Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2008, 11:24   #521
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Alle hoekhuizen (en aangrenzende panden) op dit drukke kruispunt werden herhaaldelijk gerenoveerd.

Wat ook wel met enige regelmaat met de bovenkamers van sommige draaddeelnemers zou mogen gebeuren
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 11:36   #522
eno2
Banneling

Standaard de bovenkamers van de verenigde verkeersexperten...

Het bewuste kruispunt is ook eens volledig ontruimd en de omgeving geëvacueerd, toen er weer eens zo'n OLIEBOOT gestrand was en in brand gevlogen in een van de voorkamers.

Omdat die toen niet ontploft is, zijn de bovenkamers echter niet verniewd.

Wat toch wel dringend eens zou mogen gebeuren, vooral bij de bovenkamers van de verenigde verkeersexperten...

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 maart 2008 om 11:37.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 22:38   #523
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Heerlijk dat ik mezelf hier het plezier kan gunnen eens uitgebreid te gaan afgeven op de auto.
Dat zal zeker een vaste bezigheid gaan worden voor een tijdje.
Iedereen mag me gerust assisteren - of rouspeteren.
*knip* , zou eens willen zien wat er van de wereld zou worden als we ineens alle auto's zouden verbieden.

Gelieve niet te schelden.

Mvg,

Diatonos

Laatst gewijzigd door Diatonos : 16 maart 2008 om 10:38.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 09:25   #524
harryb
Vreemdeling

Standaard

Elke zondag autoloze zondag en het aantal uren dat er gereden mag worden (uitgezonderd beroeps) zou moeten worden beperkt.Maar dat gebeurt niet.
Men klaagt over Co2 maar eigenlijk doet niemand daar iets aan.
De burger word de auto via razend-snelle-reclame aangeprezen als ging het om de verkoop van zoete broodjes.En dat kinderachtige vergelijken van Co2 uitst. per model haalt niets uit want we weten eigenlijk allemaal dat de echte motieven voor de aankoop van een auto samenhangen met zaken als de inhoud van de eigen portemonnee is en/of prestigezaken zijn.De auto is niet goedkoop, dat kost nogal wat.Zeker voor het milieu.
We mogen hopen "dat de realiteit ons niet inhaalt."
Denk daar es over na....
harryb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 09:25   #525
harryb
Vreemdeling

Standaard

Elke zondag autoloze zondag en het aantal uren dat er gereden mag worden (uitgezonderd beroeps) zou moeten worden beperkt.Maar dat gebeurt niet.
De burger word de auto via razend-snelle-reclame aangeprezen als ging het om de verkoop van zoete broodjes.En dat kinderachtige vergelijken van Co2 uitst. per model haalt niets uit want we weten eigenlijk allemaal dat de echte motieven voor de aankoop van een auto samenhangen met zaken als de inhoud van de eigen portemonnee is en/of prestigezaken zijn.De auto is niet goedkoop, dat kost nogal wat.Zeker voor het milieu.
Denk daar es over na....
harryb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 10:53   #526
maf
Banneling

Standaard een wereldreddende transformatie van het mondiale privé-transpor

De goeie oude gewoonte van het over de auto's heen wandelen (al of niet in kennelijke staat) door studenten moet in ere hersteld worden.

De veralgemening naar alle progressieve en lucide bevolkingsgroepen toe van die voor het klimaat heilzame evenwichts- oefening zou een symbolisch signaal uitzenden van een enorme semantische, heuristische en sociaal-cognitieve waarde.

Wat een wereldreddende transformatie zou kunnen opleveren van het mondiale privé-transport.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 12:27   #527
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Afgeven op auto's is een uiting van de intolerante poco ideologie.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 12:38   #528
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
En het volstoppen van brandstoftanks met voedingsmiddelen voor hongerende mensen is niet intolerant? Het omverrijden van zwakke weggebruikers is niet intolerant? Het verpesten van de lucht met toxische gassen is niet intolerant? de kaalslag van de bossen en het inbeslagnemen van openbare ruimte door het privé-verkeer is niet intolerant?
Het wegvreten en zwart-beroeten van historische monumenten en inwendige organen is niet intolerant???

