Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2008, 14:20   #2801
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
tegen mij zeggen ze vak dat het zo niet werkt!~

Het moet aangetoond worden door degene die het beweert, toch?

Maar goed, die hele evolutieshit is een afgeleide van de doctrines van
de hogere regionen van de vrijmetselaarij. Hebben we al eerder gezegd.
Een van de reden is ook om de spiritualiteit er uit te halen.
Kunnen we elkaar gelegitimeerd de pan inhakken.

leuk toch?

Het is gewoon een rationalisatie voor geweld, meer is het niet.

uit: The ascendency of scientific dictatorship

'wetenschappelijk' en feitelijk is het een lachertje en slaat het totaal nergens op.

Maar pas op: ik zeg niet dat ik creationist ben.

Pin d"Ar
Zucht zucht. Het argument van vooral christelijke creationisten dat we zonder den heiligen moraal van den bijbel elkaar allemaal gaan afslachten... Kijk even naar vrijzinnig Europa en het fundi Amerika. Waar heb je het meeste geweld? Kijk ook even naar het vrijzinnig Europa en de gehele Arabische wereld, waar is er al 60 jaar vrede? Ga jij maar tussen de christenen en moslims en hun heilige oorlog zitten, zal ik een vreedzame pint gaan drinken met mijn vrienden atheisten terwijl we bezorgd zijn om de slachtoffers van de pedofiele priesters in de USA en mijmeren over de dag dat vrouwen zich kunnen vrijmaken van het het islamitische juk.

Laatst gewijzigd door Tommm : 21 april 2008 om 14:22.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 16:50   #2802
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Zucht zucht. Het argument van vooral christelijke creationisten dat we zonder den heiligen moraal van den bijbel elkaar allemaal gaan afslachten... Kijk even naar vrijzinnig Europa en het fundi Amerika. Waar heb je het meeste geweld? Kijk ook even naar het vrijzinnig Europa en de gehele Arabische wereld, waar is er al 60 jaar vrede? Ga jij maar tussen de christenen en moslims en hun heilige oorlog zitten, zal ik een vreedzame pint gaan drinken met mijn vrienden atheisten terwijl we bezorgd zijn om de slachtoffers van de pedofiele priesters in de USA en mijmeren over de dag dat vrouwen zich kunnen vrijmaken van het het islamitische juk.

Mja je vergeet wel te vermelden dat we door het atheisme elk jaar opnieuw miljoenen ongeborenen vermoorden via abortus en tegenwoordig ook meer en meer mensen via euthenasie.
En oorlog/vrede op zich is niet goed of slecht. Als iemand anders uw land probeert te veroveren waarop je recht hebt dan ga je je toch wel verdedigen hoop ik ? Het is dan ook al te makkelijk om hierover grote uitspraken te doen vind ik
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 16:55   #2803
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Mja je vergeet wel te vermelden dat we door het atheisme elk jaar opnieuw miljoenen ongeborenen vermoorden via abortus en tegenwoordig ook meer en meer mensen via euthenasie.En oorlog/vrede op zich is niet goed of slecht. Als iemand anders uw land probeert te veroveren waarop je recht hebt dan ga je je toch wel verdedigen hoop ik ? Het is dan ook al te makkelijk om hierover grote uitspraken te doen vind ik
Ongeborenen weliswaar, maar ook 'ongeborene mensen'? Dat is dan de vraag.

Een tweede vraag die hier moet worden gesteld staat heel los van de voorgaande en dat is de volgende: zijn er ook geen mensen die andere mensen vermoorden door te weigeren ter plaatse hun bloed af te staan wanneer er een ernstig ongeval is gebeurd? Dat is ook maar de vraag.

Laatst gewijzigd door system : 21 april 2008 om 16:59.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 16:59   #2804
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Hihi.., evolutionisten als Tommm ea menselijke toevalstreffers zijn nogal sterk overtuigd van hun op school aangeleerde 'gelijk', zonder ooit andere bronnen te hebben gelezen, die handelen over het ontstaan en evolueren van levensvormen, met inbegrip van hun ontvouwend bewustzijn.
Wie gelooft er nu nog dat materie bewustzijn geneert en niet andersom ?

