![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1521 |
|
Staatssecretaris
|
hoe zouden libertariërs die rellende Haïtianen die op zoek zijn naar betaalbaar eten aanpakken ?
|
|
|
|
|
|
#1522 |
|
Minister
|
Hoe zou jij dat doen?
|
|
|
|
#1523 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#1524 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Myth of Capital" door Hernando De Soto. Verder: als een samenleving wenst te rellen, dan kunnen 'wij' daar weinig aan doen. Wrslk hebben ze een verdraaid goede reden om tégen hun regering te rellen, maar ik ken er helaas te weinig van.
|
|
|
|
|
#1525 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zo is dat. Daar kan ik weldegelijk achter staan.
Laatst gewijzigd door Steben : 13 april 2008 om 19:54. |
|
|
|
|
|
#1526 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1527 |
|
|
Als Haïtianen met zijn allen op straat komen omdat ze geen geld hebben om eten te kopen, dan wens ik je veel succes in je zoektocht naar belastingbetalers.
Alleen Baron von Münchhausen kon zichzelf aan z'n haar uit het moeras trekken.
|
|
|
|
#1528 |
|
|
De jacobijnen dat ze zijn, niet waar?
|
|
|
|
#1529 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1530 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Het is opmerkelijk hoe paleocons, hoewel ze tegenover neocons redelijk "libertair" staan op gebied van staat en internationale politiek, minder libertair zijn op gebied van ethiek en zelfs vrije markt. Hoe dan ook: een beetje paleocon ben ik altijd.
Laatst gewijzigd door Steben : 14 april 2008 om 13:24. |
||
|
|
|
|
|
#1531 |
|
|
hoe zit dat met dieren? Worden zij louter beschouwd als bezit?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#1532 |
|
|
goed. Ik ga niet akkoord met het verdict, stap naar een concurrerende rechter, en die beslist in mijn voordeel. En nu?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#1533 |
|
|
Jup.
|
|
|
|
#1534 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Theoretisch wel.
|
|
|
|
|
#1535 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat weet ik dat nu? Ben jij en je rechter agressief ingesteld en zwaar bewapend?
|
|
|
|
|
#1536 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#1537 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Als je op voorhand het libertarisme al veroordeelt hebt en op basis van 1 wedervraag en een zinnentje van 2 woorden 'zekerheid' hebt, dan vrees ik dat je geen goede rechter bent. 'Mijnheer, bent u schuldig?' 'Ik weet het niet. Maakt dat uit?' 'Mijnheer, heeft u uw dochter verkracht?' 'Neen.' 'U krijgt 10 jaar cel.'
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 17 april 2008 om 11:30. |
|||
|
|
|
|
|
#1538 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik kan evengoed besluiten uit deze draad dat libertariërs slechte pleitbezorgers van hun eigen filosofie zijn.
'Mensen weigeren het te begrijpen', tenzij je die mensen in heropvoedingskampen gaat steken -wat dus onverenigbaar zou zijn met de eigen vrijheidsstelling Wanneer men overtuigd is van het voordeel dat hij of zij haalt uit een bestaande situatie met overheid, maar weinig concrete zaken krijgt aangereikt waarom hij die situatie overboord zou moeten gooien, dan krijgt men dergelijke afwijzende reacties. Fundamentele beginselen, theoretisch onweerlegbaar beredeneerde principes, basisconcepten die met een zin voor doorgedreven logica worden uitgewerkt, allemaal goed, zeer mooi zelfs, maar voor de meesten onder ons komt het neer op de vraag: what's in it for me. Als je dan vraagt 'wie gaat mij in de plaats van die verderfelijke staatspolitie beschermen tegen geweld' en het antwoord luidt 'dat weten wij niet (of dat moet u zelf maar regelen), maar we hebben wel onweerlegbaar aangetoond dat elke vorm van staatspolitie verderfelijk is en dus moet verdwijnen', tja, dan raak je met die stelling niet verder dan de filosofiefaculteit en enkele internetfora. Werk dan aan de 'marketing' van het libertarische gedachtegoed, in plaats van alleen maar te verwijzen naar de innerlijke logische consistentie van de libertarische beginselen. Tijd voor een 'casebook for the practicing libertarian' of 'how to become a libertarian in a state controlled environment' of desnoods 'libertarianism for dummies'. Op maat van praktische cases, uitgewerkt in functie van de verschillende visies op dit libertarische gedachtegoed. Probeer mensen praktisch aan te tonen hoe de heilzaamheid van de staatsmacht op meerdere domeinen in wezen berust op de illusie dat ze onbetrouwbaar zouden zijn om zelf hun zaakjes beter en efficiënter te regelen. En hoe die illusie permanent wordt gevoed vanuit de politiek. Zeker in een Belgische context moet dat toch niet moeilijk zijn. Want als je er op zou rekenen dat mensen die gemiddeld 500-600 blzn. tellende standaardwerken van Rothbard, Von Mises et al. gaan doorworstelen....veel geluk, professor. Ik begin er niet aan, mijn verplichte lectuurlijst is al veel te lang voor het leven dat me nog rest, en ik ben sowieso al zeer praktisch ingesteld. Als mensen hun heil zien in de overheid zoals zij vandaag is, ga je ze gewoon niet overtuigen met historische voorbeelden of verwijzingen naar regimes in Zuid-Amerika of Azië. Als op de stelling 'afschaffen die staatshandel' afwijzend wordt gereageerd, kan je dan aan slecht begrip of irrationeel denken wijten, je komt er dus geen ene millimeter verder mee. Dan blijft het een mindtoy voor slimmeriken en coole debaters, en die zijn nog dunner gezaaid dan rijkaards
|
|
|
#1539 | |
|
|
Citaat:
Let wel: in de uitgangsprincipes van libertarisme zie ik geen enkele graten.De verwezenlijking van libertarische idealen zullen echter in mijn ogen indirect moeten geschieden, individu per individu, of niet. Er zullen altijd individuen zijn die nooit kunnen passen binnen het libertarisme.
Laatst gewijzigd door Steben : 17 april 2008 om 12:47. |
|
|
|
|
|
|
#1540 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij wachten wel gewoon tot het allemaal in elkaar stort, wat vrij onvermijdelijk is als en slechts als er niet dringend gehandeld wordt om de kapitaalstructuur terug te brengen. Politici kunnen het vermijden; op elk moment van de dag (dat het parlement open is) kunnen ze dat. Alleen, ze 'gaan' dat wrslk niet doen, dus zal het onvermijdelijk slecht gaan. Zowat de metafoor van een trein die op een ravijn afrijdt, die op elk moment kan stoppen en de afgrond vermijden, als de bestuurder maar wilt. Helaas, helaas. (Nog een kleine zijnoot; Pelgrim wilt niet overtuigd worden. Pelgrim is een die hard communist (en weet bijgevolg geen bal van menselijk handelen).) (Nog een kleinere zijnoot; ge komt wat laat met uw gepreek.)
|
|
|