![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hahah, als ik die gasten tegenkom die vroeger rijkswachter waren, je herkent ze aan het rode biezeke op hun broekspijpen, dan maak ik er een punt van om ze meneer de agent te noemen. Daar krijgen ze het schijt van. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik weet niet of Rusland misdadigers wil importeren. Wordt dat vandaag nog veel gedaan in de wereld: exporteren van je misdadigers naar andere landen (tegen betaling natuurlijk). Nog iets: zo straf je ook de mensen die hen willen bezoeken. Het is niet omdat jij een crimineel bent, dat de ouders ook gestraft moeten worden. Vaak kunnen die mensen daar niets aan doen en zullen ze al genoeg gestraft zijn door het verdriet en de roddels in de buurt.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Zo zou je het ook kunnen zeggen ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Partijlid
|
![]() Weet iemand iets meer over de zero-tolerantie aanpak die Rudy Guiliani in New York gebruikt heeft om de straatbendes aan te pakken?
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Of wacht, neen, het is omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Alle nobele doelstellingen, en hele legers pedagogen en psychologen ten spijt is het dus zo dat als je jongeren voor een tijdje van de maatschappij afzondert in een sterk gestructureerde omgeving, dit een heilzaam effect kan hebben op sommigen onder hen, maar lang niet op allemaal. Mijn punt is dat er geen mirakeloplossingen bestaan voor dit soort verschijnselen. Het is zaak om de oorzaken van het gedrag van die jongeren te kennen (want dat gedrag is bezwaarlijk normaal te noemen voor jongeren van die leeftijd), en met een batterij van maatregelen in te werken op de hefbomen achter dat gedrag. Daarbij wil ik zeker geen abstractie maken van het aandeel aan eigen verantwoordelijkheid van die jongeren, wat voor mijn part zelfs heel groot is, maar er zijn ook omgevingsfactoren. Je moet bijvoorbeeld eens rondlopen in Curegem (een wijk in Anderlecht) en je voorstellen hoe het moet zijn om in die wijk op te groeien, dag na dag. Die buurt is systematisch door de gemeente Anderlecht verwaarloosd op elk gebied, en ik kan het weten want ik heb er nog jaren gewoond. Bepaalde buurten in onze steden geven een zeer duidelijke boodschap aan de bewoners: "Jullie kunnen ons gestolen worden!". Het is begrijpelijk (maar daarom nog niet goed te keuren) dat de jongeren die er zijn geboren en die hun hele jeugd lang de verdere degradatie van die wijken hebben aanschouwd op den duur ook hun middelvinger opsteken naar de overheid die hen links laat liggen. En dat is maar één omgevingsfactor, er zijn er andere. Nog eens, ik wil ook zeker niet de persoonlijke verantwoordelijkheid van die jongeren voor hun eigen gedrag verwaarlozen, we moeten niet blind zijn voor het feit dat een aantal onder hen met voorbedachte rade kwaad berokkend aan zijn omgeving. Maar ook hier spelen omgevingsfactoren mee. In een "normale" omgeving bestaan zo'n rotte appels ook, maar ze krijgen meestal niet of slechts zelden de kans om er anderen mee aan te steken. In concentratiebuurten als Curegem zijn zij echter de "leiders", en ze hebben een enorme status en invloed op een aanzienlijk aantal meelopers. Dat milieu is meteen ook een van de voornaamste redenen waarom de therapeutische afzondering zoals in werkkampen beperkt blijft in zijn effect: je kan jongeren niet voor eeuwig in een kamp opsluiten, en eens ze eruit komen komen ze terug in hun oude milieu terecht, mét de extra status van al eens "gezeten" te hebben (kan je je inbeelden wat voor een sociale promotie het voor die gasten zou betekenen om te kunnen zeggen dat ze in Siberië op strafkamp hebben gezeten?), en nemen ze hun oude gewoontes gewoon weer op. Moeten we dan maar met z'n allen wanhopen en besluiten dat er geen oplossing is? Nee, maar we moeten de moed en de nuchterheid aan de dag leggen om toe te geven dat er problemen zijn in de samenleving waar geen instant oplossingen voor zijn, en die symptomatisch zijn voor een aantal onderliggende maatschappelijke kwesties. Rob heeft gelijk als hij zegt dat de oplossing ligt in een objectieve analyse los van politieke touwtrekkerij. Ik ben ervan overtuigd dat een goed deel van de gegevens voor die analyse zelfs nu al beschikbaar zijn, maar dat sommige politici liever investeren in make-up maatregelen zoals "meer blauw op straat", die puur gebaseerd zijn op een korte-termijn visie, dan middelen te steken in het uitwerken van een strategie op lange termijn, die de einddatum van hun eigen mandaat overschrijden. Het dringenste onderdeel van het probleem lijkt me de toepassing van de wet, die op dit moment verstek laat gaan. Het kan niet dat in een samenleving crimineel gedrag onbestraft blijft, zeker niet als het zware feiten betreft. Dat is dus de eerste prioriteit: het herstel van het functioneren van het gerechtelijk apparaat. Alle ogen zijn nu gericht op Jo Vandeurzen. Daarna is het zaak om zo snel mogelijk tot een klare analyse te komen van de voornaamste hefbomen van abnormaal veel voorkomend crimineel gedrag bij jongeren in steden, en een realistisch plan uit te werken om die hefbomen om te leggen. Het zou fout zijn om nu alle aandacht te gaan verspillen op het analyseren van de daden van déze jongeren bij dit incident. Rotte appels zullen er trouwens altijd blijven zijn, maar we moeten er voor zorgen dat ze in de toekomst niet zo makkelijk meer de hele mand kunnen aansteken.
