Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2008, 16:32   #461
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averoes
Ok bewijs eerst wat je hier beweert en dan pas ga ik de rest lezen.
Ik gaf een argumentatie, maar die heb je niet gelezen omdat de conclusie je niet aanstond, maar daarna beweer je wel dat niemand probeerde jouw argumentatie te weerleggen. Ik heb zelden zo'n absurde discussie meegemaakt.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 april 2008 om 16:34.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 17:13   #462
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Is de vraag dan zo moeilijk ?? de vraag is een gesloten vraag mijn beste vriende.
Je zegt "God laat zich niet bewijzen" en je kwam met dat nieuw liedje "geloven" vs. "weten".

Dus ik stel de vraag of u bewering een "geloof" of een "weet" is ?
De vraag is niet moeilijk. Het antwoord ook niet. Dat gaat zelfs de enige hersencel van een dom blondje niet te boven. Als je dit discussieniveau al niet meer aankan, dan vrees ik dat jij zelfs minder hersencellen hebt dan dat dom blondje.

Enfin: het antwoord is al gegeven. Wat ik heb geschreven, dat heb ik geschreven. En daar zal je het mee moeten doen. Mocht je op zoek zijn naar iemand die precies datgene antwoordt dat jij wil dat hij antwoordt, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 17:33   #463
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik gaf een argumentatie, maar die heb je niet gelezen omdat de conclusie je niet aanstond, maar daarna beweer je wel dat niemand probeerde jouw argumentatie te weerleggen. Ik heb zelden zo'n absurde discussie meegemaakt.
Ja niemand probeerde het en jij ook niet want je begon met een bewering:
"God kan je niet bewijzen" .. dus bewijs dit eerst en dan pas de rest.

Stap voor stap! punt per punt.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 17:36   #464
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja niemand probeerde het en jij ook niet want je begon met een bewering:
"God kan je niet bewijzen" .. dus bewijs dit eerst en dan pas de rest.

Stap voor stap! punt per punt.
Dit is niet te bewijzen. Maar ik moet wel vaststellen dat geen enkel godsbewijs mij overtuigt. En de mensheid zoekt al duizenden jaren naar een godsbewijs.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 17:36   #465
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
De vraag is niet moeilijk ...
Je moet het niet moeilijk maken hoor
De vraag is een gesloten vraag man !! ongelooflijk.

U liedje "geloven" vs. "weten".
Je zegt : "God laat zich niet bewijzen" : weet jij dit of geloof jij dit gewoon en hoe ?

Respecteer een beetje mijn vraag en blijf hier bij deze punt en niet van alles gaan halen .. dat betekent op alles gaan reageren en op alles reageren is doelloos en zal leiden naar alle verwante onderwerpen die niets te maken hebben met de topic mijn beste vriend ElFlamencoLoco ..

Probeer mij te begrijpen aub!
Oud 15 april 2008, 17:38   #466
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

A. Moest er een godsbewijs zijn, dan zou iedereen in god geloven.
B. Niet iedereen gelooft in god.

=> er bestaat geen godsbewijs.

KLAAR

Klassieke Griekse logica

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 15 april 2008 om 17:39.
Oud 15 april 2008, 17:44   #467
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ok God laat zich niet bewijzen.
Logisch gezien weerleg je dit door te bewijzen dat God wel bestaat.
Kun je dit niet dan heeft de ander dus geen ongelijk met de stelling dat het bestaan van God niet bewezen kan worden.
Misschien ontgaat die logica Averroes en dan doet hij een bekende strategie; de ander op het verkeerde been zetten met volzinnen die nergens op slaan!
Maar' ik begrijp u' hoor Averroes.
Jou geloof hangt niet af van 'weten' maar domweg van 'geloven 'en dit is het bewijs dat Gd bestaat.
Je denkt dus te 'weten' omdat je 'gelooft' en dat punt zijn we hier sinds de verlichting voorbij; u komt dus enkele eeuwen te laat!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 17:46   #468
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Dit is niet te bewijzen. Maar ik moet wel vaststellen dat geen enkel godsbewijs mij overtuigt. En de mensheid zoekt al duizenden jaren naar een godsbewijs.
Nee nee .. beste vriend Flippend Rund (i flippa ) nee nee nee
Er zijn miljaarden mensen die in de Schepper geloven, veel ovetuigingen over geloof, veel denkers, veel filosofen, alle christelijke, islamitische, joodse, deistische, .. wetenschappers en ga zomaar verder, die geloven allemaal op een of een andere manier in de schepper en die hebben allemaal hun bewijzen!