Een voorbeeld van zo'n door het algemeen onderwijs genegeerde evolutie-kennisbron is dit lectuurpareltje uit 1888: http://www.theosofie.net/onlineliteratuur/geheimeleer/

Het leest mss niet bepaald zo vlot als een doorsnee weekblad, maar welk echt leerrijke lectuur is dat wel ?

ps: ik heb er 3 maanden over gedaan om beide (papieren) boekdelen te lezen en enigszins te bevatten, neem dus gerust je tijd vooraleer je antwoord...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 17:44   #2805
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tegen mij zeggen ze vak dat het zo niet werkt!~

Het moet aangetoond worden door degene die het beweert, toch?

Maar goed, die hele evolutieshit is een afgeleide van de doctrines van
de hogere regionen van de vrijmetselaarij. Hebben we al eerder gezegd.
Soms denk ik echt wel dat bepaalde individue's ook in hogere regionen vertoeven, mer soit, als jij overal vrijmetselarij wilt in zien, be my guest, aan die onzin ga'k zelfs geen tijd meer besteden, het is te zot om los te lopen.

Citaat:
Een van de reden is ook om de spiritualiteit er uit te halen.
Kunnen we elkaar gelegitimeerd de pan inhakken.
De mensheid is barbaars genoeg om dat ook zonder legitieme redenen te doen

Citaat:
leuk toch?
Bof, 't kon erger

Citaat:
Het is gewoon een rationalisatie voor geweld, meer is het niet.
Evolutietheorie een rationalisatie voor geweld? Euh, zoals zwaartekracht een rationalisatie is voor geweld? Electronica? Wiskunde?

Citaat:
uit: The ascendency of scientific dictatorship

'wetenschappelijk' en feitelijk is het een lachertje en slaat het totaal nergens op.

Maar pas op: ik zeg niet dat ik creationist ben.
Evolutie stelt dat dieren en planten evolueren, of te zeggen, zich aanpassen aan.

Een voorbeeld, een luipaard dat niet sneller kan lopen dan een shildpad zal niet overleven, en de kans dat'm lang genoeg leeft om te kweken is ook al klein, dus, volgens de evolutietheorie, zal deze eigenschap niet overleven.

Dat mijn beste, is evolutie, het is logisch, het werkt, het is bewezen.
Als jij stelt dat de bewijzen niet correct ziijn, zeg dat waarom en bied ons een werkend alternatief dat overeenkomt met de observeerbare realiteit.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 18:34   #2806
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht

je begrijpt niets, maar dan ook helemaal niets van wat ik geschreven heb.
Maar ja kan ook aan mij liggen.

Pin d" Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 18:38   #2807
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Soms denk ik echt wel dat bepaalde individue's ook in hogere regionen vertoeven, mer soit, als jij overal vrijmetselarij wilt in zien, be my guest, aan die onzin ga'k zelfs geen tijd meer besteden, het is te zot om los te lopen.
Moet je zelf weten. Ik geloofde het ook niet tot ik het ging onderzoeken.
De schellen vielen vam mijn ogen zogezegd.

Citaat:
De mensheid is barbaars genoeg om dat ook zonder legitieme redenen te doen
nee hoor, het feit dat je de mensheid barbaars noemt is veelzeggend
Dat is ze echter in mijn ogen totaal niet.

Evolutietheorie een rationalisatie voor geweld? Euh, zoals zwaartekracht een rationalisatie is voor geweld? Electronica? Wiskunde?

Nee, die vergelijking heb ik nergens gegeven. Het evolutieverhaal wordt bv gebruikt om te zeggen ' recht van de sterkste' etc.

Evolutie stelt dat dieren en planten evolueren, of te zeggen, zich aanpassen aan.
Citaat:
Een voorbeeld, een luipaard dat niet sneller kan lopen dan een shildpad zal niet overleven, en de kans dat'm lang genoeg leeft om te kweken is ook al klein, dus, volgens de evolutietheorie, zal deze eigenschap niet overleven.

Dat mijn beste, is evolutie, het is logisch, het werkt, het is bewezen.
Als jij stelt dat de bewijzen niet correct ziijn, zeg dat waarom en bied ons een werkend alternatief dat overeenkomt met de observeerbare realiteit
Bewezen?? da's een lachertje natuurlijk!
Kom maar met de bewijzen.

Pin d" Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 21 april 2008 om 18:40.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 18:56   #2808
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Mja je vergeet wel te vermelden dat we door het atheisme elk jaar opnieuw miljoenen ongeborenen vermoorden via abortus en tegenwoordig ook meer en meer mensen via euthenasie.
En dat is fout omdat....?

