![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#2821 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als uw enigste argument is dat men het niet kan waarnemen vanaf't begin tot het einde omdat het te lang duurt, en daarom niet geloofwaardig zou zijn, dan zijn we nog lang niet thuis....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2822 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Zeer onwaarschijnlijk, maar niet onwaarschijnlijker dan dat er een god bestaat. Je gelooft in een God of niet, je gelooft in de zekerheid van wetenschap of niet, maar het is geloof (zij het van een verschillend niveau). Ik hecht veel meer waarde aan de wetenschap die zegt dat als je van een hoog gebouw valt, je iets gaat breken. Maar er bestaat een reële, maar uiterst kleine kans dat als je van een tien meter hoog gebouw springt je omhoog valt en niet omlaag (zie de filosofische implicaties van quantumfysica).
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2823 |
Partijlid
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43
Zwaartekracht is iets dat niet moet bewezen worden, dat ondervinden we elke dag. Maar evolutie die zogezegd zeer lang geleden begon van neem nu een eencellig wezen tot de complexiteit die we nu zien in de natuur is NOOIT waargenomen. Dat kun je ook niet waarnemen zelf al zou het zo gebeurd zijn. Tenzij je natuurlijk zelf een soort van goddelijk wezen bent dat hier al miljoenen jaren rondloopt en alles heeft kunnen vaststellen. Snap je het een beetje? Ik dacht dat dit een serieuze discussie was totdat ik deze post las. Ben jij een creationist fantast of zo? Ook zwaartekracht moet trouwens bewezen worden! Newton, Einstein ... ?? Zegt je niets? 'dat ondervinden we elke dag'. Wat een slecht argument. Niet zolang geleden ondervonden de mensen elke dag dat de aarde niet rond was. Tot een paar ontdekkingsreizigers rond de wereld zeilden. Ik ga niet meer op jou argumenten reageren want je lijkt me het soort van rare kwiet die je vaak tegenkomt op fora.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2824 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat er eigenlijk gebeurt bij resistente bacteriën is dat er al een aantal onder hen resistent waren ...... en dus enkel de andere worden gedood. Gevolg is dat enkel resistente bacteriën zich gaan voortplanten. Maar als je stopt met antibiotica dan zal na verloop van tijd de bacterie terug niet meer resistent zijn althans de meerderheid toch niet meer. Natuurlijk in onze tijd spuit men er maar op los en neem je eigenlijk dagelijks antibiotica via je vlees en dan verdwijnt de resistentie natuurlijk niet en wordt ze nog erger. Het gaat hier dan ook om micro-evolutie en niets meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2825 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2826 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van Dale: 1 levensbeschouwing die uitgaat van niet-bestaan of niet-bestaanbaarheid van een god Atheïsme handelt over een zaak: religie en het kwaad dat daar uit voorkomt. Mijn leraar niet-confessionele zedenleer was en atheïst en tegen abortus.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 22 april 2008 om 07:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2827 |
Minister-President
|
![]() Maar ik begrijp je verwarring, kan een gelovige terugvallen op morele dogma's, zonder rekening te houden met de ellende die die dogma's kunnen veroorzaken, daar moet een atheïst kritisch nadenken en zelf een mening vormen.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 22 april 2008 om 07:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2828 |
Minister
|
![]() Een atheist kan ook terugvallen op morele dogma's. In weze is daarin geen onderscheid te maken tussen gelovigen en niet-gelovigen.
![]() |
#2829 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2830 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hangt er vanaf hoe je definitie van een moreel dogma luidt.
![]() |
#2831 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Zoals in Canada. De Canadese regering ontnam een ouderpaar de hoede over drie overlevende baby's van een zesling. De ouders weigeren een bloedtransfusie die het leven van de kindjes kon redden. De ouders steunden hun weigering op de bijbel. Laatst gewijzigd door system : 22 april 2008 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2832 |
Minister
|
![]() Dat lijkt me een mening die vooral op perceptie steunt en niet noodzakelijk op een kritische benadering. Het atheisme omvat ook de miljoenen chineese plattelandsbewoners die niet aan he clichebeeld van de intellectuele atheistische vrijdenker voldoen, zijn die allemaal voor het gebruik van condooms?