Als dat niet poco is, dan is het loco...

Laatst gewijzigd door maf : 24 april 2008 om 12:39.
Oud 24 april 2008, 13:06   #529
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harryb Bekijk bericht
Denk daar es over na....
We kunnen inderdaad - liefst via zware belastingen en boetes - het autoverkeer praktisch onmogelijk maken om het milieu te redden...

Ondertussen worden er jaarlijks miljoenen nieuwe wagens in China en India in gebruik genomen... en gaan onze roestbakken naar Afrika...

Maar ja... dat zal de aarde wel redden zeker?!...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 13:08   #530
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heerlijk dat ik mezelf hier het plezier kan gunnen eens uitgebreid te gaan afgeven op de auto.
Dat zal zeker een vaste bezigheid gaan worden voor een tijdje.
Iedereen mag me gerust assisteren - of rouspeteren.
Je doet me eraan denken dat het tijd wordt eens te tanken (de eerste tankbeurt in 2008 geloof ik)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 13:11   #531
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maf Bekijk bericht
En het volstoppen van brandstoftanks met voedingsmiddelen voor hongerende mensen is niet intolerant? Het omverrijden van zwakke weggebruikers is niet intolerant? Het verpesten van de lucht met toxische gassen is niet intolerant? de kaalslag van de bossen en het inbeslagnemen van openbare ruimte door het privé-verkeer is niet intolerant?
Het wegvreten en zwart-beroeten van historische monumenten en inwendige organen is niet intolerant???

U doet alsof alle autobestuurders moordenaars zijn. Ik verzet mij tegen de onrechtvaardige stigmatisering van de autobestuurders.

Het is politiek correct om alle zonden van Israël in de schoenen van autobestuurders te schuiven! Zo kennen we groen poco-links natuurlijk. Waarom ga je niet tegen koeienscheten manifesteren?
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Oud 24 april 2008, 13:12   #532
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maf Bekijk bericht

Te veel tolerantie is juist wat aan political correctness verweten wordt. 't Zal wel tolerantie tgo de 'verkeerden' zijn die aan political correctness verweten wordt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 april 2008 om 13:15.
Oud 24 april 2008, 13:17   #533
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Te veel tolerantie is juist wat aan political correctness verweten wordt. 't Zal wel tolerantie tgo de 'verkeerden' zijn die aan political correctness verweten wordt.
Jij snapt het gewoon niet: het intolerante aan poco's is net dat ze willen dat jij denkt wat zij denken. Politieke correctheid is niet meer of minder dan een bepaalde visie opleggen en andere visies stigmatiseren. Dat is intolerantie.

Oud 24 april 2008, 13:18   #534
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
U doet alsof alle autobestuurders moordenaars zijn. Ik verzet mij tegen de onrechtvaardige stigmatisering van de autobestuurders.

Het is politiek correct om alle zonden van Israël in de schoenen van autobestuurders te schuiven! Zo kennen we groen poco-links natuurlijk. Waarom ga je niet tegen koeienscheten manifesteren?

Wat is er onrechtvaardig aan het principe dat wie schade berokkent ook verantwoordelijk is voor die schade??Leg eens uit aub.
Oud 24 april 2008, 13:21   #535
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij snapt het gewoon niet: het intolerante aan poco's is net dat ze willen dat jij denkt wat zij denken. Politieke correctheid is niet meer of minder dan een bepaalde visie opleggen en andere visies stigmatiseren. Dat is intolerantie.
Jij snapt het gewoon niet: jij wil dat we denken wat jij denkt. Hoe noem je dat? "Gezond verstand" neem ik aan?