Citaat:
En oorlog/vrede op zich is niet goed of slecht. Als iemand anders uw land probeert te veroveren waarop je recht hebt dan ga je je toch wel verdedigen hoop ik ? Het is dan ook al te makkelijk om hierover grote uitspraken te doen vind ik
Religie is vaak gebruikt (of misbruikt) voor oorlogen te rechtvaardigen, maar ook voor het vermoorden van individu's en zelfs voor het brengen van mensenoffers, het feit dat religie voor zoiets kan gebruikt of misbruikt worden is reden genoeg om met argusogen naar fundamentalistische groeperingen te kijken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 21 april 2008, 19:05   #2809
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Moet je zelf weten. Ik geloofde het ook niet tot ik het ging onderzoeken.
De schellen vielen vam mijn ogen zogezegd.
Volgens mij zijn er gewoon vervangen door schillen met een ander kleurtje, maar laat mijn overtuiging absoluut niet in de weg staan van de uwe, ik kan toch niet bewijzen dat zaken niet bestaan.

Citaat:
nee hoor, het feit dat je de mensheid barbaars noemt is veelzeggend
Dat is ze echter in mijn ogen totaal niet.
De mens is een dier dat met twee kanten van zichzelf constant in de clinch ligt, eenerzijds hebben wij een (in vergelijking met andere diersoorten) een inmens intellect, en anderzijds zijn we nog steeds gedreven door dezelfde basis instincten als elk ander dier, en het is vaak de dierlijke kant van ons zijn dat overwint, daarom noem ik de mensheid barbaars, mezelf incluus.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re
Nee, die vergelijking heb ik nergens gegeven. Het evolutieverhaal wordt bv gebruikt om te zeggen ' recht van de sterkste' etc.
Dezelfde personen zouden andere waarden aanhalen om hun grote gelijk te verdedigen, moest evolutietheorie nooit bestaan hebben, zoals bv religie, alles kan misbruikt worden.

Daarbij, als je de wetenschap van het ene verwerpt kan je evengoed alle wetenschappen verwerpen.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re

Bewezen?? da's een lachertje natuurlijk!
Kom maar met de bewijzen.
Genetica, experimenten met insecten en eencellige organismes, observaties...
Oud 21 april 2008, 19:12   #2810
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En dat is fout omdat....?
Met welk recht ga jij ongeboren kinderen vermoorden ?? Het gaat hier om moord en dit is bij wet verboden ..... .

Citaat:
Religie is vaak gebruikt (of misbruikt) voor oorlogen te rechtvaardigen, maar ook voor het vermoorden van individu's en zelfs voor het brengen van mensenoffers, het feit dat religie voor zoiets kan gebruikt of misbruikt worden is reden genoeg om met argusogen naar fundamentalistische groeperingen te kijken.
Je haalt hier heel wat door elkaar ....... ik zou zeggen geef eens een paar vbs uit het christendom (ik ben nl christen en kan me dus enkel over deze religie uitspreken). Daarnaast voert men al lang oorlog ook de grieken, romeinen en egyptenaren voerden vaak oorlog en daar had religie niks mee te zien. Ik zou eerder zeggen dat het om misbruik gaat dus en dat religie vaak maar een drogreden is.

Laatst gewijzigd door dirk001 : 21 april 2008 om 19:14.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 19:20   #2811
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Met welk recht ga jij ongeboren kinderen vermoorden ?? Het gaat hier om moord en dit is bij wet verboden ..... .
Een embryo herken ik niet als een kind, maar als een simpel, niet bewust organisme, het kan verder ontwikkelen tot een bewust individu, maar zolang het dat niet is mag men ze van mij part vermalen en bij de koffie doen, om eens lekker grof te doen.

Citaat:
Je haalt hier heel wat door elkaar ....... ik zou zeggen geef eens een paar vbs uit het christendom (ik ben nl christen en kan me dus enkel over deze religie uitspreken).
Niet verkeerd opvatten eh, maar who cares? Het Christendom is in't verleden ook genoeg misbruikt geweest om god weet vanalles te rechtvaardigen, van het verbranden van heksen tot het rechtvaardigen van oorlogen.