Wat voor u geen bewijs is, wil niet zeggen dat het geen bewijs is hoor .. dit is zeer logisch en dit vinden wij terug in alle gezonde omgevingen waar men zijn verstand gebruikt om over allerlei dingen na te denken:
- wij vinden bewijzen en tegenbewijzen bij de wetenschappers over iets
- wij vinden bewijzen en tegenbewijzen bij juristen
- wij vinden bewijzen en tegenbewijzen bij historici
- wij vinden bewijzen en tegenbewijzen bij advocaten
- .. en noem maar op!

Als je zegt dat er geen bewijs bestaat dan is dit een bewering die je eerst moet bewijzen en dan pas gaan wij over iets anders beginnen.

De spelletjes van atheisten kan ik ook ZEER goed spelen, zij geloven niet omdat zij het niet willen en niet omdat zij bewijzen of argumenten of tegenbewijzen voor het bestaan van de schepper hebben.

Ik ga dit soort spelletje met u even spelen om de topic wat aangenamer te maken.

Zie je dit potlood?

Het is gewoon iets zeer simpel en valt niet te vergelijken met alles waaruit de mens bestaat.

Ok, de maker van dat potlood bestaat niet!

Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 17:53.
Oud 15 april 2008, 17:50   #469
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ok God laat zich niet bewijzen.
Logisch gezien weerleg je dit door te bewijzen dat God wel bestaat.
Kun je dit niet dan heeft de ander dus geen ongelijk met de stelling dat het bestaan van God niet bewezen kan worden.
.......

God laat zich niet bewijzen is een bewering van onze vriend Elflamincolocloco , niet van mij

En voor de rest ga ik dingen voor u en circe altijd gemakkelijk houden anders gaan jullie te veel nadenken en dat is vermoeind.

Als je van lagerschool naar huis terug komt en je vindt je etentje op je mooi tafeltje lekker klaar met het bestek en drank en alles erop en eraan.

Geloofde je ooit dat het toevallig is gemaakt of zichzelf heeft gemaakt .. of altijd naar je mama lopen en zeggen "mamie" "mamie" kusje kusje "mamie" .. "ik hou van jou" .. t's lekker mammie ....... ???

Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 17:51.
Oud 15 april 2008, 17:54   #470
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee nee .. beste vriend Flippend Rund (i flippa ) nee nee nee
Er zijn miljaarden mensen die in de Schepper geloven, veel ovetuigingen over geloof, veel denkers, veel filosofen, alle christelijke, islamitische, joodse, deistische, .. wetenschappers en ga zomaar verder, die geloven allemaal op een of een andere manier in de schepper en die hebben allemaal hun bewijzen!

Wat voor u geen bewijs is, wil niet zeggen dat het geen bewijs is hoor .. dit is zeer logisch en dit vinden wij terug in alle gezonde omgevingen waar men zijn verstand gebruikt om over allerlei dingen na te denken:
- wij vinden bewijzen en tegenbewijzen bij de wetenschappers over iets
- wij vinden bewijzen en tegenbewijzen bij juristen
- wij vinden bewijzen en tegenbewijzen bij historici
- wij vinden bewijzen en tegenbewijzen bij advocaten
- .. en noem maar op!

Als je zegt dat er geen bewijs bestaat dan is dit een bewering die je eerst moet bewijzen en dan pas gaan wij over iets anders geloven.

De spelletjes van atheisten kan ik ook ZEER goed spelen, zij geloven niet omdat zij het niet willen en niet omdat zij bewijzen of argumenten of tegenbewijzen voor het bestaan van de schepper hebben.
Dat is correct. Wij geloven niet in god omdat wij niet willen geloven in god, en jij gelooft in god omdat je wilt geloven in god. Wij vinden het niet nodig om in god te geloven. Ik kan mijn leven zo ook wel leiden. Staat mij een ramp te wachten omdat ik niet in god geloof?

Citaat:
Ik ga dit soort spelletje met u even spelen om de topic wat aangenamer te maken.

Zie je dit potlood?
Dit is geen potlood, maar een afbeelding van een potlood.

Citaat:
Het is gewoon iets zeer simpel en valt niet te vergelijken met alles waaruit de mens bestaat.

Ok, de maker van dat potlood bestaat niet!
Oud 15 april 2008, 17:59   #471
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik wou ook in begin (op zoek naar de waarheid) "niet in God" geloven mmmmmmaaar wat ik altijd wist is dat er de waarheid bestaat, dus :

Stap 1: Twijfelen (aan geloof, kennis, bronnen van kennis, ..)
Stap 2: Zich avragen (over twijfelachtige dingen)
Stap 3: Nadenken (over antwoorden)
En dan beslissen of anders de stappen terug herhalen totdat je een bepaalde ovetuiging neemt.

