Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2008, 12:52   #21
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
U heeft gelijk.
Maart is het in Belgie dan beter geregeld?
Neen , maar 1 dingetje , Filip Dewinter moet zowat mijn minst geliefd persoon in vlaanderen zijn , maar hij is toch een heel klein ietsiepietsie tikkeltje consequenter en zegt dat de koran ook 'een mening' is en dus niet verboden mag worden.Het is niet veel , maar toch al iets. Op andere vlakken is ie net zo inconsequent als Wilders daar niet van , hoor. En op nog andere vlakken nog veel erger.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 12:57   #22
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Neen , maar 1 dingetje , Filip Dewinter moet zowat mijn minst geliefd persoon in vlaanderen zijn , maar hij is toch een heel klein ietsiepietsie tikkeltje consequenter en zegt dat de koran ook 'een mening' is en dus niet verboden mag worden.Het is niet veel , maar toch al iets. Op andere vlakken is ie net zo inconsequent als Wilders daar niet van , hoor. En op nog andere vlakken nog veel erger.
Begin eens met zelf de koran te lezen.

http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
Oud 13 april 2008, 13:11   #23
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Anderom: men probeert ons hier de korannieke apartheid door de strot te wringen en een enkeling zoals Wilders verzet zich daartegen.

Zie (snelste vindplaatsen maar veel herhalingen in overige hoofdstukken) koran 5:51 en geheel hoofdstuk 9.

Dat is een visie , een gekleurde visie. Kijk naar de Nederlandse tweede kamer , zie jij daar moslims die die korannieke apartheid wil installeren? Ik niet...... ik zie Ahmed Aboutaleb , Tofik Dibi , Nebahat Albayrak ,Khadija Arib.... allemaal goed geintegreerde Nederlanders met wie je een degelijk gesprek kunt voeren , geen halve garen met lange baarden die de sharia wil invoeren.Dat is een beeld die rechts europa ons door de strot wil duwen , omdat het hen goed uitkomt. Men maakt mensen bang , door de extreme kantjes van de islam te laten zien , maar negeert de overgrote meerderheid die vrij flexibel en aanspreekbaar is. De enige die mensen vrijheden wil afpakken in de tweede kamer zijn nu NET de mensen van de PVV. De enige democratisch verkozen extremisten zijn blank, sorry maar het is zo. En het is zo in elk europees land. De moslims in europa kiezen voor gematigde mensen en eigenlijk verdienen ze daar een bedanking voor in plaats van die xenofobe angst en die voortdurende haat. Nu bevinden gematigde moslims zich in een spagaat , aan de ene kant extreem haatdragende westerlingen a la Wilders en aan de andere kant extreem haatdragende fundamentalistische moslims , dwing hen niet te kiezen tussen beide of het loopt slecht af.
Oud 13 april 2008, 13:14   #24
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Willem, hoe wordt er eigenlijk in Limburg aangekeken tegen Wilders?

Is men daar een beetje trots op deze zoon van de streek?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 13:14   #25
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De koran staat al 30 jaar in mijn boekenkast in het nederlands vertaald , en ik heb ook nog een versie in het Arabisch. Ik ben niet bang van boeken , ik ben bang van mensen.
Oud 13 april 2008, 13:59   #26
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens wie gelooft die mensen van de partij voor de VRIJHEID nog (sorry Yves Leterme , dat ik uw truc gebruik).Ze zijn voor de VRIJHEID , maar willen :

-de koran VERBIEDEN
-de islamitische scholen VERBIEDEN
-de moskeeen BEPERKEN
-de migratie van mensen uit niet-westerse landen VERBIEDEN
enzovoort....

In een notendop , als ge westers zijt en Henk heet moogt ge doen wat ge wilt , en als je Mourad heet en niet westers zijt , moet ge uw snavel houden ,uw heilig boek verscheuren, in uw mand gaan liggen en braafjes doen wat de blanke man u vertelt te doen.

Apartheid , iemand?
dan is het geen partij voor de vrijheid, maar parijd voor de wreedheid.
Oud 13 april 2008, 14:02   #27
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Anderom: men probeert ons hier de korannieke apartheid door de strot te wringen en een enkeling zoals Wilders verzet zich daartegen.