Het is niet omdat het met het christendom nu niet (vaak?) meer gebeurt dat het niet gebeurd is of nooit zal gebeuren, mensen zijn manipuleerbaar, en religie kan daar een uitstekende tool bij zijn (maar ook niet de enige)

Citaat:
Daarnaast voert men al lang oorlog ook de grieken, romeinen en egypternaren voerden vaak oorlog en daar had religie niks mee te zien. Ik zou eerder zeggen dat het om misbruik gaat dus en dat religie vaak maar een drogreden is.
Of het een drogreden is voor de hogere macht zal me een worst wezen, het probleem zit'm in't feit dat het gebruikt wordt om de bevolking te manipuleren.
Oud 21 april 2008, 19:34   #2812
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

De evolutieleer is een geloof, maar niet zoals de religies geloof zijn. De evolutieleer is een geloof omdat wat we werkelijk kunnen kennen onzeker is. Maar de evolutieleer en wetenschap in het algemeen staat veel sterker dan de godsdiensten.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 19:39   #2813
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Waarom is iemand tegen evolutie? Kan dat verduidelijkt worden?

Ik ben tegen de zwaartekracht.
Oud 21 april 2008, 19:58   #2814
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
En dat is nog maar het eerste bewijs van de bullshit in deze post. Komaan Argus, nog meer leugens te vertellen?
Dat is iets recent zie ik, een claim. Nog wat tijd over laten gaan.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 19:59   #2815
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht

Voil�*, meer hoeft dat commentaar niet te zijn... Of toch.

Er is een opeenstapeling van bewijzen die de evolutietheorie bekrachtigd en na Darwin heeft men al 100 jaar lang geprobeerd de theorie tevergeefs te ontkrachten, omdat er nu eenmaal veel mensen zijn die absoluut willen dat dit niet waar is.
Bewijzen en argumenten zijn zinloos, want ze zeggen zelf dat niets hen van hun oordeel kan afbrengen dat de wereld door God is geschapen.

Maar de feiten verwerpen maakt ze natuurlijk nog niet minder waar.
Er zijn mensen die in God geloven, er zijn mensen die in tovenarij geleven, er zijn meer dan een miljard mensen die gelovend dat je karakter en lot bepaald worden door de stand van bepaalde sterren op honderden lichtjaren verwijderd op het ogenblik van je geboorte,
Moet ik verdergaan? Of moet ik gewoon zeggen dat het mensenlijk is dat dergelijke irrationele 'make believe' typisch menselijk is en aantoont dat de ratio het lang niet altijd haalt?
Waarom schrijven die helderzienden trouwens al die boeken om geld te verdienen i.p.v. gewoon naar het casino te gaan?
Waarom gelooft men in een God die zich op geen enkele manier openbaart?
Omdat de mens een dier is...
Een hoogontwikkelde, zelfbewust dier, dat net zoals de andere hogere zoogdieren belust is op macht, sex en gewelddadige overheersing.
Dat dierlijke, dat ook duidelijk tot uiting komt in de religieuze waan die o.a. de evolutie verwerpt, is net een bijkomend bewijs dat de evolutietheorie het bij het rechte eind heeft.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 20:02   #2816
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
De evolutieleer is een geloof, maar niet zoals de religies geloof zijn. De evolutieleer is een geloof omdat wat we werkelijk kunnen kennen onzeker is. Maar de evolutieleer en wetenschap in het algemeen staat veel sterker dan de godsdiensten.
Als iets onzeker is waarom het dan als waarheid verkondigen?
Oud 21 april 2008, 20:03   #2817
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Waarom schrijven die helderzienden trouwens al die boeken om geld te verdienen i.p.v. gewoon naar het casino te gaan?
Oud 21 april 2008, 20:05   #2818
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Als iets onzeker is waarom het dan als waarheid verkondigen?
Terechte opmerking, maar het is moeilijk discussiëren als iedereen zegt dat niets zeker is.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 20:13   #2819
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht

Zwaartekracht is iets dat niet moet bewezen worden, dat ondervinden we elke dag. Maar evolutie die zogezegd zeer lang geleden begon van neem nu een eencellig wezen tot de complexiteit die we nu zien in de natuur is NOOIT waargenomen. Dat kun je ook niet waarnemen zelf al zou het zo gebeurd zijn. Tenzij je natuurlijk zelf een soort van goddelijk wezen bent dat hier al miljoenen jaren rondloopt en alles heeft kunnen vaststellen. Snap je het een beetje?
Oud 21 april 2008, 20:14   #2820
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Terechte opmerking, maar het is moeilijk discussiëren als iedereen zegt dat niets zeker is.
Als ik van tien meter ergens naar beneden val en mijn been breek ben ik daar zeer zeker van, zie je?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be