![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1621 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1622 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe kon ik je zo verkeerd inschatten.
![]() |
![]() |
![]() |
#1623 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jouw fout! maar het is zoals het is. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1624 | |
|
![]() Kijk eens Pindar:
Citaat:
http://www.whynottrustthegovernment.com Wil je nu het volgende gedachtenexperiment voor mij doen: Een 16-jarig kind komt thuis van school en heeft als opdracht informatie vinden over drie wereldleiders. Het denkt aan Saddam, Bush en Poetin en geeft deze namen tegelijk in in google en stuit op mijn stukje tekst. Het kind is een kind, niet kritisch en geschokt door wat er staat. Net zoals sommige niet-kritische volwassenen zullen zijn bij het lezen ervan (maar ze zullen zichzelf heel kritisch noemen en heel pienter, en vooral heel goed voorbereid op alles als ze op het aanbod ingaan) Het kind vertelt over de tekst tegen zijn vriendjes op msn en zet het in zijn blog. Die vriendjes vertellen het op hun beurt het aan andere vriendjes waarvan er o.a. ook Engelstalige bij zijn, die het eveneens bloggen. Die blog wordt bezocht door heel wat mensen. Een deel van die mensen gelooft wat er in de tekst staat of besluit minstens om op onderzoek te gaan. Ze bouwen hier een eigen site rond op. Als ze in google 'sadam hoessein lookalike' of iets dergelijks ingeven krijgen ze een hele reeks resultaten van mensen die lijken op sadam hoessein. U kunt al raden wat onze pubers vermoeden: deze sadam is geen look-a-like, maar de echte die dus niet dood is, wat de professor insinueerde. Ze plaatsen dit "bewijs" voor de professor zijn theorie op hun website die ondertussen (bv. via een google-bom om de website te promoten) al meer dan 1000 bezoekers per dag heeft ... Wat denk jij dat dit ene kleine tekstje zoal tot gevolg kan hebben, op wereldschaal?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 april 2008 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1625 | |
|
![]() Citaat:
het probleem is groentje, als hij het een beetje accepteert moet hij wel toegeven dat de wetenschap gelijk (zou kunnen hebben), en dat gaat in tegen zijn wereldbeeld. De pot en de ketel...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1626 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ze hebben de klokkenluidende websites al de mond gesnoerd ![]() ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 16 april 2008 om 09:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1627 |
|
![]() Ik heb het bericht ondertussen wat aangepast, om duidelijk te illustreren waar ik naartoe wil.
![]()
![]() |
![]() |
#1628 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Discussie heeft niet echt veel zin want dat bevestigt slechts zijn overtuigingen. Enkel tijd brengt raad. Dit vond ik overigens wel een een toepaslijke analogie : ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 16 april 2008 om 10:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1629 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1630 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1631 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ja leuk maar erg nietszeggend. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1632 | |
|
![]() Citaat:
kijk, je accepteert dat als je de as van je kachel uitstrooit over sneeuw, dat het gedeelte van de sneeuw waar die as op ligt sneller smelt dan de witte sneeuw. Tegelijkertijd verwerp je het feit dat de massale uitstoot van roet door de chinese industrie verantwoordelijk kan zijn voor het smelten van sneeuw en ijs op de himalya, zoals gesuggereerd door de wetenschap. De reden waarom je het verwerpt is dat "extrapolatie niet mogelijk is". Een drogreden die je opwerpt omdat je per definitie alles wat van de wetenschap komt, verwerpt.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1633 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De 'wetenschap' heeft het totaal mis op de meest basale gebieden, zoals gravitatie, electriciteit, magnetisme etc etc. Als de basis al niks is, is de rest enorm wankel ja. Een waarneminkje zal best een keer kloppen hoor, maar daar heb ik niks aan. Ik heb al naar de werken verwezen waarin dit wat ik zeg wordt verduidelijkt. EDUCATIE=INDOCTRINATIE Maar ik heb geen illusie dat ik je uit de illusie kan halen hoor. Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 16 april 2008 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1634 | |
Banneling
|
![]() dat bedoel ik...
Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 16 april 2008 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1635 | |
|
![]() Citaat:
zijn we dan beiden onze tijd aan het verdoen? de link tussen gravitatie/electriciteit/magnetisme met roetuitstoot, ijs dat smelt, beton, temperatuurinvloed, is me niet echt duidelijk. Ma soit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1636 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
mischien heb je er later wat aan. Ik heb niet de illusie hier dat ik anderen kan 'overhalen' ik heb al zo vaak gezegd dat men dat alleen zelf kan. Ik bied de info aan, meer kan ik niet doen. Zoek eens uit of het klopt wat ik zeg. De meeste mainstream argumenten ken ik heus wel. En is elkaar overhalen dan het enige belang? Omdat als we dat niet doen we elkaars tijd verdoen? Citaat:
Alles wat op een wankele basis staat is per definitie erg onbetrouwbaar. Alle redeneringen die er op gebouwd zijn, zijn dus wankel. De 'wetenschap' verblindt ons voor de realiteit! wat ook, door de machthebbers, het doel is van de ahum 'wetenschap' waarom lees je nu eens niet een van die werken die ik genoemd heb?????? Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 16 april 2008 om 11:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1637 |
|
![]() Hoezo?
Het illustreert toch mooi hoe een nonsens-idee op internet kan geraken, blijven rondcirculeren, voortdurend door anderen wordt geknipt en geplakt en als een hardnekkige mythe of roddel voortdurend uitbreidt en niet meer uit te roeien is! (Ik vind dat trouwens één van de grootste gevaren van - en zelfs een argument tegen - internet zonder enige vorm van kwaliteitsgarantie van de inhoud op een website... daarmee bedoel ik concreter dat het mogelijk zou moeten zijn iets wat gezegd wordt door iemand met autoriteit als dusdanig gekenmerkt te zien, zodat eht onderscheiden kan worden van wat gezegd wordt door een 15-jarige.)
![]() |
![]() |
#1638 | |
|
![]() Citaat:
ik zie niet in hoe één of ander "autoriteitsargument" daar verandering aan zou kunnen brengen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1639 |
|
![]() dit heb ik ondervonden toen ik op zoek ging naar de link tussen het vervallen van het CFC patent en het gat in de ozonlaag. Ik vond enkel maar dezelfde bewering, steeds zonder bronvermelding, op allerhande fora. een hardnekkige urban myth?
![]() |
![]() |
![]() |
#1640 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is nu juist het gevaar! Leunen op autoriteiten. Maar dat is nu juist wat 'ze' wetenschappelijk willen, zoals bij de 'wetenschappelijk dictatorschap". een 15 jarige zou ook weleens gelijk kunnen hebben! Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 16 april 2008 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |