verschillen. Niet dat ik er al zo dikwijls beroep heb op moeten doen maar als het al eens gebeurd dan liefst via de helpdesk van de website. Ik heb het afgeleerd om te bellen met een of andere vraag. Als er al eens een facturatieprobleem is doet dit probleem zich meestal voor bij meerdere klanten en is de lijn van de helpdesk overbezet. Via de website een vraag formuleren vind ik persoonlijk de beste oplossing en daar heb ik ook positieve ervaringen mee.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 08:00   #33
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ervaringen omtrent dienstverlening kunnen blijkbaar nogal verschillen. Niet dat ik er al zo dikwijls beroep heb op moeten doen maar als het al eens gebeurd dan liefst via de helpdesk van de website. Ik heb het afgeleerd om te bellen met een of andere vraag. Als er al eens een facturatieprobleem is doet dit probleem zich meestal voor bij meerdere klanten en is de lijn van de helpdesk overbezet. Via de website een vraag formuleren vind ik persoonlijk de beste oplossing en daar heb ik ook positieve ervaringen mee.
Op de vraag die ik meerdere keren stelde via de web-site kreeg ik nooit antwoord.
Als je telefoneert valt het op, dat je bij nr1 (info over promoties) altijd onmiddelijk geholpen wordt. Als je kiest voor iets anders, sta je altijd in wacht. En dan durven ze beweren dat dit toeval is.
Een eerste keer contacteerde ik electrabel omdat ze eenzijdig de datum voor de afrekening een maand uitstelden.
Bij de afrekening moest ik dus 4 maanden i.p.v. 3 maanden wachten op mijn geld. Electrabel stort nooit geld terug, ze brengen het in mindering van de volgende faktuur. Zelfs op een aangetekend schrijven antwoorden ze niet.
Bij ecopower storten ze gewoon terug wat je het voorbije jaar te veel betaalde.
Ik belde o.a. meermaals voor het volgende.
Een partner van electrabel belde ons op. Mijn minderjarige zoon nam op. Deze partner wilde ons een contract verkopen. Mijn zoon stelde duidelijk dat hij daarover niet kon beslissen, en stemde toe dat ze informatie zouden opsturen. Enkele dagen later kregen we een brief van electrabel waarin stond dat we hadden toegezegd om een contract van een jaar aan te gaan. Dit konden we alleen opzeggen door een aangetekend schrijven te sturen binnen de 14 dagen.
Wat een dienstverlening.
Oud 12 april 2008, 14:38   #34
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annelies85 Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ik ben een studente aan VLEKHO en wij doen een onderzoek naar de redenen waarom mensen van energieleverancier veranderen. Verschillende nieuwsmedia berichtten onlangs dat het percentage switchers nog nooit zo hoog lag, spijtig genoeg blijkt het een hele karwei om deze mensen op te sporen.

Daarom een oproep op dit forum. Ben jij onlangs veranderd van leverancier en wil je hierover graag je ei kwijt? Mail dan naar [email protected] en ik stuur je zo snel mogelijk de vragenlijst door! Het invullen neemt maar 5 minuutjes in beslag, maar je helpt er een groep studenten ontzettend hard mee vooruit.

Alvast bedankt voor de moeite! Ik hoop op een massale reactie
Hebt gij schoon tenen?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 14:56   #35
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Hebt gij schoon tenen?
onnozelaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:06   #36
bobmaes
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Op de vraag die ik meerdere keren stelde via de web-site kreeg ik nooit antwoord.
Als je telefoneert valt het op, dat je bij nr1 (info over promoties) altijd onmiddelijk geholpen wordt. Als je kiest voor iets anders, sta je altijd in wacht. En dan durven ze beweren dat dit toeval is.
Een eerste keer contacteerde ik electrabel omdat ze eenzijdig de datum voor de afrekening een maand uitstelden.
Bij de afrekening moest ik dus 4 maanden i.p.v. 3 maanden wachten op mijn geld. Electrabel stort nooit geld terug, ze brengen het in mindering van de volgende faktuur. Zelfs op een aangetekend schrijven antwoorden ze niet.
Bij ecopower storten ze gewoon terug wat je het voorbije jaar te veel betaalde.
Ik belde o.a. meermaals voor het volgende.
Een partner van electrabel belde ons op. Mijn minderjarige zoon nam op. Deze partner wilde ons een contract verkopen. Mijn zoon stelde duidelijk dat hij daarover niet kon beslissen, en stemde toe dat ze informatie zouden opsturen. Enkele dagen later kregen we een brief van electrabel waarin stond dat we hadden toegezegd om een contract van een jaar aan te gaan. Dit konden we alleen opzeggen door een aangetekend schrijven te sturen binnen de 14 dagen.
Wat een dienstverlening.
Ik ben net overgestapt naar Nuon(energie) en Essent(gas), en ik zag het meteen op mijn rekening
Een aardige website om op een simpele manier de prijzen te vergelijken is:
http://www.energieleveranciersvergelijken.be
bobmaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 20:13   #37
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobmaes Bekijk bericht
Ik ben net overgestapt naar Nuon(energie) en Essent(gas), en ik zag het meteen op mijn rekening
Een aardige website om op een simpele manier de prijzen te vergelijken is:
http://www.energieleveranciersvergelijken.be
Goed voor jou.
Laat ook iets weten of ze bereikbaar zijn en klantvriendelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be