Maar laten wij een beetje spelen (atheistische spel)
De maker van dat potlood bestaat niet!

Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 18:00.
Oud 15 april 2008, 18:04   #472
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik wou ook in begin (op zoek naar de waarheid) "niet in God" geloven mmmmmmaaar wat ik altijd wist is dat er de waarheid bestaat, dus :

Stap 1: Twijfelen (aan geloof, kennis, bronnen van kennis, ..)
Stap 2: Zich avragen (over twijfelachtige dingen)
Stap 3: Nadenken (over antwoorden)
En dan beslissen of anders de stappen terug herhalen totdat je een bepaalde ovetuiging neemt.

Maar laten wij een beetje spelen (atheistische spel)
De maker van dat potlood bestaat niet!
Heeft god u verteld dat het uw taak is van atheisten te bekeren?
Oud 15 april 2008, 18:14   #473
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Heeft god u verteld dat het uw taak is van atheisten te bekeren?
Ik moet niemand bekeren ik en ik kan ook niemand bekeren .. ik ben maar een mens .. zwak en geschapen.

Wie de bedoeling van dit forum leest zou nooit die vraag stellen.

Als ik in een land woon waar alle mensen moslims zijn dan ga ik nooit over het bestaan van God discussieren maar hier in België heb je atheisten en moslims en andersdenkenden en dus het is wel nodig om elkaar beter te leren kennen .. te veel materialisme (sterke gehechtheid aan geld en goederen) is een ziekte, dus niet gewoon iemand leren kennen omdat je hem als werknemer wilt aannemen, of omdat je in hem voordelen ziet, of gaan trouwen .. elkaar leren kennen is ruimer dan wat de meerderheid denkt.

Hé, als atheist mag je ook mijn geloof in twijfels trekken hoor en dat is wat de atheisten in werkelijkheid doen, ik heb het hier niet over ongeschoolden maar over denkers en intellectuelen die veel boeken hebben geschreven of schrijven of zullen schrijven over hun overtuiging: atheisme.

Het doel van die boeken is ook duidelijk : met andersdenkenden communiceren en hun overtuigingen verkondigen .. verspreiding van het atheisme is niet uit de lucht gevallen hoor .. maar er zijn aanleidingen tot dat resultaat:
- het misbruiken en misvatten van Jezus leer door de kerk en romeinse rijk.
- marxistische bewegingen
- verkondiging van die ideeën
-...

Om maar iets te noemen ..

Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 18:20.
Oud 15 april 2008, 18:27   #474
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
leven, emoties, wil en rede uit levenloze, doelloze, irrationele en blinde materie.
Als levenloze materie doelloos is, waarom heeft Allah ze dan geschapen?

Kun je bewijzen dat levende materie zoals jij (als je geen dolgedraaide software bent) wel rede en wil heeft?
Oud 15 april 2008, 18:37   #475
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Als levenloze materie doelloos is, waarom heeft Allah ze dan geschapen?

Kun je bewijzen dat levende materie zoals jij (als je geen dolgedraaide software bent) wel rede en wil heeft?
De vraag "waarom" komt na het geloven in God .. de vraag "waarom" heeft met religie te maken .. wij zijn nog steeds bezig over de schepper of atheisme vs. deisme en ook zeer bepaald atheisme vs. theisme enkel en alleen over het leven zin geven.

Nee de mens bestond niet altijd (eeuwig) .. het leven en alles erop en eraan zoals wil (je wilt iets of je kiest tussen dit en dat en jij beslist), rede (je bent in staat om na te denken zoals mijn bericht lezen en erover nadenken) en veel andere emoties .. die bestaan niet eeuwig maar die zijn nieuw en veroorzaakt.

Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 18:38.
Oud 15 april 2008, 18:47   #476
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik moet niemand bekeren ik en ik kan ook niemand bekeren .. ik ben maar een mens .. zwak en geschapen.

Wie de bedoeling van dit forum leest zou nooit die vraag stellen.

Als ik in een land woon waar alle mensen moslims zijn dan ga ik nooit over het bestaan van God discussieren maar hier in België heb je atheisten en moslims en andersdenkenden en dus het is wel nodig om elkaar beter te leren kennen
Er zijn niet veel moslims die hier komen. Hopelijk zullen moslims en niet-moslims elkaar beter leren begrijpen.

Citaat:
.. te veel materialisme (sterke gehechtheid aan geld en goederen) is een ziekte, dus niet gewoon iemand leren kennen omdat je hem als werknemer wilt aannemen, of omdat je in hem voordelen ziet, of gaan trouwen .. elkaar leren kennen is ruimer dan wat de meerderheid denkt.