Zie (snelste vindplaatsen maar veel herhalingen in overige hoofdstukken) koran 5:51 en geheel hoofdstuk 9.

leer eerst de koran te begrijpen heb ik jou keer op keer verteld maar je begrijpt het maar niet.

bekijk de kaft niet maar lees ook de inhoud.
Oud 13 april 2008, 14:04   #28
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is een visie , een gekleurde visie. Kijk naar de Nederlandse tweede kamer , zie jij daar moslims die die korannieke apartheid wil installeren? Ik niet...... ik zie Ahmed Aboutaleb , Tofik Dibi , Nebahat Albayrak ,Khadija Arib.... allemaal goed geintegreerde Nederlanders met wie je een degelijk gesprek kunt voeren , geen halve garen met lange baarden die de sharia wil invoeren.Dat is een beeld die rechts europa ons door de strot wil duwen , omdat het hen goed uitkomt. Men maakt mensen bang , door de extreme kantjes van de islam te laten zien , maar negeert de overgrote meerderheid die vrij flexibel en aanspreekbaar is. De enige die mensen vrijheden wil afpakken in de tweede kamer zijn nu NET de mensen van de PVV. De enige democratisch verkozen extremisten zijn blank, sorry maar het is zo. En het is zo in elk europees land. De moslims in europa kiezen voor gematigde mensen en eigenlijk verdienen ze daar een bedanking voor in plaats van die xenofobe angst en die voortdurende haat. Nu bevinden gematigde moslims zich in een spagaat , aan de ene kant extreem haatdragende westerlingen a la Wilders en aan de andere kant extreem haatdragende fundamentalistische moslims , dwing hen niet te kiezen tussen beide of het loopt slecht af.

dus mensen met baarden zijn volgens jou extreem? en dus ook volgens jou iemand die een baard heeft wil de sharia invoeren.
Oud 13 april 2008, 14:09   #29
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:

begin het eens te begrijpen.
Oud 13 april 2008, 14:22   #30
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De koran staat al 30 jaar in mijn boekenkast in het nederlands vertaald , en ik heb ook nog een versie in het Arabisch. Ik ben niet bang van boeken , ik ben bang van mensen.
& vooral boeken zijn makkelijker te verbranden dan mensen...
f
Diverse mensen (onder wie vanzelfsprekend ook moslims) hebben een
"Fitna" gemaakt gebazeerd op de bijbel en terreurdaden van Christenen..
eigenlijk de enige adekwate reactie op de haatfilm van het jaar...

Het vreemde is overigens ook dat men de islam beoordeelt op de inhoud van een boek, en het christendom over de huidige cultuurpraktijken onder de bevolking,
misdaden en misdadige oproepen in de heilige schriften onder tafel vegens als zijnde uitzonderlijke praktijken van marginalen.

Heet nieuws is intussen dat er een "christelijke sekte" opgeruimd is, die jarenlang aan de gang is kunnen gaan met het principe van kinderverkrachting hoog in haar vaandel geschreven & waarvan de leden totaal onderworpen zijn aan de charismatische leider...

Er heerst vanzelfsprekend nogal wat verwarring over wat extreem en maatschappij-onvriendelijk is en wat men ondder de noemer "godsdienstvrijheid" kan gedogen. Dat men op snikhete zomerdagen niet kompleet naakt door Amsterdam mag wandelen schijnt algemeen aanvaard te zijn, een in boerka gehulde dame (?) is dit niet.

Maatschappelijke onvrede met vestimentaire aangelegenheden van minderheden is van alle tijden - in het "late romeinse rijk" heerste er ook veel ongenoegen over "barbaren" die in hun "barbaarse klederdracht" het straatbeeld van de romeinse steden ontsierden.