Laatst gewijzigd door Doki : 21 april 2008 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Ik lach de politie uit in
hun gezicht , niets kunnen ze eraan doen, het wordt toegelaten , enkel treden ze af en toe op tegen geweld en dan nog , op een uur sta je weer buiten ![]() politie is machteloos en wij baas in jullie land ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Daarom zullen we moeten stoppen met op de politie te rekenen en zelf optreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() 't zal niet blijven duren. Ge zult niet blijven lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Doe maar rustig voort, sukkel, typkes gelijk gij maken dat het VB nog meer succes zal krijgen en dan.... zullen diezelfde typkes de eerste zijn die als geslagen honden zullen vliegen! Bye bye, bende sukkels!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Laat jullie toch niet opjutten door "sus antigoon" jongens. De kans lijkt mij uitermate klein dat hij is wie hij beweert te zijn, namelijk een jeugdige allochtone relzoeker, want die gasten zie ik zo gauw nog niet naar "Politics.be" komen, en nog veel minder onder een nickname als "sus antigoon".
Ofwel gaat het om iemand van extreem rechtse gezindte die de boel hier een beetje komt aanstoken (wat me niet denkbeeldig lijkt), ofwel is het effectief een allochtoon die lid is van de AEL, en dan is het wel echt een idioot want dan is hij zijn vereniging niet echt een plezier aan het doen hier. Het zou eigenlijk misschien geen slecht idee zijn om de AEL eens een linkje door te spelen van wat meneer antigoon hier allemaal in hun naam aan het vertellen is... Wat er ook van zij, je kunt beter niet te veel op dat soort provocaties reageren want daar krijgt dat soort mannetjes een kick van.
![]() |
![]() |
#115 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die gasten hebben natuurlijk ook een punt.
School geeft hun wel een diploma, maar dat diploma geeft hun daarom nog geen werk. Rondhangen en een zwarte markt creëren geeft hun toch ergens een inkomen. En als de politie dat niet graag heeft, hebben zij natuurlijk niet graag politie.
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt gewoon te maken met een Borgerokkaan, die meent dat hij met "iek bien hijer gebeuren" recht geeft op de naam Sus Antigoon (alhoewel hij enkel op school de naam heeft geleerd), en dan meent dat AEL dé verdere arabisering van europa kan bewerkstelligen. misschien heeft deze kolonialist wel gelijk: uw regering heeft ZONDER uw toestemming wèl het verdrag van Lissabon getekend. en daar heeft de Sus dus véél meer rechten dan jij, stomme werkende belastingbetaler!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In New York kan de dag van vandaag overal rustig rond lopen op straat, zelfs s'nachts in de meeste wijken, zonder dat dat onveilig is. Dat is een rechtstreeks gevolg van de vroegere no-nonsense aanpak, en de gemiddelde New Yorker staat er pal achter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Assises Liège
Nogmaals jongeren: roofmoord voor 20 euro LIEGE - Het zijn weer jongeren die een roofmoord hebben gepleegd en de schijnheiligheid en gevaarlijke bepampering gaat zo ver dat door het persagentschap Belga hun namen niet (mogen) worden genoemd. De naam van het slachtoffer is wel gekend: de brave Yves Descheemaeker (52 ... http://www.assisen.be/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat die Sus Antigoon gewoon een vervelend allochtoons bazekke is, dat hier eens lekker met die stomme belgen hun bakkes komt lachen. Als ventjes zoals u dan ook nog opperen dat het hoogstwaarschijnlijk wel een vermomde extreem rechtse is, moet hij zich wel helemaal kreupel lachen... |
|
![]() |
![]() |