Hé, als atheist mag je ook mijn geloof in twijfels trekken hoor en dat is wat de atheisten in werkelijkheid doen, ik heb het hier niet over ongeschoolden maar over denkers en intellectuelen die veel boeken hebben geschreven of schrijven of zullen schrijven over hun overtuiging: atheisme.

Het doel van die boeken is ook duidelijk : met andersdenkenden communiceren en hun overtuigingen verkondigen .. verspreiding van het atheisme is niet uit de lucht gevallen hoor .. maar er zijn aanleidingen tot dat resultaat:
- het misbruiken en misvatten van Jezus leer door de kerk en romeinse rijk.
- marxistische bewegingen
- verkondiging van die ideeën
-...

Om maar iets te noemen ..
Theïst of atheïst, dat is maar uw buitenkant. Het is niet zo belangrijk of je in god gelooft of niet.
Oud 15 april 2008, 18:56   #477
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar begin je weer over mijn mamaatje!
Wat moet je toch van haar?
Ik word hier een beetje wantrouwig van; vertel eens wat wil je toch van mijn moeder?
Averroes; hallo!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 19:32   #478
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Er zijn niet veel moslims die hier komen. Hopelijk zullen moslims en niet-moslims elkaar beter leren begrijpen.

Theïst of atheïst, dat is maar uw buitenkant. Het is niet zo belangrijk of je in god gelooft of niet.
Zeg dat tegen die handvol "denkertjes" en "intellectuelentjes" die over atheisme zoveel boeken schrijven en die hun overtuigingen verkondigen en niet tegen mijn.

There is no doctrine higher than the truth.

Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 19:32.
Oud 15 april 2008, 19:34   #479
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar begin je weer over mijn mamaatje!
Wat moet je toch van haar?
Ik word hier een beetje wantrouwig van; vertel eens wat wil je toch van mijn moeder?
Averroes; hallo!
Ik wil het altijd gemakkelijk maken voor u alicetje, .. is toch lief van mij?
Ah wel: je komt thuis en je vindt je etentje op je mooie tafeltje klaar en mmmm lekker lekker .. je gelooft toch nooit dat het toevallig is gemaakt OF zichzelf heeft gemaakt ?? .. je gelooft gewoon altijd dat het u "mammie" die dat voor u gemaakt heeft of niet?
Oud 15 april 2008, 19:42   #480
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet het niet moeilijk maken hoor
De vraag is een gesloten vraag man !! ongelooflijk.

U liedje "geloven" vs. "weten".
Je zegt : "God laat zich niet bewijzen" : weet jij dit of geloof jij dit gewoon en hoe ?

Respecteer een beetje mijn vraag en blijf hier bij deze punt en niet van alles gaan halen .. dat betekent op alles gaan reageren en op alles reageren is doelloos en zal leiden naar alle verwante onderwerpen die niets te maken hebben met de topic mijn beste vriend ElFlamencoLoco ..

Probeer mij te begrijpen aub!
Jij mag dan beweren dat ik er vanalles bijsleur dat niéts met het onderwerp te maken heeft, je hebt me écht niet overtuigd hoor.

Je roept mij op om jou te proberen begrijpen. Maar hoe wil je dat ik dat probeer, als gebleken is dat jij evenmin moeite doet om mij te begrijpen, gezien je mijn (nochtans vrij beknopte) bijdrage al te lang vindt?

Begrip hoort wederzijds te zijn. Het moet van beide kanten komen. Het volstaat niet dat ik jou begrijp, of jij mij. We moeten elkaar begrijpen. En het moet me van het hart dat ik bij jou erg weinig bereidheid zie om je in mijn standpunt in te leven. Doe daar eens iets aan, zoniet zal blijken dat ik jou waarschijnlijk stukken beter begrepen heb, dan jij mij.

Om je toch nog eens een heel klein beetje tegemoet te komen: de stelling dat God Zich niet laat bewijzen maakt deel uit van zowel mijn geloven als mijn weten. Kan je daaruit niet wijs, lees dan nog maar eens die posting waarin ik het ietsjes omstandiger uitleg. Heb je het dan nog niet begrepen, vraag dan gewoon meer uitleg over die dingen die je niet begrepen hebt.

Iets niet begrepen hebben is geen schande. Maar verwacht niet van mij dat ik mijn standpunt ga herzien of ga vereenvoudigen, enkel en alleen omdat jij ze niet begrijpt; zo belangrijk ben je nu ook weer niet.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be