Er zijn tegenwoordig veel moslims in Europa, dat dit op een Eurabië gaat uitdraaien geloof ik gewoon niet - de meeste Moslims voelen zich zeer wel in een systeem dat de religie naar het privé-leven verschuift - ze hebben het misschien wat moeilijker met het verrichten van huiselijke traditioneel-vrouwelijke taken - maar daarover kunnen alle MCP's (Male chauvinist pigs) het allicht over eens zijn.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 14:40   #31
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dit/jouw verhaaltje "doet" het nog steeds goed in landen met "te" weinig moslims om de onderwerping (= islam) door te zetten. Als voorproefje is voorlopig Theo van Gogh nog steeds wel zeer dood.

Welke redenen heb jij om te denken dat het onze landen anders/beter zal vergaan dan de tot dusver geïnfecteerde?
Oud 13 april 2008, 14:40   #32
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
dus mensen met baarden zijn volgens jou extreem? en dus ook volgens jou iemand die een baard heeft wil de sharia invoeren.
Neen , niet overgevoelig doen. Het was slechts een manier van spreken. Ik zeg enkel dat er geen oerreligieus conservatieve weirdoes in het nederlands parlement zit. Men doet alsof alle moslims lopen te geilen om de sharia te introduceren in het westen, en dat is niet zo. En dat ontkracht ik door aan te tonen welk type moslims wel verkozen worden.
Oud 13 april 2008, 14:41   #33
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
............. en dus ook volgens jou iemand die een baard heeft wil de sharia invoeren.
Geen haar in mijn baard die daaraan zou willen meewerken.
Oud 13 april 2008, 14:45   #34
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Neen , niet overgevoelig doen. Het was slechts een manier van spreken. Ik zeg enkel dat er geen oerreligieus conservatieve weirdoes in het nederlands parlement zit. Men doet alsof alle moslims lopen te geilen om de sharia te introduceren in het westen, en dat is niet zo. En dat ontkracht ik door aan te tonen welk type moslims wel verkozen worden.

ow dus het was slechts een manier van spreken.

weet je wat het was het was een vooroordeel van je.

hier iets voor jou: http://www.youtube.com/watch?v=UNWi2...eature=related

misschien ook wat voor je andere vriendjes.
Oud 13 april 2008, 14:45   #35
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Minstens de Turkse moslims in het bestuur van Nederland kunnen makkelijk van hun 2e paspoort af maar verdommen dat stelselmatig; ik vertrouw die niet en zal zeker niet stemmen op een partij die zulken plaatst.

Wat je misschien nog niet wist (of wilt weten): een AUTOCHTONE Nederlander verliest bij het verwerven van een andere nationaliteit automatisch zijn Nederlanderschap.
Oud 13 april 2008, 14:46   #36
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Geen haar in mijn baard die daaraan zou willen meewerken.
Nee ik geef die baardje van jou groot gelijk als hij niet eens weet wat de shari'ah inhoud.
Oud 13 april 2008, 14:47   #37
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
dan is het geen partij voor de vrijheid, maar parijd voor de wreedheid.
Op geen stukken na zo wreed als de regimes in alle door moslims gedomineerde landen.
Oud 13 april 2008, 14:49   #38
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Willem, hoe wordt er eigenlijk in Limburg aangekeken tegen Wilders?

Is men daar een beetje trots op deze zoon van de streek?
Ik hoor er hier in de kroegen zo goed als niets over.
Oud 13 april 2008, 14:49   #39
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Op geen stukken na zo wreed als de regimes in alle door moslims gedomineerde landen.
Bekijk eerst de link die ik geplaatst hebt.

wreedheid heb je overal, zelfs zitten er mensen in de naam van de godsdienst dingen te zeggen die allemaal onwaar zijn. wreedheid creeërt de mens niet het geloof.
Oud 13 april 2008, 14:55   #40
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Bekijk eerst de link die ik geplaatst hebt.

wreedheid heb je overal, zelfs zitten er mensen in de naam van de godsdienst dingen te zeggen die allemaal onwaar zijn. wreedheid creeërt de mens niet het geloof.
Bekijk liever zelf eens een link:
http://nl.youtube.com/watch?v=9iOVy31z2xY

En ook deze:
http://www.arabistjansen.nl/

Er bestaat geen door moslims gedomineerd land waarin het leven voor (anders)Denkenden levenswaardig is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be