![]() |
#2833 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=system;3376119]
Citaat:
U lijdt aan selectieve verontwaardiging .... u heb geen probleem met de miljoenen moorden per jaar op ongeboren kinderen en op allerlei mensen die men het leven ontneemt via euthenasie. Maar die paar gevallen per jaar , ja daar maakt u een grote heisa van ... . Ik zou zeggen laten we eerst eens wat doen aan die miljoenen moorden per jaar en dan eens kijken naar die enkele gevallen ... . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2834 |
Parlementslid
|
![]() Als sommigen hier beweren dat atheisten ook morele waarden hebben ..... dan toch maar even vragen. Zijn er atheisten die absoluut tegen abortus zijn? Want dat is tegen zijn...... niet zo van "ik ben tegen" maar dan een lijst van uitzonderingen erbij ..... .
En waarom formuleert men het steeds zo negatief ..... waarom niet zeggen dat mensen pro-life zijn ipv tegen abortus ? Ik ben pro-life. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2835 | |
Banneling
|
![]() [quote=dirk001;3376884]
Citaat:
Vrijwillige euthanasie is een andere kwestie. De mens beschikt over zijn eigen leven. Laatst gewijzigd door system : 22 april 2008 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2836 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2837 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=system;3376925]
Citaat:
Ik vind persoonlijk dat een bloedtransfusie vaak ook risico's inhoudt. Hoeveel mensen zijn er indertijd niet besmet met aids ? En zelfs tegenwoordig is zo een transfusie vaak ook nog niet veilig omdat men nog steeds bijv hepathitis, herpes en dergelijke kan oplopen. De vraag bij dit soort dingen is ook altijd of er alternatieven zijn ... . Ik heb het hier niet over bidden (alhoewel ik daar natuurlijk voorstander van ben), maar ik vraag me af of er geen andere methoden zijn om zo iemand te helpen ipv een transfusie ... . Ik heb er niet genoeg kennis over om te oordelen. Natuurlijk als men niets doet en een kind zomaar laat sterven dan is men verkeerd bezig. Als er geen alternatief is en het is leven of dood, dan zou ik zeker de bloedtransfusie doen. Ik zie geen reden om die hulp niet te aanvaarden, anderzijds is het vaak voldoende om enkel plasma te geven en dat houdt volgens mij veel minder risico's in en ik geloof dat iedereen dat kan doen, dus bijv de ouders zouden wat plasma kunnen afstaan om aan hun kinderen te geven. En dat lijkt me dan weer een 100% veilige methode. Maar de vraag is natuurlijk of men altijd wel zo eerlijk is om dit te vertellen dat ook dit kan. Euthenasie daarentegen is of zelfmoord als het vrijwillig gebeurd is en anders is het gewoon moord. Het is niet omdat je het een andere naam geeft dat het plots niet meer verkeerd zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2838 | |
Banneling
|
![]() [quote=dirk001;3377045]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 april 2008 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2839 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die laat wel degelijk ruimte voor euthanasie en abortus. Het is dus legaal niet meer verkeerd, da's een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2840 | ||
|
![]() Citaat:
Enne, waarom zou een mens niet mogen kiezen om zijn lijden te beëindigen? Je kan nu gaan zeggen dat een embryo evenveel recht heeft op leven als een kleuter of jij en ik, en dat is allemaal mooi en zo, maar het is beter een abortus te plegen dan een kind in ellende te laten geboren worden, waar het god weet wat allemaal zal meemaken & afzien. De wereld is nu eenmaal niet perfect.
|
||
![]() |
![]() |