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 april 2008 om 13:22.
Oud 24 april 2008, 13:23   #536
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Wat is er onrechtvaardig aan het principe dat wie schade berokkent ook verantwoordelijk is voor die schade??Leg eens uit aub.
Jouw foutieve voorstelling is onrechtvaardig. Ik moet je dat niet uitleggen want je doet dat heel bewust. Maar ik zal het voor anderen toelichten:

Auto's en verkeer in het algemeen hebben nadelen. Natuurlijk is iedereen akkoord met het principe dat dat wie schade berokkent daar verantwoordelijk voor is. Maar jij negeert straal alle voordelen. Heel onze economie is gebaseerd op mobiliteit: zij het met auto's, vrachtwagens, vliegtuigen, wat weet ik allemaal. Zonder economie ...ja doe dan maar het licht uit.

Ik heb er lak aan hoe jij jouw eenzijdige poco visie opdringt.

Oud 24 april 2008, 14:06   #537
maf
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
U doet alsof alle autobestuurders moordenaars zijn.

QUOTE]
Maar nee, zat door het rood rijden en mijn beste jeugdvriend van 18 wegmaaien, dat staat voor intrekken van een paar weken rijbewijs, niet voor doodslag.

Laatst gewijzigd door maf : 24 april 2008 om 14:07.
Oud 24 april 2008, 14:09   #538
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

[quote=maf;3381478]
Citaat:

Maar nee, zat door het rood rijden en mijn beste jeugdvriend van 18 wegmaaien, dat staat voor intrekken van een paar weken rijbewijs, niet voor doodslag.
Die man moet zou levenslang moeten krijgen!

Maar nogmaals, alle autobestuurders stigmatiseren is fout. Dat is net zoals zeggen: 'één allochtoon steelt een auto, dus alle allochtonen zijn dieven'.

Oud 24 april 2008, 14:20   #539
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Hoe zeer mensen aan hun auto verknocht zijn heb ik vorige zondag nog eens op de 'Antwerp ten miles' mogen ondervinden. Zonder hun stalen ros te kunnen gebruiken, valt hun persoonlijkheidsbeeld helemaal in elkaar. Hoe dat die automoblisten konden sakkeren over het feit dat de Kennedytunnel en de Waaslandtunnel (Konijnenpijp) waren afgesloten. Het was precies of er had in het Antwerpse een genocide plaatsgevonden. En dat voor tunnels die ocharme een paar uurtjes op een heel jaar worden afgesloten !!! Dit voor een prachtig en gezond volksevenement waarmee Antwerpen nog eens integraal positief in het nieuws kon komen, de reacties van die verzuurde autobestuurders niet meegerekend. Het enige dat wij dan vragen, als medelopers, is een halve dag per jaar wat minder autoverkeer en een vrije doorgang door de tunnels, die ook de autoloze belastingbetalers mee onderhouden. De 364, 5 andere dagen per jaar is 'king car' nog steeds de baas op onze wegen. Maar zelfs dat is voor de autofreaks blijkbaar teveel gevraagd !!!

Ik had er wel plezier in dat ze deze keer eens tegen hun kar () werden gereden. Ik heb dan ook, al joggend, naar al die autochauffeurs gezwaaid die stonden te wachten aan de Kennedytunnel om naar hun zondagse hobby te gaan. Gelukkig namen sommigen het sportief op en zwaaiden ze nog terug.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 14:58   #540
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Rechtvaardigheid

Die man moet zou levenslang moeten krijgen!

Maar nogmaals, alle autobestuurders stigmatiseren is fout. Dat is net zoals zeggen: 'één allochtoon steelt een auto, dus alle allochtonen zijn dieven'.

Het probleem is dAt ze doodrijders al of niet onder de drugs en de alcohol er overal in het Westen met een boete laten vanaf komen, dat is dus een onterechte endemische systemische tolerantie, GESTIMULEERD DOOR HET BEDRIJFSLEVEN, ingewikkelder kan ik het niet zeggen.

Laatst gewijzigd door maf : 24 april 2008 om 14:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be